Obrazem: Prošli jsme přestavbu nádraží v Králově Poli. Otevřou se první dvě nástupiště a část podchodu

Velká přestavba nádraží Brno-Královo Pole. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Na podzim má následovat otevření nové nádražní budovy.

Velká přestavba železniční stanice Brno-Královo Pole pokračuje. Ve středu skončí nutnost přecházení přes koleje, otevře se nový podchod. Zpřístupněny budou také první dvě nástupiště.

Na podzim má podle harmonogramu následovat otevření nové nádražní budovy. Její konstrukce už stojí. Stavbaři dokončují střechu, zasklívají fasádu či provádí zateplení. Uvnitř se staví sádrokartonové příčky, instalují rozvody vzduchotechniky a dalších technických zařízení. Ministr dopravy Martin Kupka očekává zprovoznění budovy v září s tím, že většina prací bude dokončená před Vánocemi.

„Práce se nyní přesunou do zbývající části kolejiště a na přilehlé třetí nástupiště. Souběžně bude probíhat také dílčí rekonstrukce druhé koleje mezi Královým Polem a Maloměřicemi,“ popsal následující kroky stavbařů šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Úplně hotovo má být podle SŽ příští rok v březnu.

Velká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýProvizorní zázemí při velké přestavbě nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

V rámci modernizace se postupně přestaví kolejiště v celé stanici. Vzroste kapacita pro odstavování souprav dálkových vlaků, pro potřeby nákladní dopravy dojde k prodloužení vybraných kolejí.

„Nové zabezpečovací zařízení a obnova mostů, propustků a silničního nadjezdu poskytnou zcela nový standard v bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy. Průjezd vlaků stanicí po dokončení prací bude možný rychlostí 120 km/h. Bezbariérový přístup k vlakům zajistí výtahy,“ uvedla dříve SŽ.

Zhotovitelem prací je sdružení firem OHLA ŽS, Subterra, FIRESTA-Fišer a Tramo Rail. Komplexní rekonstrukce druhé největší brněnské železniční stanice vyjde na 3,4 miliardy korun bez DPH. Z fondů EU se hradí 80,75 % nákladů.

Tagy brno Brno-Královo Pole Správa železnic
33 komentářů