Obrazem: Prošli jsme přestavbu nádraží v Králově Poli. Otevřou se první dvě nástupiště a část podchodu

Velká přestavba nádraží Brno-Královo Pole. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVelká přestavba nádraží Brno-Královo Pole. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Na podzim má následovat otevření nové nádražní budovy.

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VS

Krása, díky za fotoreportáž! Už jsem se nebyl dlouho podívat a pohnulo se to kupředu. Střechy nástupišť i podchod vypadají hezky, snad se podaří i budova. Moc se těším na podchod z obou stran, pro dopravu to je sice k ničemu, ale pro rekreaci místních ubude na cestě k zeleni zacházka půl kilometru přes nepříliš vábný tunýlek.

Akorát moc nechápu ty popisky exitů na podchodu. Budovcova je pseudoulice kterou jsem ani neznal, ačkoliv žiju v okolí desítky let. A že by šel z nástupiště někdo na Myslínovu dost pochybuji.

MildaIV

Já na Myslínovu určitě chodit budu, protože tam bydlím 🙂

Karl vB.

Pochybovat klidně můžete, ale to je asi tak všechno.
Například já jsem tam měl „paní daňovou“ a nevidím důvod, proč bych to teď nevyužil, když se jedná o nejkratší (a docela kulturní) cestu od vlaku.

Lukáš Chalupa

Tohle se mi tedy líbí víc, než to, co má být na Kladně…

Pavel Skládaný

Odveden obrovský kus práce, nutno vyjádřit uznání. Jen ten slibovaný průjezd rychlostí 120 km/h mi přijde poněkud jako podvod pardon marketing, když na maloměřickém zhlaví je 80 a na kuřimském 100 km/h.

Jan Hašek

a všechno tam staví

Projektant

Na kuřimském zhlaví bude 100/105/110/120, na maloměřickém 80/85/85/105.

Jaaa

Podle fotek barák teda pěkně vošklivej. Stará budova sice taky nebyla kdovíjaký skvost, ale tohle je architektura jak bouda z vlnitého plechu a po deseti letech neúdržby tak taky bude vypadat.

Radim

Z dálky to bude vypadat staře hned po dokončení, protože stylově to je bruselskej styl z 60. let, říznutej divokýma devadesátkama. V detailech to bude samozřejmě lepší a pravděpodobně na úrovni součaný architektury, ale to tvarosloví je úlet a údržba bude problém. Podobnej příklad je jinak pěkný nový prosklení horní haly na hlavním nádraží v Plzni – připomíná to světlíky nad foyer bankovní budovy z 90. let.

Frantisek X

Prostě zbytečná přestavba. Zač ale utrácet, když se lepší tratě od státu nechtějí…

Jaaa

Asi jsem slepej, ale bruselskej styl má nějaký estetický výraz. Tady mi to evokuje jenom ten vlnitej plech. Šikmá prosklená stěna je tuctovka. Ani modernistické “funkce předchází formu” tady není. O nějakých úvahách nad “misfits” (odstranění nedostatků) zjevně taky nikdo neuvažoval. Budova tohoto významu by si rozhodně zasloužila alespoň o úroveň lepší řešení. Nebo jsme pořád Bangladéš?

Nose Peak

Ta šikmá prosklená stěna je šílenost na čištění…dělám si srandu, to nikdo nikdy mýt nebude…

synergo

Přeháníte, vždyť to neošidili. Stojí to o miliardu víc, než celá přestavba vratislavského letiště.

Karl vB.

Nechci se vyjadřovat k nové boudě z vlnitého plechu oplácané nějakými sendvičovými panely (hyper Brusel to teda rozhodně není), ale v minulosti hrozilo, že by v KrPoli mohla stát přímo planetární příšernost v podobě VÁŽKY.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/kralovo-pole-ma-svuj-sen-o-nadrazi-ve-tvaru-vazky.A100118_185223_brno_dmk

marty-t

Podle fotek hlavně konečně logicky přečíslovali koleje… Pěkně popořadě – u nádraží první, pak u dalšího nástupiště druhá a třetí kolej a u dalšího nástupiště čtvrtá a pátá… Přitom je to přesně tato drobnost, co neznalý člověk očekává a co je logické – ne jak dosud – vlak odjede z třetího nástupiště kolej druhá nebo z třetího kolej šestá… Sice to člověk nakonec najde a zvykne si, ale je to zbytečné a pro nové cestující matoucí. To bylo fakt na palici a dobře, že to v Kr. Poli s novým nádražím zmizí…

Šalina na Špilas

A taky nutno zmínit, že vypustili číslo nástupiště. Takto, kdy je jen kolej a to ještě logicky číslovaná od budovy, je lepší.

platamond

Tak vyzkoušeli si opačný postup na hlavním, kde to bylo od Rakouska-Uherska číslované od budovy, pěkně od 1. Teď to mají s lomítkem nástupiště/kolej, aby se v tom prase vyznalo, když místní systém nezná.

Liposh

Já bych fakt na brněnském hlavasu nechtěl bejt zahraniční turista. Jak tohle mohlo vůbec před těmi 6 lety někoho napadnout?

mgr.pavel

Přitom číslo nástupiště je naprosto zbytný údaj. Stačí číslo koleje. Všude pak cestujícímu stačí šipky směrem k „jeho“ koleji.

Frantisek X

Přesně naopak. Koleje nechat drážní, pro lidi nástupní hrany (= nástupiště).

Twix

Pro lidi je nástupní hrana totéž co kolej. Samozřejmě číslovaná jinak než podle interní drážní logiky.

Nose Peak

Ta informace je určena kaštanům, ne koloťukovi. Interně ať si to dráha značí jak chce…

Dominic

Nástupiště se již neudává na všech nových nádražích/zastávkách od rekonstrukce Plzeň hl.n. vždy je to jen kolej 1,2,3….

medd

Kolej, po SŽ ingliš? Platform…😁 😁

asdf

To je tak naschvál.

Pavel Skládaný

Ano, a v Rakousku či Německu je to „Bahnsteig“ (tak se opravdu nazývá jedna nástupní hrana, i když „nástupiště“ ve smyslu stavebním má hrany dvě).

Frantisek X

Není ale třeba se toho urputně držet a vyrábět nová, nesmyslná čísla kolejí podle toho, kde je zrovna barák.

Frantisek X

Čili správně nástupiště, jen ne nutně pro dvě koleje s jediným číslem.

Nose Peak

No, a pak dojede člověk na Rolu s nástupištěm 1 a 5/6, kolej 701. 🙂

svojsin

Tam jezdí ty R do Bradavic….teda vlastně Sp směr Veselí 🙂

XXXD

Tak to je důsledek toho, že dříve sloužila pro orientaci cestujících primárně čísla nástupišť a číslování kolejí bylo většinou dopravní a sloužilo to spíš jen jako taková informace navíc. Dnes se už nějakou dobu přechází na číslování kolejí pro účely informování cestujících a nástupiště už se ani nečíslují. Myslím, že z pohledu cestujících je spíš klíčové mít vše přehledně označené ať už se číslují nástupiště nebo koleje.

Frantisek X

Nástupiště dělená počtem přilehlých kolejí. Jen my budeme lpět na v tomto případě nesmyslných tradicích, vzniklých ovšem postupně bez vzájemné logiky.

trafopajka

nejlepší bylo hlášení služební koleje: „vlak odjede z třetího nástupiště, kolej osmá, služebně první“. šoutoš asi vlhl, ale vyznat se v tom…

Frantisek X

Ale vlak nejede z nástupiště! Vlak jede od nástupiště, klidně může mít u každé koleje vlastní číslo. Pro lidi je nástupiště, pro vlak kolej. Člověk potřebuje číslo nástupní hrany.

Twix

A pokud má jednoznačné číslo nástupní hrany, nepotřebuje žádné číslo nástupiště 🙂

Twix

A navíc už začali psát číslo koleje a za ním písmeno sektoru, předtím si asi mysleli že člověk to čte vždy od středu nástupiště ke koleji, takže vedle sebe bylo 2E a E3… Ještě bych to ale aspoň oddělil mezerou, ideálně dal číslo větší než písmeno a případně to napsal pod sebe, ať to důležité číslo koleje tolik nezaniká.

panda

Nový font, ba dokonce lepší orientační systém? Tady to vypadá dobře, ještě to aplikovat tam, kde se to doposud nepovedlo (třeba Praha Vršovice)

Dominic

Ten nový orientační systém je myslím už i ve stanici Kladno-město

Noname

Jojo, to je teď novinka, zveřejnili to zhruba před měsícem: https://www.spravazeleznic.cz/stavby-zakazky/podklady-pro-zhotovitele/graficke-podklady/graficky-manual-orientacniho-a-informacniho-systemu-ke-stazeni
Budou i menší změny týkající se informačních tabulí apod. Základní myšlenka je taková, že světle modrá barva je pro cestující, co jdou na vlak, tmavě modrá pro ty, co jdou od vlaku

Svojšín

Poslední dobou ubývá „ostud“ Brna, palec hore.

koriandr

Snad pár let potom začnou Židenice

Pavel

Židenické nádraží bude až jako poslední etapa modernizace ŽUBrno. Napřed nové nádraží na Olomoucké, pak nové hlavní nádraží a až na závěr po přehození provozu i Židenice.

Zlámalík

Přitom se tvrdilo, že Židenice jsou pro nový ŽUB zásadní. Já vím. Bude Olomoucká…. pak VRT Vídeňská… Pak…

Jakub

SŽ přechází na nový font? Za mě hezký.

Noname

Trošku mimo téma, ale plánujete se věnovat i před týdnem podepsané SŽ D1 s účinností od prosince?

Matěj

Bylo na čase. Nevypadá to špatně.

Aaabbb

Hezký ano, ale nevím jestli je dobrý nápad to písmo zmenšovat.

Šalina na Špilas

Za mě taky. Ten původní byl velmi všední, tento má svůj styl a je originální, čitelný.