Obrazem: Prošli jsme největší dopravní stavbu v Brně. ŘSD estakádu na osm hodin otevře veřejnosti

Rampa do Rokytovy ulice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRampa do Rokytovy ulice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Aktuální plán počítá s otevřením nové silnice na podzim příštího roku.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Všechny zde přiložené vizualizace jsou „staré“, obsahují původní tvar jižní nájezdové rampy z Dukelské, mapky jsou dobře…
Ale nic bych si z toho nedělal pane autore, i dnes na veřejné prohlídce obsahovaly některé plakáty stejnou chybu… 🙂

Pepa

Nejprve bych dostavel okruh v Praze. Beztak si tam všichni z Moravy jezdí pro kšefty. A až poté nějaký okruh v nějakém Brně

SYN

Was ist das, „Praha“??

mgr.pavel

Zatáčka na cestě z Brna do Mnichova 🙂

Vladimír M.

Prošel jsem si to. Trasa není 500 m, ale dvojnásobek, protože na jejím konci se musíte otočit a jít zpátky, do kopce a v ostrém slunci. Stánků s firemními cetkami dost, ale vodu vám tam nikdo nepodá. Auta není kde parkovat a autobusy MHD přecpané.

PvvS

Tak jezdící chodník bude až v další etapě…

Jiří Kocurek

Kilometr bez stánku s pitím… je pro nejednoho cesta od vlaku domů, MHD tam žádnou nemá.

SYN

A kdo si nenabalil vodu s sebou, musí to vydržet 🙂

Jaaa

Když už to nutně museli stavět, tak by to nemusel být takovej beztvarej bezmístnej betonovej hnus, ale aspoň něco umělečtějšího, co by místu dodalo aspoň nějaký svéráz. Toto je odpad.

Ondřej 2

Ty ve už je tu zas..!

P_V

Jen žádnou uměleckost, jinak se toho v budoucnu chopí památkáři! 🙂

Vrták

Souhlas. Tomkovo náměstí se tímto paskvilem úplně znehodnotilo. Chápu, že tu dopravu bylo třeba řešit, ale tato varianta jako přes kopírák z let 70. Jednoduše řečeno, na dnešní dobu je to velmi necitlivě provedený až obludný projekt.

PvvS

Třebas nějaký rezavý nýtovaný monstrum ?

SYN

A chtěl byste tam sloupy iónské, dórské nebo korintské??

Vojtech

Jaká bude výše mýtného poplatku ?

Autobusek

Jak k tomu přijde ten borec s FVE pod estakádou? 🙂

radim.cenek

Proč soudruzi v Brně říkají mimoúrovňové křižovatce „náměstí“?

abc

Předtím tam byla úrovňová křižovatka a ještě předtím veřejné prostranství typu náměstí – sokolovna, kino, restaurace…

Frantisek

No, právě. Bylo a už není. Vyvolávat používáním toho názvu dojem, že stavba pro auta místo nezničila, je pokrytecké. 🙂

Jiří Kocurek

Vedle, místo návsi v Šimicích, je tramvajová točna.

Jiří Kocurek

Oprava: Smyčka. Točna by zabrala ménně místa.

Martin Verner

Šimice náves v podstatě neměly. Tam, kde je dnes šalinová smyčka, byly zahrádky šimických domků.

PvvS

A o kousek dál se kvůli odstavnýmu zlikvidovalo celý údolí.

Pavel Skládaný

Nutno to brát jako nadsázku. Tako Třída generála Píky také není žádná třída, ale čtyřpruhová silnice s tramvajovou dráhou.

mgr.pavel

Proč vy máte potřebu znásilňovat pojem „soudruzi“?

Ad věcná rovina: MÚK se běžn pojmenovávají podle nejbližšího známého geografického objektu. Příklad: MÚK Mirošovice jako Exit 21 na D1 také neleží ve městě samém. Nebo třeba MÚK Velké Meziříčí západ leží dokonce mimo katastrální území samotného města.

Takže, zkuste si ty hejty odpustit, díky.

petr63

Kdysi dávno to bylo skutečně uzavřené náměstíčko s kapličkou uprostřed.

Jiří Kocurek

Když Brno… v Pisárkách utěšeně roste estakáda nové smyčky v podobě bednění a výztuže v něm. Na „rovných“ kolejích už jsou výhybky, osazeno v předstihu, aby se to nedělalo v silnějším provozu mimo prázdniny.

JanO

Přes ty ploty kvalitní výhled asi nebude. Jako by nestačilo mobilní zábradlí.

Frantisek

Ještě by se tam někdo jezdil kochat, tak možná proto.

SYN

Kupodivu, z jedné strany stačilo, z druhé ne… trošku divné ale ne zase až takový problém. Kdo chtěl, našel si škvíru…

náhodný kolemčtenář

… a až se to zprovozní (a ještě nebude tunel), tak se do/z Olomouce bude jezdit přes Vinohrady nebo přes Starou Osadu? Nebo jedním směrem tak a druhým jinak?

Pavel Skládaný

Asi dle vkusu každého soudruha nebo podle dopravní situace a volné kapacity.

Michael

Já myslím že tak jako doposud-Rokytova, Svatoplukova, Ostravská..

Kleist

Podle dopravní situace, oficiální trasa bude stejná.

PeS

Místo procházek tam mají makat až se jim bude od zádele kouřit, detto Pisárky – ať už je to otevřené !

mlokXCM

Taky tak pracujete?

PeS

Ne, ne, ja nemusím ja už mám vyděláno …

martin

máš tak akorát holou řiť a ne vyděláno

PvvS

Zatím se maká na druhé straně od tunelu a místo původního mostu..

Cole

Neví někdo, jak bude řešeno napojení sjezdu z estakády na Rokytovu? Doufám v semafor, jinak tam bude docela sranda odbočit nahoru na Vinohrady.

Ondra

Jediná správná varianta by byla nájezdová rampa. Tedy překlenutí Rokytovy a plynulé napojení někde v místech autobusové/trolejbusové zastávky u LERKu.

Ale na to asi nezbyly peníze, takže se problém z křižovatky Rokytova x Svatoplukova přesune jen o pár stovek metrů výš a bude na Rokytova x estakáda.

Jasně, počítají s menším provozem po Rokytove dolů směrem na Starou osadu a vlastně i nahoru ze Staré osady, ale podle mě je to příliš optimistický předpoklad.

Tohle jsem vůbec nepochopil a byť se mi estakáda a její řešen hodně líbí, tak tohle je chucpe.

Cole

Třeba se rampy ještě někdy dožijeme..

Ondra K.

Řekl bych, že navržená podoba křižovatky VMO s ul. Rokytova je maximum možného vzhledem s směrovému a výškovému vedení VMO a Rokytovy. Na další rampy tam není místo jak situačně tak výškově z hlediska podélných sklonů.

Další věc je, že v cílovém stavu do dostavbě dalších navazujících částí VMO bude význam té křižovatky minimální. Židenice budou obslouženy napojením ze Svatoplukovy a většina Vinohrad přes MUK Líšeňská.

3260

Něco převezme Žabovřeská, něco sjede dole na Karlovu a něco pojede na Rokytovu. Mělo by to být víc rozmělněné. Každý hotový kus VMO pomáhá, byť to na první pohled vypadá, že se zátěž jen posune jinam.

Gregyros

Už to zde někdo probíral, bude tam křižovatka typu toho co je v lipuvce ve směru Blansko>Brno, s tím že tady člověk řeší jen směr dolů z kopce a přijíždí přes protisměr do vlastního pruhu který nekončí

Cole

Děkuju, tohle mě nenapadlo, já se bál že tam prostě hodí ceduli dej přednost v jízdě a tím to skončí, tak aspoň takhle.

SYN

Viděl jsem plánek, bude to Světelná křižovatka. Směrem „doleva nahoru“ bude zespodu jen jeden pruh, druhý se právě připojí od této rampy…
Vzhledem k tomu že je to dočasné tak celkem OK, aspoň jeden směr bezkolizní nájezd rampou…

vladki

A ten parovod půjde spíš štolou než šachtou

bkv

A ten parovod půjde spíš kolektorem než štolou nebo šachtou

petr63

Foto: „Součástí prací je i rekonstrukce tramvajové trati do Dobřan v úseku přes Tomkovo náměstí.“ Není to do Dobřan, ale do Obřan.

Tomáš

To je ten, co jízda v něm připomíná jízdu na koni. Při mé premiérové jízdě jsem nechápal, jak něco takového může v dnešní době někdo vůbec vyrobit a někdo další pustit do osobní dopravy….

martin

ještě lepší zážitková jízda je v Regionově, aneb ve strašidelným hradu :o)

Dan

U tunelu Vinohrady je akorát předpoklad zahájení až v roce 2028, podle letáku. V článku je psáno 2026.

svojsin

Ta šalina je do Obřan.
Brno – Dobřany až někdy v budoucnu 🙂

Jiří Kocurek

Čistě hypoteticky: Přezdívka pro Leošův Stadler je „tramvaj“, tak střídavý Stadler na Jihu by mohl být za šalinu. Když by Správa zadrátovala Plzeň-Klatovy, tak by to šlo.
Naftový Stadler nemůže být elektri-še-líne, tím to nepodvedem.

vladki

Hmmm, a proč se tramvaj říká jen Leosovym jednotkam. Pantery nejsou o nic lepší.

Elvis

Klidně pište v příští 10ti letce, kdyby se řídil člověk letáky ŘSD, tak od roku 2020 jezdíme po hotové dálniční sítí, VMO, Pražském okruhu….
Mám v kanceláři mapy plánu výstavby ŘSD na každý rok od roku 2016, no aj v tom roce jsou v plánu sinice se zahájením stavby v následujících 2 letech, kde se nekoplo.

OndraG

Možná se mýlím, ale v dohledné době (myslím v roce 24) se má začít razit průzkumná štola

Gwann

Vzhledem k tomu, ze Vinohrady maji jilove podlozi, muzeme se dockat vseliceho pri poruseni dotcenych nepropustnych vrstev

PvvS

Kéž by jenom jíl. Vrty se našlo leccos. Navíc tady se půjde podstatně hlouběji. Pro orientaci je docela zajímavý materiál.
https://www.ita-aites.cz/files/Seminare/2021/to3_21/horak-vmo_brno_vinohrady.pdf

Gwann

Hmmm, tohle stoji zato. Vim z 90. Let ze pouha nezajistena stena vyhrabu na garaze zpusobila „klouzani“ blizkeho 12 patroveho panelaku smerem k dire…

Ale takove mnozstvi pisku, to bude asi zabavne…

PvvS

A místy závoz ze slévárny.. Proto jsem hodně zvědavej co to bude dělat v místě vyústění nad Jedovnickou. A kór v případným spojení s tím tunele pro tram na Vinohrady v oblasti Pálaváku.