Obrazem: Prošli jsme největší dopravní stavbu v Brně. ŘSD estakádu na osm hodin otevře veřejnosti
Rampa do Rokytovy ulice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Aktuální plán počítá s otevřením nové silnice na podzim příštího roku.
Všechny zde přiložené vizualizace jsou „staré“, obsahují původní tvar jižní nájezdové rampy z Dukelské, mapky jsou dobře…
Ale nic bych si z toho nedělal pane autore, i dnes na veřejné prohlídce obsahovaly některé plakáty stejnou chybu… 🙂
Nejprve bych dostavel okruh v Praze. Beztak si tam všichni z Moravy jezdí pro kšefty. A až poté nějaký okruh v nějakém Brně
Was ist das, „Praha“??
Zatáčka na cestě z Brna do Mnichova 🙂
Prošel jsem si to. Trasa není 500 m, ale dvojnásobek, protože na jejím konci se musíte otočit a jít zpátky, do kopce a v ostrém slunci. Stánků s firemními cetkami dost, ale vodu vám tam nikdo nepodá. Auta není kde parkovat a autobusy MHD přecpané.
Tak jezdící chodník bude až v další etapě…
Kilometr bez stánku s pitím… je pro nejednoho cesta od vlaku domů, MHD tam žádnou nemá.
A kdo si nenabalil vodu s sebou, musí to vydržet 🙂
Když už to nutně museli stavět, tak by to nemusel být takovej beztvarej bezmístnej betonovej hnus, ale aspoň něco umělečtějšího, co by místu dodalo aspoň nějaký svéráz. Toto je odpad.
Ty ve už je tu zas..!
Jen žádnou uměleckost, jinak se toho v budoucnu chopí památkáři! 🙂
Souhlas. Tomkovo náměstí se tímto paskvilem úplně znehodnotilo. Chápu, že tu dopravu bylo třeba řešit, ale tato varianta jako přes kopírák z let 70. Jednoduše řečeno, na dnešní dobu je to velmi necitlivě provedený až obludný projekt.
Třebas nějaký rezavý nýtovaný monstrum ?
A chtěl byste tam sloupy iónské, dórské nebo korintské??
Jaká bude výše mýtného poplatku ?
Jak k tomu přijde ten borec s FVE pod estakádou? 🙂
Proč soudruzi v Brně říkají mimoúrovňové křižovatce „náměstí“?
Předtím tam byla úrovňová křižovatka a ještě předtím veřejné prostranství typu náměstí – sokolovna, kino, restaurace…
No, právě. Bylo a už není. Vyvolávat používáním toho názvu dojem, že stavba pro auta místo nezničila, je pokrytecké. 🙂
Vedle, místo návsi v Šimicích, je tramvajová točna.
Oprava: Smyčka. Točna by zabrala ménně místa.
Šimice náves v podstatě neměly. Tam, kde je dnes šalinová smyčka, byly zahrádky šimických domků.
A o kousek dál se kvůli odstavnýmu zlikvidovalo celý údolí.
Nutno to brát jako nadsázku. Tako Třída generála Píky také není žádná třída, ale čtyřpruhová silnice s tramvajovou dráhou.
Proč vy máte potřebu znásilňovat pojem „soudruzi“?
Ad věcná rovina: MÚK se běžn pojmenovávají podle nejbližšího známého geografického objektu. Příklad: MÚK Mirošovice jako Exit 21 na D1 také neleží ve městě samém. Nebo třeba MÚK Velké Meziříčí západ leží dokonce mimo katastrální území samotného města.
Takže, zkuste si ty hejty odpustit, díky.
Kdysi dávno to bylo skutečně uzavřené náměstíčko s kapličkou uprostřed.
Když Brno… v Pisárkách utěšeně roste estakáda nové smyčky v podobě bednění a výztuže v něm. Na „rovných“ kolejích už jsou výhybky, osazeno v předstihu, aby se to nedělalo v silnějším provozu mimo prázdniny.
Přes ty ploty kvalitní výhled asi nebude. Jako by nestačilo mobilní zábradlí.
Ještě by se tam někdo jezdil kochat, tak možná proto.
Kupodivu, z jedné strany stačilo, z druhé ne… trošku divné ale ne zase až takový problém. Kdo chtěl, našel si škvíru…
… a až se to zprovozní (a ještě nebude tunel), tak se do/z Olomouce bude jezdit přes Vinohrady nebo přes Starou Osadu? Nebo jedním směrem tak a druhým jinak?
Asi dle vkusu každého soudruha nebo podle dopravní situace a volné kapacity.
Já myslím že tak jako doposud-Rokytova, Svatoplukova, Ostravská..
Podle dopravní situace, oficiální trasa bude stejná.
Místo procházek tam mají makat až se jim bude od zádele kouřit, detto Pisárky – ať už je to otevřené !
Taky tak pracujete?
Ne, ne, ja nemusím ja už mám vyděláno …
máš tak akorát holou řiť a ne vyděláno
Zatím se maká na druhé straně od tunelu a místo původního mostu..
Neví někdo, jak bude řešeno napojení sjezdu z estakády na Rokytovu? Doufám v semafor, jinak tam bude docela sranda odbočit nahoru na Vinohrady.
Jediná správná varianta by byla nájezdová rampa. Tedy překlenutí Rokytovy a plynulé napojení někde v místech autobusové/trolejbusové zastávky u LERKu.
Ale na to asi nezbyly peníze, takže se problém z křižovatky Rokytova x Svatoplukova přesune jen o pár stovek metrů výš a bude na Rokytova x estakáda.
Jasně, počítají s menším provozem po Rokytove dolů směrem na Starou osadu a vlastně i nahoru ze Staré osady, ale podle mě je to příliš optimistický předpoklad.
Tohle jsem vůbec nepochopil a byť se mi estakáda a její řešen hodně líbí, tak tohle je chucpe.
Třeba se rampy ještě někdy dožijeme..
Řekl bych, že navržená podoba křižovatky VMO s ul. Rokytova je maximum možného vzhledem s směrovému a výškovému vedení VMO a Rokytovy. Na další rampy tam není místo jak situačně tak výškově z hlediska podélných sklonů.
Další věc je, že v cílovém stavu do dostavbě dalších navazujících částí VMO bude význam té křižovatky minimální. Židenice budou obslouženy napojením ze Svatoplukovy a většina Vinohrad přes MUK Líšeňská.
Něco převezme Žabovřeská, něco sjede dole na Karlovu a něco pojede na Rokytovu. Mělo by to být víc rozmělněné. Každý hotový kus VMO pomáhá, byť to na první pohled vypadá, že se zátěž jen posune jinam.
Už to zde někdo probíral, bude tam křižovatka typu toho co je v lipuvce ve směru Blansko>Brno, s tím že tady člověk řeší jen směr dolů z kopce a přijíždí přes protisměr do vlastního pruhu který nekončí
Děkuju, tohle mě nenapadlo, já se bál že tam prostě hodí ceduli dej přednost v jízdě a tím to skončí, tak aspoň takhle.
Viděl jsem plánek, bude to Světelná křižovatka. Směrem „doleva nahoru“ bude zespodu jen jeden pruh, druhý se právě připojí od této rampy…
Vzhledem k tomu že je to dočasné tak celkem OK, aspoň jeden směr bezkolizní nájezd rampou…
A ten parovod půjde spíš štolou než šachtou
A ten parovod půjde spíš kolektorem než štolou nebo šachtou
Foto: „Součástí prací je i rekonstrukce tramvajové trati do Dobřan v úseku přes Tomkovo náměstí.“ Není to do Dobřan, ale do Obřan.
díky za upozornění, budiž mi snad omluvou, že jsem to psal v interpanteru mezi Chocní a Pardubicemi a udržet notebook bylo náročnější:)
To je ten, co jízda v něm připomíná jízdu na koni. Při mé premiérové jízdě jsem nechápal, jak něco takového může v dnešní době někdo vůbec vyrobit a někdo další pustit do osobní dopravy….
ještě lepší zážitková jízda je v Regionově, aneb ve strašidelným hradu :o)
U tunelu Vinohrady je akorát předpoklad zahájení až v roce 2028, podle letáku. V článku je psáno 2026.
ŘSD mi dnes tvrdilo 2026, ale díky za upozornění, budu se řídit letákem.
Ta šalina je do Obřan.
Brno – Dobřany až někdy v budoucnu 🙂
jj, díky:)
Čistě hypoteticky: Přezdívka pro Leošův Stadler je „tramvaj“, tak střídavý Stadler na Jihu by mohl být za šalinu. Když by Správa zadrátovala Plzeň-Klatovy, tak by to šlo.
Naftový Stadler nemůže být elektri-še-líne, tím to nepodvedem.
Hmmm, a proč se tramvaj říká jen Leosovym jednotkam. Pantery nejsou o nic lepší.
Klidně pište v příští 10ti letce, kdyby se řídil člověk letáky ŘSD, tak od roku 2020 jezdíme po hotové dálniční sítí, VMO, Pražském okruhu….
Mám v kanceláři mapy plánu výstavby ŘSD na každý rok od roku 2016, no aj v tom roce jsou v plánu sinice se zahájením stavby v následujících 2 letech, kde se nekoplo.
Možná se mýlím, ale v dohledné době (myslím v roce 24) se má začít razit průzkumná štola
Vzhledem k tomu, ze Vinohrady maji jilove podlozi, muzeme se dockat vseliceho pri poruseni dotcenych nepropustnych vrstev
Kéž by jenom jíl. Vrty se našlo leccos. Navíc tady se půjde podstatně hlouběji. Pro orientaci je docela zajímavý materiál.
https://www.ita-aites.cz/files/Seminare/2021/to3_21/horak-vmo_brno_vinohrady.pdf
Hmmm, tohle stoji zato. Vim z 90. Let ze pouha nezajistena stena vyhrabu na garaze zpusobila „klouzani“ blizkeho 12 patroveho panelaku smerem k dire…
Ale takove mnozstvi pisku, to bude asi zabavne…
A místy závoz ze slévárny.. Proto jsem hodně zvědavej co to bude dělat v místě vyústění nad Jedovnickou. A kór v případným spojení s tím tunele pro tram na Vinohrady v oblasti Pálaváku.