Obrazem: Proměna železniční stanice Kladno. Vlaky již jezdí od nového nástupiště

Modernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: RopidModernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: Ropid

Cestující musejí zatím využívat provizorní přechod.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nagymarosznik

Prohnilá trať na Kladno (a neříkejte že ne, třeba taková Ruzyně má stále feel z 19. st.) dostává konečně rekonstrukci na dlouho kterou čekala. Mě však častokrát uniká odpověď na otázku proč se neplánuje víc modernizací na styl Kladno, byť jen v menší podobě. Tady v Česku existuje spoustu tratí které by investici chtěly. Ona by přitom stačila rekonstrukce na styl třeba tratě z Ostřihom do Budapeště (nevím o žádné trati která by se takto modernizovala). V Česku ovšem zatím dělat žádné větší rekonstrukce nemůžeme když se nám tu rozpadají některé koridory a tratě TEN-T (např. Ústí n.L. -> Cheb,… Číst vice »

David

Škoda, že nešlo narovnat ten táhlý oblouk u nástupiště.

fous55

Šlo, ale to by se muselo chtít. Muselo by se překopat celé kolejiště a stálo by to dost peněz.

petr

tak alespoň jedno pozitivní hodnocení,ale jo,vypadá to dobře!už to není ostuda,dříve samej bláťák,koleje v hlíně..člověk se za to musel stydět

Gejza

Když vidím to zakřivení nástupištění hrany, připomíná mi to oblíbený argument, proč nemůže Hlavní nádraží v Brně zůstat tam, kde je…

Jiří Kocurek

Přece se po 70 letech plánování odsunu nemůže přiznat, že se plánuje nesmysl, kór z pohledu dnešní doby, kdy fůra lidí dojíždí vlakem do města a ten přestup na šalinu je nejlepší možný.

M19

Co přiznat, nejde ohrozit investice do pozemků od některých ODSunovačů.

Jiří Kocurek

To je tak staré, že v tom snad jedou ještě stranické knížky KSČ.

fous55

A není to v některých případech dokonce o obou stranických knížkách?

Jiří Kocurek

A nejen v Brně podle toho, jak to SŽ tlačí jako jediné možné řešení.

Juraj

To ovšem neznamená, že nástupiště v oblouku jsou zcela v pohodě. V závislosti na poloměru to dost komplikuje bezbariérovost, protože mezi vozidlem a nástupištěm je velká, nerovnoměrná mezera.

Jiří Kocurek

Ale chodit kvůli tomu 3/4 km daleko, nebo udělat půlce města přestup navíc, jen proto aby tam nebyl oblouk žádný?

Nehledě na to, že tahání všech nákladních vlaků přes hlavní osobní nádraží se neděje ani v Praze, náklady jezdí přes Malešice z dost dobrých důvodů. A tak se vymýšlí tunel pro nákladní vlaky pod Brnem, protože nákladní průtah přes Horní …

fous55

Kde 3/4 km daleko a jaký přestup navíc? Při narovnání perónu o délce 250 m (a samozřejmě zmenšení navazujících oblouků na obou stranách) by se vzdálenost nástupišť od nádražní budovy zvětšila o nějakých cca 30 metrů.

Michal82

Tak kdy se svezeme vlakem na letiště? Nějak se to vleče. 🙂

Vladimír

Už brzy!
Prý.

M19

Tak pokud vám nevadí, že to letiště je ve Vídni, tak můžete již dnes.

Jiří Kocurek

Počkat, nejel už přímý vlak Praha-letiště? Jen bylo Leoše Janáčka.

fous55

Do Mošnova už můžete několik let a na Schwechat už dávno!

MaT

Přímý vlak z Prahy jezdí na Mošnov pokud vím jen dvakrát ročně o jednom víkendu v září…

Thomas

Za půl roku tam ti tupci nejsou schopni postavit náhradní čekárnu.

Jiří Kocurek

Když ji SŽ bude požadovat a zaplatí…

petr

Možná se to v minulosti řešilo, ale zeptám se: To zdvoukolejnění z Kladna nádraží do Ostrovce se zdá trochu předimenzované. Co se s tím plánuje dál (v daleké budoucnosti)? Pokračovat s dvoukolejkou do Kralup?

VTT

Plánuje se s vlaky od Prahy jezdit až do Ostrovce, aby se obsloužila zastávvka město.

Marian Kechlibar

Je možné, že trať do Kralup se bude elektrifikovat (i když na dvě koleje tam asi nebude místo).

Ostrovec je ale hlavně ideální místo pro obracení příměstských vlaků od Prahy. Se třemi zastávkami v Kladně (Ostrovec, město, Kladno žst.) obsloužíte skoro všechny obyvatele Kladna, jenom lidi z Kročehlav to budou mít trochu z ruky.

Oldřich Sládek

Zcela určitě se bude elektrifikovat. Do konce příštího roku musí být (bude) vypsán Záměr projektu.

Marian Kechlibar

Fandím tomu, jenom jsem ve svém očekávání opatrný. F-M měl být taky dávno elektrifikovaný a pořád nic.

praktik

S pouhými třemi zastávkami v Kladně (Ostrovec, město, Kladno žst.) skoro všechny obyvatele Kladna ROZHODNÉ NEOBSLOUŹÍTE – ale když si Kladno nechtělo prosadit další zastávku někde v oblasti sportovních stadionů, tak bude těch vlaky přímo obsloužených obyvatel ještě o dost méně.
Když už je ten úsek zdvoukolejňován, tak by to na kapacitu dopravní cesty prakticky žádný negativní dopad nemělo a v nákladech by to také bylo nepodstatné – a Kladno by mělo „tramvaj“, která by meziměstsky pokračovala do Prahy …

Marian Kechlibar

Na necelých sedmdesát tisíc obyvatel jsou „pouhé“ tři zastávky celkem luxus. Kolik procent žije dál než 1 km pěšky od jedné z nich?

Chcete-li vidět mizerné pokrytí železnicí ve velkém městě, podívejte se na Ostravu-Jih.

Rudolf Tuček

Dvoukolejné těleso bylo postaveno z Kladna Dubí až do Kralup, čehož bylo využito při stavbě přeložky z Kralup do Kralup předměstí. Některé nové stavby byly postaveny jako jednokolejné, třeba most přes dálnici. Krásně je to vidět třeba zde: Pozice na mapě
https://mapy.cz/s/kaperatako

Ondros

Měl jsem za to, že nástupiště v oblouku by být u nových stanic nemělo (třeba v případě býv. nádr. Praha-Vyšehrad to byl argument, proč není vhodná obnova). Ale asi to teds nebude tak horké a pro rekonstrukci je zachování oblouk v pořádku.

Twix

Na Vyšehradě má ten oblouk tak malý poloměr, že by nástup do vlaku nemohl být bezbariérový. Tady předpokládám je problém jen v tom že nástupiště je pro delší vlak méně přehledné. Nebo?

VTT

Asi jo. Na druhou stranu, nádraží v Kladně bylo tak rozlehlé, že by se tam podle mě rovná nástupiště postavit dala, i za cenu vzdálení nástupišť od budovy (která stejně možná půjde k zemi) a ostřejších oblouků za jejími konci, což by tak nevadilo, stejně tam bude všechno zastavovat.

Zbynek

To se nesmi rikat. Hlavne ne v Brne.

Jiří Kocurek

Ani v Ústí nad Orlicí a protože je ČR zaostalá, tak ani v Bernu.

Projektak

Doporučuji prostudovat příslušné normy. Pak zjistíte, že do určitého poloměru být může 🙂

Vojtěch Suchan

Nikdy se nic takového neřeklo. Na vyšehradě by musela být, stejně jako všude, kde je u peronu poloměr 300m a menší, snížená nástupní hrana na 380 mm. To samé platí o Brně, kde by ale mohla být proměnná výška hrany, což „se nikdy nedělalo, takže to nelze“.

Martin II

Na Ferdinandce to kupodivu šlo, už před hodně lety, např. v Moravské Nové Vsi…

a8n

Dělalo, třeba 14. kolej u 1. nástupiště na Svinově.

none

A ted si predstavte, ze jednou se takhle bude stavet kolejocesta na letiste….. Za nasich zivotu jeste ne, ale jednou to nastane. Tri dny po zavedeni cestovani pomoci teleportu.

Vvvt

Již brzy vlakem na letiště!

Jiří Kocurek

Lepší je chodi nadávat dělníkům přímo na stavbu. Ideiálně když obědvají.

Zesp

Jen takové malé okénko do sice nedávné, ale přeci již historie, kdy byla původní stanice ještě v plném provozu:

https://youtu.be/C3wmBFvh4Zo

Zesp

A možná by se slušelo přidat i Kladno-Ostrovec. Tady už je to taky jen minulost:

https://youtu.be/uEtCnQGAC7M

Teď nezbývá, než se těšit na výsledek veškerého toho snažení…

Zesp

Ještě by se slušelo přidat i žst Kladno-Ostrovec, kde už je to taky jen minulost:

https://youtu.be/uEtCnQGAC7M

Teď nám nezbývá, než se těšit na výsledek veškerého toho snažení…

Kuba - Dopravní videa.cz

Dovolím si také přidat záběry z provozu:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLI12Ctit69heoLC2k7a9RbRkXDbKwbcHA

Jsou tam záběry z posledního týdne provozu Kladno město a Ostrovec a záběry ze stanice Kladno už z roku 2010.