Obrazem: Projeli jsme se mravencem do Čakovic. Cestující neurazí
Nové metro E by mělo být napojeno i na stanici Praha-Čakovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost KŽC Doprava dnes oficiálně pokřtila své dva nové motoráky řady 813 pro Prahu. Vlaky přezdívané mravenec nebo bageta nesou
Žádný zázrak vědy a techniky…V podstatě Regionova,která ve službách ČD jezdí už léta.Poněkud zmenšené stanoviště strovedoucího aj.“kosmetické úpravy“.Z dvounápravového motoráku s hydraulickým přenosem výkonu neudělá zázrak ani ŽOSka ve Zvolenu..
to má mechanickou převodovku, automat s blokováním a hydraulickým retardérem.
Převodovku to má hydromechanickou Voith DIWA 884.5, takže pravdu máte oba (anebo ani jeden 🙂 )
Jel jsem v tom a je to 814 v jinem kabatu. Hlucna se vsemi neduhy
Málo místa nad hlavami na zavazadla. Jen poloviční v porovnání s originální M810. A přitom by se tam VEŠLY větší „police“/“přihrádky“. Deriváty M810 jsou vždycky více nebo méně zpackané. Originální M810 je nejlepší.
Půlka lidí si dá zavazadlo stejně na zem, nebo na sedačku vedle sebe, tedy pokud není vlak zcela plný. Protože je to pro ně pohodlnější a také proto, že dost lidí není schopno své zavazadlo zvednout, sotva ho dosoukají do vlaku. Na příměstské lince je to navíc dostačující, lidé nemají tak velká zavazadla, nebo jich nemají tolik, jako na dálkových linkách.
Jo. V podstatě Regionova s jiným čumákem, interiérovými dveřmi na čudlík, bez stahovacích okének a „relativně tichá. Jinak má taky o cca 20 míst méně.
Nechat tohle vyrobit ČD, tak už se zde nadává, jaký je to hrozný vehikl, oplechovaný trabant, atd. Ale že to na trať posílá soukromník, tak to „cestující ale rozhodně neurazí“, ať už to znamená cokoli.
Kolo, kolo mlýnský… S ČD, už je to trapné, ne? Už je to tady několikrát, je potřeba to psát po dvacáté? Člověk sem jde, aby si přečetl nové příspěvky a nakonec… Furt to samé… Nevymyslíte něco svého? 🙂
A este to ma klimatizaciu
Je zajímavé, že regiohnoya na ML není v pořádku a tohle ano. Kdyby to přišlo před 20ti lety, tak dobrá, ale dnes? Nechte pár kadibudek pro muzejní účely či turistické linky a zbytek sešrotujte! V běžné přepravě 810 a její deriváty nemá v roce 2019 co dělat. Byl to nepovedený výrobek už v době vzniku. Najezdil jsem s tím hromadu km, je pravda, že je to poměrně blbovzdorné a nechá si to leccos líbit, ale taky to má hromadu konstrukčních chyb. Ve Škodě 100 do práce taky nejezdíte.
Pro koho je to v pořádku? Já tu žádný pozitivní názor nevidím (kromě pana „ocenit je třeba“ Šindeláře samotného). Celý Čakovice jsou přihrávka Bohoušovi od kamarádů z ROPIDu, zatímco regionoha na ML byla výsledkem totálního salámismu ČD („rozpadly se nám žabotlamy? no a co, stejně nám to zase nabagrují“).
V anketě je 600 hlasů a 70 procentům lidí se vlak líbí. Do diskuse se pak jdou podělit vesměs ti naštvaní. Jinak způsob zadání zakázky a cenu jsme v několika článcích kritizovali, tady jde jen o ten vlak, pane Jméno.
správně i na tomhle webu bylo to chválený pro lepší adhezní podmínky než regionova, že to má přehozený pohon na druhé soukolí. Prostě je to novější a i podle fotek je to znát. Já jsem dal ano.
V době svého vzniku a pro účel pro jaký byla původně zamýšlena byla / je 810 velmi povedená. Ze se kvůli nerealizaci projektu vozu M 475.0 začala používat i na delších tratích je jiná věc.
Regiohnoya nebyla na ML pokud vím v pořádku z hlediska kapacity
Chcete říct, ze tohle ma kapacitu větší než dvou vozová RegioNova?
S dovolením přidám svůj úhel pohledu. RS 1 Stadler stál přes 50 mil / ks (plus náklady na údržbu a náhradní díly – např. čelní sklo 95000,- atd.). V roce 2010 kdy se tento projekt řešil to ostatně byla (co se týká podobné požadované kapacity a požadavku na nízkopodlažnost) jediná nabídka… Nyní na tom nejsme lépe. Kolik stojí Regína nebo podobná modernizace? A to nemluvím o ceně údržby… „Kolejové autobusy“na standartní tratě – náhrada za ř. 810 se už prostě nevyrábí a obávám se, že až někdy dojezdí 810 skončí mnoho dalších lokálek. Vyrobit nové vozidlo lze, ale pokud se… Číst vice »
Díly jsou tak drahé, jak je kdo nakoupí. Kupovat vše předražené je národním sportem většiny státních firem. Taky se z toho řada lidí má dobře. Kdo je bit? Opět daňový poplatník!
Regiošrot stál už před lety, kdy to začalo někde kolem 22 mega a pak to rostlo. Nelze ale srovnávat cenu rekonstrukce s novým vozidlem. I když štrůdl je též postarší vozidlo. Chlapci z VÚKV skříň v Cerhenicích bastlili někde kolem roku 1992 pro dnes již neexistující Adtranz. Pro ČD to pak byly poslední vyrobené kusy (v době, kdy už výroba neběžela) a konec, nesplňuje to současné normy.
„Pro ČD to pak byly poslední vyrobené kusy (v době, kdy už výroba neběžela)“
Kecy, ještě v roce 2013 byla dodávka pro EIB, VBG (s výbavou dle BOStrab, aby mohly jezdit do Zwickau Zentrum) a BOB.
Díly na Stadlera jsou drahé, protože zahraniční ( tuším švýcarské ) vozidlo.
Je jasné, ze když si vlak zbastlíte ze staré 810 a toho co najdete v depu, tak ze věna , věna dílů a servisu bude někde jinde.
Dily jsou takmdtahe, jak je kdo proda 🙂 kupujici v tomto pripade taha za kratsi konec.
Tak je otázka co do toho lze kupovat za díly dokud je to v záruce. A jinak normy, když se to označí jako rekonstrukce tak to taky musí plnit současné normy? Co třeba ty nejrůznější tramvajové wany co jsou taky papírově rekonstrukce T3, ty je plnit musí?
Vyrobit něco takového jako 810 už dnes při dodržení norem není možné.
Stadler je to nejmenší, co dneska může jezdit na dráze
A mimochodem ten TSI plní?
Stadler 640,641 nynější normy neplní a již několik let se nevyrábí.
A nemá to první třídu jako Ešus,což na osobáku kolem Prahy velmi žádané ! 🙂
Zejména držiteli jisté průkazky….
Tam na tuhle neustále opakovanou lež chodite?
Ac držitel oné průkazky, nenapadlo by mne vyhazovat peníze za jinou barvu čalounění ( jiný rozdíl oproti dvojce v běžných vlacích prakticky není) . A vlaky kde by to možná melo smysl , protože tam jsou lepší a širší sedadla (854ka, Panter) jsou osobaky na krátkých trasách, kde jedu par minut, takže to zase nemá smysl.
Jedničku bez příplatku mají kravataci z GR, a ty ve vlaků neuvidite, ti jezdí autem.
chodí sem jeden čdák a ten má režijku do první třídy…..
On se da dokoupit k rezijce časový příplatek na jedničku. Tuším kolem 4 tisíc ta sranda stojí.
Akorát pro 99% normálních nadražáků nemá smysl si něco takového kupovat
Na Generálním ho.mají automaticky v ceně, tam ovšem zase jezdí vlakem jen před novinari
Tak to hodně tušíš blbě,dá se koupit na týden už za 250kč a to sítová na všechny vlaky,za bůra ji máš na rok ,k tomu cena režijky 1100kč na rok.Když vezmu že jednodenní jízdenka ČD ve druhé třídě stojí 579kč tak .že až 99 procent nádražáků si bude muset začít kupovat jízdenky ,tak pozná o co přišli mamlase
Dá , ale proč bych ji kupoval? První třída nemá nic navíc co by mi za ty dvě stovky týdne stálo.
Snad s výjimkou Pendolina, ale tím jedu tak třikrát do roka, a to už je lepší připlatit si jedničku na ten konkrétní vlak, mas-li zájem snidat na porcelánu.
Na opravdu dlouhé cesty , kde bys řekl, ze má jednička smysl preferuju klasické rychlíky, protože na nich jsou ještě klasická kupé po osmi, takže jsou asi tak o 200% pohodlnější, než ty „moderní vlaky“ s velkoprostory projektované asi pro Číňany, jak jsou malé a nepohodlné.
99% nadražáků si fakt jízdenky na vlak kupovat nebude. Toho se opravdu nebojím.
Myslíte OP? Tak takových je tam opravdu většina.
Kolik vlaků pro přepravu vozíčkářů do Čakovic vlastně nasazují ČD? Abysme měli srovnání.
Stejně jako KŽC, tedy nula.
No, KŽC už dva jezdící proti sobě, takže to stejně jako KŽC není. CD mám dojem, že má některé soupravy s rampou, ale jistý si nejsem.
Jak už píše někdo níž, ani jedna zastávka není bezbariérová. Byť je tedy vlak nízkopodlažní, vozíčkář se do něj nemá jak dostat. To nelze považovat za „vlak pro přepravu vozíčkářů“.
To v Kryrech není taky a přesto tam někteří absenci plošiny nemohli vydejchat. Ale ty vozidla tady nebudou jezdit jen jeden rok, takže není podstatné, co je teď, ale jak se ta trať změní v průběhu 10ti let.
A má pro vozíčkáře smysl jezdit sem, když na trase není ani jedna bezbariérová stanice? Nizkopodlažnost je fajn, tu určitě důchodci využijí… Ale už vidím toho vozíčkáře, co se rve do vlaku na masaryčce, aby následně vystoupil v Čakovicích…
Plošina se dá sklopit pouze na ve Vysočanech a to na jedné straně a na jednom nástupišti 😀
Zajimalo by mne kolik cestujících meziročně na této trase přibude s použitím těchto vozidel.
Stejnej Hnus jako Regionova… Levnej sràč…
Pán by tam chtěl RailJet ?
Je to městská linka, defacto tramvaj, ve které nejedete tři hodiny, jednoduché, levné a úsporné vozidlo je na tohle ideální volba, vzhledem k požadované ceně jízdného
To, že stále jezdí Regionohy, nu dobrá, dá se to přežít, ale donekonečna repasovat 810, když je třeba omladit vozový park ?
To musela být ale hlava, co toto vymyslela 🙁
No jo, ŽSSK si jich pořídili hned 9 a tam je svět ještě v pořádku, desetiletá smlouva, všude platí mezinárodní jízdenky, Interrail, atd.
O tom, že je Slovenská železnice v pořádku, tady píšete jenom vždycky vy jak kolovrátek se smlouvou na deset let, přitom ZSSK tady nikoho nezajímá a je dost diskutabilní, jestli místa, kde to jezdí, jsou ještě vůbec Evropa, takže srovnání s Prahou docela irelevantní.
No jo, pravda bolí, ale mluvte za sebe, diskuze je o vozidlech ze ŽOS Zvolen, takže to splu velmi souvisí. A když se podíváte do diskuzí k článkům o Plzeňském nebo Ústeckém kraji, tak tam se spousta modrých gum domáhá zrušení krajů a centrální objednávky osobní dopravy jako na Slovensku, podle toho by tu taky osobní doprava fungovala.
I kdyby tento debilní nápad někdo prosadil, tak i tak v naších podmínkách nevěřím, že by to tady bylo srovnatelné s tím Balkánem, co začíná za Bratislavou, neb i nároky objednavatele dálkové dopravy jsou u nás trochu jinde, než na Slovensku. Souvislost si v tom hledáte možná tak vy, já ji v korupčním bezsoutěžním přidělováním zakázek do ŽOS pro motoráky do míst, kde ani všichni nemají splachovací záchod, nevidím.
Tuší prosím někdo, jaký byl důvod odklonu od motorů MAN (kterými jsou osazeny původní „bagety“ 813) a použití TEDOMu na 813.1? Peníze? Provozní problémy? Dražší údržba? Tím nechci hanět jakkoliv TEDOM, jen mě to zajímá…
väčší výkon
No jo, koukám, oni z toho TEDOMu vymáčkli už 310 kW…S tím možná souvisí ta subjektivně nižší hlučnost. Pokud to má větší krouťák, tak se to nemusí rvát tak na krev jako u 814.
Anebo je to prostě jen líp odhlučněné.
Nemyslím si. Tiché to zrovna není a výkon se získává vysokými otáčkami.
U přeturbených nízkoobjemových tříválců možná…
U normálního EU normami nezmrveneho nízkotlakého motoru se výkon získává objemem
a u tych liazek je největší krouták při 1250ot.
no jestli se ten motor podívá k 2000ot, tak to musí být chyba softu na převodovce.
Ty dveře na hajzl otvíraný na knoflíky, to je zase co za úchylku?
Čemu vadí klasický na kliku otvíraný a na západku zamykané dveře
Že se to cpe i do Panterů a Regína a není to vymyslenkst Brabence je mi jasné
Třeba proto že takovej vozíčkář by občas taky rád vykonal potřebu a pro toho je tohle řešení o dost jednodušší než složitě otevírat a zavírat dveře na pantech s klikou 😉
Silně pochybuji, že se bude vozíčkář pohybovat ve vyšším patře, kam jsou instalovány ty dveře na knoflíky…
Veškeré WC pro vozíčkáře, co jsem kdy viděl měli normální dveře s klikou. On ten vozíčkář obvykle nemůže na nohy, ale ruce ma většinou v pořádku.
A nakolik je jednoduší otvírat a zavírat (a hlavně zamykat) tenhle vynález vídám dost často v Regine nebo Panterovi…
O ceně servisu oproti dveřím s klikou nemluvě…
Vozíčkář ve vlaku je něco jako Yety….
Vsichni o něm mluví a nikdy ho nikdo neviděl…
Za posledních 30 let jsem ve veřejné dopravě potkal vozíčkářů, ze je spočítám na prstech ruky.
Zrovna včera jsem jednoho vezl hned 2x. Pravidlo to není, ale sem tam jezdí.
Jo taky jsem jednoho potkal minulý týden u nás v Hradci. Průvodčí a fíra houkli na posunovače, chytili káru za rám a ze dveří ji ten pulmetr snesli. Za dvě minuty hotovo, jde to i bez plošin a nízkých podlah
No tak určitě. Dokud nepojede na električáku….
Kdyby tenhle Mravenec jezdil na lokálce typu Lipová-Lazně Javorník tak super. Ale v Praze a okolí? A to nejsem Pražák. A pokud se jedná o nejmodernější motorák.. je to aspoň smutné zrcadlo, kam jsme to na železnici dopracovali.. a pokud se zde dočtu, že je to celkem fajn motorák, tak jde vidět jak je laťka nízko. Kouknu ještě jednou do kalendáře. Ty brďo fakt rok 2019
A to se tu dočtete, že je tam zbytečná WiFi a že je blbý, že nejdou otvírat okna. Bohužel, ROPID a KŽC jsou kamarádi, takže může projít i něco takového.
Tam v takovyhle vlacích majících charakter lokálky s krátkou jízdní dobou je wiffi opravdu zbytečná
Okna nejde otvarat, pretoze to ma klimatizaciu…
Jakože v Praze musí být něco lepšího, protože Praha?
Jedním z cílů železnice a MHD je mimo jiné i odhlečování silnicím, případně jiným dopravním sítím, nevím kde je něco takového relevantnější..
Od té doby, co jsem poprvé spatřil hašišbednu, mě už design žádného vozidla nemůže uchvátit…
Prosim, co je „hasisbedna“, staci napsat radu.dekuji. to je najaky motorak?neco jako hurvinek nebo slovenska strela?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorový_vůz_805.9
Daňové poplatníky uráží celková průhlednost téhle malé domů.
Však v tomto nejsme ve při.
A velká domů je potom bagrování většiny výkonů ČD?
Je to škoda, no. Třeba to mohli v KŽC převzít.
No, neurazí… pokud bych tím jel teď někde na lokálce a tento výrobek byl např. z roku 2013 a smlouva by měla vypršet za 4 roky, opravdu by mě to neuráželo. Jelikož je to ale vozidlo zbastlené v roce 2018 a to na základě nové smlouvy do roku 2028 (navíc za cenu, která jinde pohodlně stačí na nová vozidla), tak mě to jako daňového poplatníka uráží a to velmi.
V tom s Vámi musím bohužel souhlasit. Jakkoliv jsem zastáncem liberalizace železniční dopravy, tak tohle je vážně paskvil. Ani ne tak kvůli těm vlakům, je to sice jen lehčí evoluce Regionovy (tj. křáp nemoderní), ale vzhledem k tomu jakou trať a v jaké intervalu to má obsluhovat to stačí. Ale to, že to šotouši z Ropidu přihráli bez soutěže a za naprosto nehorázné peníze svým šoto kámošům z KŽC je prostě hnus. Přitom na tohle se dala soutěž udělat celkem snadno a o zájemce by nebyla nouze, sehnat někde dva vlaky (klidně ojeté, ale technicky lepší) by nebyl problém. A… Číst vice »
Jaký má vůbec smysl, aby dvaceti minutovou cestu při hodinovém intervalu musely jezdit dva motoráky?
Zřejmě to nebude mít příslovečnou stadlerovskou spolehlivost. 🙂
Požadavek na proklad s S3.
Když budu věřit tomu, že motorák je relativně tichý (otázka je vůči čemu ta relativnost je), tak ať se jdou v Šumperku zahrabat. Regionova je ta největší pomsta pro naše lokálky, ten hluk v ní je nesnesitelný. Jinak na fotkách na mne tohle dělá docela dobrý dojem (až na interiér v barvě „stará nemocnice“).
To srovnání není zrovna na místě, protože dnes už jsme o 14 let dál, čili vyšší nároky na podobu modernizací jsou snad samozřejmostí. Navíc investiční možnosti jsou dnes mnohem lepší.
Vyjet z tímhle ČD, to by bylo keců, že je to starý šrot osmsetdesítka, není tam wiffi a že soukromník by nabídl nová vozidla…
Má to klimatizaci a zásuvky?
Klimatizaci to ma
Doufal sem že interiéry v barvě „slonová kost“ ke konci roku 1989 definitivně vymřely. Ještě že máme ŽOS Zvolen k připomenutí jak je tahle barva v interiérech odporná.
Idealni souprava na trat Melnik-Mseno-Mlada Boleslav- Mladejov a zpet…
Jezdí tam podobnej krumpl pane…
No, co já vím, tak tam jezdí tak 4 ks 810 z bývalé Vozební stanice Mladá Boleslav. O vikendech jsou nasazovány 2 ks děčínské regionovy.. Zde by bylo záhodno, aby KŽC zalobovalo u PID a celou výše uvedenou trať převzalo. Bývalá vozební stanice Mladá Boleslav má i vlastní čerpačku a fekálku, pro pražáky je celá Boleslav zbytná… a pro těch 10 z 20 strojovodičů ve VS MB by se našlo uplatnění v rámci KŽC a ten zbytek 10 má stejně před důchodem, tak by to Nymburk jistil. Rozdělením na cargo VS MB ztratila opodstatnění. Nymburk je jen 30 km.
Ještě jsem s tím nejel, tak moje hodnocení bude polovičaté, ale myslím si, že se kromě vlastností vyzdvihovaných u jiných vozidel a naopak zde kritizovaných zapomínáme podívat na cenu a na výkony určené – vhodné pro toto vozítko. Sice se to pravověrným železničním fandům nebude líbit, ale i dnes jsou výkony, kde cestující zcela uspokojí stará 810 a to dokonce daleko víc, jak nějaký busík tzv. na návsi. A přitom takový vlak dokáže být levný. Ano, jedná se o lokálky, které by Souprava zrušila bez znalosti místní problematiky třeba jen proto, že zrovna tudy bych chtěl jezdit na kole. Myslím… Číst vice »
Proboha…
Tak hlavně to nesmí mít modrou barvu, že…
Jízdními vlastnostmi to logicky nemůže být lepší než ta stará 810 (protože to je osmsetdesítka), ale provozovat tohle ČD, tak je to starý šrot a soukromník by se jistě postaral lépe.
Jo já zapomněl má to wiffi, i když jako obvykle nefunguje, ale JE TAM…
Šukafonom na večné časy? Stačí pohľad na pojazd a je jasné aké jazdné vlastnosti to bude mať. Mám šťastie že som sa v tom výdobytku reálneho socializmu nemusel dlho voziť. A Regiokřáp, plesnivá Bageta po záruke a iné reinkarnácie sú najlepším spôsobom, ako vyhnať cestujúcich do áut. Nechcem byť zlý, ale ÖBB nedávno vyradila 14 vozňov 5047. Síce sa nejedná o nízkopodlahu (a vzhľadom ku konštrukcii z toho nízkopodlaha ani nebude), bolo by oveľa zmysluplnejšie kúpiť a zmodernizovať práve tieto jednotky. A nie spotené plechy, ktoré po modernizácii pripomínajú najnovší výkrik Severokórejskej koľajovej techniky (prestavbu tramvaje KT8D5, ktorá sa vydáva… Číst vice »
Tak hlavně že vy na Slovensku máte super trati a hypermoderní vlaky…
Nebejt Č(S)D tak v Horních Uhrách jezdíte dodneška na kravách a vlaky vám tahaj vlci…
Ja kritizujem jedno konkrétne vozidlo, ktoré vzniklo v konkrétnom období a je ukážkou neschopnosti reálneho socializmu. To vozidlo bolo už v čase svojho vzniku krokom späť. Dnešné reinkarnácie šukafonov sú najväčšou chybou ktorú možno spraviť. Ak by som si mal vybrať medzi šukafonom a žeravou trubkou, ktorá je o celé desaťročia staršia, volím jednoznačne žeravú trubku. Aj keby som v nej mal denne dochádzať do práce 45 minút. Lebo je to normálne, pohodlné vozidlo. Na rozdiel od šukafonu, ktorému nepomôže žiaden facelift, žiadne iné okná, žiadna nízkopodlažná vanička. Stále to ostane šukafonom.
Nechci urazit diskutéra ze Slovenska. Vznik M 152.0 byl jako náhrada dožívajících M 131.1 a dalších starších motorových vozů. V té době se také vyvíjel motorový vůz M 475.0. Bohužel skončilo to výrobou jen dvou prototypů. Důvodem mimo jiné bylo nemožné vyrobit cca 100 ks ležatých motorů Piestick, které se vyráběly v ZTS Martin. Přednostně se musely plnit dodávky do SSSR, na domácí trh nezbývalo. Jelikož tehdy nebyl vyvíjen žádný jiný čtyřosý motorák, tak na Federálním ministerstvu dopravy rozhodli o výrobě dalších několik set ks M 152.0. Že jich bude 678? Dále to byly již motorové vozy 842 a 843… Číst vice »
Však také Regine se přezdívá také Helenka Zagorová . Nový ksicht na starém podvozku…
Kdo to je Helenka Zagorová? Nová snová představa obyvatelů východočeských blázinců?
Helenka Zagorová protože nový ksicht na starém podvozku.
A na rozdíl od dnešních „umělců“ ta skutečná Závorka alespoň umělá zpívat a jeho písničky měli hlavu a patu…
Mínuskujte si koľko chcete. Mravec je ešte tragédia.
Reinkarnovať šukafon tako:
https://de.wikipedia.org/wiki/%C4%8CSD-Baureihe_M_152.0#/media/File:M152_0482,_Lieferzustand.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/CD_810_431_interior.JPG
https://imhd.sk/ba/media/gn/00191413/Mravec-na-stanici-vo-Zvolene.jpg?1553265756
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/03/mravenec_7.jpg
je ešte horšie než to čo spravili súdruhovia v pokrokovej KĽDR. Dizjanovo to vyzerá ako toto, až na to že súdruhovia v ŽOS Zvolen dokázali zbastliť nízkopodlažnosť, ktorá je hádam jediným reálnym argumentom pre to vozidlo.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Ostrava%2C_Tatra_KT8D5_%281992%29.jpg
https://media1.wgz.cz/images/media1:510104c225950.jpg/KT8D5.JPG
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/8/5/severn-korea-m-dajn-novou-tramvaj
https://static1.squarespace.com/static/55ffc53de4b07f44d4c86be8/t/5b670b53aa4a99f211c001fa/1533479767812/MM00269765.jpg?format=1500w
Podotýkam, že tramvaj KT8D5 je oproti šukafonu zmysluplné modernizovať a prevázkovať ďalej. Síce nebola v čase svojho vzniku nič extra, čo by vo svete už nebolo, nebola krokom späť (historičák v čase vzniku bola T6A5).
M152.0 taky nebyla krokem zpět.
Před pětačtyřiceti lety…
Pětačtyřiceti… a byla.
Byl to krok zpět; jako náhrada M 131.1 a „motorák pro nejmenší výkony“ vznikla už na přelomu 50. a 60. let řada M 240.0, která skýtala mnohem vyšší kulturu cestování, než M 152.0, ač o více než 10 let mladší. Bohužel M 240 se moc neujaly (nízký výkon – přetěžování motorů – nespolehlivost??) a šukafony je postupně vytlačily.
Exteriér nehodnotím, ale interiér je příšernej. Jak funkčností tak vzhledem. Utěšovat se tím, že je to zlepšení oproti nedávné minulosti, je špatná cesta.
Pominu-li ten nesmysl jménem WIFI, tak přínosem je klimatizace… jinak je to konstrukčně na stejné úrovni jako regionova a ta furt někomu vadí, Ale pana Augustu a jeho KŽC budeme oslavovat, jak jinak!
S 810-kami a jejich sestrami po plastice na věčné časy. Kdyby se konalo výběrové řízení a ČD by nabídli Regínu, to by bylo keců ze strany magistrátu.
Píše se, že to není moc hlučné. Tak bych s Reginovami moc nesrovnával..
Je to hlučné, namísto normálního topení je teplovzdušný fukar, je to jak kdyby se vedle vás někdo fénoval. Regionova je proti tomu luxus.
Přeci jen to častěji jezdí než topí. Ale hluk problém je.
Ventilátory jedou, i když se netopí a jen cirkuluje vzduch.
Podvozek to má stejný jako 810 originál a 814, takže jízdní vlastnosti budou logicky tytéž.
U Reginy je jedině mínus, že jsou to dva pevně spojené vozy s pevnými podvozky, také to stejně jako Porse tramvaje rachotí v oblouku
Tam žádný pevný podvozky nejsou. Vždyť tu máte i obrázek toho podvozku… Články regionovy taky nejsou pevně spojený, srovnání s „Porse“ je nesmyslné.
Však Porsche tramvaj je také článková.
Pevné podvozky Mravenec má pokud správně vidím, vsak je to puvodne 810 a klasické dvounápravové otočné podvozky na to fakt neosazovali
Škoda, že jste nevyfotila detaily. Přívod elektřiny do OiS pomocí lišty, která odstává, špatně uřízlé příčky a tím vzniklé díry v interiéru. Samolepky ve všech jazycích, angličtina však nikde…
Vrcholem je pojmenování WiFi: ZSSK_WiFi (přejmenovat modem není složitý)
K tomu naprosto nevzhledný lak v podobě “malování PID”.
Kam ta železnice spěje.
Až na ten nátěr souhlas. Osobně si nemyslím, že by to po vzhledové stránce bylo hrozné
„Malování PID“ to vystihuje úplně přesně. Není to ani dílo profesionálního dyzájnéra nebo dokonce výsledek nějaké soutěže, ale naprostá svévole šotoušů z ropidu. Dát na městské autobusy tmavěmodrou střechu, aby v létě ještě víc ohřívaly rozpálené ulice i interiér, může jen nechci říct kdo.
Angličtina do Zvolenu ještě nedošla. Tam se zřejmě ještě pořád mluví rusky…
Ok, vypadá to asi blbě, ale co z toho reálně škodí cestujícím při použití?
A co chcete od pseudopodnikatele co už před lety kradl věci ČD a používal je pak sám,využíval svého postavení bývalého géřetáka na zakázky,neplatil zaměstnance a uděloval sankce,platil lidi do obálek a lichvařil ,nikdy neměl v pořádku legislativu provozu ,ale vždy se uměl dobře schovat a využít své kamarádíčky.Do jeho vlaku bych v životě nesedl ,protože vím jak funguje údržba jeho souprav.Legislativu mu nyní dělá Hruška co málem potopil celé JHMD a zdrhnul od tama!Ten podnikatel nemá zaměstnance ,ale otroky na fixní smlouvy např za 300hodin v měsíci 15800kč jako u mě.Byl jsem u zahájení linky S 34 JEL JSEM KOKONCE… Číst vice »
I přes všechny neduhy spojené s konstrukcí, na tuto trať je to prozatím super. Samozřejmě jet Praha-Košice by v tom bylo za trest ale je to městská linka a tak pokud to beru jako takovou vlakotramvaj, je to ok.
Samozřejmě ojeté DB Desiro u Arrivy je úplně jinde co se komfortu a pohodlí týče.
Odmyslet si technickou stránku, tak dizajnově je to podle mě nic moc. Zatím co exteriér působí ještě celkem fajn (zvláštní tvar oken naštěstí zachraňuje barevné schéma), tak zevnitř je to návrat do devadesátek. Béžový obklad stěn, stropní obložení (co jsou ty černá kolečka?), způsob přichycení chromových tyčí a další jiné detaily. KŽC si vůbec nedala námahu s vlastním návrhem, jenom tupě přebrali interiér ZSSK (když už nic jiné, tak aspoň potah sedadel mohl být unifikovaný podle návrhu ROPIDu).
Opět, co z toho komplikuje provoz nebo přepravu lidí?
To není nový motorák. Pod novým motorákem si představuju vozidlo, které je opravdu nové, není vysokopodlažní a není vyrobený ze starých vozů.
Oproti regionově nevidím moc rozdíl, kromě neotevíracích oken, což považuju za zápor.
Rozdíl je právě v klimatizaci (tedy neotvíracích oknech), lepším umístění hnané nápravy a samozřejmě v designu. Mě osobně se nelíbí, ale to je individuální.. PID kombinace dobře funguje na vlajce a na autobusech, ale na vlaky mi nesedí – už 714 a jihlavské 749 v těchto barvách, dle mého, nevypadaly dobře.
Ta zkosená okénka – naznačují, že jsou tam dodané nějaké výztuhy? Děkuji.
Žádné výztuhy, jen pomsta šíleného „dizajnéra“.
Podobne ako u Interpanteru úplne nechápem pointu troch rôznych typov interiérových dverí. Niektoré sú na tlačítko, niektoré manuálne posuvné a niektoré klasické s pantom. Z pohľadu servisu a náhradných dielov fakt skvelé rozhodnutie.
Obvykle to bývá tím, že jsou každé popsané v jiné kapitole zákaznické specifikace. A každou tu kapitolu dělá jiný člověk s jiným názorem na to co je správně.
Třeba jen snaha přihrát zakázku třem výrobcům.
Stačí se podívat na původní dvounápravové podvozky a staré hlučné špalíkové brzdy a je na první pohled zřejmé, že žádný komfort pro cestující to nebude. Navíc opět posunutá sedadla mimo osu oken. Ojetému německému Desiru to nesahá ani po paty. Jako mírná evoluce regionovy snad.
814 by tam házela ze strany na stranu?
Špalíková brzda podle fotky je stejná jako na 814, tudíž to bude tiché.
Jenže tohle na kilometr stojí víc, než to Desiro..
„nehází s cestujícími ze strany na stranu“
Čím to asi bude? 🙂
Kdyby tam jela 814, tak by házela?
Mravencem jsem jel v rámci zkušebních jízd v roce 2015. Obvykle na Zdopravy komentuji pozitivně, ale tady si neodpustím přirovnání k ruským rekonstrukcím tramvají z posledních let, má to podobný styl. Zvenčí i zevnitř. Designéři moc vkusu nepobrali, ale rozhodně je svezení výrazně lepší než Regionovou nebo zmíněnými šumavskými GWTR motoráky a na této relaci neurazí. Do brand new motoráků jako Desiro, RegioSpider, Lint nebo třeba i RegioShark to má daleko.
Ano, zejména uvnitř jsem měl tento „ruský retrodojem“ také. Na druhou stranu mi to přišlo designově čisté a funkční, žádné kudrlinky.
V interiéru je pozitivní i ta teplejší barva podle vzoru ZSSK.