Obrazem: Projeli jsme se mravencem do Čakovic. Cestující neurazí

Nové metro E by mělo být napojeno i na stanici Praha-Čakovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNové metro E by mělo být napojeno i na stanici Praha-Čakovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost KŽC Doprava dnes oficiálně pokřtila své dva nové motoráky řady 813 pro Prahu. Vlaky přezdívané mravenec nebo bageta nesou

Společnost KŽC Doprava dnes oficiálně pokřtila své dva nové motoráky řady 813 pro Prahu. Vlaky přezdívané mravenec nebo bageta nesou nově ženská jména Klárka a Kristýnka. Redakce deníku Zdopravy.cz je vyzkoušela už v úterý ve zkušebním provozu.

Mravenci vznikají ve slovenské strojírně ŽOS Zvolen přestavbou klasických motoráků řady 810, které se vyráběly od poloviny 70. let ve Vagonce Studénka. Vlaky společnosti KŽC Doprava jezdí na lince S34 od roku 2014, linku obsluhovaly dosud právě desítky let staré motorové vozy řady 810.

Firma mravence označuje za nejmodernější motoráky v rámci Pražské integrované dopravy. Vlak je podle prvních dojmů pohodlný a relativně tichý, na trati z Masarykova nádraží do Čakovic nehází s cestujícími ze strany na stranu. Ocenit je třeba oddělení prostorů pro cestující vnitřními dveřmi, což třeba chybí šumavskému RegioSprinteru. Snad trochu hlučné je topení. V úterý se nám nepodařilo připojit k wifi a nefungoval informační systém, což může být dáno zkušebním provozem. Trochu podivně působí brano u dveří do prostoru pro postižené, které snad zavírá až příliš zprudka.

Nový motorák cestující ale rozhodně neurazí, sluší mu i barvy PID. Od pondělí už cestující na lince S34 jiný vlak neuvidí. Motorové jednotky mají kapacitu 65 míst k sezení a až 102 míst ke stání.

 

Motorák řady 813, zvaný mravenec na Masarykově nádraží.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec na Masarykově nádraží.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, nízkopodlažní část a WC.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, interiér.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, interiér.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, přechod mezi vozy.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, interiér.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, interiér.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, interiér.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, WC.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, WC.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec, ve stanici Čakovice.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNové metro E by mělo být napojeno i na stanici Praha-Čakovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák řady 813, zvaný mravenec.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

[yop_poll id=“17″]

Tagy KŽC Doprava Motorový vůz 813 S34 Top ŽOS Zvolen
136 komentářů