Obrazem: Příprava na bagrování Radějovky a vypuštěný přístav aneb Baťův kanál roste na jih
Prodloužení Baťova kanálu aneb splavnění říčky Radějovky (listopad 2023). Pramen: ŘVC ČR
Součástí prací je zbudování nové plavební komory Rohatec a splavnění navazující říčky Radějovky.
No nevím. V době ekonomické krize to jsou vyhozené peníze.
Kolik asi byla dotace z eu?
Myslím, že právě naopak. Pokud to povede k dlouhodbému dopravnímu přínosu, jsou to správně investované peníze.
To je moc dobře, že se podařilo začít s realizací Bude to drobné ale velmi přínosné plus cestovnímu ruchu a celému oboru s rekreačními loděmi. Kanály v Nizozemí slouží i k čerpání závlah pro zemědělce, nevím zda to budou takto moci využívat i zde.
Není to tam v mhona případech naopak, že vodu čerpají do kanálu z níže položených zemědělských ploch, které by jinak zaplavilo moře? Takhle za staletí získali území o rozloze větší než Jihomoravský a Zlínský kraj dohromady.
https://vividmaps.com/dutch-land-reclamation-efforts/
Rozdílná je funkce kanálů jako celek s ohledem na výši hladiny moře a jezer. To je úplně něco jiného než naopak to že v posledních letech, když je sucho, tak běží čerpadla zemědělců a zavlažují se pole, aby byla dobrá úroda. To je to co jsem měl v předchozím příspěvku na mysli, zda to bude možné i zde. Nespojujte prosím dvě rozdílné věci. Pokud navštívíte Frísko nebo Zuidland v červenci, či srpnu tak to na krásném venkove uvidíte dost pravděpodobně. Jiné oblasti neznám v Nizozemí až tak perfektně.
Tak hlavně, ať je tam voda. Jak je vidět, tak u nás nemusí být ani rekreační lodní provoz bez omezení (natož ten vlhký sen DOL).
Dunaj Odra by smysl mít mohl, na rozdíl od tohoto…
To ať jsou tam raději 2 koleje navíc. Když si dají Slováci dokupy trať přes Skalicu a postaví nákladní obchvat Hlavnej stanice v Bratislave, tak není problém dostat se k přistavům na Dunaji.
Stejně by se na Dunaj-Odra nedostaly námořní lodě, ani Dunaj pro ně není dost hluboký. Námořní lodě potřebují velký ponor kvůli stabilitě ve vlnách, takže i pra-pra-pra- HMS Victory má ponor přes 8 metrů.
Vy jste fakt myslitel v důchodu, námořní lodě na kanálech nepluly od starověku a stejně se stavěly… Dnes kanály smysl nemají, ale ne z tohoto důvodu.
To byla vzpomínka na propagandu ohledně námořního přístavu v Hodoníně, který měl pomoci rozkvětu průplavu DOL.
Jenže ani ten nikdy neměl být na námořní lodě, ale na říční.
Nemohlo.