Obrazem: Příprava na bagrování Radějovky a vypuštěný přístav aneb Baťův kanál roste na jih

Prodloužení Baťova kanálu aneb splavnění říčky Radějovky (listopad 2023). Pramen: ŘVC ČRProdloužení Baťova kanálu aneb splavnění říčky Radějovky (listopad 2023). Pramen: ŘVC ČR

Součástí prací je zbudování nové plavební komory Rohatec a splavnění navazující říčky Radějovky.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
IGCT

No nevím. V době ekonomické krize to jsou vyhozené peníze.

VB

Kolik asi byla dotace z eu?

Roman

Myslím, že právě naopak. Pokud to povede k dlouhodbému dopravnímu přínosu, jsou to správně investované peníze.

VB

To je moc dobře, že se podařilo začít s realizací Bude to drobné ale velmi přínosné plus cestovnímu ruchu a celému oboru s rekreačními loděmi. Kanály v Nizozemí slouží i k čerpání závlah pro zemědělce, nevím zda to budou takto moci využívat i zde.

Jiří Kocurek

Není to tam v mhona případech naopak, že vodu čerpají do kanálu z níže položených zemědělských ploch, které by jinak zaplavilo moře? Takhle za staletí získali území o rozloze větší než Jihomoravský a Zlínský kraj dohromady.

https://vividmaps.com/dutch-land-reclamation-efforts/

VB

Rozdílná je funkce kanálů jako celek s ohledem na výši hladiny moře a jezer. To je úplně něco jiného než naopak to že v posledních letech, když je sucho, tak běží čerpadla zemědělců a zavlažují se pole, aby byla dobrá úroda. To je to co jsem měl v předchozím příspěvku na mysli, zda to bude možné i zde. Nespojujte prosím dvě rozdílné věci. Pokud navštívíte Frísko nebo Zuidland v červenci, či srpnu tak to na krásném venkove uvidíte dost pravděpodobně. Jiné oblasti neznám v Nizozemí až tak perfektně.

Dusanh

Tak hlavně, ať je tam voda. Jak je vidět, tak u nás nemusí být ani rekreační lodní provoz bez omezení (natož ten vlhký sen DOL).

MHD

Dunaj Odra by smysl mít mohl, na rozdíl od tohoto…

Jiří Kocurek

To ať jsou tam raději 2 koleje navíc. Když si dají Slováci dokupy trať přes Skalicu a postaví nákladní obchvat Hlavnej stanice v Bratislave, tak není problém dostat se k přistavům na Dunaji.

Stejně by se na Dunaj-Odra nedostaly námořní lodě, ani Dunaj pro ně není dost hluboký. Námořní lodě potřebují velký ponor kvůli stabilitě ve vlnách, takže i pra-pra-pra- HMS Victory má ponor přes 8 metrů.

PetrH

Vy jste fakt myslitel v důchodu, námořní lodě na kanálech nepluly od starověku a stejně se stavěly… Dnes kanály smysl nemají, ale ne z tohoto důvodu.

Jiří Kocurek

To byla vzpomínka na propagandu ohledně námořního přístavu v Hodoníně, který měl pomoci rozkvětu průplavu DOL.

PetrH

Jenže ani ten nikdy neměl být na námořní lodě, ale na říční.

gwann

Nemohlo.