Obrazem: Během víkendu vysunuli přes pardubický uzel nový železniční most
Během plánovaných výluk dojde v příštích dnech k demontáži výsuvných drah, provizorních podpěr a osazení mostu do finální polohy.
Rozsáhlá modernizace pardubického železničního uzlu má za sebou další důležitý krok. Při noční výluce během víkendu umístili specialisté z divize Mostní stavby společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice přes hlavní koridor nový železniční most.
Most nahradil původní, po kterém vede trať z Chrudimi do Rosic nad Labem. Ocelová konstrukce o hmotnosti 240 tun byla přesunuta z montážní plochy na místo výsunu po kolejích. K tomuto přesunu byly použity manipulační prostředky, které byly vyvinuty speciálně pro tuto operaci. Po přemístění konstrukce na mostní předpolí došlo k příčnému přesunu mostu do osy koleje a následně spuštění na výsuvnou dráhu nad hlavní koridorovou trať ve směru Praha – Česká Třebová.
V příštích dnech dojde během plánovaných výluk k demontáži výsuvných drah, provizorních podpěr a osazení mostu do finální polohy. Nový most měří 45 metrů a je široký 8,7 metru.
Jde o jednu z částí modernizace uzlu Pardubice. Tu provádí sdružení firem Společnost Pardubice, vedoucím sdružením je Eurovia CS. Náklady na stavbu dosahují 6,36 miliardy korun, 85 % má zaplatit Evropská unie.