Obrazem: Premiéra A321XLR se blíží, Airbus dokončil lak prvního letadla

Finální lak prvního A321XLR. Foto: AirbusFinální lak prvního A321XLR. Foto: Airbus

Airbus má na nové letadlo již přes 500 objednávek. Podle agentury Bloomberg může být ale jeho dolet nakonec kratší.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hlava

To letadlo bude trhák, kdyz se ho podari dostat do vyroby.

Honza

btw. s kuchynkou z Plzne 🙂

David Tomáško

Se divím ze o te požární ochraně nevěděli

L. Paluzga

Věděli a v tom článku na bloomberg.com je to jasně vysvětlené.

Jde o to, že instalace palivové nádrže v zavazadlovém prostoru neumožňuje dodržet současné požární normy, týkající se podlahy v kabině cestujících.
A už od ledna 2021 se řeší, jestli se té situaci přizpůsobí ty normy, protože i tak to bude v pořádku (tohle se nelíbí Boeingu, samozřejmě), nebo bude muset Airbus upravit konstrukci a zvyšit hmotnost letadla.
I v tomto případě ale bude vliv na parametry minimální a určitě nikdo nebude rušit objednávky proto, že se původně slibovaný dolet nakonec sníží o 100 km.

Ala

On by asi nebyl velký problém upravit tu nádrž, aby se tam ještě pár set litrů vešlo.

Y.K.

Ten dolet se nezmenší kvůli zmenšeni nádrže, ale kvůli zvětšení hmotnosti. Hmotnost letadla schopného vzlétnout (MTOW) je konečná a musí se tam vejít celý stroj, užitečný náklad a palivo. Je to pekelně složitá rovnice. Přidáte 200 kilo izolace, musíte sebrat dva cestující a nebo odpovídající množství paliva. Jinak neletíte.

Jiří Kocurek

Složitá rovnice? Och, to bude tím, že mě učili počítat… ledasjakou prasárnu.

Y.K.

Tak „složitá rovnice“. 🙂 Čímž není myšlen matematický aparát, který je v tomto případě banální, ale reálná složitost řešení (hmotnost snadno přibývá a špatně se hledá kde ji redukovat, redukce na palivu zkracuje dolet a na nákladu zhoršuje ekonomiku)

Jiří Kocurek

Dobře, beru.