- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Autobusy
Obrazem: Praha mění plány na budoucí podobu Smíchovského nádraží
Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR
Institut plánování a rozvoje hl. města Prahy (IPR) změnil mírně svoji představu o tom, jak má v budoucnu vypadat nový
Smichov je potreba revitaliziovat,ale je to moc velka moderna.Krasna stara Praha se silene meni .Ja uplne nesnasim tancici dum silena opicarna.Nekazte krasnou Prahu a navrhete neco co se hodi do razu stareho smichova.
To běžte brečet před Lihovar.
Jinak, esli by něco bylo úplně špatně, pak snaha stavět v půlce 21. století něco, co bude vypadat jak z roku… z jakýho vlastně roku? Do kdy se stavěla „krásná stará Praha“ a odkdy už se staví špatně?
Toto je diskuze o dopravě, nikoli o architektuře, ale snad mi odpustíte, když zde na toto téma napíšu svůj názor. Račte prominout, ale musím dát Andree v jistém smyslu za pravdu. Ani mně se tančící dům nelíbí, ovšem uznávám, že se může líbit jiným. Nepokládám tedy tančící dům za šílenou opičárnu. Za šílenou opičárnu pokládám to, že byl postaven na nábřeží vedle řady secesních domů, kde působí jako pěst na oko. To je přímo architektonický zločin! Francouzi mají v Paříži čtvrť La Défense, kde se moderní architekti mohou dosyta vyřádit. Ani by je nenapadlo zprznit nějakou modernou např. Montmarte nebo… Číst vice »
Tak Rašínovo nábřeží je specifický případ, protože tam byla historická zástavba komplet zbouraná a všechny ty bloky činžáků jsou novostavby z počátku 20. století. Ale v historických částech města vás nepobuřuje, jak tam jsou splácané dohromady různé slohy – baroko vedle gotiky, renesanční stavba vedle románské atd., ba i v rámci skoro každé jednotlivé budovy jsou prvky různých stylů namixované, jak šel čas? Takový Pražský hrad je z tohoto hlediska vyloženě hrůza – ale zvykli jsme si na něj natolik, že tu splácanost považujeme za normu a za symbol.
Jenže to baroko vedle gotiky, románský sloh vedle renesance atd. spolu navzájem tak nějak ladí, kdežto moderna ladí pouze zase jen s modernou, jinak to je paskvil.
Takže osvětlení svítíplynem…
Club za Prastarú Pragu, gehož já su predsedie, wám zapowedá a zakazuge a nedovoluge na této skále kakú modernú škatulu ze základu vyzdvihovatj. Neb toto chrastié, gež tuť na skále po tisíciletié raste, za vzácnú pamiátku powažowati gest a zachowáno býtj musí.
A „krásná stará Praha“ je pro vás ta funkcionalistická nádražní budova z 50. let 20. století, nebo ty neudržované plochy a zpustlé ruiny budov v obvodu kolejiště? Starý Smíchov už prakticky neexistuje, téměř vše na Smíchově jsou moderní novostavby z konce 19. století nebo ještě novější.
Nerikam ze to neni pekne,ale nechapu proc se porad narusuje raz Prahy.Ja vim ,ze je to potreba,ale ,uz i ty kancelare jsou des a ted tohle .Bere to podobu Prahy .Krasna stara Praha se,uz uplne zacina ztracet.
Tak to je mi tedy moc líto, že se celý současný hnusný terminál smíchovského nádraží s bezdomovci ztratí.
Už jsem se bál, že se neobjeví žádný idiot, který by šermoval bezdomovci, a kterej si asi fakt myslí, že až se to tam naleští, tak bezdomovci beze zbytku vysublimujou do prostoru. Ne, budou tam dál, jako jsou na všech místech ve městě, kde je pohyb lidí a kde se dá někde schovat před deštěm a zimou (nebo je snad třeba z Anděla vyhnala výstavba tamních „pětihvězdičkových“ nákupních center, multikin a kancelářských budov?). Prostě máme kapitalismus se všemi jeho symptomy a průvoními jevy (zaplaťpámbu za to). A jen tak mimochodem, zrovna Smícháč tedy ve srovnání s mnoha jinými místy Prahy… Číst vice »
No, kouzla na kompu to do skutečnosti nepřenesou. Dokud místní oligarhové nepodpoří takovéto stavby místo kanceláří, budou jen neefektivní výdaje na projekty bez realizace.
cože?
No bez projektu také můžete skončit s tím, že stavební firma na požadavek „vykopejte základy“ vykope základy … pro větrnou elektrárnu.
Ale nezapomeňte, že i výstavba kanceláří pomáhá zpomalovat zvyšování nákladů na bydlení – jsou čtvrti (P1, P2, P7, Dejvice, Smíchov, Karlín, Vršovice), kde je spousta kanceláří v „normálních činžácích“ a to tlačí nájmy a ceny bytů vzhůru.
jo to jiz 152. studie. a nic.
Šlo by odkaz na těch 151?
zajdi na Magistrat tam je to v archivu.
takže jen meleš blbosti, žejo.
Nějak mi to připomíná aktuální brněnské autobusové nádraží.
Vizualizace pěkná, ale očividně se ani do budoucna nepočítá se zastřešením nástupiště 3A 😀
to mas egal nez zacnou budes v pensi
Žádné 3A nástupiště nebude. Bude 4A nástupiště, které skutečně nebude zastřešené.
Mě příjde, že opět neúměrně oklešťují koleje, malý počet, chybí průjezdné koleje..
Je tam jedna. Otázou je, co bude přes Smíchov projíždět. Os, R, Sp, určitě ne, IC, EC stěží. Zbývá Pendolíno a nákladní doprava, ale pro nákladní dopravu by bylo lepší jezdit přes most Inteligence a nemotat se v centru.
co bude přes Smíchov projíždět _bez zastavení_
Kromě nákladních vlaků, které by tam neměly moc jezdit, tam bude vše zastavovat. Není důvod, aby tam nějaké osobní vlaky jen projížděly.
Na té obrovské střeše mi chybí nějaká zeleň, např. nějaký keř v každém pátém „čtverci“.
Do centra P+R nepatří. Vždyť už dnes se na Smíchov prakticky nedá dojet bez půlhodinového popojíždění v koloně v Radlické, Plzeňské nebo Strakonické.
z jižní spojky přes baranďák se tam dá dojet bez vetších problémů. stejně to bude předpokládám pár desítek míst.
Velkou výhodou tohoto místa je to, že je tak strašně hnusný, že se na něm opravdu nedá nic zkazit 🙂
Ehm, Kotas?
Doufám, že je to jen vizualizací a nástupiště, resp. vstupy do podchodů, budou širší. Na hlaváku se ty eskalátory při příjezdu většího počtu lidí pravidelně ucpávají a člověk to pak musí obíhat ke schodům, pokud se chce někam dostat… Ideální je kombinace eskalátor-schody-eskalátor jako ve Vídni na Hbf (i na jiných nádražích, př. Pratestern). Na Smíchově se snad předpokládá vysoký obrat cestujících po celé délce nástupiště…
A základní otázka.Dožijeme se toho? Nebo to bude jako s RS3 do Hořovic? 🙂
Návrh se mi také líbí. Když se ještě mluvilo o samostatné rekonstrukci nádražní budovy, SŽDC deklarovalo, že bude zachována budovatelská freska uvnitř.
Nějak si nedovedu představit, jak zapadne do takovéhoto značně moderního prostoru výjev zemědělců a milicionářů z padesátých let 🤣.
budova smichovskeho nadrazi nijak zasadne neurazi, ale pokud bude nahrazena timto, tak ji skoda nebude…
Stávající budova nebude nahrazena, ale obestavěna.
Třeba bude zachována stylem Ištařiny brány – vedle v budově Dobré správy. Tam by se naopak hodila docela dobře.
To sklo se bude krásně mejt 🙂 Za pár let to bude ve stavu jako je střižkov..
Ono je celkem jedno jak to bude vypadat, hlavně ze se s tím nejak hne. Pamatuju si když se začal stavět městský okruh za Smichovem, že se konečně sklidil do te doby ten nebývalý chlív tam. Takže novostavba, nebo prestavba jen prospěje.
Zajima me, zda nadrazi pocita i s novym spojenim 2, resp. zda v budoucnu pod nim pujde postavit podzemni stanici a vyjezd z ni,… pripadne s vjezdem ve smeru Andel… aby to pak nebylo stavebne narocne nebo dokonce nemozne…
Jinak to vypada dobre, posledni dobou se jim docela dari delat povedene zmeny…
Otazka je realizace, rad bych videl alespon nektere projekty uz rozestavene…
PS: porad mi nejak vrta hlavou myslenka na propojeni Smichovskeho nadrazi (podobne jako NS2) s planovanou trati Praha-Kladno pod Strahovem… ev. s trati Podbaba-Nadr. Holesovice…
Já měl tedy podle plánů vždy pocit, že koleje na NS2 by šly pod zem až těsně za Smíchovem, byť mi tedy samotnému není úplně jasné, jak by se dostaly tak rychle pod zem.
Šlo by to, použít spád 35 promile jako na VRT a pak bude stačit 200 metrů dlouhá rampa.
Pocita se tam se zastavbou a ta bude mit urcite i par pater podzemi… no a z NS2 bych rad mel pripravu na odbocku na Strahov stejne tak pripravu na odbocku z tunelu na Veleslavin…
A na co chcete odbočku z NS2 pro trať na Kladno? K čemu bude? Vlaky od Hostivice můžou jezdit po současné trati na hlavák. A nevím, jak konkrétně to myslíte s tím Veleslavínem.
Od Kralovky trojuhelnikem k novemu tunelu do smeru dejvice i do smeru veleslavin, slo by o velmi rychle spojeni jihu a severu na levem brehu Vltavy, dnes mozne jen metrem s prestupem v centru, dost vytizenem, nebo tramvaji pres M.Stranu… Dalsi moznosti by bylo propojeni s Branikem a vytvoreni okruzni trati, linky, prakticky kopirujici silnicni MO, tedy tangencialni kolejove spojeni mimo pretizene centrum… Napojenim i do smeru Veleslavin a tedy i na letiste… vylozene pro mestskou dopravu linkami S jako metro… vychazim i z uvahy rychlych autobusovych spoju tunelem MO, vidim jako lepsi reseni spise okruzni linku metra/vlaku, zvlaste, kdyz… Číst vice »
Jinak, co se týče přepojení trati od Kladna ze společného nádraží na osobní, tak to je docela dobře vidět na druhém obrázku vizualizace.
Ja mel na mysli spojeni mezi P6 a P5, Andel-Kralovka-Dejvice/Veleslavin a spojku Dejvice-Holesovice… na te vizualizaci je trat pres semering?
Nevím o tom, že by se v horizontu nejbližších desetiletích plánovaly taková propojení.
*plánovala
To už je pravděpodobnější, že se postaví spíš metro E než tohle.
Ja vim, jen me mrzi, ze i to metro E je vlastne taky vlak a proc by nemohlo vyuzit soucasnou infrastrukturu, posudte sam trasu: Dejvice/Hradcanska – Nadrazi Holesovice – Liben, U krize – Nadrazi Liben/Na Harfe – Malesice (Depo Hostivar) – Zahradni Mesto – Sporilov – Kacerov – Nadrazi Krc – Branik, Na Mlejnku – Smichovske nadrazi – Andel – Kralovka – Dejvice/Hradcanska Byt by slo o modernizaci, tak z novostaveb by slo pouze o 3 stavby, Branik – Smichov + Smichov-Stresovice + Hradcanska – Holesovice, nakladni doprava by nebyla narusena a trasa vede vice kolem sidlist a center s… Číst vice »
Mohu souhlasit, že to je asi stavba odpovídající našemu století. Škoda, že tam nejsou snímky z horního patra příměstského autobusového terminálu. Zajímalo by mne, jak to tam bude uspořádané. Jak se architekti vypořádali s prostorovým uspořádáním stanovišť a odstavnými stáními. Mohu popřát, aby se tato stavba zrealizovala a vypadala tak, jak na snímcích. Jinak jsem si všiml, že architekti na 1.snímku otočili tramvaj ve smyčce o 180 stupňů – vyjížděla by na trať do protisměru. Už to není jen o důchodcích v protisměru na dálnici.
Je to vizualizace, mate v CADu model tramvaje a placnete ho tam,… 😀
Vychází to z rok staré studie dopravních uzlů Smíchov…
http://www.iprpraha.cz/clanek/1860/na-smichove-vznikne-novy-terminal
Tam je to prokreslené celkem podrobně.
A kdo jste našli na vizualizaci lokomotivní řadu ČS4?
Vlevo https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/10/sm%C3%ADchov2.jpg
Konečně něco odpovídající 21.století. Ale pochybuji, že to bude do roku 2025.
Už aby to bylo. Na první pohled to vypadá poměrně dost dobře. Tak jen doufám, že se to při realizaci moc nezprasí.
Me jen trochu desi ty obri pismena, ale to je otazka vkusu…
Obávám se toho, jak ta ušlechtilá žulová dlažba na autobusových odstavech bude vypadat po pár letech provozu. Povrchy vypadají pěkně na vizualizaci, ale jestli to má být funkční, tak na využívané autobusové odstavné plochy jedině beton.
Asi proto se stojánky pro busy i zastávky běžně dláždí… Jde o to, že dlažba se dá snadno vyměnit, když se vyjedou koleje, nebo se utvoří fleky od oleje.
Dnes se zálivy (jestli to myslíte těmi „stojánky“) dělají jako betonová deska. Dlažba je údržbová, musí se co pár let vyrovnávat. Beton vydrží desetiletí.
Železobetonová. Té ocele tam jde jak do mostu. Ostatně má to být roznášecí deska, a ty síly jsou nemalé.
V Praze to pořád dlaždí.
Jdem k tomu trochu skeptický. Zastřešení nad nádražím kde jezdí dieselové soupravy a autobusy bude zevnitř brzo zaflakane. I když městské autobusy už v době dostavby toho zastřešení nebudou… Jinak ta část autobusového terminálu nad kolejištěm bude dost drahá. Jestli by nebylo ekonomictejsi nahradit ta odjezdová stání v prostoru stávajícího terminálu MHD rozšířeného o prostor rušného nástupiště 1A. Asi by nebylo možné rozšířit o tolik jižní křídlo nádraží, ale to nevybudovaní zastávek autobusu na mostě nad kolejištěm jistě finančně vynahradí. Ano vypadá to jako unikátní architektura, ale jak ti vyjadřují jiní pri setkání s naší provozní realitou, go možná takova… Číst vice »
Předpokládám že to zastřešení projektovali take kvůli vyssim teplotam v letnim obdobi ktere nas vsechny cekaji v dalsich dekadach.
Terminál zamýšlenýho rozsahu tam „na zem“ fakt nenacpete. nehledě na to, že byste ho navždy „zazdil“ tím, že by mohl být napojen jen na Nádražní ulici. To umístění do patra tam dává velmi smysl…
Třeba v Linci jsou, pokud vím, stanoviště autobusů v suterénu a ne na žádné střeše – a s nekrytým parkovištěm autobusů na střeše jsou ostatně už dlouhé bohaté zkušenosti z brněnské Zvonařky …
Nebudem si tenhle pěkný nápad kazit skuterčností, že pod zemí je tam už metro, a že tam musí být rezerva na NSII.
Kolik za metr čtvereční pozemku.
Kolik za metr čtvereční stropu, který unese autobus.
Jeslti je to 1:1, tak není o čem přemýšlet. Teda je: Trojelbusy. Mělo by to umožnit budoucí zavěšení trakčního vedení.
Když to tam nenacpete, tak na co cena pozemku? Tam to opravdu ani nejde jinak elegantně vyřešit. S trolejbusy máte pravdu, stejně tak infrastruktura na dobíjení.
Když se to nenacpe nad nádraží, tak to přesáhne kousek vedle nádraží. Furt se nadává, jak se pro parkoviště betonují plochy, že by se daly využít líp. Autobusové nádraží je víceméně vybetonovaná/vyasfaltovaná plocha.
Autobusy na střeše nejsou nic nového, jen na stropě ÚANZ nelze nastupovat.
Nevypadá to spatně.
Souhlas, vypadá to dobře. Jen aby to bylo taky jednoduché na údržbu a někde to udržoval.
Což je u nás právě problém.
Jojo, ta bílá střecha (a plášť) může trpět „syndromem Černého Mostu“ (byť to bude architektonicky nesrovnatelně lepší)…
Na vizualizaci to vypadá moc hezky. Otázka bude reálné „dílenské zpracování“. Bohužel předpokládám, že se ale na stavbě bude dost šetřit, takže to ve finále asi architektonicky nebude nic na způsob modernizovaných marockých stanic Rabat-Agdal nebo Casa-Voyageurs. Nicméně alespoň funkčností by se to mohlo přiblížit multimodálnímu terminálu Chur ve Švýcarsku. Každopádně i tak, to bude solidní výchozí branou do západní Evropy. Ještě by to chtělo tu rychlou trať na západ přes Plzeň, aby tam mohlo jednou stavět i ICE. Na Smíchově je spousta hotelů a budou vznikat další. Dále tam sídlí spousta firem a s rozvojem čtvrti okolo nádraží se… Číst vice »
Proč by se mělo šetřit? Tři miliardy neni úplně málo peněz… i když, je pravda, že takový metro do Motola taky stálo majlant a přesto ty stanice vypadaj lacině. Nicméně tam je to spíše o tom, že cokoli, co nakreslí Metroprojekt, vypadá lacině, i kdby to bylo ze slonoviny spojovaný platinou. U tohohle to ale vypadá, že to navrhoval architekt, tedy profese, která se u našich monopolních projektantů dopravních staveb nevyskytuje, takže by to mohlo dopadnout dobře.
Střecha je v této podobě je sice krásná, ale neodvodnitelná. A pokud ano, byl by to složitý systém skrytých trubek s velkým potenciálem vzniku poruch. A i kdyby to celé nakonec fungovalo, údržba takové střechy by byla příšerně drahá. Hustá žebra násobně zvětšují plochu, na které bude ulpívat ze spodu prach a shora prach plus řasy.
…odvodnitelne to je, proste tam budou „diry“, ktere na strese vytvori celistvou plochu a v nekterych mistech vyspadovane do svody, kterych bude nekolik… Cisteni by mlo byt take snadne, kdyz to bude pochozi….
Vic bych se obaval snehu a namrazy, to musi staticky vyhovet vetsimu zatizeni nez je obvykle,… ale nic neresitelneho…
Na vizualizaci neni vse do detailu propracovane, skutecne reseni pak resi projektanti s architektem a investorem…
Uvidíme, do jaké míry právě systém odvodnění ublíží čistotě studie. Já se obávám, že celkem dost. Napadá mě to, že pokud by byly, jak naznačujete, v žebrech jen prostupy, pak by všude mimo „tok“ vody skrz ně by docházelo k naplavování nečistot. Nebo by každé sklo muselo být samostatně vyspádované do místa u onoho prostupu, což si nedokážu dost dobře představit. Řešit by se to snad dalo kontinuální štěrbinou mezi horní hranou skla a žebrem nad střechou, které by tam pak ale bylo už jen jako čistě pohledová záležitost. A k té údržbě. V rychlosti jsem napočítal nějakých 3600 čtvercových… Číst vice »
To mate za vikend vycistene, mrtvych holubu bych se nebal :-D… ty zebra mohou byt klidne jen zaplechovana konstrukce, nebo fasadni system,… mrknete na jine prosklene strechy z hlinikovych profilu… napada me Paladium, ale je jich i vice i ve svete…
Kombinaci plochá prosklená střecha s žebry prostupujícími nad hydroizolační vrstvu se mi zatím nepodařilo najít. Řešením právě nejspíš bude nenosný lehký rošt s distancí vynesený nad hydroizolační vrstvu (zde sklo), ať nic nebrání odtékající vodě. Bude tak sice jen pohledový, ale s ohledem k výškovým poměrům okolní zástavby důležitý prvek, aby budova nevydala ani při pohledu shora fádně. Tak snad se dílo podaří a nebude se příliš „optimalizovat“.
A nemělo snad náhodou na té střeše původně být autobusové nádraží a parkoviště?
Hele, zas úplně raketová věda to neni – nad kolejištěm má bejt další patro a na něm autobusák, a nad tím autobusákem má bejt ještě střecha.
Už jsem si zvyk, že minimálně půlka lidí v této diskusi nechápe smysl psaného textu, ale tohle jsou proboha vobrázky!
Jistě, ale na těch vizualizacích je přece ta průsvitná střecha nad kolejištěm a žádné další patro pro autobusy tam není.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/10/smichov6.jpg
fakt, jo?
Hele, já bych řek, že máte problém mezi židlí a klávesnicí.
dopravák: Ano, na vizualizacích „..je přece ta průsvitná střecha nad kolejištěm..“ a autobusové patro je zjevně mimo půdorys kolejiště. Busy akorát přejíždějí kolmo nad kolejemi, na jižní straně je to jasný – hned zkraje zastřešení . To nechtěně potvrdil i Ferenc Futurista zopakováním obrázku. Na severní straně (pohled od ´Plzeňky´ ) zřejmě busy přejíždějí nad kolejemi až za pěším koridorem, který je hned zkraje zastřešení.
No, asi máte pravdu: já jsem podrobnější podklady nehledal, a když tam není k dispozici i situace, tak z té také pouze útržkovité vizualizace jsem to nepochopil. Ale stejně mi není jasné, kam se to tam všechno vejde i v horním patře, když zůstane stát i současná výpravní budova a bude navíc ještě obestavěná nějakou módní „modernou“ – leda by to autobusové nádraží bylo vlastně už součástí Sekyrova areálu až někde téměř nad prostorem bývalých skladišť a možná i dosavadního „společného“ nádraží, když tam má přibýt ještě další peron pro „semmering“.
I z těch pár obrázků je vše jasně vidět. Nad současnými nástupišti budou příjezdové rampy, samotná nástupiště autobusového terminálu budou o něco západněji, tedy cca v prostoru již částečně zdemolovaných budov a kolejiště Severního nástupiště. Stačí se na to pořádně podívat. Trvám na tom, že problém je u vás mezi klávesnicí a židlí.
Vypadá to moderně, prostorně s velkým zastřešením. Mě by se to líbilo.
Docela by mne zajímalo, zda bude na nástupišti železniční stanice tolik světla, jak je vidět na poslední fotografii. Nebo tvůrci zapomněli vytviřit na vizualizaci střechu nástupiště (která má být tvořena tím autobusákem)?
Ne, to jste jen nepochopil tu vizualizaci.
Vypadá to, že ze stavávají budovy nezůstane nic, nebo se mýlím?
zůstane celá, akorát se nad ní postaví jakejsi futrál. Podobně jajko u budovy Plodinové burzy, která byla včleněna do Federálního shromáždění.
No jo, máte pravdu, vůbec jsem si toho nevšiml! Dokonce i ta oranžová budova tam zůstane, jen dostane zelenou střechu. https://mapy.cz/s/dafaguzuda Tak to je hodně kvalitní návrh!
Moc toho nezůstane, když se to obalí takovým nesmyslel. Za mě teda nelíbí. Zrovna tak jak zmiňuje Ferenc Futurista budovu Federálního shromáždění, však je to hrůza ta nadstavba. Opět to je vše jen pro zájem developera získat pozemky v centru města po autobusovém nádraží Na knížecí.
Tak zaprvý, srovnávám techniologii, nehodnotím architekturu (i když si myslím, že budova FS hrůza fakt není). A za druhý – autobusák na Knížecí je z a) humus, za b) je poloprázdnej a nevyužitá plocha v takovým místě je stejně pitomost jako nemístnej luxus a za c) kvůli němu neexistuje „centrální“ dopravní terminál pro VHD směřující na jih a jihozápad od Prahy.
Nebo máte nějaký nápad, jak smysluplně využít proluku v centru města?
A víte že mám? Co takhle začít stavět byty pro lidi, pro normální lidi tedy cenově dostupné? To však není pro developery zajímavé. Ti raději zaberou pozemky kolem všech nádraží, jak Masnu, Hlavní, tak i teď Smíchov.
Původní architektura úplně zanikne. Současní „investoři“ Prahu drancují a ničí jako jí zničili komunisti třeba severojižní magistrálou.
Současná nedostupnost bydlení ovšem není selhání developerů, ale měst (mizivá výstavba „sociálních“ bytů) a státu (určuje právní rámec – pro stavební řízení i pro to „sociální bydlení“).
V Praze by ale socialni bydleni potrebovalo az moc lidi, na to dnes ma malokdo, chybi najemne bydleni a to take prestava byt uplne dostupne, takze se lide stehuji vice ven z mesta… Chybi rychle spojeni MHD do regionu i vzdalenejsich a take plany mesta pro komercni ucely, dnes se komercni centra az na vyjimky staveji v centru resp. i sirsim centru, ale zbytek mesta je, kdyz to prezeny bud rezidencni ctvrti nebo nocleharnou… Chybi infrastruktura a mesto nedela tak uplne moc pro rozsireni centra mesta, regulace vystavby nefunguje ohledne UP tak dobre , jak by mela… viz nove vznikajici… Číst vice »
Zrovna Smíchov si větší dopravní terminál zaslouží – berte v úvahu že v budoucnu by mělo do Prahy dojíždět ještě vice lidí. Nemá smysl řešit zrovna zde proč se nestaví byty, jak vidíte Praha je „v pohodě“ s tím že si to rozebrali developeri… bouzel.
I kdyby tam nějaký filantrop nebo město samo vyšvihlo“byty pro lidi“, stejně by to bylo na úkor současného autobusáku, takže postavit novej terminál by bylo třeba tak jako tak (a logicky někde, kde to bude mít návaznost na další druhy VHD a bude se tam odtud dát rychle vysmahnout na výpadovku). Proto nějak nechápu, co se vlastně snažíte sdělit, vyjma toho, že nemáte rád developery. Ovšem i tady pláčete na špatném hrobě, developeři mohou dělat jen to, co jim město/ stát dovolí…
Byty „pro lidi“ (tím asi myslíte pro lidi s podprůměrnými příjmy) stejně nikdy nebudou stát v novostavbách na Smíchově u metra.
Vetsina lidi ma podprumerne prijmy …
A ti právě nebudou bydlet na Smíchově u metra, ale v Radotíně, případně v Dobřichovicích a do města si dojedou. Tak to je všude na světě.
V Dobřichovicích, kde jsou ceny bytů vyšší než v půlce Prahy, a kde striktní územní plán jasně říká, že se nechystá žádná větší výstavba? To ste teda moc netrefil…
Jojo, protože kdo si dovolí mít mzdu jako uklízečka v Německu, tak už se mezi lidi nepočítá. Aspoň v levicových kruzích. No a že někdo vydělá na výstavbě? Tak to už je komplet špatně. V levicových kruzích je totiž nejlépe, když jsou lidi chudí a na investice nikdo nemá.
Nemorálně vysoké příjmy měl kupříkladu Karel Gott, však ho Milouš Jakeš před celým národem kritizoval. Kdo z vás to má!? Asi měl mít peníze jako česká uklízečka a všecko by bylo vpořádku.
Nechápu to nadávání na komunisty a pak chtít, aby bylo okolí centra evropské metropole zabydlené pracující třídou. To si musím vybrat. Opravdu nevím, proč by měli ti míň schopní bydlet na úkor těch schopnějších, staví se byty, lidi si je koupí, kdo nechce nebo nemůže, tak si je prostě nekoupí, konec problému.
Na Vysočině je velice hezky, bydlení je tam levné, jen to kafe … si bude muset kafař vařit sám a doma.
To je zase pohled člověka, kterého pohled na reálný svět nejspíš končí u marxismu-leninismu, nebo mentality které z toho vzešla.
Že gentrifikace městům neprospívá je z evropských metropolí dobře ověřené. Když bydlí všichni s nižšími příjmy na okraji města, vznikají tak akorát sociální problémy.
„cenově dostupné“
A co navrhujete? Postavit další paneláky.
Mít autobusy u vlaků a metra, kdo to kdy viděl.
Už aby to bylo. Současná podoba to je katastrofa, bída, utrpení, žloutenka.
To sice je, ale nezapomínejme, že kdyby to rekonstruovali v minulých letech, vypadalo by to pravděpodobně ještě hůř :). Jinak, samotná budova nádraží je velmi kvalitní konstruktivistická architektura (facku si teď hned dá každý, kdo má na jazyku jakýkoli blábol o komunistický škatuli), akorát se do ní vyjma úprav v souvislosti s výstavbou metra za vív než 60 let prakticky neinvestovalo. Až to projde rekonstrukcí, bude to pecka srovnatelná s Pardubicema či Poděbradama.
To je dost věc názoru každého.
co konkrétně?
Jinak, samotná budova nádraží je velmi kvalitní konstruktivistická architektura (facku si teď hned dá každý, kdo má na jazyku jakýkoli blábol o komunistický škatuli), akorát se do ní vyjma úprav v souvislosti s výstavbou metra za vív než 60 let prakticky neinvestovalo.
To není názor, to je holý fakt, se kterým nelze polemizovat.
Vaše tvrzení, že se jedná o kvalitní architektura je naprosto jasně subjektivní. Kromě toho staniční budova je sice funkcionalistická, ale estetika byla do jisté míry ovlivněna nastupujícím socialistickým realismem. Ty prvky jsou tam dodnes velice dobře vidět.Takže ne, že do té než se postavilo metro, tak tam nic z komunistické architektury nebylo, jak tady lživě tvrdíte.
Už mne to nebaví. To, že je to kvalitní architektura je prostě holý fakt, s tím vaše zcela neerudované názory nic neudělají. Ovlivnění socialistickým realismem (který v době výstavby Smícháče nepočínal, ale vrcholil) tam je maximálně v rovině některých dekoračních prvků (Wiesnerova freska, už nedochované vitráže v odjezdové hale a pár dalších detailů). Co se týče vaší poslední věty, polemizujete v ní s něčím, co jsem nikde netvrdil. Já uvedl pouze to, že se do toho baráku přes 60 let, vyjma úprav souvisejících s výstavbou metra, neinvestovalo. Což je další holý fakt, se kterým nelze polemizovat. Inu, klasická debata s… Číst vice »
To je fakt. Mohla tam stát nějaká kotasovina.
Jojo. Něco, co by tvořilo důstojný začátek tramvajové trati na Barrandov. Ale obávám se, při velikosti Smícháče, že nikdo by nedokázal vyrobit tak velikou polyetylenovou plachtu na celkové zakrytí, a stejně tak by veškeré světové továrny na kovová táhla dva roky nedělaly na ničem jiným. Plus by byl asi problém s únosností podloží, na kterým by ty Patrikový s lehkostí navržený konstrukce stály.
nadhera!!
Plánky by nebyly? Jinak, nevypadá to zle, nerozumím jen té střeše – nestřeše…
Budou, to je zatím první ochutnávka:)
Mě se to jeví, že je ta střecha prosklená. Bude zajímavé její odvodnění..
Dle vizualizace je prosklená a ty tlusté/vysoké díly mezi by mohly dobře lámat sluneční svit, to by nemuselo být špatné… tedy až na údržbu; pokud sklo bude zapuštěné, jak vyplývá z vizualizací, nebude ho v tomto rozsahu jak rozumně udržovat.
no údržba, to je v Čechách Achillova pata… snad maj na IPRu víc rozumu než Kotas a podobný a proveditelnost údržby berou v potaz.
Možná by byla lepší zelená střecha.
Trocha zeleně, do jinak zastavěného území by vnesla příjemné klima i svůj ekologický aspekt.
Může se tam zachytávat dešťovka na užitkové využití. A aby tam poté nebyla tma, tak může ta střecha být kombinovaná. Část taková jak je v návrhu a část zelená.
Si můžete nastudovat kompletní lonskou studii… z ní vesměs vychází.
http://www.iprpraha.cz/clanek/1860/na-smichove-vznikne-novy-terminal
nebyly by i plánky?
Hlavně nechte nádražní restauraci Oáza místo odpornych komplexu typu KFC, Mekáč a dalsich vyrabecu jedu.
Jo, klasická hospoda by tam zůstat měla. Né každej se chce stravovat polotovarama ohřátejma v mikrovlnce (rozuměj ve fůdkórtu). I dnešní Oáza, i když je to hodně 4. cenová, jasně ukazuje, že po hospodě tam poptávka je – stačí se podávat na skladbu lidí, co tam chodí na obědy. Rozhodně už léta neplatí, že je to vágusárna – vágus si za cenu jednoho točenýho raději koupí v akci petku Braníku nabo krabici čůča, neb poctivýmu vágusovi jde v první řadě o poměr ceny a výkonu.
Jen nevím kde berete jistotu že 4.cenová je lepší než cokoli jiného nového co tam udělají 🙂
Nic takového netvrdím, to jen vy máte problém s chápáním psaného textu. Tvrdím, že by tam měla zůstat normální hospoda. Foodcourt tam klidně může bejt taky místo by se v tom molochu jistě našlo, ale vzhledem k tomu, že už dnes Oáza neslouží jen cestujícím, ale převážně lidem, kteří v okolí pracují a choděj tam na obědy, nedává mi úplně smysl nahradit ji pouze fastfoodem, kterej by konvenoval spíše lidem, kteří si něco koupí s sebou a kterej se rozhodně nehodí na každodenní stravování.
Mnoha lidem ovšem nekonvenuje ani „fastfood“, kde si lze koupit pouze předražené zboží typu obložená houska v hodnotě cca 20 Kč za cenu třeba 80 Kč jen proto, že interiér je rádoby „moderní“, přesvětlený umělým osvětlením a klimatizovaný zbytečně drahou technikou: mnohem užitečnější byly (a byl by i nadále) klasické nádražní bufety (samozřejmě s řádně dodržovanou hygienou) i kiosky se sortimentem rychlého občerstvení přímo na peronech.
jakej je konkrétně rozdíl mezi nádražním bufetem a food courtem?
Minimálně v nabízeném sortimentu zboží a prakticky asi také v uspořádání a možnostech forem konzumace na místě.
A byl jste někdy v takovém food courtu? Se prám, protže vypadá, že tu věc znáte jen z vyprávění.
To asi budete zklamán. Bude tam pry tzv. Food Court nejspíše s nabídkou více provozovatelů rychlého občerstvení. Už se o tom psalo v prvních zprávách o přestavbě Smíchova.
To vím a trošku mne to děsí. Ne proto, že by foodcourt musel nutně bejt úplný zlo (existuje i v pražských mordorech pár dobrých příkladů), ale proto, že to bude mít pod palcem SŽDC a tam lze předpokládat, že to jako obvykle dostane celý na hraní Autogrill a nabídka i provedení bude tragický jak na Hlaváku – tedy BurgerKing se zabržděnou obsluhou, nesmyslný Brioche Dorée s vobloženým rohlíkem za kilečko a pokud bude mít někdo jó dobrou náladu, i příšerná Pojebaná Husa či ještě příšernější Krušovická Špelunda.
I ve food courtu může být nějaká jídelna s českými jídly. Pokud o to bude zájem.
Třeba „Šmak české kuchyně“; z jejich nabídky má člověk dojem, že česká kuchyně je založena výhradně na smažení 🙂
Je asi celkem logické, že dopravní terminál uprostřed zcela nově vybudované čtvrti s množstvím kanceláří bude nabízet typ jídla, které tamní klientela ocení. Jestli to bude KFC nebo sushi bufet je asi otázkou toho, kdo nabídne více peněz za pronájem. Ale jisté je, že tam nikdo opravdu nebude chtít chodit mezi nejrůznější existence do Oázy, která je sice takovým pěkným skanzenem socialistické nádražky, ale opravdu neodpovídá potřebám většinového cestujícího.
Ta ČS4 je geniální, tu tady chci 🙂 A i jinak se mi to líbí (na pohled, bez znalosti detailů..).
Je to hezké. Jen stačí doufat, aby to nedopadlo jak zanedbané monstrstavby od Kotase
Stejný postřeh, ta ČS4 ! Za sociku byla občas k mání na Příkopě nebo v Žitný od Pika v enku asi za 130,- Kčs.
Jakou to má přechodnost? Je to šestikolák. Jestli by musela podle kulatých rychlostníků, tak díky, ale ne. Raději Pralinku. 😀