Obrazem: Poslední úpravy a jde se do finiše. Nádraží Bubny se otevře za 14 dní

Nádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: Ropid

Už v sobotu 2. srpna zde zastaví první vlaky linky S4 do Kralup.

Dosavadní největší pražské železniční staveniště má před sebou poslední dva týdny před zahájením provozu. V sobotu 2. srpna zastaví první vlaky linky S4 do Kralup nad Vltavou na novém nádraží Praha-Bubny. V pondělí 4. srpna pak vyjedou vlaky i na nový dvoukolejný úsek trati do Kladna, který však zatím končí už po pár set metrech estakády v nové zastávce Výstaviště.

Poté vlaky budou pokračovat po původní jednokolejné trati na nádraží Praha-Dejvice. Právě zde vlaky od Kladna kvůli stavební výluce dosud končily.

Poslední červencový týden bude kvůli napojování zabezpečovacího zařízení uzavřeno pražské Masarykovo nádraží.

Na nástupištích nádraží Praha-Bubny je položena dlažba, osazují se přístřešky pro cestující a instalují výtahové šachty, eskalátory a skleněné zábradlí. V budoucích vestibulech pak dělníci montují podhledy. Připravují se také prostory pro obchodní jednotky.

Obrazem: V Bubnech se finišuje, kvůli počasí nahradil při testech páru diesel

Na obou estakádách na začátku měsíce proběhly dynamické zatěžovací zkoušky, měřil se průhyb a napětí ve výztužích.

Modernizace úseku spojená s jeho kompletní přestavbou a zdvoukolejněním začala před více než dvěma lety. Původně měla stavba vyjít na 4,679 miliardy korun, náklady vzrostly o téměř miliardu na 5,644 miliardy korun. Samotná nádražní budova Praha-Bubny má rozměry 250 x 50 metrů.

Nádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNádraží Praha-Bubny a stanice metra Vltavská dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidEstakáda u Výstaviště dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNová zastávka Výstaviště dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidNová zastávka Výstaviště dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidEstakáda u Výstaviště dva týdny před zahájením provozu. Foto: RopidProzatimní konec dvoukolejné trati na zastávkou Výstaviště. Foto: RopidZatěžovací testy na malé i velké estakádě u nádraží Praha Bubny. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýEstakáda u nádraží Praha-Bubny. Foto: SŽZatěžovací testy na malé i velké estakádě u nádraží Praha Bubny. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýZatěžovací testy na malé i velké estakádě u nádraží Praha Bubny. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýZatěžovací testy na malé i velké estakádě u nádraží Praha Bubny. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Tagy Bubny Bubny-Výstaviště Praha-Bubny Správa železnic
41 komentářů