Obrazem: Poslední úpravy a jde se do finiše. Nádraží Bubny se otevře za 14 dní

Už v sobotu 2. srpna zde zastaví první vlaky linky S4 do Kralup.
Dosavadní největší pražské železniční staveniště má před sebou poslední dva týdny před zahájením provozu. V sobotu 2. srpna zastaví první vlaky linky S4 do Kralup nad Vltavou na novém nádraží Praha-Bubny. V pondělí 4. srpna pak vyjedou vlaky i na nový dvoukolejný úsek trati do Kladna, který však zatím končí už po pár set metrech estakády v nové zastávce Výstaviště.
Poté vlaky budou pokračovat po původní jednokolejné trati na nádraží Praha-Dejvice. Právě zde vlaky od Kladna kvůli stavební výluce dosud končily.
Poslední červencový týden bude kvůli napojování zabezpečovacího zařízení uzavřeno pražské Masarykovo nádraží.
Na nástupištích nádraží Praha-Bubny je položena dlažba, osazují se přístřešky pro cestující a instalují výtahové šachty, eskalátory a skleněné zábradlí. V budoucích vestibulech pak dělníci montují podhledy. Připravují se také prostory pro obchodní jednotky.
Obrazem: V Bubnech se finišuje, kvůli počasí nahradil při testech páru diesel
Na obou estakádách na začátku měsíce proběhly dynamické zatěžovací zkoušky, měřil se průhyb a napětí ve výztužích.
Modernizace úseku spojená s jeho kompletní přestavbou a zdvoukolejněním začala před více než dvěma lety. Původně měla stavba vyjít na 4,679 miliardy korun, náklady vzrostly o téměř miliardu na 5,644 miliardy korun. Samotná nádražní budova Praha-Bubny má rozměry 250 x 50 metrů.