Obrazem: Poslední úpravy a jdeme do finiše. Nádraží Bubny se otevře za 14 dní

Už v sobotu 2. srpna zde zastaví první vlaky linky S4 do Kralup.
Dosavadní největší pražské železniční staveniště má před sebou už jen poslední dva týdny před zahájením provozu. Už v sobotu 2. srpna zastaví první vlaky linky S4 do Kralup nad Vltavou na novém nádraží Praha-Bubny. V pondělí 4. srpna pak vyjedou vlaky i na nový dvoukolejný úsek trati do Kladna, který však zatím končí už po pár set metrech estakády v nové zastávce Výstaviště.
Poté vlaky budou pokračovat po původní jednokolejné trati na nádraží Praha-Dejvice. Právě zde vlaky od Kladna kvůli stavební výluce dosud končily.
Poslední červencový týden bude kvůli napojování zabezpečovacího zařízení uzavřeno pražské Masarykovo nádraží. S otevřením nádraží Bubny se tak první srpnový víkend současně rozjedou vlaky z Masarykova nádraží opět i přes Negrelliho viadukt.
Nádraží se bude slavnostně otevírat už 1. srpna, na staveništi tak byla během posledního kontrolního dne patrná nervozita. Na nástupištích je položena dlažba, osazují se přístřešky pro cestující a instalují výtahové šachty, eskalátory a skleněné zábradlí. V budoucích vestibulech pak dělníci montují podhledy. Připravují se také prostory pro obchodní jednotky.
Obrazem: V Bubnech se finišuje, kvůli počasí nahradil při testech páru diesel
„Vlaky sem zatím budou z Masarykova nádraží jezdit z původní sudé skupiny nástupišť, do konce roku bude dokončena i nová lichá skupina,“ uvedl ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Na obou estakádách na začátku měsíce proběhly dynamické zatěžovací zkoušky, měřil se průhyb a napětí ve výztužích.
Modernizace úseku spojená s jeho kompletní přestavbou a zdvoukolejněním začala před více než dvěma lety. Původně měla stavba vyjít na 4,679 miliardy korun, náklady vzrostly o téměř miliardu na 5,644 miliardy korun.
Samotná nádražní budova Praha-Bubny má rozměry 250 x 50 metrů a probíhají zde dokončovací práce. Do některých z jeho betonových prvků se přidávala titanová běloba, aby „svítilo“ do dálky.