Obrazem: Poslední úpravy a jde se do finiše. Nádraží Bubny se otevře za 14 dní
Nádraží Praha-Bubny dva týdny před zahájením provozu. Foto: Ropid

Už v sobotu 2. srpna zde zastaví první vlaky linky S4 do Kralup.
Už v sobotu 2. srpna zde zastaví první vlaky linky S4 do Kralup.
Sprejeři už jsou natěšení a kupují to po desítkách. Už je soutěž, kdo bude první.
Až se bude zdvojkolejňovat z Výstavište do Dejvic, zase bude na dlouho uzavřena, mohlo se to udělat rovnou při současné přestavbě, nebo mi něco uniklo v souvislosti s rychlodráhou na letiště a Kladno??
Ano větev na Kladno bude nějakou dobu nepoužitelná. Ale zároveň je konecně hotovo pro směr Kralupy a také se konečně otevřou Bubny pro novou zástavbu a využití území. A co si budeme ono to pár let bude než se rozestavi úsek Veleslavín-Vystaviste
Myslím, že by se dalo uvažovat o směru Hostivice – Praha Jinonice. Tam je přestup na Metro, tedy pokud by příslušné firmy uvažovaly logicky. Škoda, že ten Zličín není nijak propojený a ani se o tom neuvažuje.
Pecka
Dalo by se nějak vysvětlit, proč ta trať vede po estakádě hned ze stanice? Chápu to dál, je to vysoké a zůstane pod tím prostor, ale ten začátek, jak je na fotce 4 nebo 18, mi připadá akorát jako past na bordel a problémy. Pod tím se nikdo procházet nebude. Nebylo by jednodušší udělat to na náspu a ten prosto „zavřít“?
Ma to byt docasny stav, nez se prostor pod estakadou dale prohloubi pri dalsi stavbe v okoli.
Násep a ve městě, kde se kolem má budovat nová čtvrť? Vy hodně nemáte rád chodce a cyklisty co?
A současný stav je ideální pro chodce a cyklisty, že? Protože se pod to ani nevejdou, takže to bude plné bordela a bezdomovců. To už teda měli odbagrovat celé.
Vždyť máte odpověď hned o příspěvěk výše, terén je dočasný (původní), sníží se (všude kolem) po výstavbě v okolí, estakáda jena připravená.
A co si třeba o tom něco nejdřív zjistit, než tady pak psát kraviny?
Je tam ohromné množství navážky, které se odstraní pří stavbě nové čtvrti, která bude níže, než současný terén. Což by se asi s náspem stát nemohlo, co?
Jinak je velmi příjemný ten útočný tón, ale očekávám, že my vysvětlíte, jak je ta aktuální díra naprosto úžasná pro město a nepochybně tam budete trávit s rodinou veškerý volný čas.
Vysvětlím, ale stačilo by před napsáním komentáře strávit pár minut na internetu a odpověď byste našel sám. V Bubnech je mnoho navážky, která se se stavbou nové čtvrti odstraní. Jde až o několik metrů. V současné době je většina výšky sloupu estakády schováno pod terénem ale je to připraveno na odkrytí. A až se tam postaví nová čtvrť, tak díky tomuto řešení tam bude skvělý prostupný prostor a nebude tam bariera, kterou by tam udělal násep (tak jako tomu bylo např. před Výstavištěm). Až tam bude ta nová čtvrť, tak tam rád budu s rodinou trávit čas. Stejně jako pod… Číst vice »
Tak kde je na internetu napsané, že to je navážka, co se odstraní? Je to tady v některém článku? Nemyslím to, že se tam bude dál stavět. Někde volně výkresy s tím, že ta navážka je dočasná? Možná jo, ale třeba tady jsem to nikdy neviděl, proto se na to ptám. A to, že se na to zeptám ze mě nemusí dělat automaticky někoho, kdo nenávidí chodce a cyklisty. Jinak to, že se nad takovými věcmi přemýšlí, s tím bych si nebyl tak jistý. Železniční most za Hlavním nádražím přes Seifertovu má tu lávku pro pěší, ke které vedou z… Číst vice »
https://zdopravy.cz/na-strese-nadrazi-bubny-prosli-jsme-estakady-i-stanice-nejvetsiho-zeleznicniho-staveniste-206109/
Trvalo mi 30 sekund do Googlu napsat „nádraží Bubny estakada“ a najit tenhle článek, občas neni od věci místo přemýšlení nahlas se alespoň podívat. A když už se ptáte tak pak ze sebe nedělat debila tím že Vám to nestačí
Musím říct, že se to povedlo. Když to architektonicky srovnáme s Podbabou, je to obrovský krok vpřed směr minimalistický styl západních zemí. Mohla to být podobná „Kotasovina“, ale ta doba už je snad pryč.
Pokrok ano, hezké. Ale porovnáme s cca 10 let starým Pratersrernem a jsme stále hodně pozadu. To nádražích po přestavbě z Nordu je prostě skvělé-široké peřiny, široké podchody, v podchodu nejen samotná, ale i další…
Jak je to vlastně se seznáním fírů u takových velkých rekonstruovaných tratí, kde jedná de facto o novostavbu?
To si rekonstruovanou trať projedou prvně na simulátoru, nebo se předpisy tváří, že to tam fírové znají a „nic se vlastně nezměnilo“?
Poznávací jízda, přinejmenším to projel někdo s podbíječkou.
Podle aplikace Můj vlak mají vlaky od Kladna na „Masaryčku jet už 2. srpna. Jak to tedy je?
I podle IDOSu .
Předpokládám, že někde došlo k nedorozumění, protože vlaky údajně dle idosu a ČD pojedou, ale až od 4.8. budou stavět na Výstavišti.
Tak doufejme, že to nedorozumění vzniklo na cestě k novinářům a ne k dopravci 🙂
Já jsem nikdy nepochopil, proč si na konci stavby nepřipraví rovnou další výhybku se šturcem, aby se to pak jenom napojilo a nemuselo se to zase překopávat za další výluky.
Speciálně když se ví, že se to bude stavět (i v delším horizontu).
Protože ten navazující úsek bude pak stejně ve výluce a výhybka by tam byla zcela nevyužitá předtím i potom? Pak zmizí i ta výhybka co tam je. V Doubí u Tábora byla jedna výhybka bez šturcu asi 15 let a v Plzni Skvrňanech je to teď stejné.
Stejně tam bude výluka na vybudování TV, tak napojení tratě už neni az takový rozdíl k tomu.
Postaví výhybku, kterou budou muset udržovat, ale za celou její existenci ji před vlakem nepřehodí. Kdyby to bylo z kopce dolů, tak by se šturc dal i pochopit, ale je to do kopce.
Hezké, dřív tam násep tvořil bariéru, teď se dá projít kdekoliv.
Bezďáci se potěší, tak dlouhá střecha nad hlavou se hodí
A to má být důvod, proč tu bariéru ve městě zachovat?
To má být důvod konečně začít řešit ty bezdomovce.
Jop, vcera jsem to na kole projizdel, je to parada a myslim i obrovska pridana hodnota pro byty v nizsich patrech ve Strojnicke ulici.
Navic zastavka pusobi moderne, prijde mi to, jako styl, co znam z londyna – jednoduchost, beton, sklo, dobre umiatene info obrazovky atd👍👍👍
Tak co ta vyhlídka pro veřejnost, bude aspoň chvíli?
Nádraží Praha Vyšehrad bylo uzavřeno, protože je oblouku. Tady to nevadí?
Není oblouk jako oblouk. Proti N. Vyšehrad je na Výstavišti skoro rovinka. Plus spoustu místa na nástupiště a je to jen dvoukolejka.
Záleží na poloměru.
Na Vyšehradě jsou poloměry pod 300 m, kdy se nesmí dělat vysoké nástupiště (550 mm nad TK).
Nejdůležitější je přípojka z Negreliho viaduktu na Hlavní a ta stále nikde
Nové spojení 2 (nebo jak se to teď jmenuje) tu ještě pěkných pár let nebude, tak se tím nestresujte a užijte si že bude novy pohodlný přestup na metro C dvě stanice od hlaváku.
Severnu vestibul stanice Vltavska stale nebude.
Z toho stávajícího už to není taková dálka, celých 100 metrů od výstupu z metra do vstupu stanice Bubny.
To ne, ale nové Bubny budou dostupností na úrovni nádraží Vysočany, Hostivař, Veleslavín. Ten severní vestibul bude luxus a snad dřív než později, ale nutný není.
Papírování už začalo, takže byste to mohl čekat tak od 2047.