Obrazem: Pomeranč už testuje prodloužení tramvajové trati na Pankrác

Měřící vůz kontroluje parametry nové tramvajové trati na Pankrác. Foto: DPPMěřící vůz kontroluje parametry nové tramvajové trati na Pankrác. Foto: DPP

Obě nové tramvajové zastávky jsou už hotové ve své finální poloze naproti OC Arkády.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip Jirsák

Je zajímavé, jak se pořád uvádí, že to prodloužení za křižovatku pomůže při výluce stanice metra. Jako by pro cestující při výluce stanice metra bylo důležité, aby tramvajová zastávka byla co nejblíž té uzavřené stanici metra. Asi se počítá s tím, že se každý cestující nejprve dojde podívat k vlezům do metra, zda náhodou nejsou otevřené, a teprve pak půjde na tramvaj. Protože co se týče třeba přestupů z autobusů, budou to teď mít cestující na tramvaj o kousek dál (s výjimkou 134 z centra). Že se trať prodloužila o další kousek je dobře, ale reálný přínos je spíš v… Číst vice »

Pat

No, autobusy sice budou dál, ale to hlavní, to bude blíž. Tedy obchodní centrum a kancelářské komplexy. Pankrác není důležitým přestupním bodem, ale hlavně cílem cest. A ty jsou hlavně za křižovatkou.

Jarda Š.

Přece jen je nově zastávka tramvaje o kousek blíž nejen k OC Arkády, ale i k finančnímu úřadu, poště a velkým administrativním budovám, což jsou významné zdroje cestujících.

Martina

To je uplně na nic, přes Pankrác metro bude jenom projíždět,takže když budu potřebovat na Budějovickou tak co ? Nastoupím na Pražského Povstání svezu se na Pankrác jednu zastávku tramvají a pak co ? dojdu to pešky nebo přestoupím na autobus??? To nedává smysl,ta tramvaj by měla být prodloužená až na Budejovickou ….

Frantík

Tak 134 existuje, jestli bude jezdit častěji kdo ví…

MP22

Nastoupíte na Pražského povstání na metro a dojedete metrem na tu Budějovickou, kam potřebujete, aniž by vás jakkoliv zajímalo zdali metro bude stavět na Pankráci nebo ne, protože tam nebudete, z toho co píšete, vůbec potřebovat přestupovat.

Filip Jirsák

Postup popsal už MP22, chtěl jsem napsat to samé. Ohledně neprodloužení na Budějovickou si stěžujte na radnici Praha 4, která to léta blokuje.
Nepraktická bude cesta z Pankráce na Budějovickou nebo opačně – ve špičce autobusem 134, mimo špičku tramvají opačně na Pražského povstání a pak metrem.

Adam Ř

1) Bych doufal v nějaký pendl, ale jistý si nejsem
2) 134 jezdí celodenně
3) mezi Pankrácem a Budějovickou jezdí, byť trochu oklikou, také autobus 193

MP22

V prvním úseku asfalt, tentokrát štěrk, takže trávníku se dočkáme až příště? To za tím stojí zase nějaké nesmyslné požadavky p4 nebo se prostě nechtělo?

Abych jen nehejtil, ty stromy mezi vozovkou a tramvají jsou nevydaný progres.

Martin

Ta automaticka oprava je dobra „nevydaný progres“ 🙂
Ale mate pravdu.

Jedno me ale prekvapilo, a toho jsem si nevsiml, ze v casti trate jsou vylozniky, ackoliv na druhe strane koleji jsou lampy, nebylo lepsi to udelat se sloupy na obou stranach a jen natahnout prevesy?

MP22

Tak vysoko já nekoukal.. 😁 ale je to zvláštní, v drátech já se nevyznám, takže stejně jako nevím proč jsou vprostřed Václaváku sloupy, tak ani tady netuším k čemu je jen jeden „tlustý“ a jedna obyčejná lampa. Možná, aby se ušetřil hluboko kotvený a masivní sloup? No, každopádně to vypadá fakt divně…

Jan T.

Náhrada za uzavřené metro na Pankráci není úplně dobrá, jelikož na Pražského povstání nejsou jezdící schody ani výtah, takže se z/do stanice nedá dobře dostat třeba s kočárkem. Což je taky problém kratších výluk metra, když tam bývá přestup na X-C. Protáhnutí na Budějovickou by tomu výrazně prospělo, ale jak píší ostatní, není k tomu politická vůle radních Prahy 4.

František

Pražského povstání – Budějovická nemůže pendlovat kloubak třeba na elektřinu? Já jen, že tomu se kvůli dočasnému uzavření Pankráce toho moc stavět nemusí. Navíc by třeba každý druhý mohl jet až na Kačerov.

Petr Stück

Tak tam nelezte s kočárkem. Kolik cestujících má kočárek? 1%? Transport slouží primárně těm 99%, vše ostatní je navíc a není efektivní to garantovat. Kočárky můžou jezdit taky Boltem, nakonec s příspěvkem k narození ve výši 350.000 korun to nemůže být problém zaplatit.

Pat

Tyjo tady se někdo rozhodl definovat přídavné jméno „asociální“

frank

to není asociální to je prostě jen projev úplné ubohostí doposud fyzicky zdravých “ jájínků“ …

frank

Kolika cestujícím se špatně chodí do nebo ze schodů ? Kolik cestujících má hůl nebo dvě ? Kolik cestujících je prostě starých, nemocných nebo mají chodítko, vozík nebo potřebují asistenta ? Až si jednou vy či váš blízký si zlomíte haksnu, natáhnete či natrhnete sval na noze, tak nejednou zahodíte představy o krásném novém světě kde se dá příspěvek k narození použít na Bolta k tomu aby jste si s ním postáli v koloně ?

Petr Stück

Když je někdo přestárlej a má asistenta tak vůbec nechápu na co leze do metra. Ještě tam na chudáka zakašle nějaká fetka a bude po něm. Tato hysterie Vaše a těch nad Vámi je fakt k smíchu a hodně mně baví. V celé EU neexistuje systém MHD, který dokáže 100% obsloužit ty kategorie které tady jmenujete. A ten systém nikde není primárně budován pro tyto kategorie. Zkuste si vlézt do metra v Paříži ve špičce s kočárkem a budete se hodně divit, za to Vám ručím. A až si, jak hloupě uvádíte, ‚zlomím haksnu‘ věřte, že do MHD nepolezu. Už… Číst vice »

Někdo

Doufám že doufám že obrácení souprav není vyřešeno stejně jako na starým prodloužení na Pankrác (sveden do jedné koleje)

Josef

Nestaci si prohlednout ty fotky, na kterych jsou videt dve nastupiste a kusa kolej bez cehokoliv, tedy obrat soupravy probiha mimo nastupni/vystupni misto. Jinymi slovy je to vyreseno jinak.

Filip Jirsák

Je to svedené do jedné koleje, ale až za zastávkami. Takže zastávky mají dvě koleje.

Jan Čech

Proč to rovnou neprotáhnou až k DBK? Myslel jsem, že je tam na to silnice připravená.

Michal M

Tak není, no. 🙂 Dobrý jitro!

Bohdan

Je a neni. Praha 4 rozporuje, ze je tam obrovske mnozstvi parkovacich mist, o ktere neni mozne bez nahrady prijit.

Jan Čech

A jsou tam nutné dva pruhy v každém směru, když je 300m vedle Magistrála? Kdyby se to zúžilo na jeden, tak by se dost aut vešlo tam i s cyklistama. Nejsem pražský, tak mi místní souvislosti unikají.

Frantík

No samozřejmě že jo, jenom se nechce.

Michal M

Šlo. Budějovická je teď trochu přetížená kvůli zavřené ulici Na Strži, ale jinak by jeden pruh (a šikmé parkování po obou stranách ulice) neměl být problém.
Spíš by to tam chtělo nějak ozelenit, viz ty betonové děsy, co vznikly v Hartigově nebo první verze úseku Kotorská-Pankrác.

Martin

Na velke casti silnice, to opravdu velky problem neni a pro rezidenty lze upravami udelat vice mist i v okolnich ulicich. Dokonce by se vytvorilo celkem pak i vice mist k parkovani, nez je tam nyni.

František

Kvůli nedostatku parkovacích míst v jednom z těch pruhů zastavuje zásobování obchodů s restaurací po cestě/kurýři…a nebo taky autobusy.

To, že se v rezidenčních čtvrtích a nebo na metru nestaví parkovací domy (jako třeba ve Vídni) to nenahradí.

Jaaa

Nedostatek parkovacích míst je v Praze všude, ale rozhodně ho nevyřešíte přidáváním dalších míst.

Adam Ř

Autobusy by se stavbou TT zrušily. A pro zásobování je možné pár míst vyhradit

Michal M

Ono ty autobusy zase hezky spojujou celé širší okolí. Třeba mi docela chybí, že 193 nejezdí až k nádraží. Sice 134 je trochu něco jiného, ale…

Adam Ř

Celý život bydlím mezi PP a PN, a 134 jsem vždy využíval jen na cesty od Podolské vodárny na PP. Neříkám, že by mezi Budkou a PP jezdila úplně prázdná, ale zas taková škoda jí nebude.

Současná situace vypadá tak, že z PP na PN jezdí 193 po hlavní a 134 okolo a mezi PN a Budějovickou naopak. V situaci, kdy bude na celé hlavní tram, tak může 134 jet z Pankráce na Budějovickou ulicema Na Strži a Olbrachtova. 193 by se zkrátila na Budějovickou

Toada

Jen pro zajímavost ulice Budějovická má šířku cca 34m, z toho 26m zabírají auta (76%). Sousední magistrála má se svými 6-8 pruhy šířku „jen“ 32m. Zúžení na jeden pruh by bylo naprosto dostačující, protože kapacita ulice není dána počtem pruhů,ale křižovatkami. (A popravdě jsem nikdy neviděl, aby v ulici Budějovická bylo více než pár aut čekajících na křižovatkách.)

L.

> A jsou tam nutné dva pruhy v každém směru, když je 300m vedle Magistrála?

A je tam nutné tahat tramvaj, když prakticky přímo pod tím vede metro?

Toada

Tato analogie není správná, protože tramvaj nad metrem kapacitu úseku reálně zvýší, zatímco 4 pruhy mají oproti dvěma pruhům srovnatelnou kapacitu, a tudíž kapacitně nijak nepomáhají.

Toada

Pro upřesnění, proč 4 pruhy na Budějovické nezvyšují kapacitu oproti dvěma: hlavním problémem jsou vždy křižovatky. Ty limitují celkový počet vozidel v daném úseku a počet pruhů na to téměř nemá vliv. Je ale potřeba mít několik pruhů těsně před křižovatkou pro jednotlivé směry jízdy, aby se auta mohla řadit. Například v Nizozemsku je běžné, že v každém směru je jen jeden jízdní pruh, který se před křižovatkou rozdělí do dvou až tří a pak zase spojí. A funguje to lépe. Přidání pruhů do meziúseků totiž může propustnost paradoxně snížit, protože lidé mají tendenci se předjíždět a jezdit rozdílnou rychlostí.… Číst vice »

Adam Ř

Kdyby nebyl další kontext, tak to je tak na hraně. Vzhledem k plánované TT Dvorce – Budějovická (–Brumlovka – Michelská) to ale dává velice dobrý smysl, už jen kvůli výtahům a zátahům tramvají i kvůli stabilitě sítě (hrozila by možnost, že dojde k odříznutí desítek km TT od vozoven jen kvůli jedné rekonstrukci a jedné mimořádnosti)

Martin

Ja bych to upresnil, je tam oficialne stale tramvajova trat, jen se misto upravilo pro parkovani po zruseni provozu,…

smasska

Nešiřte prosím hoaxy…

Pat

Protože Praze 4 vládne ODS. Teda, jak znám Prahu 4, tak tam to nedopadne dobře, ať už vládne kdokoli, ale zatím to jde za ODS.

Michal M

Ono by to stejně nešlo dělat naráz s tímto úsekem (nejde zavřít obě křižovatky naráz) plus užitečnost té tramvaje v tomto úseku je výrazně vyšší než by byla tramvaj končící na Budějovické (nebo jenom u pošty).
Podle mě to nemá smysl hrotit v Budějovické ulici bez jasnějšího pokračování dál na Spořilov nebo do Podolí.

Toada

Kusá tramvaj na Budějovickou by měla velký smysl i bez napojení do Podolí nebo na Spořilov (sice menší než s ním, ale stále měla). Vídám lidi, kteří jezdí jen z Budějovické na Pankrác, a ti by ji zajisté hojně využívali. Kdyby jezdila každých 10 minut a využívalo by ji v průměru 10 lidí v každém spoji, tak za 10 hodin přepraví cca 1200 lidí. Což je asi 3x více, než kolik by se muselo rušit parkovacích míst (pokud by se rušila všechna, což by se nestalo). Takže i při takto podceněném počtu cestujících by snadno přinesla užitek více lidem, než… Číst vice »

Michal M

A linku 134 znáte, Fazekaš?

https://jrportal.dpp.cz/jrportal3/Down.aspx?f=/DataFTP\JRPortalData/134/20240831/134_linka.pdf

Jezdí ve špičce po 8 minutách a že by to vozilo frekvenci na tramvaj mi teda nepřijde.

Já určitě nerozporuju přednost tramvaje nad parkováním plechovek, ale je to prostě náročná bitva s pro mně nevalnými přínosy. Radši bych tu energii nejdřív investoval třeba do Jeremenkovy.

Adam Ř

Jeremenkova je určitě důležitější, ale zároveň by se provozně hodilo k ní mít i tu Budějovickou. Už jen kvůli výtahům a zátahům z Pankráce (nejbližší vozovna), které by to zkrátilo z cca 10 km na 2 km

Michal M

Možná by se pak dalo líp argimentovat tím, že to je „potřeba propojit“.

Pche, Pankrác.. 🙂
https://zdopravy.cz/v-prazskem-braniku-by-u-nadrazi-mohla-vyrust-nova-tramvajova-vozovna-125014/

Pat

Jo, a 134 vás z Pankráce odveze kam? Na Kavčí hory? Na Podolskou vodárnu?

Ano, když se jen chcete dostat na metro, tak se vám vyplatí jít rovnou na metro. Ale tramvaj nabídne nové směry a sídliště Pankrác není zas tak malé, využilo by tu možnost dostatečně.

Toada

S Jeremenkovou souhlasím. Co se týče 134, tak si myslím, že s tramvají by se zvýšila atraktivita daného spojení (obecně si myslím, že tramvaj je cestujícími preferovaná před autobusy). Ať už kvůli hladší jízdě, vyšší spolehlivosti, větší kapacitě, nebo menšímu riziku kolon. Takže část cestujících radši v současnosti jede metrem než aby čekali na méně spolehlivý autobus, který má zastávky na nevhodných místech. Osobně když bych měl jet z Budějovické na Pankrác, tak jdu hned do metra a na nějakou 134 si ani nevzpomenu, přestože o ní vím.