Obrazem: Pomeranč už testuje prodloužení tramvajové trati na Pankrác
Měřící vůz kontroluje parametry nové tramvajové trati na Pankrác. Foto: DPP
Obě nové tramvajové zastávky jsou už hotové ve své finální poloze naproti OC Arkády.
Těch 200m je ostuda. Náhrada za metro, ale přestup na linku 188 byl lepší z původní stanice. Kdyby ta tramka jezdila alespoň k poště (jak se dříve tvrdilo), nebo nejlépe na Budějovickou. Pak by byla tram nahradní doprava z obou směrů
Bylo to o něco blíž, ale musel jste dvakrát přecházet, teď budete jen jednou (ve všech přepravních směrech). Za mě to vychází šul nul
Nikoli. Ze zastávky bus směr Kavky to byl dříve jeden přechod, nyní budou dva. (Jen konstatuji fakta, nekritizuju to.)
Beru zpět, máte pravdu, omylem jsem uvažoval obě (permanentní před Arkádami i dočasnou před Komerčkou) zastávky směr Malešice.
Dnes v Praze další tramvajová nehoda a opět s amputací nohy. Místní šotouši to sice neradi slyší, ale nechat jezdit kolejová vozidla rychlostí 50 km/h s trojnásobnou brzdnou dráhou oproti autu uvnitř města, je prostě hazard. Srovnejte s diskuzí o zavedení 150 km/h na dálnicích a porovnejte sami, co je bezpečnější.
A nějaký kontext?
Jaká je v Praze bilance střetů s auty?
Budeme i snižovat rychlost na koridorech, kde jsou úrovňové přejezdy?
Co se týče koridorů. Zeptejte se na Slovensku, jaká je rychlost vlaků na přejezdech. Jezdit 160 km/h přes přejezdy, často v oblouku, kde jezdí i kamiony, není úplně optimální řešení – např. Studénka.
Asi za to může pomeranč který byl hodně namazanej 🤣
Až doteď to nevadilo.
Nechat jezdit uvnitř města kolejová vozidla rychlostí 50 km/h není hazard. Je to pořád to nejlepší možné řešení. Kdyby všichni ti, co jezdí tramvajemi, jezdili auty, bude nehod daleko víc.
Otázka zněla, jestli není na základě nehod z poslední doby potřeba tuto problematiku nějak řešit. S auty ve městě příspěvek neměl souvislost, tak to nespojujte.
Jaké řešení tedy navrhujete? Teleport? Jen pro jistotu, pokud navrhnete omezit rychlost tramvají na 15 km/h, lidé z tramvají přejdou právě do těch aut.
Jako jo. Podle me nejvhodnejsi tramvaj pro 21. stoleti je Barrandov a Modrany – oddelene od jinych typu dopravy jak jen to jde. V pesich zonach atp to idealne nema co delat. Je to uz ale tak zazite ze zmena neni mozna.
Jakou dopravu byste si v těch pěších zónách atp. představoval? (Je teda trochu zvláštní na zmínku o 50 km/h reagovat pěšími zónami…)
Prodloužila se tramvajová trať, pravda, jen asi o 100m přes křižovatku. Nemáte někdo info, proč se při této akci zlikvidovalo navazujících 200m nové trati až na křižovatku Na Veselí? Co bylo na té nové trati špatně? Zavání mi to mrháním veřejným rozpočtem. 😳
Myslím, že šlo o přestavbu z asfaltu na trávu
Také to nechápu. Zřejmě v tom šťěrku má být jednou tráva. Můj původní tip bylo zamezení otáčení vozidel. Tramvajový pás byl před úpravou hodně nízký a poměrně dost lidí se přes něj otáčelo.
Někde jsem zaregistroval, že tráva v tramvajovém pásu má jednu velkou nevýhodu. Nemůžou je používat sanitky při předjíždění aut stojících či jedoucích po zacpané ulici. 🤨
Bohužel je asi tak 100x pravděpodobnější, že si tam bude někdo zkracovat cestu při objíždění zácpy a pak bude překážet tramvaji.
Ano, to je takový zajímavý fyzikální úkaz. Pokud sanitka nemůže projet ulicí zacpanou auty, nikdy za to nemohou řidiči těch aut, ale vždycky zatravněný nebo oddělený tramvajový pás, oddělená cyklostezka, chodník nebo něco jiného.
Ale vždycky, když se někde diskutuje o tom, že by se nemusel stavět další silniční tunel pod Prahou nebo další dálnice v Praze nebo kolem Prahy, někdo se zeptá, a kudy by jezdily sanitky.
Tak hlavně je otázka, kam ta auta můžou uhnout. Pokud je to klasické minimalistické uspořádání 1+T+T+1 , pak z toho jednopruhu nejde najet na koleje ani na chodník. Pokud je to 1+1, pak se normálně ke kraji zajedou a vprostřed místo je.
Ulice Na Pankráci ovšem není v uspořádání 1+T+T+1. Ono to vaše „klasické“ uspořádání 1+T+T+1 je v Praze vůbec docela výjimečné.
Jako obyvatel Prahy 4 který z okna kouká na část právě této (staro)nové tramvajové trati. Osobně se těžko srovnávám s faktem, že se znovu postavila trať tam, kde v minulosti jednou byla a z nějakého důvodu byla zrušena. Jeden z hlavních argumentů Prahy o plánované roční výluce metra na Pakráci fakt neberu. Až výluka skončí, tak tramvaj zase zruší? Bohužel toto není jediný případ tramvajového opojení současného vedení Prahy. Např. výstavba opět (staro)nové trati na Václavském mně osobně přijde jako totální zvrácenost. Současné vedení Prahy zřejmě razí politiku „Tramvaj do každé rodiny“. Omlouvám se, to jsem si neodpustil. A nebo… Číst vice »
Ne, zvrácená byla naopak dopravní politika 70. let, kdy plánovači nebyli s to pochopit, že souběžné dopravní módy mohou plnit odlišné funkce. Jinými slovy: rušit tramvaj “protože je tam metro” je totálně na hlavu, protože jet jednu-dvě stanice je extrémně neefektivní a tramvaj nabízí přímé spojení do dalších směrů.
A to ani nemluvím o bariérách pro řadu cestujících, na které se za komunistů kašlalo.
Tramvaj na Václaváku i na Pankráci je jen korekce historických chyb. Uvidíte, jak rychle si zvyknete.
Jo a k té zeleni… vy běžně sadíte trávník v listopadu?
Nebýt komunistů, tak jsme možná žádné metro ještě neměli. Zvracenosti se dějí i dnes. Jinak souhlasím.
Nebýt komunistů, měli bychom dneska životní úroveň jako v Německu, a metro samozřejmě taky.
Nebo taky ne. Německá a česká nátura se dost liší. A za pár let budeme možná radi, že to tu jako v Německu nemáme.
Ono je to trochu složitější. Řešení tramvají nebyl nápad komunistů. Byl to trend okoukaný na Západě, který se u nás naštěstí nikdy nepodařilo dotáhnout k takové „dokonalosti “ jako v mnoha západních městech. Zrovna v případě souběhu s trasou C bylo zrušení tramvaje navíc celkem logické a místními obyvateli snad i vítané. Trasa C, na rozdíl od A a B, totiž vede mělo, takže je dostupná podobně jako zastávky povrchové dopravy.
Ono je to fakt trochu složitější, už jen proto, že ani na západě to zdaleka nebyl univerzální trend. Ano, existuje řada případů, kde v 60. a 70. letech veřejná doprava velmi ustoupila individuální, a někde taky eliminovali souběhy. A někde zase ne, jako třeba ve Vídni nebo v německých městech. Hlavně ale už na konci 80. let bylo úplně všade jasné, že je to omyl, protože zrušením tramvaje se zas tolik neušetří (místní obsluha se stejně musela řešit autobusy, protože metro je čistě lineární), leckde se zhoršila směrová nabídka a použitelnost veřejné dopravy. Céčko sice může být založeno mělce, ale… Číst vice »
A doplňme, byť aktuálně to má význam už jen teoreticky, že při “užitečném souběhu” pak ta rychlá linka nemusí suplovat tu rušenou. Důsledkem je stanice metra u každé vrby, zbytečně zpomalující hlavní páteřní relace, a zrovna trojlístek Pankrac – Povstání – Vysehrad je toho úplně typickou ukázkou.
..Rušení, ne řešení…
Ok, díky za názor.
Bydlím na Pražského povstání a prodloužení tramvaje naopak zcela vítám. Než lézt do a z metra raději využiju právě tramvaj. Ve výsledku rychlejší a komfortnější spojení.
Ok, beru Váš názor. Díky
TomA
Jsem laik, jako vy. Bydlím na sídlišti Dědina, kde máme také novou tramvaj. Byla tu spousta lidí, kteří velmi hlasitě protestovali proti její výstavbě. Přiznávám se, že už v té době jsem byl spíš pro její výstavbu.. Po nějakém roce provozu jich podstatně ubylo. Tramvaje jsou plné a třeba moje děti mně naučili jezdit raději tramvají než trolejbusem, který má často zpoždění a jezdí v něm hluční cizinci co si dají kufr kamkoliv. Co se týče hluku, nepozoruji zhoršení. Spíš se jedná o změnu druhu. Osobně jsem za tramvaj rád. Dříve jsem musel při cestě na Kulaťák přestupovat, nyní jedu… Číst vice »
Spíš bych řekl „5 aut do každé rodiny“, podle čehož to všude naší zemi vypadá.
Tak jen pár příkladů TT, které jsou více méně rovnoběžné s metrem a přitom očividně velice užitečné
Staroměstská – Nádraží Veleslavín
Náměstí Republiky – Palmovka – Hloubětín.
Muzeum – Jiřího z Poděbrad – Strašnická
Smíchovské nádraží – národní třída
Florenc – Vltavská – NádrHol– Ládví
Je to zfušované. No holt zatím pršelo pořádně jen jednou brzo ráno, co byl položen asfalt hned na straně metra. křivá silnice zapříčiňuje louže hned u přechodu. Kanál je asi 2 metry u přechodu ale není to vyspádované.
Je zajímavé, jak se pořád uvádí, že to prodloužení za křižovatku pomůže při výluce stanice metra. Jako by pro cestující při výluce stanice metra bylo důležité, aby tramvajová zastávka byla co nejblíž té uzavřené stanici metra. Asi se počítá s tím, že se každý cestující nejprve dojde podívat k vlezům do metra, zda náhodou nejsou otevřené, a teprve pak půjde na tramvaj. Protože co se týče třeba přestupů z autobusů, budou to teď mít cestující na tramvaj o kousek dál (s výjimkou 134 z centra). Že se trať prodloužila o další kousek je dobře, ale reálný přínos je spíš v… Číst vice »
No, autobusy sice budou dál, ale to hlavní, to bude blíž. Tedy obchodní centrum a kancelářské komplexy. Pankrác není důležitým přestupním bodem, ale hlavně cílem cest. A ty jsou hlavně za křižovatkou.
co není , asi bude. Však tam bude přestu z C na D.
Přece jen je nově zastávka tramvaje o kousek blíž nejen k OC Arkády, ale i k finančnímu úřadu, poště a velkým administrativním budovám, což jsou významné zdroje cestujících.
A nebudou autobusy výhledově přetrasovány, namísto současného vymetání oklik? 134 Zelená liška – Sídliště Pankrác (u samoobsluhy) – Kavčí hory, 188 Jezerka – Pankrác (u metra) – Sídliště Pankrác (u samoobsluhy) – Kavčí hory, 193 Krčský hřbitov – Pankrác (u metra) – Kotorská? Pravda, odněkud by to bylo na bus trochu dále, na metro + tram zato blíže a rychleji.
Proč, vždyť spojení po Na Pankráci / Budějovické zajistí právě tramvaj. Ty autobusy tam budou právě proto, aby vymetaly okolní ulice a svážely lidi k tramvaji a metru.
Spíš bude dávat smysl tu zastávku naproti Arkádám rozšířit (místo jejího zužování lavičkami, což dělá Praha 4 – ta prostě chodcům a cestujícím MHD škodí, i když se snaží něco pro ně udělat).
To je uplně na nic, přes Pankrác metro bude jenom projíždět,takže když budu potřebovat na Budějovickou tak co ? Nastoupím na Pražského Povstání svezu se na Pankrác jednu zastávku tramvají a pak co ? dojdu to pešky nebo přestoupím na autobus??? To nedává smysl,ta tramvaj by měla být prodloužená až na Budejovickou ….
Tak 134 existuje, jestli bude jezdit častěji kdo ví…
Nastoupíte na Pražského povstání na metro a dojedete metrem na tu Budějovickou, kam potřebujete, aniž by vás jakkoliv zajímalo zdali metro bude stavět na Pankráci nebo ne, protože tam nebudete, z toho co píšete, vůbec potřebovat přestupovat.
Tak můj případ by to byl: jedu z práce, cestou nakoupím v Arkádách. Takhle to bude C+19+134(+C). To není nic moc, ale zažil jsem teda podstatně horší tragédie (i v dopravě, jinde nemluvě). 😀
No, asi to vidím tak, že nakoupíte v DBK 🙂
Tak jedna věc jsou specializované obchody, ale hypermarket typu Albert na BD prostě není. (A ano, osobně na nákupy jezdím většinou MHD.) Ale říkám, nutnost to není, drobná komplikace je.
V čem jsou Billa a Lidl horší? Albert na Arkádách se sice jmenuje hypermarket, ale ke skutečnému hypermarketu to má sortimentem dost daleko.
Něco musíte tomu metru D obětovat. Při každém přestupu věřte, že bude líp.
Takže zrovna vám to bude prakticky jedno. Teď pojedete 19+Arkády+134, kdyby tramvaj jezdila skrz, jel byste 19+Arkády+19. Myslím, že v tomto případě jet jeden úsek autobusem místo tramvají není zas taková tragédie, když na Pankráci stejně chcete vystoupit.
Postup popsal už MP22, chtěl jsem napsat to samé. Ohledně neprodloužení na Budějovickou si stěžujte na radnici Praha 4, která to léta blokuje.
Nepraktická bude cesta z Pankráce na Budějovickou nebo opačně – ve špičce autobusem 134, mimo špičku tramvají opačně na Pražského povstání a pak metrem.
1) Bych doufal v nějaký pendl, ale jistý si nejsem
2) 134 jezdí celodenně
3) mezi Pankrácem a Budějovickou jezdí, byť trochu oklikou, také autobus 193
Trasu chodím. Když dojdou síly, na křižovatce Za Zelenou Liškou je jeden z posledních bufetů v Praze. A po občerstvení polévkou lze pokračovat v pěším dobrodružství;)
134 jezdí celodenně, ale při tom intervalu mimo špičku bude rychlejší jet tramvají a metrem proti směru.
Ta 193 vám ale musí zrovna jet – kdybyste na ní 5 minut čekal, budete tam rychleji pěšky.
A co kdybyste na tom Pražském povstání nastoupila do metra a na Budějovickou jela metrem.
A ano, trať by měla vést až na Budějovickou (minimálně). Nevede, kvůli odporu MČ Praha 4.
V prvním úseku asfalt, tentokrát štěrk, takže trávníku se dočkáme až příště? To za tím stojí zase nějaké nesmyslné požadavky p4 nebo se prostě nechtělo?
Abych jen nehejtil, ty stromy mezi vozovkou a tramvají jsou nevydaný progres.
Ta automaticka oprava je dobra „nevydaný progres“ 🙂
Ale mate pravdu.
Jedno me ale prekvapilo, a toho jsem si nevsiml, ze v casti trate jsou vylozniky, ackoliv na druhe strane koleji jsou lampy, nebylo lepsi to udelat se sloupy na obou stranach a jen natahnout prevesy?
Tak vysoko já nekoukal.. 😁 ale je to zvláštní, v drátech já se nevyznám, takže stejně jako nevím proč jsou vprostřed Václaváku sloupy, tak ani tady netuším k čemu je jen jeden „tlustý“ a jedna obyčejná lampa. Možná, aby se ušetřil hluboko kotvený a masivní sloup? No, každopádně to vypadá fakt divně…
No, zrejme jde o cenu sloupu, ta je pro lampy levnejsi (mene oceli), jinak cenove by to nemelo byt az tak vyrazne… esteticky to ale rozdil je…
Nebude to třeba tím, že prosinec není úplně ideální období na zatravňování?
Progres? Spíše aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Pokácených muselo být 28 stromů, abyste tady měl tu skvělou trať, páč 99% komentujících potřebuje mít zastávku, co vchod do baráku. Ty stromy jsou asi tak 2 metry od kolejí, jak je asi nechají vyrůst, když okolo bude projíždět tramvaj a v zimě se bude solit.
Náhrada za uzavřené metro na Pankráci není úplně dobrá, jelikož na Pražského povstání nejsou jezdící schody ani výtah, takže se z/do stanice nedá dobře dostat třeba s kočárkem. Což je taky problém kratších výluk metra, když tam bývá přestup na X-C. Protáhnutí na Budějovickou by tomu výrazně prospělo, ale jak píší ostatní, není k tomu politická vůle radních Prahy 4.
Pražského povstání – Budějovická nemůže pendlovat kloubak třeba na elektřinu? Já jen, že tomu se kvůli dočasnému uzavření Pankráce toho moc stavět nemusí. Navíc by třeba každý druhý mohl jet až na Kačerov.
Kvůli dočasnému uzavření Pankráce byla snaha stihnout alespoň část trati k Pankráci do začátku výluky. Ta trať se tam ale staví proto, že je potřeba tak jako tak. Aby pokračovala na Budějovickou a křížila se s tratí Jeremenkovou a dále do Michle.
Tak tam nelezte s kočárkem. Kolik cestujících má kočárek? 1%? Transport slouží primárně těm 99%, vše ostatní je navíc a není efektivní to garantovat. Kočárky můžou jezdit taky Boltem, nakonec s příspěvkem k narození ve výši 350.000 korun to nemůže být problém zaplatit.
Tyjo tady se někdo rozhodl definovat přídavné jméno „asociální“
to není asociální to je prostě jen projev úplné ubohostí doposud fyzicky zdravých “ jájínků“ …
Kolika cestujícím se špatně chodí do nebo ze schodů ? Kolik cestujících má hůl nebo dvě ? Kolik cestujících je prostě starých, nemocných nebo mají chodítko, vozík nebo potřebují asistenta ? Až si jednou vy či váš blízký si zlomíte haksnu, natáhnete či natrhnete sval na noze, tak nejednou zahodíte představy o krásném novém světě kde se dá příspěvek k narození použít na Bolta k tomu aby jste si s ním postáli v koloně ?
Když je někdo přestárlej a má asistenta tak vůbec nechápu na co leze do metra. Ještě tam na chudáka zakašle nějaká fetka a bude po něm. Tato hysterie Vaše a těch nad Vámi je fakt k smíchu a hodně mně baví. V celé EU neexistuje systém MHD, který dokáže 100% obsloužit ty kategorie které tady jmenujete. A ten systém nikde není primárně budován pro tyto kategorie. Zkuste si vlézt do metra v Paříži ve špičce s kočárkem a budete se hodně divit, za to Vám ručím. A až si, jak hloupě uvádíte, ‚zlomím haksnu‘ věřte, že do MHD nepolezu. Už… Číst vice »
Neboj. Postupně se budou modernizovat všechny stanice metra. Z toho ti pak asi prdne céva. Nezávidím ti.
Horší, než „přestárlí, co lezou do metra“, jsou blbí, co píšou do diskusí. Ten „přestárlý“ toho nejspíš v životě dokázal daleko víc, než vy. Naproti tomu vy to máte od narození a vydrží vám to až do smrti.
Těch pár procent s kočárky rozšiřují zajišťují, že bude na důchody i pro bezdětné gym bros a NFT krypto gurus a podobné asociály jako vy. Chudák vaše případná manželka. K novému dítěti bude muset snášet doma ještě manchild
No chudák manželka…. To je sporné, jestli někdo dobrovolně vleze do postele a nakonec i manželství s takovým hovadem, asi taky nebude úplně v pořádku.
Lol, vy ve svém okolí neznáte ženskou, která žije s hovadem a všemožně jeho chování omlouvá a má za to, že je v pořádku? Já teda plno napříč všemi věkovými kategoriemi.
Doufám že doufám že obrácení souprav není vyřešeno stejně jako na starým prodloužení na Pankrác (sveden do jedné koleje)
Nestaci si prohlednout ty fotky, na kterych jsou videt dve nastupiste a kusa kolej bez cehokoliv, tedy obrat soupravy probiha mimo nastupni/vystupni misto. Jinymi slovy je to vyreseno jinak.
Je to svedené do jedné koleje, ale až za zastávkami. Takže zastávky mají dvě koleje.
Jak by řekl jeden zde komentující, ve Šýcarsku je to tak běžné a nikdo se nad tím nepozastavuje, nikdo nevyhání lidi z tramvaje když se mění orientace.
Proč to rovnou neprotáhnou až k DBK? Myslel jsem, že je tam na to silnice připravená.
Tak není, no. 🙂 Dobrý jitro!
Je a neni. Praha 4 rozporuje, ze je tam obrovske mnozstvi parkovacich mist, o ktere neni mozne bez nahrady prijit.
A jsou tam nutné dva pruhy v každém směru, když je 300m vedle Magistrála? Kdyby se to zúžilo na jeden, tak by se dost aut vešlo tam i s cyklistama. Nejsem pražský, tak mi místní souvislosti unikají.
No samozřejmě že jo, jenom se nechce.
Šlo. Budějovická je teď trochu přetížená kvůli zavřené ulici Na Strži, ale jinak by jeden pruh (a šikmé parkování po obou stranách ulice) neměl být problém.
Spíš by to tam chtělo nějak ozelenit, viz ty betonové děsy, co vznikly v Hartigově nebo první verze úseku Kotorská-Pankrác.
Na velke casti silnice, to opravdu velky problem neni a pro rezidenty lze upravami udelat vice mist i v okolnich ulicich. Dokonce by se vytvorilo celkem pak i vice mist k parkovani, nez je tam nyni.
Kvůli nedostatku parkovacích míst v jednom z těch pruhů zastavuje zásobování obchodů s restaurací po cestě/kurýři…a nebo taky autobusy.
To, že se v rezidenčních čtvrtích a nebo na metru nestaví parkovací domy (jako třeba ve Vídni) to nenahradí.
Nedostatek parkovacích míst je v Praze všude, ale rozhodně ho nevyřešíte přidáváním dalších míst.
Autobusy by se stavbou TT zrušily. A pro zásobování je možné pár míst vyhradit
Ono ty autobusy zase hezky spojujou celé širší okolí. Třeba mi docela chybí, že 193 nejezdí až k nádraží. Sice 134 je trochu něco jiného, ale…
Celý život bydlím mezi PP a PN, a 134 jsem vždy využíval jen na cesty od Podolské vodárny na PP. Neříkám, že by mezi Budkou a PP jezdila úplně prázdná, ale zas taková škoda jí nebude.
Současná situace vypadá tak, že z PP na PN jezdí 193 po hlavní a 134 okolo a mezi PN a Budějovickou naopak. V situaci, kdy bude na celé hlavní tram, tak může 134 jet z Pankráce na Budějovickou ulicema Na Strži a Olbrachtova. 193 by se zkrátila na Budějovickou
Pardon, opomněl jsem směrové poměry u zastávky Poliklina Budějovická. Bus, který se motá z Dvorců na PB by se musel navázat na větev směr Šeberák, nikoliv směr Krčský Hřbitov – Pankrác – Kavčaký – PP – Podolská vodárna
Jen pro zajímavost ulice Budějovická má šířku cca 34m, z toho 26m zabírají auta (76%). Sousední magistrála má se svými 6-8 pruhy šířku „jen“ 32m. Zúžení na jeden pruh by bylo naprosto dostačující, protože kapacita ulice není dána počtem pruhů,ale křižovatkami. (A popravdě jsem nikdy neviděl, aby v ulici Budějovická bylo více než pár aut čekajících na křižovatkách.)
Asi to smysl dává, nicméně magistrála taky není úplně použitelná, když MÚK Vyskočilova je nekompletní (z Budějovické směr Brno musíte buď na Kačerov nebo na Pankrác právě po Budějovické). Na a MÚK Pankrác je taky hustý slepenec, alespoň tam jsou teda ty kolektory.
jj, budejovicka je prilis velkorysa. pojdme ji dom*dat treba jakoooo… olsanskou.
> A jsou tam nutné dva pruhy v každém směru, když je 300m vedle Magistrála?
A je tam nutné tahat tramvaj, když prakticky přímo pod tím vede metro?
Tato analogie není správná, protože tramvaj nad metrem kapacitu úseku reálně zvýší, zatímco 4 pruhy mají oproti dvěma pruhům srovnatelnou kapacitu, a tudíž kapacitně nijak nepomáhají.
Pro upřesnění, proč 4 pruhy na Budějovické nezvyšují kapacitu oproti dvěma: hlavním problémem jsou vždy křižovatky. Ty limitují celkový počet vozidel v daném úseku a počet pruhů na to téměř nemá vliv. Je ale potřeba mít několik pruhů těsně před křižovatkou pro jednotlivé směry jízdy, aby se auta mohla řadit. Například v Nizozemsku je běžné, že v každém směru je jen jeden jízdní pruh, který se před křižovatkou rozdělí do dvou až tří a pak zase spojí. A funguje to lépe. Přidání pruhů do meziúseků totiž může propustnost paradoxně snížit, protože lidé mají tendenci se předjíždět a jezdit rozdílnou rychlostí.… Číst vice »
Kdyby nebyl další kontext, tak to je tak na hraně. Vzhledem k plánované TT Dvorce – Budějovická (–Brumlovka – Michelská) to ale dává velice dobrý smysl, už jen kvůli výtahům a zátahům tramvají i kvůli stabilitě sítě (hrozila by možnost, že dojde k odříznutí desítek km TT od vozoven jen kvůli jedné rekonstrukci a jedné mimořádnosti)
Ja bych to upresnil, je tam oficialne stale tramvajova trat, jen se misto upravilo pro parkovani po zruseni provozu,…
Nešiřte prosím hoaxy…
Protože Praze 4 vládne ODS. Teda, jak znám Prahu 4, tak tam to nedopadne dobře, ať už vládne kdokoli, ale zatím to jde za ODS.
Ono by to stejně nešlo dělat naráz s tímto úsekem (nejde zavřít obě křižovatky naráz) plus užitečnost té tramvaje v tomto úseku je výrazně vyšší než by byla tramvaj končící na Budějovické (nebo jenom u pošty).
Podle mě to nemá smysl hrotit v Budějovické ulici bez jasnějšího pokračování dál na Spořilov nebo do Podolí.
Kusá tramvaj na Budějovickou by měla velký smysl i bez napojení do Podolí nebo na Spořilov (sice menší než s ním, ale stále měla). Vídám lidi, kteří jezdí jen z Budějovické na Pankrác, a ti by ji zajisté hojně využívali. Kdyby jezdila každých 10 minut a využívalo by ji v průměru 10 lidí v každém spoji, tak za 10 hodin přepraví cca 1200 lidí. Což je asi 3x více, než kolik by se muselo rušit parkovacích míst (pokud by se rušila všechna, což by se nestalo). Takže i při takto podceněném počtu cestujících by snadno přinesla užitek více lidem, než… Číst vice »
A linku 134 znáte, Fazekaš?
https://jrportal.dpp.cz/jrportal3/Down.aspx?f=/DataFTP\JRPortalData/134/20240831/134_linka.pdf
Jezdí ve špičce po 8 minutách a že by to vozilo frekvenci na tramvaj mi teda nepřijde.
Já určitě nerozporuju přednost tramvaje nad parkováním plechovek, ale je to prostě náročná bitva s pro mně nevalnými přínosy. Radši bych tu energii nejdřív investoval třeba do Jeremenkovy.
Jeremenkova je určitě důležitější, ale zároveň by se provozně hodilo k ní mít i tu Budějovickou. Už jen kvůli výtahům a zátahům z Pankráce (nejbližší vozovna), které by to zkrátilo z cca 10 km na 2 km
Možná by se pak dalo líp argimentovat tím, že to je „potřeba propojit“.
Pche, Pankrác.. 🙂
https://zdopravy.cz/v-prazskem-braniku-by-u-nadrazi-mohla-vyrust-nova-tramvajova-vozovna-125014/
Jo, a 134 vás z Pankráce odveze kam? Na Kavčí hory? Na Podolskou vodárnu?
Ano, když se jen chcete dostat na metro, tak se vám vyplatí jít rovnou na metro. Ale tramvaj nabídne nové směry a sídliště Pankrác není zas tak malé, využilo by tu možnost dostatečně.
S Jeremenkovou souhlasím. Co se týče 134, tak si myslím, že s tramvají by se zvýšila atraktivita daného spojení (obecně si myslím, že tramvaj je cestujícími preferovaná před autobusy). Ať už kvůli hladší jízdě, vyšší spolehlivosti, větší kapacitě, nebo menšímu riziku kolon. Takže část cestujících radši v současnosti jede metrem než aby čekali na méně spolehlivý autobus, který má zastávky na nevhodných místech. Osobně když bych měl jet z Budějovické na Pankrác, tak jdu hned do metra a na nějakou 134 si ani nevzpomenu, přestože o ní vím.
O 134 neumím vypovídat, ale 193 má spolehlivost velmi dobrou, určitě srovnatelnou s tram 19.
19 se někdy zpozdí na příjezdu a díky krátkým obratovým časům daným úvratí nemá v obratech prakticky žádnou vatu.
Tohle se snad zlepší s novou, lépe konfigurovanou zastávkou
A díky krátkým přestupním časům pak čekáte na další 193. 🙂 Která s vámi ještě objíždí dříve neprostupné území k sídlišti, což už teď není téměř nutné. 134 má u Budějovického náměstí zase poměrně odlehlou zastávku směrem k Pankráci, navíc v obou směrech není pořádně obsloužena Zelená liška (zastávky jsou posunuté k Pankráci, což se hodí občas na poštu nebo do velkostavebnin apod., ne pro obsluhu osídlení). Je to tedy řešitelné i bez tramvaje, ale pořád je tu i z ní ten přestup, který může odradit.
Není úplně fér porovnávat statickou dopravu (ok, můžete tomu říkat „odkládání soukromého majetku“, ale počítá se do toho třeba i odstavy autobusů nebo tramvají) s tranzitní. Spíše, kolik by taková tramvaj přepravila lidí oproti té větší kapacitě v dvou jízdních pruzích oproti jednomu?
Jak říkají Cimrmani: „statická doprava“ – kdo ví, zda v samotném tom slovním spojení není neřešitelný problém.