Obrazem: Poláci obnovují lokálku k českým hranicím, koleje už položili do Mirsku
Stavbaři pokračují směrem ke konečné Swieradow-Zdrój, která leží nedaleko hranic a hory Smrk.
Dolnoslezské vojvodství, které se v posledních letech snaží obnovit opuštěné tratě u hranic s Českou republikou, pokročilo v budování lokálky Gryfów Śląski – Mirsk – Swieradow-Zdrój. Aktuálně jsou práce zhruba v polovině, když koleje byly dovedeny do stanice Mirsk. Odsud kdysi vedla odbočka do Jindřichovic pod Smrkem, s tou se ale zatím nepočítá. Stavbaři pokračují směrem ke konečné Swieradow-Zdrój, která leží nedalo hranic a hory Smrk. Náklady na obnovu železniční trati do městečka Świeradów-Zdrój jsou 21,4 milionu zlotých.
Zatímco železniční stanice ve městě Mirsk není v dobrém stavu, cílová stanice Świeradów-Zdrój byla před několika lety zrekonstruována jako turistické informační a kulturní centrum. Mimo jiné je zde k vidění parní lokomotiva Tp4-217 z roku 1918.
Dolnoslezský radní pro dopravu Tymoteusz Myrda už dříve na svém facebookovém profilu uvedl, že doufá v obnovení provozu v celé délce ještě letos. Provoz na trati definitivně ustal v polovině 90. let. Práce běží i na druhé trati: Jelenia Góra (Jelení Hora) – Mysłakowice – Karpacz. Dolnoslezská vláda získala obě tratě od státu do svého vlastnictví.
„Obnova Jizerské dráhy bude mít velký a pozitivní dopad na rozvoj cestovního ruchu v této části Dolního Slezska. Vlaky se v nejbližší době vrátí do Gryfów Śląski, Mirsku a lázeňského města Świeradów Zdrój. Z toho budou profitovat především obyvatelé, kterým přístup k železnici usnadní každodenní dojíždění do práce, školy a města v našem vojvodství,“ řekl loni maršálek Dolnoslezského vojvodství Cezary Przybylski.
Dolnoslezské vojvodství chystá návrat železničního provozu i na další roky nevyužívané lokálky. Zástupci vojvodství se dohodli s polským správcem železniční infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe na revitalizaci tratí Zgorzelec (Zhořelec) – Bogatynia a Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój.