Obrazem: Poláci obnovují lokálku k českým hranicím, koleje už položili do Mirsku
Obnova tratě Gryfów Śląski – Mirsk – Swieradow Zdrój. Autor: Tomáš Kolařík
Stavbaři pokračují směrem ke konečné Swieradow-Zdrój, která leží nedaleko hranic a hory Smrk.
vida….že to jde…někde ano a někde se naopak ruší
Koukněte se kolik se v Polsku osekalo a kolik se osekalo tady dobře ?
Propojení s Jindřichovicemi,nebylo „kdysi“ ale provoz byl zastaven po r.1945.V nových poměrech jaksi na bývalé německé území nebylo co a koho vozit..V 90.letech obnovu spojení propagoval tehdejší aktivní starosta Jindřichovic,bohužel bez větší podpory ČD a institucí..Teď by snad šance byla,ale musel by se toho někdo chytit minimálně na úrovni kraje a polského vojvodství,a finance z EU…
Je sice pěkné, že obnovují lokálky, ale docela by mě zajímalo, jestli to dělají jako Němci (xdesítek km dlouhý šturc) nebo počítají i s nákladní dopravou a postaví ve stanicích i nákladiště. Tam v horách by se dalo nakládat dřevo.
Agenda 2030: veškerá nákladní doprava na silnicích, lidé ve vlacích v taktovém provozu, zákaz soukromého vlastnictví aut..
Lokálky: taktový provoz na jednokolejkách se šturcem, případné zřízení výhyben, na křižování „vlakotramvají“.
chara… nejste z nezdreva?
Ach jo zas další chytrej alobalovej panáček
mohli by polaci obnovit i odbočku do čr a také se zůčasnit železničních staveb v čr, třeba by byli levnější a rychlejší.
Stačí porovnat Jindřichovice s Jindřichovem.
Poláci budují, Češi ruší nebo alespoň zastavují provoz.
Nezapomínejte, že Poláci zrušili ve Slezsku některé tratě už po válce a další v 80. a 90. letech. Teď obnovují tratě, na jakých se u nás o zastavení provozu nikdy neuvažovalo.
to sem muzete napsat 500x a stejne se najde dalsi vul, ktery to sem napise po 501.
Češi také budují … modré zábradlí. A teď si představte, jak by to v Polsku vypadalo, kdyby ty tratě byly zakonzervované.
Na prawdę tak jest? A to ciekawe, gdyż kiedy czytam polskie fora to większość Polaków zazdrości Czechom, że mają lepiej rozwiniętą kolej niż w Polsce (głównie lokalną i zabytki kolejowe itp). Natomiast to co piszę Jarda S. to należy pamiętać, że nie tylko na Śląsku (zarówno Dolnym jak i Górnym) dochodziło do zamknięć linii kolejowych, gdyż ten proceder odbywał się w skali krajowej. Oczywiście do zamknięć linii kolejowych dochodziło też w okresie PRLu (głównie w latach 60-tych, gdzie zlikwidowano około 227 kilometrów linii kolejowych), a jeszcze wcześniej po zakończeniu II wojny światowej wiele linii kolejowych (nie tylko normalnotorowe, ale wąskotorowe… Číst vice »
Nie, Polacy najpierw zniszczyli i zlikwudowali masę linii lokalnych które Czesi u siebie utrzymali. Czesi mają wyższą kulturę techniczną niż Polacy i lepiej potrafią organizować kolej i pezewozy.
Podle budov bych řekl že to nebylo stavěno jako lokálka.
Měli vůbec v Prusku nějakou obdobu našich lokálkových zákonů?
To o velkolepých budovách platí i pro tratě u nás na Ašsku nebo na Vidnavsku, které nikdy nepředstavovaly hlavní směry, přičemž třeba trať přes Hranice v Čechách se od počátku potýkala s nízkým využitím.
Bylo to hustě osídlené. K tomu sousední Frýdlantský výběžek byl po okolí Vídně a výběžku Šluknovském, nejhustěji osídlený kraj Rakouska-Uherska, s řadou továren, takže poptávka po dopravě do Pruska tam jistě byla.
Příklad pro trať z Kralovic do Mladotic.
my chceme cyklostezku 😉
Na to je potřeba nejdřív vybudovat u Kralovic ty hory.
Existuje vůbec nějaká koordinace železničních staveb mezi Polskem , Německem a Českem? Mě to připadá v době EU horší než dříve. Jak je možné, že si postaví lokálku jen do Mirsku a vykašlou se na Jindřichovice pod Smrkem? Takhle jednou může dopadnout Varnsdorf a Rumburk, že se zruší vlaky a tratě shnijí. Pak se to bude po letech stavět vše znova za „vyšší ceny“ je mi z toho Polsko/Německo Českého trojuhelníku fakt do breku když vidím co se tam děje.
Vždyť na spojení do Jindřichovic už do značné míry kašle i česká strana, většina spojů je zkrácena v Novém Městě p. Smrkem. Jak potom můžeme vyčítat Polákům, že tam taky neplánují jezdit?
Aktuální plán Libereckého kraje je ukončení provozu vlaků v úseku Nové Město – Jindřichovice, takže k těm pár zbývajícím kilometrům ještě nějaké naopak přibudou.
tak ono Jindřichovice jako koncová stanice je samozřejmě pitomost, při prodloužení by ta trať dostala jiný význam, ale stejně tam ten potenciál není nikterak veliký, ačkoliv nějaký provoz by to vygenerovalo, nejlepší by byly asi přímé vlaky do świeradów zdrój, tam by to mělo turistický potenciál i jako sběrný vlak pro cesty zpět do čech.
„Jak je možné, že si postaví lokálku jen do Mirsku a vykašlou se na Jindřichovice pod Smrkem?“ Vy na něčem jedete? Co je tohle za argument? Hele soused si postavil bazén a jak je možný, že ho nepostavil i pro mě? To je asi tak stejný..
Oni spolu radnice v Liberci a Zhořelci vůbec nejednají? Pak se nedivím, že vznikají problémy typu Turow.
Jenže Zgorzelec není vůbec krajské město takže nevím proč akorát by tam měl někdo jednat z Libercem když nemají takové pravomoce
V Polsku neměli v 90. letech k dispozici vozidla pro slábnoucí provoz. Provoz stylem dieselová loko se dvěma a často i jen jedním vozem, který je nutno odjíždět na konečných stanicích byl opravdu černá díra na peníze. Tudíž tratě zavírali. V současné době, kdy mají k dispozici jednotky PESA i konkurenční je ekonomika provozu, jízdní i obratové časy úplně jinde a tudíž dnes už smysl dávají.
To je jen část příběhu.
To hlavní bylo to samé, co v devadesátkách i u nás. Dopravu 19.století nikdo nepotřebuje, všichni budou mít auta a budou nezávislí na kolektivní dopravě – socce. Tudíž žádné investice a pomalé umírání pomocí nevyhovujícího JŘ a snižování rychlosti.
V Polsku se jim to podařilo „líp“ než v ČR.
Teď by jim měl někdo sdělit, že nedělají dobře, že je krize a do vedoucích míst jsou potřební Borečtí.
Dálnice staví Poláci slušným tempem.
Aby lidé nebyli závislí jen na socce.
Každý dle preferencí, to se ni líbí.
Chci se podívat do Gdaňsku a okolí, letadlem je to zatím nesmysl, autem se mi jet nechce i když je to po dálnici, takže nejlepším řešenìm je momentálně vlak.
Když bude nějaký přímý let za rozumnou cenu, letadlo samozřejmě zvítězí.
3.6. za 765,- Ryanair jako nesmysl nevypadá
A když teď mají dálnice postaveny, zjistili, že se jim „hromadí dole horníci“, vlastně auta v místech, kde po dálnici dojedou a čas jimi ušetřený stráví na posledních kilometrech v kolonách. Proto ty obnovy tratí.
„Musí se stavět, protože na silnicích máme dost dopravních zácp – říká starosta Skoczówa“
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/samorzadowcy-o-remoncie-linii-kolejowej-z-bielskabialej-do-skoczowa-113189.html
Nechápu tolik červených, máte totiž naprostou pravdu.
a to ze na to jednoduse nemeli penize vas nenapadlo?
0na je to ale ta nejdůležitější část příběhu – nebýt cca 660 motoráků řady M 152.0/810, tak to v ČSFR a následně ČR dopadlo s lokálkami stejně nebo hůře jako v Polsku.
U nás byly ze strany ODS v devadesátkách stejné snahy o rušení tratí (a jsou dodnes), jen u nás (jako jediní v Evropě a možná i na světě) jsme se proti tomu postavili dostatečně drsně, aby se to ODS nepovedlo, jinak bychom tu dopadli stejně jako všude jinde, kde zvítězila železničnělikvidační politika. Rozhodně tady nemáme zničenou železniční síť proto, že by u nás byli moudřejší politici, jen u nás máme moudřejší voliče, co se nestarají jen o svá konta a dokáží krom kapsy používat k rozhodování i rozum. Já teď hodně čtu o vývoji rušení tratí v Německu a tam… Číst vice »
my máme železniční síť zníčenou, ale nikoliv zrušenou..asi tak bych to přeformuloval..ono provozovat lokálky, které staví mimo vesnice a tak s tím samozřejmě moc lidí nejezdí a vedle toho provozovat souběžný autobus co ty vesnice vymetá je docela i drahá sranda..u nás chybí jakkákoliv koncepce.. cpou se miliardy do „konzervace“ stávajícího stavu, místo toho, aby se buď udělaly smysluplné přeložky a tam kde to je ekonomický a technický nesmysl se ta trať prostě zrušila. Takhle se vyhazují peníze hned 2x, prvně při opravě nečeho co vyhovovalo před 100 lety a pak peníze na objednávku spojů, protože z jízdného se tam… Číst vice »
Teda bus větší pohodlí, i takový rybák je pohodlnější
ovsem jen pokud v nem plati rezijka!
Ty vole vy asi opravdu máte kvůli rezijkam nějaké psychické potíže doporučuji návštěvu psychiatrické léčebny
A za rušení lokálek kvůli ETCS může taky ODS ?
Měli bychom poláky napodobit a obnovit trať Děčín-Oldřichov a Teplice-Lovosice, aby vlaky mohli jezdit v celé délce.
to je super napad, ale napodobeni polaku znamena v pripade takovychto sragor trate vytrhat. ale jste prvni sotousek co po necem takovem vola!
Tak to nebylo špatné. Teď někdo další kdo bude křičet po napodobení Němců zrušením Dukovan a Temelína.
#potenciál!
Ale je fakt že to Poláci dělají úsporně a v místech, kde to snad i dává trochu smysl. I tak to bude většinu času vozit vzduch a fipkaře od nás.
Můžete tam jezdit a na nádraží dělat přednášky, jak jsou vlaky špatné, třeba to někoho odradí od ježdění vlakem.
Vlaky jsou samozřejmě vynikající.
1. vezou-li ucelené náklady
2. rychlé cestování na vzdálenosti 100-800 km (za předpokladu průměrné rychlosti 200 km/h)
3. příměstská doprava
4. místa, kde je doprava po silnici nežádoucí, nebo složitá (Zermatt, Nové Údolí, Tatranské električky, …)
Zajímavé, jak komerční linka Praha-Ostrava s poloviční průměrnou rychlostí, než 200, každoročně silně roste. S průměrnou rychlostí nižší než 200 pak taky nejspíš mluvíme o většině dálkových komerčních linek v Německu.
Každoročně silně roste? Mohl bych poprosit o zdroj dat?
Všichni už se těší na D35. Tak uvidíme, kolik lidí bude ve vlaku potom.
Vlaky nemusí nutně jezdit 200 km/h a nemusí jít o stovky km, aby mohly nabídnout řešení v regionu.
Jinak, kde je doprava po silnici žádoucí, nebo ne, to je otázka.
Dočetl jste to do konce, nebo jste zamrznul v bodě 2?
Řešení v regionu je bod 3 a někdy i bod 4. Samozřejmě řešením v regionu není šukafon na lokálce. A to často ani kdyby jel v 30′ taktu a zastávka nebyla 2 km od vsi.
Zillertal.
Se všemi body nesouhlasím. Současná nevýhoda železnice je zkostnatělá byrokracie, několik desetiletí absence investic do tratí i vozidel, silniční lobby dopravců, předsudky obyvatel vůči železniční dopravě.
Řešením situace je vytvořit tržní konkurenční prostředí železničních dopravců a stavbařů, aby se vytvořil tlak na nižší ceny za vše co se železnicí souvisí (výstavba, doprava zboží, zabezpečení atp. ) Dále je potřeba vyřešit kapacitu kolejové infrastruktury, dopravu poslední míle a automatizované sklady a překladiště napojené na koleje. Dnes navíc silný impuls pro kolejovou dopravu je omezování emisí a spotřeby energie při dopravě.
Pokud chce být železnice konkurenceschopná a ne být jen dotovaná černá díra na peníze, tak musí poskytovat službu o kterou je zájem v 21. století, ne udržovat skanzen z 19. století. Tak jednoduché to je.
O tom, co píšete rozhoduje politik. Ten si v zájmu udržení své pozice nevypustí rybník. Ekonomika je z větší části založena na výrobě aut.
argumentujete jako jedinec s rozvinutou schizofrenii.
Zato ty jseš (jakýkoliv hanlivý výraz), co jednu z průmyslových součástí národní ekonomiky ČR, kritizuje jako kdyby byl placen ruskem za urážení občanů.
Bohužel a vbrzku se to zákonitě projeví. Tedy negativně.
Upravit účelně jednotlivé tratě a udělat rozumný územní plán je to nejmenší. Jenže se pořád nějak nechce. Např. se zredukuje provoz a pak se sčítá, jak nám tam jezdí cestující a s překvapením se zjistí, že ubyli, tak provoz zrušíme. Nebo zrušíme nákladiště, vlečky, do silniční dopravy nezapočítáme všechny náklady a pak kupodivu nemáme na trati nákladní dopravu. Co je tedy třeba změnit?
Jako příklad by stačilo vypsat nejprve třeba výběrové řízení na opravu (zprovoznění) tratě Telnice – Oldřichov. Kdo to provede a za jakou minimální cenu. Pak by se ukázalo, za kolik se to dá skutečně udělat, možná že by nystalo překvapení a uváděné nutné stovky milionů by upadly v zapomění. Samozřejmě v tomto případě mezinárodní.
Jízdní řád 1944 (trať 156q): https://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil1/156k.jpg
Líbit se to spoustě zdejších nemusí, ale v železnici je budoucnost.
Vase formulace je prilis obecna. Ja bych to napsal takto:
V moderni zeleznici je budoucnost. A to je to co tu mnozi rozporuji, ze utracene desitky miliard Kc na zeleznici v CR jsou hazeny oknem na konzervace jiz davno nevyhovujicich stavu trati a realny pokrok kupredu neni zadny. Zajedte se podivat na trat UO-Chocen jako na zarny priklad ceskeho zeleznicniho skanzenu stojiciho nas miliardy.
Tam se ale teď dost pracuje.
Skanzen je Čermná nad Orlicí drátovody, zavorniky ale s počítači náprav. Nebo Doudleby nad Orlicí klikotoce na přejezdu a zámky.
Pracovat se melo na tunelu, toto je jenom konzervace skanzenu. To neni moderni zeleznice. Ceska zeleznice je skanzen jako celek.
Stejně by se to opravit muselo, pokud vím, původní trať chtěli zachovat pro osobáky a náklady. Ale tunel už měl dávno stát nebo se aspoň stavět, to je jasné
Mel se prvni postavit tunel, ktery sel stavet prakticky bez zasahu do provozu a po prevedeni vykonu do nove stopy upravit tu stavajici taktez z nekterymi planovanymi prelozkami, aby v celem useku neklesla rychlost pro naklady pod 120 km/h. Nezlobte se, ale blbe v tomto useku je uplne vsechno, i tato stavajici rekonstrukce bez zminenych prelozek je velky faul. Proste skanzen.
mohli by opravit trať mezi hrádkem a zittau a udělt zastávku v pojarowje, případně ještě jednu u kopaczowa, pokud by lidi byli ochotni na ten vlak dojít.
nebyli.
Vidíte to z hloupého českého pohledu. Na prvním místě jde vždy o peníze. Kdyby Poláci zřídili na svém území zastávku, přišli by o peážní poplatky, protože už by to nebyla peáž, ale obsluha jejich území, byť cizími vlaky. A ty poplatky jsou pro ně důležitější než doprava pár vesnických vidláků z Porchdorfu/Porajówa do Žitavy, Hrádku nebo Liberce.
Do roka budou Poláci hotovi a za 100 let to dotáhnou i Češi..
jakou srovnatelnou trat mame obnovit?
Nový Jičín – Hostašovice
Tu trať nikdo neobnoví ..a byla kokotina z ní udělal cyklostezku
Aspoň že tu cyklostezku udělali. Je docela využívaná.
Určitě využívanější než šukafon, co tam jezdil
A kdyby to byl Stadler přímo z ValMezu, a na trati aspoň zmizely TORky (neřkuli jezdilo se 60)?
Nechápu, odkud se bere to přesvědčení, že když se někde dá něco vyřazeného z Německa, začnou lidi jezdit jak šílení.
To se uvidí časem, ta cyklostezka je tam skutečně nanic a vyhozené peníze.
Kralovice-Mladotice
takze polaci obnovuji trat, ktera vede do hor a vy mi nabizite trat, ktera ma na kazdem konci tak mozna kopu hnoje. tam si jezdete sam.
Spojovací trať, vhodná jak pro osobní, tak nákladní dopravu a může po úpravě převzít většinu nákladní dopravy v regionu a uvolnit tak silnice a skutečně něco udělat pro ten propagovaný a protlačovaný grýndýl.
Úpořiny-Lovosice
Loket-Horní Slavkov
Telnice-Oldřichov
Vranovice – Pohorelice
Zrovna tahle teda rozhodně nikomu nechybí.
Hloupí mínusovači opět udeřili. Dřívější stav byl pár vlaků v pracovní dny se zastávkami na okrajích obcí, dnes jezdí autobus častěji aa i o víkendu, který staví všude v centru. Několikanásobný posun k lepšímu.
Původní stav byl přeplněné vlaky – zejména ve špičkách – tedy většinou jeden motor a slušná nákladní doprava. Znám to z osobní zkušenosti, takže námitky nepřijímám.
Pohořelice nabydou nového významu při budování tratě Unkovice-Hrušovany n. J. Nebo při jiném možném prodloužení. (Teoreticky do Moravského Krumlova. )
Ptám se jak je možné, že v Polsku není obnovení zrušené tratě tak drahé jako u nás? A přitom je to takový kousek od hranic. Nebo, že by u nás bylo něco špatně?
Jestli by opravdu nestálo zvážit možnost, že za 5 let se budou dnes rušené tratě hromadně obnovovat.
Co k tomu řeknete nahrazovači lokálek autobusem? Půjdete Polákům vysvětlovat, že doprava z 19 stol. už dnes nemá význam? Nazvete je fanatickými šotouši?
Nastuduj si, kam vedou ty v Polsku obnovované tratě. To se skutečně s Vidnavou nebo Ždánicemi nedá srovnávat.
Které že to jsou ty dnes (v ČR) rušené tratě? A která „hromada“ tratí by se za 5 let mohla obnovit?
Jojo, třeba Strzegom – Bolków, to je typicky fakt terno.
Tam už se něco děje?
Fyzicky snad ne. Trať si loni převzalo Dolnoslezsko.
Např. nedávné omezení provozu na lokálce do Hodonína a Velkých Opatovic, Telnice-Jeníkov, je toho dost. A hlavně chceme nová vozidla. Poté co soukromík koupil trať z Čejče do Uhřic, obnovila se lokálka do Židlochovic a Hustopečí nezbývá než znovu zopakovat, že železniční doprava do minulosti určitě nepatří, busáci.
Jde vidět že tomu vůbec nerozumím vyplatí se trať která má spoj autobusem za 8 minut jste z nádraží v Šakvicích v Hustopečích. Oprava stála 1,7 miliard. Kdyby koupili autobusy co 5 let a platili dva řidiče tak tu částku nikdy neutratí. To je investice která neměla si myslm e do začátku vyhozené peníze.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/brno-hustopece-vlak-oprava_2008270947_pj
Ok, ale na kulturní akce do Hustopečí jezdi vlaky slušně narvaný. Takže se to spíše vyplatilo. A taky to trošku nadzdvihlo skalní zastánce autobusů. A tak to má být.
Kolik je těch akcí do roka a kolik lidí na ně přijede? 5 akcí? 5000 lidí vlakem na každé (to je 10 narvaných vlaků)? za 25 let? Z 1,7 miliardy Kč za obnovu je to na každého návštěvníka pouhých 2720 Kč bez úroků na jednoho návštěvníka jen na úhradu investice. To se fakt vyplatí! Nekup to, když je to tak laciné.
Dvě, Slavnosti mandloní a Burčákové slavnosti. Cca 3-4 plné vlaky každým směrem dva dny v roce.
Autobusy mají zajišťovat přípoje na vlaky a místní obslužnou dopravu. Ne páteřní spojení.
Myslím, že je především na místě se ptát proč to stalo 1,7mld. Ano, jsou tam dráty. Ok. Ale tahle polska akce bez drátu stala řádově úplně jiné peníze.
Ono ekonomické posuzování jakékoliv stavby v režii sabotaze železnic nedává smysl.
Viz nejprve kozj dráha, oprava bude za pul miliardy. To co jezdí stalo tuším 30 mio a zbytek už taky by byl snad za 20 mio (zaslechnuto na CT)
jsou to skvele argumenty, ale opet uplne mimo.
Tak skvělé argumenty, že to některé připraví o výřečnost. Děkuji za uznání.
proste trat jako trat, nevadi ze je v aglomeraci vetsiho mesta, nebo vede z prdele do prdele. dopravni exper hala d…
Jemnice-Budějovice měli na kahánku, to přitom taky není trať odnikud nikam, mezi těmi městy denně dojíždí vcelku dost lidí.
Jemnice – M. Budějovice je ale bez ZDO a má pouze výletní vlaky.
Co je to „vcelku dost“. 100 lidí? To jsou dva autobusy. Jemnice má cca 4000 obyvatel. Do takové obce, kde linka končí, se kolejová doprava prostě nemůže vyplatit.
Mnohem víc než na počtu obyvatel záleží na tom, zda se trať nachází v nějaké zalidněné metropolitní oblasti. Do 4tisícových Židlochovic bude logicky jezdit daleko více lidí, než do 4tisícové Jemnice.
Opakuji, že osobka není výdělečná činnost.
Proč zrovna tady by měl kraj objednávat vlak místo levnějšího autobusu?
Opakujte si denně, třeba každých 5 minut, že autobus není objektivně levnější než třeba jeden motorák!!!!
zase argumentujete uplne mimo. o vydelecnosti nikdo nemluvi. rec je o hodnote za dane penize.
Tak proč to sakra čteš, když ti to nevoní. Kurde, tak nelez do těch diskuzí a nebudeš muset číst ty komentáře co jsou mimo. Co oči nevidí, srdce nebolí. Já ti taky nezdůrazňuji dokola tvoje komplexy, který si ventiluješ trollovskou agresí na odborných webech.
Dva autobusy? V takových bych tedy jet nechtěl. V autobuse, pokud je tam už víc jak 30 lidí, tak je to skutečně prima jízda.
Hlavně dodnes není v celé původně plánované délce dostavěná, takže ten spojovací účel nemůže plnit.
to je na dedu moc slozite.
Co bylo špatné na Ždánicích ? A jezdily tam náklady.
Při vší úctě, železniční tratě do Ždánic a Karpacze jsou nesrovnatelné.
Jestliže to slovo obnovit by mohlo znamenat opravit tratě tak, aby byly na úrovni jejich znovu stavěných, tak seznam by byl hodně dlouhý.
Trať do Lužce nikdo nezrušil. Tahle lokákla do Mirsku a dál končí u lyžařského střediska. Vybuduj v Lužci a Mochově 1000 metrů vysokou horu a postav na ní sjezdovky.
Ještě ty polské sjezdovky, že nekecám: https://mapy.cz/s/cojececulo
A Karpacz je tady: https://mapy.cz/s/medopuvelu
Prostě rozdíl…
Proč je tedy rušili, když museli vědět, že sjezdovky tam jsou?
Rušilo se vše. Bez rozdílu.
Po loňské obnově teď mají co dělat, aby lidi zas neodradili. Začali nějak moc jezdit.
„…problémy potkaly cestující na trati do Wisly. Všechny vlaky, které spojovaly hlavní město Slezského vojvodství s Perlou Beskyd, byly naplněny až na hranici svých možností. “
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/na-majowke-polacy-wybrali-kolej-nie-dla-wszystkich-wystarczylo-miejsc-113170.html
Lužec je trať, která je v území, kde byly a jsou areály pro výrobu, sklady a jen chybou kraje a státu, že tam je to jak po válce a nejsou tam znovu fabriky a nákladní doprava. Pak i ti cestující budou. Místo toho jsou rvačky o zábory volné krajiny a zemědělské půdy tady je to zničené, zchátralé. Kde je rozum, koncepce, ekonomika a životní prostředí?
Klobouk dolů (a bez ironie). Člověk by řekl, že v dnešní uspěchané době nikdo nepojede vlakem do Swieradowa s vidinou nutného pěšího přesunu z nádraží k lanovce… je prima, že to ti Poláci mají jinak a těch pár kiláčků je nerozhodí…
Víte, co to je Uber? Krom toho, z nádraží se spíš popovezou do hotelu, než na jednodenní lyžování (při velikosti Polska a času tráveném na cestě sem).
Cesta je pro většinu lidí cíl a obnova železnice ten trend jenom zase podpoří
Ne, pro většinu lidí je cesta způsob, jak se dostat – do cíle. A stejně tak většina uvítá, když je čas trávený na cestě co nejkratší.
Jistě, proto tolik lidí tráví čas v autě v kolonách. Děkujeme za doporučení skvěle stráveného odpoledne na ucpané D1.
Jako že něčí cíl je stát v koloně? To jistě ne. Všichni uživatelé D1 vědí, že riziko zácpy existuje. A přesto do toho jdou. Takže jim to asi stojí i za to riziko.
Na jednodenní lyžování vlakem to lze i v některých místech Polsku. Stejně jako v ČR.
moment, ze tam nekdo postavi koleje opravdu neznamena, ze se tam nekdo realne zacne jezdit… 🙂
Aha, budou se chodit dívat na koleje?
to nevim, spis bych cekal, ze pojedou autem az ke sjezdovce. 🙂
Ano, to je prima, Zábory desítek hektarů na parkoviště, exhalace, zničená krajina, příroda. To je opravdu ekonomika a zdravé prostředí a zdravé trávení volného času!
Protože u nás máme likvidaci všeho možného v genech a v Polsku zase výstavbu.
jiste, navsteva puvodne nemeckych oblasti je jeden velky dukaz vystavby a pokroku.
Poláci to dělají tak aby to bylo. My to děláme tak aby to bylo drahé a napakovalo se co nejvíc kapes, koneckonců už to o nás řekl i economist 🙂 . Polák nemá problém tahat kolejnice bagrem po zemi, všechno dělá naprosto minimalisticky a jednoduše.
Např. Ústí – Choceň. Celé to na 2 roky vyloučíme, abychom tam po 1,5 roce dotáhli unikátní stroj, který umí udělat spodní i horní vrstvu a má i podbíječku, abychom pak ty podbité koleje znovu „vytrhali“ a narvali tam nové pražce a kolejnice a samozřejmě znovu zaštěrkovat a podbít.
Gryfów Słaski 7000 obyvatel, Mirsk 4200 obyvatel, Świeradów Zdrój 4000 obyvatel. Tudíž v Polsku se obnovuje něco jako naše trať Kostelec – Dačice – Slavonice, která je však trvale provozovaná.
Špatně je to, že stanovení nákladů neodpovídá realitě a nepodléhá žádné analýze, natož výběrovému řízení, aby se firmy ukázaly, co dovedou a za kolik. Takže účelovost z toho ční velmi silně, aby se dokázalo, jak se nevyplatí nic opravovat, modernizovat, protože je to finančně neúnosné a jak vše musí jen a jen na silnice!. No a k tomu přidáme zanedbání údržby a hned je jasno a vymalováno.
škoda že oba státy neřeší návrat odbočky, kdy by mohli vlaky z jindřichovic jezdit úvratí až do hor.
Na to musí dojít. Potenciál je obrovský 👍
když ne na levný hory, tak by lidi tak nekempovali v bogatyni, ale jeli by dál do polska na levný nákupy 😀 každej jede vykoupit biedronku v bogatyni a pak se ozvou lidi, že o kus dál je jinej levnej krám neli lepší, nebo kus dál ve vedlejším městě, takže bych se nedivil, kdyby jezdili i do jiných míst v polsku.
Jasně, vlakem do Biedronky, potom každá česká hospodyně touží.
Budete se divit, ale na nákupy začali lidi jezdit do Cieszyna i vlakem. Poté, co je tam tarif ODIS. Ne na obrovské, samozřejmě.
vy znate nekoho, kdo jezdi delat velke nakupy vlakem po ceske republice?
já jeden čas jezdil, ale co to stojí už 3x tolik co autem, tak na to kašlu
V sotosvete rozhodně ano.
Už jel šotovlak do Mochova, nebo se nesešlo dost fanoušků na šukafon?
„Potenciál“ se přeci nedávno přestěhoval ze Mšena do Krupky…
Moc vtipné. Krušné hory mají nevyužitý potenciál
potencial ma kazde misto, kam vede uhelna ci repna trat z 19. stoleti, vcetne mist, kde se o ni ani neuvazovalo. protoze potencial.
Každé ne, ale taková místa existují. Jezdí se tam v letní sezoně.
https://slezskyzeleznicnispolek.cz/vyletni-vlaky-pohornickou-krajinou-cieszyn-zoo-ostrava-ostrava-stred-2/
Kolik voltů má ten potenciál? Možná by nám ekologicky pomohl z energetické krize!
Kdyby raději udělali žitavskou peáž.
Ta je pro ně takové nechtěné dítě.
Blbost! Je to velmi chtěné a výnosné dítě. Peážní poplatky jsou pořád stejné bez ohledu na stav trati a přípustnou rychlost.
Pak jedině protlačit zákon, že peážní poplatek se bude odvíjet od rychlosti. Udělat tabulku po 10 km/h, aby měl každý stát názornou motivaci.
My likvidujeme a omezujeme a Polák obnovuje. Naši předci se musí v hrobě obracet!
Neustále se mluví o overtourismu a naopak příležitostí na výlety je od roku míň a míň.
Ne pro všechny je výlet samotná jízda vlakem… Někteří by se během toho dne i někam rádi podívali či se najedli.
Zkuste si dohledat, co všechno Poláci zrušili. Pořád jsme na tom líp (pokud vycházíme z předpokladu, že nerušit = dobře). Já jsem spíš pro nerušení, ale asi ne úplně za každou cenu.
Jde o trend a na tom líp nejsme ani náhodou.
To je pravda. Abychom na tom byli lip, muselo by se toho u nas zrusit podstatne vic.
Taky se ruší a ruší jako na běžícím pásu!
zejmena ty nervove bunky odumiraji jedna za druhou…
Po zveřejnění tohoto článku a podle jedovatých příspěvků odpůrců železnic se asi rychlost odumírání nervových buněk u těchto lidí dost zrychluje.
Tady žádní odpůrci železnice nejsou. Jen někteří vidí železnici v souvislostech, její výhody a nevýhody, slabé a silné stránky.
Potrefená husa, která vidí jasně silné a slabé stránky pod vlivem bolševického rusského „pokroku“ a silniční lobby. Děkuji nashle.
Ty máš dost 🙂
N sotowebu nemuzete beztrestne napsat, ze ma zeleznice i nejake nevyhody. Jinak predrecnik hezky ukazuje, ze v pripade nekterych sotousu jde o slozitejsi porucho nez je nekriticka laska k zeleznici. ;o)
Vždycky se najdou lidi, kteří i po jaderném výbuchu budou popisovat výhody výbuchu a tvrdit, že se vlastně nic nestalo. Takže jsem v klidu.
Přímo kvadraticky.
Kde? U nas opravdu ne.
https://mapy.cz/s/gefuzunahu
A obnovit celou obec, která má dnes 0 obyvatel a 0 domů. Další na řadě bude Starý Most a přesun kostela zpátky na místo.
Podme se vykašlat na VRT Praha-Brno-Vídeň a propojit Třemošnici a Prachovice. Lokááálkýýý!!!!!
a taky dobris s pribrami a sedlcany s pribrami.
Tak lidi jako Kocurek, budou dnes jen velmi těžko usínat z vědomím dalšího prohraného boje za vymazání železničních tratí. Možná je čeká noc plná zlých snů o invazi škodolibých šotoušů, budujících koleje i do hospody. 😀
a jinak zdravi slouzi?
Kocurek bude spát úplně klidně, protože dobře ví, že vlhké sny nějaké Haly D se nikdy nenaplní.
S každým zrekonstruovaným metrem žel. tratě se naplňují. Zajímalo by mě jaké je, žít takto mimo realitu.
Takových příležitostí je více: Týn – Bechyně, Vimperk – Sušice, Bezdružice – Teplá, Morkovice – Zborovice, Oslavany – Zastávka, Štíty – Hoštejn, Vrbno – Zlaté Hory, Ostravice – Rožnov, …
Ostravice – Rožnov coby zubačka
A s proskleným tunelem pod přehradou.
ostravice-roznov, dobre vy!
kdyz uz bude koupene to tbm, tak navrhuju propojit korycany, jen nevim jestli se starakem nebo rovnou otrokovicemi. trat by vozila drevo do miselinky.
Příležitosti jsou – ale zájem schází…kolega jel před dvěma týdny úplně sám… https://dopravnimapy.kraj-lbc.cz/app/idol/linka_detail.php?linka=001691
mas malo prilezitosti na vylety? hele tak dobrany, horni berkovice, dobrany… kam to mas nejbliz?
Troll
Žeby se naši a Poláci domluvili a hlavně zrealizovali propojení trati je asi v nedohlednu.
Kolik je to km? Já jen ze oprava (nikoliv obnova) tratě Varnsdorf-rybniste vyšla na 370 mega. A teď z 12 vlaku udělá kraj 3 denně .
I stavba je cíl 😀
10 km Gryfów Słaski – Mirsk
11 km Mirsk – Świeradów Zdrój
V obou těch případech je z turistického pohledu škoda, že není zahrnutý ještě aspoň malý kousek „do hor“.
V Karpaczi nereálné – demolice.
Zde jsem měl na mysli Kowary (nějak jsem si neuvědomil, že ty konce jsou vlastně celkem 3, takže je blbost psát „obou“ 😉 ). Ideálně sem: https://mapy.cz/s/fupuhefofu
Tak tomu rozumím 🙂
Pár let počkám a jistě se dočkám a tím míním obnovení celé trati přes Kowary až do Kameinne góry. Pak elektrizace a přesměrování vlaků od Vratislavi do Jelení Hory právě na trať přes Kowary. Na hlavní trati krom nevelkých Janovic není totiž žádné větší sídlo…
Tím spíš, že se chystá NBS směrem do ČR s napojením právě KG.