Obrazem: Podoba železničního muzea na Masarykově nádraží se začíná rýsovat

Železniční muzeum, expoziční hala. Pramen: NTMŽelezniční muzeum, expoziční hala. Pramen: NTM

Připravuje se už od roku 2000 a ještě dlouho se připravovat bude. Chystané železniční muzeum u Masarykova nádraží už ale

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vorech

Me se to libi,Kdyz do muzea,tak za kazdeho pocasi,sednout si,dat si kafe a podivat se na nejaka videa nebo si neco precist v aplikaci. A rovnou i interaktivni videa. Proste moderni pojeti historie.

D

Co to je zas za kotasovinu? 🙂 Ohromný skleněný konstrukce co nikdo u nás neumí udržovat a do toho nějaká industriálně počmáraná solitérní hala. Hele, tady nejsme na předměstí Plzně ale v centru Prahy, OK?

jan

A co průjezd z letiště na hlavní nádraží? Z dráhy za 35 miliard.

Tomáš

Bože, to jsou zase světoborný kritiky tady v komentářích! A já si dovolím říct, mně se to líbí! Příjde mi to reprezentativní a moderní. Hezky daný dohromady něco tradičního a něco novýho. Společně s Central Business District to prostředí celkově kolem Masaryčky neuvěřitelně prokoukne!

To moje šíření pozitivní nálady prosím někteří rozdejchejte… 😀

Martin Škodáček

Železniční muezum si Praha ke své historií určitě zaslouží. Strašně bych si přál, aby to stálo co nejdřív! termínově to optimisticky nevidím. Vzhledově se mi návrh ale líbí (myslím si že názory všech jsou hodně subjektivní), možná bych vzhledem k nákladům na provoz a následné údržbě volil méně skla. Držím palce, ať se tam můžeme podívat co nejdřív!

John Galt

Kristova noho! To navrhoval Kotas, že je to tak vodporný?

„Projekt“ zahodit, vypsat novou architektonickou soutěž, a žádný kamarádíčky.

Martin Š.

No, na takový projekt by měli uspořádat architektonickou soutěž… ten návrh/studie nevypadá úplně k světu.

Petr.R

na muzeum lokotek stačí koleje, beton a montovaná hala, vše jiné se prodražuje nebo vy chodíte do muzea techniky hodnotit vykíře jestli nejsou o tři centimetry větší než povolili památkáři?

K.S.

Jo, možná v rozvojovém světě, někde mám knížku, původně vyšla v GB, nebo USA, kde pár fotek z takových muzeí v rozvojovém světě je (vyšla v 90. takže i tak je to staré), a popravdě to nevypadá že by to bylo to pravé ořechové. To už bych tedy bral snad raději nějaké předělané depo, ale na druhou stranu toto co navrhují zle nevypadá, sice, jak jsem psal dole, to trochu zavání devadesátkama a nesedí mi k tomu ty střechy, ale proč ne?

K.S.

Třeba někdy byla a toto se táhne roky, z nějakého důvodu z toho až moc cítím devadesátky, které trochu upravily jakousi žaluzií na budově. Zejména ta prosklená hala a „kostka“ to zabíjejí. Pokud z mých malých znalostí architektury mohou soudit, tak je to stavěné zároveň masaryčkou a tedy v končícím empíru, stejně tak tyto budovy, a s tím se elipsoidní střecha trochu podle mne bije. Takovou bych čekal v sousedství hlavního nádraží, ne zde, tady by se mi více líbilo udělat tomu sedlovou střehu.

železničář v důchodu

Naprostý souhlas: především ta vestavba rádoby moderního vysokého hranatého monstra tam působí rušivě, děsivě a nepatřičně, ale ani to zastřešení nyní volného prostoru není právě šťastná – Jarda Kocourek, který se o vyhrazení toho obvodu bývalého depa pro budoucí muzeum hodně zasloužil, aby se asi musel obracet v hrobě, kdyby výsledné řešení bylo přesně takové, jak je nyní presentováno …

noerf

Za mně si myslim, že by takovato stavba mohla být, kdekoliv jinde, než v Praze, kde jsou extrémně drahé pozemky a problémy s kapacitou trati.
Alternativu bych viděl v nějakém menším městě, kde je přímé spojeni s Prahou, nebo maximálně s jednim prestupem a jsou tam vhodné pozemky ve vlastnictvi státu ci jeho organizaci (SZDC, apod.)
Pro dany region by to mělo přínos ve zvyseni turistickeho ruchu.

František Flinta

„Nové muzeum má stát na Masarykově nádraží u parkoviště U Bulhara na pozemcích, které vlastní příspěvková organizace Národní technické muzeum. “
Zdroj: ihned.cz 14.11.2018

David

Kapacita Masarykova nádraží ve směru na Kolín je omezena především dvoukolejkou přes Karlín. U navrhovaného muzea jsou průjezdné koleje v současnosti tři a přestavba muzea to nijak neohrozí. Co se týká využitelnosti, jsem rád, že ve městě může také vzniknout něco jiného než kanceláře či obchodní centrum (pro bydlení je lokalita kvůli dopravě nevyhovující).

Láďa

Nemá náhodou i tento prostor v majetku Penta? Moc bych se nedivil, vždyť ten jejich projekt kolem Masarykova nádraží je úžasně velkolepý. https://www.e15.cz/domaci/soucasti-velkeho-projektu-penty-kolem-masarykova-nadrazi-bude-i-stresni-nadchod-zridi-jej-szdc-1335903

Milan

Vlastníkem pozemků je stát, právo hospodařit má NÁRODNÍ TECHNICKÉ MUSEUM, toto je aktuální informace z katastru nemovitostí.

noerf

Vzhledem k problemum s trolejovym vedenim na Masarykově nádraží poslednich nekolik dni, by návrat k parnim lokomotivam mohla být zajímavá alternativa.

Bram

Studie vypadá hezky a přál bych si velmi, aby NTM dostalo na výstavbu expozice prostředky co nejdříve. Ovšem když jsem si přečetl větu, že se podoba železničního muzea připravuje od roku 2000 a ještě se dlouho připravovat bude, tak to mne jímá trochu děs. Neznamená to totiž nic jiného, než to, že by tu expozice v roce 2040 už mohla i být… Po čtyřiceti letech příprav…

ApolloXI.

Za ty prachy, co to už stálo a ještě bude, pokud to vůbec někdy bude, by většina těch statických exponátů kdesi v Chomutově mohla být provozních a dělat radost všem.