Obrazem: Podchod, zářez i nová technologická budova. Přestavba železnice v Kladně je v plném proudu

Budoucí podchod ve stanici Kladno. Pramen: Správa železnicBudoucí podchod ve stanici Kladno. Pramen: Správa železnic

V rámci stavby na území Kladna dojde ke zdvoukolejnění úseku, elektrifikaci střídavou soustavou a modernizaci stanic a zastávek.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panda

Je to fajn, ale etapizovat 35 km trať asi na 10 úseků a 20 let je bizár, zázrakem je současná stavba 2 úseků…

Martin Hájek

Pokud vím, je to 5 úseků včetně odbočky na letiště v Ruzyni a komplet vše má být hotové v roce 2030. Včetně hlubokých tunelů v Praze.

Panda

První úsek byl Negrellák, teď se dělají další dva a SŽ má na mapce v plánu dalších 6 úseků a to moc nevěřím, že Ruzyně-Kladno bude dělaný najednou.

Alibaba

Bizár bude způsoben pitomou stavební legislativou, kdy prostě nelze podat žádost o stavební povolení najednou, protože by to furt někdo napadal a nic by se nestavělo.

Gbbnvhb

Najdu někde rychlosti pro celou novou trať?

Martin Hájek

Jedna paní povídala, ale prý je to stavěné do 160 km/h. A plně automatický provoz.

Vojtech

Pokud se nemýlím tak zde bylo několikrát zmiňováno, Že ten projekt není úplně dobrý nebo co zastávky na nevhodných místech takže to nebude klade nějaký motivovat k tomu chodit na vlak, ale dál jezdím busem. Změnilo se v tomto směru něco nebo konzervujeme situaci na dalších 100 let

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Je to tak. Ale marnost…

Granja

A co takhle to popsat namísto pouhého výkřiku do prázdna?

mic

Co chcete popisovat?
Současný stav je ten, že z nejbližší křižovatky jezdí bus k metru.
Budoucí stav je ten, že z nejbližší křižovatky pojede bus k vlaku, který mě teprve doveze do Prahy.
A to stále hrozí, že vlastně taky jen k metru.
Samože je zřejmé, že mít stanice vlaku v místě potřeby znamená kladenské metro a na to jaksi nemáme…

Projektak

V husté zástavbě bez toho abyste vlak vedl v podzemí, to urcite nepostavite.
A co si budeme stavět tunel pod celým Kladnem je ekonomicky nesmysl

Jiří Kocurek

Já bych jim za trest zrušil MHD, aby na ten vlak _chodit_ museli.“

MiB

Kdyby někoho zajímaly i další úseky.
https://www.spravazeleznic.cz/zeleznice-na-letiste/useky

MiB

A tedy plánek celé stavby, škoda že nebyl už v článku (tip pro redakci).
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/120463701/Mapa_%C3%BAsek%C5%AF_+2023.png

Martin Hájek

Díky moc.

Klondajk

Rozumím správně, že dejme tomu za dva roky pojede elektrická lokomotiva z Ostrovce na Kladno, tam prepřáhne brejlovce a pofičí směr Praha? Kdy.bude.tumel do Veleslavína? 2033?
Ano, vím o jednom případě, kdy se stavěla nejdříve střecha a pak se pod to dostavěl domek. Ale to byla zahradní chatka…

Bram

Ty jsi fakt ukázkový hlupák :-).

Jiří Kocurek

Jo, někteří by nejraději celé a aby to bylo za 2 dny hotové. A nebo nedělat vůbec nic, když to není po jejich, protože podle nich se to musí stavět v opačném pořadí.
Jiní mají zase těžkou obsesivní poruchu a nejraději by přepřahali Pacifik v Praze-Krči.

Jiří Kocurek

Dvouzdrojová lokomotiva již byla vynalezena.

Granja

Po elektrizaci z Kladna do Kralup ta e. loko tam dojede z opačného směru…

Martin Hájek

Komplet hotové i s letištěm to má být v roce 2030.

Rejpal

Tak hlavně, aby ten elektrický vlak taky někdy dojel z Kladna vlastní silou až do Prahy.

Gregyros

Dojede už dnes, samospádem😀😀

mic

Tímto směrem by to šlo, horší by to bylo obráceně :o)))

Oldřich Sládek

Nemějte obavy, dokonceo něco dřív, než si myslíte 😉

Zapa

Přes Kralupy? 😄

Oldřich Sládek

Ano

Rozpadlý Ikarus

Snad to nebude jen předražená hračka pro pasažérské nádražáky

Vojtech

Dobrá přezdívka

Bram

Axel opět na scéně :-). Tak ještě ten pasažérský vlak s vagonkama tažený elektrickou lokotkou by to chtělo :-).

El Barto

A hlavně připomenout jak na nic nebudou peníze a budou se vypínat dotace a železnice zůstane jenom tam kde si na sebe vydělá 🙂

Jinak si myslím, že spam + offtopic + obcházení předchozích banů by měl být dost legitimní důvod k banu dalšímu, ale to bychom se připravili o kopec srandy 🙂

František Kolář

Z Kladna na Kladno město 100, dál na Ostrovec 60.

Projektak

65 km/h

Richard

Docela málo na to, že to stojí tolik peněz, ne ?

Kačák

Pro vysvětlení…Z Kladna Města na Ostrovec je to možná 400 metrů,tak je úplně jedno jestli se bude jezdit 60 km/h nebo 160 km/h.

Amsa

až ta zastávka Kladno město bude pod tím mostem, tak to bude asi 950 metrů. Teď je to asi 850 metrů.

Jiří Kocurek

To chcete ten oblouk přeložit středem přes nemocnici?

Richard

A ještě jedna otázka, na kolik se zvýší rychlost v samotné stanici ?

Ondřej

Zastávka Kladno město se posune asi o 5m, slovy pět, takže moc nechápu, proč se to zmiňuje… A autobusy MHD tam staví už teď, opět půjde u nich o posun jen asi o 15-20m….

babilon

Přesune se na druhou stranu mostu, takže to rozhodně není 5 metrů.

Ondřej

Z centra pořád stejně daleko…

Lkprak

Na část stavby (pražské zhlaví stanice Kladno) koukám z okna a musím s radostí konstatovat, že se tu pracuje sedm dní v týdnu (i o svátcích) doslova od rána do večera.

Richard

Jaká bude v úseku maximální traťová rychlost ?

Hodně štěstí

Prý MACH 1. 😁

Jarda Š.

65 – 100, ale pro rychlíky ta trať význam nemá a zastávky jsou blízko u sebe, takže maximálka nebude mít vliv na reálný provoz.