Obrazem: Podchod, zářez i nová technologická budova. Přestavba železnice v Kladně je v plném proudu
Budoucí podchod ve stanici Kladno. Pramen: Správa železnic
V rámci stavby na území Kladna dojde ke zdvoukolejnění úseku, elektrifikaci střídavou soustavou a modernizaci stanic a zastávek.
Je to fajn, ale etapizovat 35 km trať asi na 10 úseků a 20 let je bizár, zázrakem je současná stavba 2 úseků…
Pokud vím, je to 5 úseků včetně odbočky na letiště v Ruzyni a komplet vše má být hotové v roce 2030. Včetně hlubokých tunelů v Praze.
První úsek byl Negrellák, teď se dělají další dva a SŽ má na mapce v plánu dalších 6 úseků a to moc nevěřím, že Ruzyně-Kladno bude dělaný najednou.
Bizár bude způsoben pitomou stavební legislativou, kdy prostě nelze podat žádost o stavební povolení najednou, protože by to furt někdo napadal a nic by se nestavělo.
Najdu někde rychlosti pro celou novou trať?
Jedna paní povídala, ale prý je to stavěné do 160 km/h. A plně automatický provoz.
Pokud se nemýlím tak zde bylo několikrát zmiňováno, Že ten projekt není úplně dobrý nebo co zastávky na nevhodných místech takže to nebude klade nějaký motivovat k tomu chodit na vlak, ale dál jezdím busem. Změnilo se v tomto směru něco nebo konzervujeme situaci na dalších 100 let
Je to tak. Ale marnost…
A co takhle to popsat namísto pouhého výkřiku do prázdna?
Co chcete popisovat?
Současný stav je ten, že z nejbližší křižovatky jezdí bus k metru.
Budoucí stav je ten, že z nejbližší křižovatky pojede bus k vlaku, který mě teprve doveze do Prahy.
A to stále hrozí, že vlastně taky jen k metru.
Samože je zřejmé, že mít stanice vlaku v místě potřeby znamená kladenské metro a na to jaksi nemáme…
V husté zástavbě bez toho abyste vlak vedl v podzemí, to urcite nepostavite.
A co si budeme stavět tunel pod celým Kladnem je ekonomicky nesmysl
Já bych jim za trest zrušil MHD, aby na ten vlak _chodit_ museli.“
Kdyby někoho zajímaly i další úseky.
https://www.spravazeleznic.cz/zeleznice-na-letiste/useky
A tedy plánek celé stavby, škoda že nebyl už v článku (tip pro redakci).
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/120463701/Mapa_%C3%BAsek%C5%AF_+2023.png
Díky moc.
Rozumím správně, že dejme tomu za dva roky pojede elektrická lokomotiva z Ostrovce na Kladno, tam prepřáhne brejlovce a pofičí směr Praha? Kdy.bude.tumel do Veleslavína? 2033?
Ano, vím o jednom případě, kdy se stavěla nejdříve střecha a pak se pod to dostavěl domek. Ale to byla zahradní chatka…
Ty jsi fakt ukázkový hlupák :-).
Jo, někteří by nejraději celé a aby to bylo za 2 dny hotové. A nebo nedělat vůbec nic, když to není po jejich, protože podle nich se to musí stavět v opačném pořadí.
Jiní mají zase těžkou obsesivní poruchu a nejraději by přepřahali Pacifik v Praze-Krči.
Dvouzdrojová lokomotiva již byla vynalezena.
Po elektrizaci z Kladna do Kralup ta e. loko tam dojede z opačného směru…
Komplet hotové i s letištěm to má být v roce 2030.
Tak hlavně, aby ten elektrický vlak taky někdy dojel z Kladna vlastní silou až do Prahy.
Dojede už dnes, samospádem😀😀
Tímto směrem by to šlo, horší by to bylo obráceně :o)))
Nemějte obavy, dokonceo něco dřív, než si myslíte 😉
Přes Kralupy? 😄
Ano
Snad to nebude jen předražená hračka pro pasažérské nádražáky
Dobrá přezdívka
Axel opět na scéně :-). Tak ještě ten pasažérský vlak s vagonkama tažený elektrickou lokotkou by to chtělo :-).
A hlavně připomenout jak na nic nebudou peníze a budou se vypínat dotace a železnice zůstane jenom tam kde si na sebe vydělá 🙂
Jinak si myslím, že spam + offtopic + obcházení předchozích banů by měl být dost legitimní důvod k banu dalšímu, ale to bychom se připravili o kopec srandy 🙂
Z Kladna na Kladno město 100, dál na Ostrovec 60.
65 km/h
Docela málo na to, že to stojí tolik peněz, ne ?
Pro vysvětlení…Z Kladna Města na Ostrovec je to možná 400 metrů,tak je úplně jedno jestli se bude jezdit 60 km/h nebo 160 km/h.
až ta zastávka Kladno město bude pod tím mostem, tak to bude asi 950 metrů. Teď je to asi 850 metrů.
To chcete ten oblouk přeložit středem přes nemocnici?
A ještě jedna otázka, na kolik se zvýší rychlost v samotné stanici ?
Zastávka Kladno město se posune asi o 5m, slovy pět, takže moc nechápu, proč se to zmiňuje… A autobusy MHD tam staví už teď, opět půjde u nich o posun jen asi o 15-20m….
Přesune se na druhou stranu mostu, takže to rozhodně není 5 metrů.
Z centra pořád stejně daleko…
Na část stavby (pražské zhlaví stanice Kladno) koukám z okna a musím s radostí konstatovat, že se tu pracuje sedm dní v týdnu (i o svátcích) doslova od rána do večera.
Jaká bude v úseku maximální traťová rychlost ?
Prý MACH 1. 😁
65 – 100, ale pro rychlíky ta trať význam nemá a zastávky jsou blízko u sebe, takže maximálka nebude mít vliv na reálný provoz.