Obrazem: Ostravská Škodovka ukázala své prostory, zájemci mohli vidět Vagonku i Ekovu

Elektrické jednotky pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrické jednotky pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Oba závody procházejí zásadní proměnou a modernizací, firma hledá stovky nových zaměstnanců na různé pozice.

Prvomájové dopoledne patřilo v ostravských závodech Škoda Ekova a Škoda Vagonka Dni otevřených dveří. Zájemce čekaly komentované prohlídky výrobních prostor a doprovodný program pro děti. Dopravu mezi areály zajišťoval autobus.

V halách Škody Ekovy, patřící pod plzeňskou Škodu Transportation od roku 2021, byly k vidění tramvaje v údržbě i ve výrobě. Návštěvníci tak mohli spatřit například právě servisované Stadlery Tango NF2 v barvách Dopravního podniku Ostrava (DPO). Právě v Ekově probíhá rovněž montáž ostravských tramvají Škoda 39T či plzeňských 40T. Závod v Martinově provádí také generální opravu libereckých tramvají T3.

O prohlídku Škody Vagonky panoval velký zájem, mezi návštěvníky šlo zahlédnout rodinné příslušníky jak bývalých, tak současných zaměstnanců a nadšenců. Ke spatření byly rozpracované projekty firmy, jako jsou vlaky pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens) nebo estonského železničního dopravce Eesti Liinirongid (Elron) či České dráhy.

Na začátku roku 2020, před zahájením investic, zaměstnávala Škoda Group v ostravských výrobních závodech přibližně 550 pracovníků. V průběhu dvou let se počet zaměstnanců zvýšil na současných 1 400, a to i díky nákupu výrobního závodu v ostravském Martinově, se kterým přišlo i jeho 200 zaměstnanců.

Oba závody procházejí zásadní proměnou a modernizací. Investuje se i do rozšíření výroby. V březnu letošního roku výrobce kolejových vozidel oznámil, že aktuálně hledá zhruba 500 zaměstnanců na různé pozice. Zájem je zejména o elektromechaniky, zámečníky, kontrolory jakosti a mechaniky elektronických zařízení.

Škoda Ekova v Martinově.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) v hale firmy Škoda Ekova.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýProstory Škody Ekovy v Martinově. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLiberecká tramvaj T3 na generální opravě ve Škodě Ekova.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLiberecká tramvaj T3 na generální opravě ve Škodě Ekova.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLiberecká tramvaj T3 na generální opravě ve Škodě Ekova.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýČlánek tramvaje Škoda 40T pro Plzeň. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýMontáž tramvaje Škoda 40T pro Plzeň.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýMontáž tramvaje Škoda 40T pro Plzeň.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPracoviště aretace ve Škodě Vagonce.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýMontážní díly ve Škodě Vagonce.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZařízení k transportu železničních vozů po jednotlivých částech areálu Škody Vagonky.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSkříň elektrické jednotky RegioPanter pro České dráhy v lakovně Škody Vagonky.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýInteriér skříně elektrické jednotky RegioPanter pro České dráhy v lakovně Škody Vagonky.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSkříň elektrické jednotky pro estonského železničního dopravce Eesti Liinirongid (Elron).
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý   Interiér nahrubo broušené skříně připravené k otrýskávání před lakováním.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýInteriér nahrubo broušené skříně připravené k otrýskávání před lakováním.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýČásti jednotky připravené k odeslání ze Škody Vagonky.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýMontážní díly ve Škodě Vagonce. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrické jednotky pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýInteriér elektrické jednotky pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýInteriér elektrické jednotky pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka pro estonského železničního dopravce Eesti Liinirongid (Elron).
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý   Elektrické jednotky pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka pro estonského železničního dopravce Eesti Liinirongid (Elron).
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý   Interiér elektrické jednotky pro estonského železničního dopravce Eesti Liinirongid (Elron).
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrické jednotky Škoda pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýProstory Škody Vagonky v Ostravě.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSkříň elektrické jednotky RegioPanter pro České dráhy.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýProstory Škody Vagonky v Ostravě a železniční vůz Českých drah. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýProstory Škody Vagonky v Ostravě.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Tagy čd České dráhy Dopravní podnik měst Liberec a Jablonce nad Nisou dopravní podnik ostrava DPO Elron Estonsko liberec Lotyšsko ostrava škoda Škoda 39T For City Smart Škoda 40T Škoda Ekova Škoda Group Škoda Transportation Škoda Vagonka T3
16 komentářů