Obrazem: Opravená příjezdová hala budějovického nádraží se otevře 1. března
V budoucnu se má nádraží dočkat ještě prodloužení severního podchodu na druhou stranu kolejiště k Dobrovodské ulici.
Cestující využívající českobudějovické nádraží se s příchodem března dočkají komfortnějšího zázemí. Správa železnic zpřístupní po rekonstrukci příjezdovou halu v jižním křídle nádraží; sloužit bude pro odjezdy i příjezdy. Zřízeny zde budou provizorní pokladny. Zároveň se uzavře větší odjezdová hala v centrální části, kde už dnes pasažérský ruch výrazně omezuje lešení.
Kompletní rekonstrukce nádražní budovy v Českých Budějovicích probíhá od poloviny roku 2020, všechny prostory pro veřejnost by se měly otevřít do konce letošního roku, v roce 2024 pak budou probíhat už jen dokončovací práce. Cena rekonstrukce přitom stále roste. Správa železnic aktuálně uzavřela se zhotoviteli (Metrostav, Edikt, Avers) už šestý smluvní dodatek, cena nyní činí 772 milionů korun. Původní smluvní cena byla 689 milionů korun.
Podle šéfa Správy železnic Jiřího Svobody je důvodem skutečnost, že novorenesanční budova z roku 1908 se po zahájení prací ukázala být v mnohem horším stavu, než se předpokládalo. Objevilo se například poškození po bombardování a především spodní voda, kterou musel zastavit betonový sarkofág.
Správa železnic v budově počítá mimo jiné se služebnou policie a poštou. Budova bude nově napojena na Lannovu třídu pasáží. O úpravě přednádražního prostoru dnes jednali zástupci Správy železnic a města České Budějovice.
V budoucnu se má nádraží dočkat ještě prodloužení severního podchodu na druhou stranu kolejiště k Dobrovodské ulici. Zde má vzniknout parkovací dům.