Obrazem: ÖBB představily interiér nových NightJetů, nabídnou i mini kabiny pro jednoho cestujícího
NightJet, lůžkový vůz Comfort Plus. Pramen: ÖBB
První NightJety by měly vyjet za rok na linkách z Rakouska a Německa do Itálie.
Axel-statistics:
Pred mojím komentárom bolo pod týmto článkom 132 komentárov. Z toho 37 komentárov od Axela, schovaného za krycím menom „vtvt“.
Najlepšie sú tri epizódy „Axel reaguje na Axela“ hneď na začiatku.
Neodolal som 🙂
Foto multifunkčního vagonu
https://www.flickr.com/photos/133269283@N05/52319944553
https://www.youtube.com/watch?v=ubL66GZinCo
Rynek kolejowy tvrdí, že 33x 7 vagonových Nightjetů stojí 700 milionů EUR.
To vychází na 2,1 milionu Kč za jedno místo (sedačku/lůžko/lehátko). Uff
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowe-pociagi-nightjet-dla-kolei-austriackich-zdjecia-109710.html
Pro zajímavost. Nighjety vychází v průměrně na 3 miliony EUR/vagon.
Italská Trenitalia poptává 70 nových nočních vagonů a odhaduje že zaplatí 140 milionů EUR tj. 2 miliony EUR/vagon.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:302830-2022:TEXT:IT:HTML&tabId=0
Na Drehscheibe Online spekulují diskutéři, že nové Nightjety jsou určeny pouze do Itálie, Německa, Švýcarska a Rakouska.
To by znamenalo, že nové Nightjety by nejezdily do Bruselu/Amsterdamu?
https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220907182712mapa.jpg
Paříž
Amsterdam
Brusel
Köln
Hamburg
Berlin
Zürich
Milán
Florencie
asi Řím
Livorno
Benátky
Vídeň
Salzburg
Innsbruck
Graz
a překvapivě
Varšava a asi Krakow
fotka sedačkového vagonu
https://www.drehscheibe-online.de/foren/file.php?106,file=442147
Bláboly.
Ano, aspoň v tom co řekne ministryně Gewesslerová, ta řekne cokoliv co se zrovna hodí do zelené propagace, kdyžtak něco i vymyslí… viz argumentace k tunelu. Zločin který doufám dlouho nebude zapomenut…
Nechci vidět tu cenu jízdenky, to bude i přes všechny možné dotace pekelné 🙈
Zdejší ultras si jednou za život obřadně vyklikají advance ticket pár měsíců v předstihu a o zážitku budou referovat ještě pár let 😆
Předpokládám, že ceny jízdenek budou sledovat konkurenční nabídky.
Např. Curych-Řím nočním vlakem odhadem za 12 hodin až vyjede, bude mít silnou konkurenci v rychlovacích (Giruno, ETR500) taktéž Curych-Řím, nicméně rychlovakem za 7 hodin. Nemluvě o letadlech.
Pro mě nejzajímavější bude za jaké ceny budou jízdenky spacím vlakem do Berlína (Graz-Břeclav-Praha-Berlín). V konkurenci s nightjetem do Berlína přes Břeclav a Vratislav
🙊🤣 Slibování světlých zítřků, to umí ultras opravdu nejlíp 😆
ofiko fotky a videa spacích vagonů:
https://at.cloud.fabasoft.com/folio/public/2t3ttb1mg4kek0kai3p8xgb6t7
Z 254míst v jednom 7-mi vagonovém Nighjetu by mělo být:
36 lůžek (z toho 4 deluxe)
36 lehátek umístěné po čtyřech
84 lehátek po jednom v kapslích
a zbývá 98 míst patrně většina budou sedačky.
Osobně by mě zajímalo jak by se jelo v tomto čtyřlůžkovém, které snad by mělo jít spojit do dvou velkých lůžek = lidově nazývané „letiště“
https://image-service.web.oebb.at/lokfinder.oebb.at/.imaging/default/dam/unsereoebb/2019-betraege/nightjet/FCM_Day_1.jpg/jcr:content.jpg?t=1584350043356&scale=0.5
Prý jsou nové nighjety plánovány do Benátek/Florencie/Říma. Čili do Milána by zůstaly starší spací vagony Nightjetů?
Spousta fotek a videí z lůžkového/lehátkové/kapslového vagonu viz tw Man in 61 seat
https://twitter.com/seatsixtyone/status/1567047646929379330
Tak nevím, odkud vzal tyto 3 města Man in seat 61. Neboť OBB tvrdí, že s novými nightjety chce jezdit do Říma, Milána, Benátek
https://twitter.com/unsereOEBB/status/1567068545976094720?ref_src=twsrc%5Etfw
Konečně. Na lůžko pro jednoho jsem hodně dlouho čekal. Mám sice vyzkoušeno jet v šestilůžkovém kupé, ale shodnou náhod jsem tam byl sám, maximálně ještě s někým dalším jedním. Ale tohle je perfektní. Taky čekám, že to bude pěkně drahý.
To bylo asi lehátko těch 6 v kupé.
Aktuální ukázka jak to promíchal RJ se svými názvy . Lůžka jsou max tři T1 až T3 …
Max 4 v Rusku. 🙂
Jo, lehátko, pardon.
Celá pointa je že to drahé nebude. Zaberá to rovnako veľa miesta ako normálne ležadlové kupé. Ide práve o riešenie ako zároveň poskytnúť súkromie a dobrú cenu.
No když bude (skoro)prázdný, bude pohodlný každý vlak… i ta koženka je celkem OK v kupé pro jednoho 🙂
Šedý mor, nebo-li pitevna. Takhle nějak asi vypadají mrazáky, kde se skladují mrtví předtím, než se pohřbí nebo spálí.
Nejkrásnější barevné vlaky posílali na české železnice Maďaři. Jen mám strach, jestli se časem také nenakazí šedým morem…
Pokud se vám jejich barvy líbí, prosím. Já raději něco neutrálního.
Mám ještě jeden dotaz. V současnosti se vagony na spoji NJ různě odpojují a připojují např. 40466 se v Salzburgu dělí na směr Curych a dále na Benátky. S novými vozy s jedním řídícím tohle nebude možné. Nebo se mýlím? Předem díky
Také mi to není jasné. Osobně bych předpokládal, že nebudou kombinovat staré spací vagony s novými Nightjety.
A staré vagony se ÖBB patrně pokusí uplatnit všude tam, kde se nebude jezdit v dlouhých tunelech kvůli požárním předpisům.
Např. na linkách z/přes Rakousko do Chorvatska:
EN 414
EN 499
EN 50463, pokud je se najdou cestující ochotní zaplatit obvyklé jízdné v nighjetech i na trasách do Chorvatska
Pokud budou mít řídící vozy obě větve, tak to půjde.
Např. z Mnichova vyjede souprava AaaabbbB, z Vídně CcccdddD. Ve Villachu Westbf se prohodí poloviny souprav, takže do Milána pojede AaaadddD a do Říma CcccbbbB. Akorát u toho přepojování spárujete řídící vůz s jinou lokomotivou.
Ale stejně myslím, že cílový stav je nic nikde nepřepojovat, ale využít rostoucí poptávky a na každou relaci nalákat tolik cestujících, aby mohla jet ucelená souprava celou cestu. Což je samozřejmě nejefektivnější.
I k denním jednotkám umí dávat posilové vozy = dá se předpokládát, že k nové noční jednotce přidají klidně 2 další vozy na „křídlo“, které se někde přehodí, klidně naše lůžko na jednotku z Vídně do Curychu.
Byl by příklad že Railjet jezdí spojený se staršími vagony? Neptám se, jestli to umí, ale jestli to v praxi dělají.
Když už tak občas Railjet jezdí zdvojený, myslím.
Ty budníky vypadají dobře, akorát netuším, kam dát objemnější zavazadlo. Snad na to mysleli.
Já se ptám, proč toto nekupují České Dráhy? Je to naprosto geniální! Klidně bych jezdil vlakem po celé Evropě, ten komfort ! Celou cestu můžu ležet, pracovat na počítači, když chci můžu se projít. Toto v letadle nejde vážení a navíc žádné kontroly, čekání a otrava ! VIVA OBB !!!!!
Co za linky by toto mohlo jezdit, aby se to uživilo? Praha-Košice, Praha – Brusel a dál?
Praha-Split, Praha-Alpy …
ČD chtějí jezdit se spacími vagony tyto nové linky:
Mnichov-Břeclav-Varšava
Graz-Břeclav-Berlin
Kdyby ČD měly zájem o nárazové/sezonní spací vlaky, tak, místo maďarského MÁV, by koupili od slovenského Wagon Service Travel:
13x lehátkových Bvcmbz/Bvcmz a
8x lůžkových WLABmee za cca 220 milionů Kč
https://www.eurailpress.de/nachrichten/fahrzeuge-komponenten/detail/news/mav-start-schlaf-und-liegewagen-von-wagon-service-travel-gekauft.html
Nebo by koupili těch 11 lehátkových Bcmh, co koupil německý GfF
navíc žádné kontroly, čekání a otrava
asi neznáte schengen v praxi že jo 🙂
Protože to bude mít takové odpisy, že to vcasné jizdenky Praha – Poprad nespasí.
Ani firma provozující víc než 10 let noční spací vlaky se nevzmohla na zbrusu nové spací vagony. V relativně bohatém Švédsku.
Namísto toho se majitel rozhodl prodat švédský Snalltaget. A to tahle švédská firma letos v zimě rozjela novou nárazovou sezonní linku Malmo-Innsbruck.
Protože na to nemáme. Rakušáci s 3x větším HDP než my si takové experimenty mohou dovolit. My ne. My jsme pořád jen chudá východní Evropa. Sorry jako.
Pokud myslíte rakušáky jako cestující, tak ani oni nejsou tak bohatí, aby zaplatili zbrusu nové noční spací vlaky.
Ze 6-ti nových linek Nighjetů je 5 linek mimo Rakousko:
Curych-Amsterdam
Curych-Řím
Berlín-Paříž
Berlín-Brusel
Curych-Barcelona
Socializace zálib ultras. Naštěstí je ČR chudá země a podobné experimenty si financovat dovolit nemůže 😘
My máme #810!
#potenciál #kýblnafty
Předpokládám, že je to mimo jejich finanční možnosti. I OBB kterému se podařilo vytvořit pro Nightjet celkem silnou značku (a poptávku) kromě těchto několika jednotek investuje do přestavby starších Bmz na „čtyřlehátka“ v designu velmi podobnému tomu prezentovanému. Tedy i tak bohatá země si nemůže dovolit nasadit na noční spoje jen nové vlaky. Zejména pokud má takovu růstovou strategii. ČD musí řešit nedostatek dostatečně kvalitních vagónů na spojích do Berlína i vnitrostátně. Mnohem přínosnější pro cesty na jih by bylo dobře navazující spojení z Prahy do Linze a Brna/Olomouce do Vídně pro přestup. Třeba cesta Praha-Benátky s přestupem v Linzi… Číst vice »
Co bude s těmi uvolněnými vagony, po dodávce nových nighjetů, které dnes na 6 linkách jezdí do Itálie? Tj. cca 25 vagonů krát 2.
Myslíte, že staré spací vagony použijí na nightjet Curych-Řím?
https://railway-news.com/wp-content/uploads/2020/12/EU-night-train-infographic-2048×1280.jpg
Nebo že by existovala poptávka po nočním vlaku Terst/Lublaň/Vídeň? = přes den jezdí EC135/150 (z Terstu ve 13, ve Vídni ve 22h)
Nedávno jsem jel Wien-Zürich v dvoupatrovém lůžkovém voze. Ačkoli se ÖBB velmi snaží, tak cestující velmi rychle pozná, že vozy toho mají už hodně za sebou. Všechno je omlácené a rozhrkané, postele jsou proležené a dva oddíly museli narychlo zavřít pro technické závady a cestující přesunout jinam. Větší než malé opravy nejsou možné, protože vozů je málo a jakékoli delší odstavení je problém. Snad nové Nightjety situaci aspoň trochu zlepší.
Už aby ty patra byly ve šrotu, tam se nevejde ani větší kufr.
Snad ty sleepelefanty po oddání NightJetů na pár měsíců odstaví a kromě karosérie komplet zmodernizují. Stejně tak mnoho lehátkových vozů by chtělo opravit rozhodně nic nevyhazovat, NightJety nasadit na vytížené spoje (Wien – Zurich, Wien – Venezia), zatímco starší vozy na méně vytížené. Nebo až dodají druhou várku a budou mít dostatek vozů tak by mohli zavést sezónní spoje v létě k moři, v zimě do hor a v jiných špičkách jimi prodloužit pravidelné spoje.
Tady je mapka nočních vlaků, nejen spacích. https://www.night-trains.com/files/night-trains-europe-map.png
Takže lze spekulovat, jaké ty linky nočních vlaků jsou méně vytížené.
Vídeň-Villach-Benátky dnes jezdí 5 vagonů
Neviete niekto, či to bude k videniu na veľtrhu InnoTrans? Načasovanie predstavenia by tomu nahrávalo…
Mluvili o tom na jednom youtube kanálu, co se zabývá železnicí v německy mluvících zemích a údajně bohužel nebude.
Vypadá to úplně skvěle, opravdu klobouk dolů. Jediné co se mi trochu nezdá je, že má jít o ucelenou jednotku. Jistě existují trasy, kde se to uživí (už proto, že ty „kapsule“ fakt mají šanci přilákat úplně novou klientelu), ale přece jen je do značné míry noční doprava založená na přepojování jednotlivých vozů mezi pár nosnými vlaky, a je to tak i naprosto logické.
Když nepočítáme sezonní noční (auto)vlak do Livorna, tak ty 3 linky z Mnichova/Vídně se potkávají ve Villachu.
Až dokončí Brennerský tunel, tak z Mnichova do Milána se přestane zajíždět do Villachu.
Osobně jsem zvědav, jak se uživá 12x 7 vagonů (=42), když v současnosti jezdí z Mnichova/Vídně do Itálie cca 25 nočních vagonů.
Jsem zvědav jak úspěšné budou DB/ÖBB s obsazeností.
Neboť na současných linkách Nightjetu do Benátek/Milána/Říma z Mnichova/Vídně jezdí 25 vagonů. Těch 12 zbrusu nových nightjetů po 7 vagonech = 42 vagonů. Třináctý objednaný Nightjet předpokládám bude záložní
Mohl by taky být nasazen jako posilový nebo na sezónní spojení.
Použití jako posilového vagonu naráží na limity lokomotivy. Dnes jezdí Amsterdam/Bruselu-Wien v počtu 14 vagonů. Podobně Hamburg/Berlin-Zürich také 14 vagonů. A také kombinovat nový Railjet/Nighjet se staršími spacími vagony asi nebude tak snadné, mj. i kvůli maximálce 230 km/h u nových vlaků.
Sezonními vlaky si nejsem jist. Po konci Alpen-Sylt Expresu a po omezení Optima Expressu. Nicméně nevylučoval bych, že nějaké vagony přidají na sezonní vlak do Toskánska
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&cislo=1234/1236&rok=2021
Oceňuji, že Nighjet nabízí 4 třídy:
– kapsle/minikabiny
– 2 lůžka
– čtyřlehátka
– sedačky
Uvidíme jak to bude s občerstvením/bistrem. Kapacitu tyto nové Nightjety mají dost nízkou = 256 míst (srovnatelné kategorie vagonů na Metropolu mají kapacitu asi 350 míst), takže minibistro/automat v nightjetu asi bude.
Víc fotek čtyřlehátkových vagonů viz foto modernizovaných Bbcmvz
https://zdopravy.cz/obb-a-db-predstavily-modernizovane-lehatkove-vozy-nightjet-119192/
„Kapsule“ vítam, rieši to najväčší problém čo nočné vlaky doteraz mali – buď si človek musí kupovať veľmi drahé single lôžko, alebo zdieľať kupé s cudzími ľuďmi. Toto je dobrý kompromis ako mať súkromie aj za pomerne nízku cenu. Za mňa veľký palec hore a určite vďaka tomu začnem využívať nightjety aj na bežné cesty, nie len občas „sviatočne“ ako doteraz.
Nevýhodou je, že takto velmi přizpůsobený vlak je využit např. jen 8 až 10 hodin denně. Neboť v denním vlaku si do kapsle asi nikdo nesedne/nelehne
Takže cena jízdenek bude odpovídat tomu, že vlak víc než půl dne nebude využit.
Ani dnes lôžkové a ležadlové vozne ÖBB nejazdia žiadne ďalšie výkony počas dňa. Teda predpokladám že cena by mala byť podobná ležadlu v oddieli pre 4 osoby.
Poslední zbrusu nové spací vagony v Evropě koupil PKP tuším přes 10 lety. A pochybuji, že PKP zaplatil 2-3 miliony EUR za jeden vagon, tak jako ÖBB.
Takže srovnáváte nesrovnatelné. Neboť gró nynějších spacích vagonů OBB je staré desítky let. Např. Bcmz 51/ Bmz51 jsou staré cca 40 let.
Takže odpisy starých vagonů nejsou tak nákladné jako odpisy zbrusu nových.
z Vídně jedete někdy po sedmé večer pokud pamatuju, to je ještě na spaní brzo a v Římě jste někdy po desátý. Upřímně, nechtěl bych v tom bejt zavřenej ještě skoro celý dopoledne.
To není možná úplně realita. Předpokládám, že uklid podobné soupravy bude asi trvat déle a bude důkladnější než u běžné sedačky. Minimálně doba trvání úklidu bude delší protože zkontrolovat a uklidit takové kapsle bude trošku náročnější než běžnou sedačku.
Ale ano, nebudou určitě jezdit 24/7 do rozpadnutí 🙂
Chtěl jsem ukázat na rozdíl, když Praha-Curych je noční vagon využit 12 hodin denně. Podobně Záhřeb-Curych cca 14 hodin denně.
Zatímco Benátky-Mnichov v Nightjetu cca 9 hodin denně
Tak ono to u denních vozů až tak o moc víc taky nebude. Protože k délce jízdy nutno přičíst nezbytné čištění apod., které u obou bude trvat asi stejně. Nevím, třeba 2 hodiny denně počítejme. Noční pauza 22-04 (nebo 21-04, 23-05, 00-06 podle konkrétního obratu), tj. 6 hodin, mínus další 2. Z 24 hod tedy zbývá na provoz 16. Pokud je nějaká „průměrná“ délka vozebního ramene 4 hodiny, tak to jsou 4 jízdy, kdy ale na konci je nutno počítat vždy něco na obrat. Půl hodiny řekněme optimisticky. Takže čistý provoz 14 hodin denně, možná těch 16 když se na… Číst vice »
Je rozdíl, když ČD do modernizace WLABmee823 starých 35 let dají 15 milionů/vagon.
A když jeden vagon v Nightjetu stojí zhruba 2 až 3 miliony EUR (8x 9vagonový Railjet a 13x 7 vagonový Nighjet stály 375 milionů EUR).
Takže u nového, drahého vagonu je nejztrátovější, když stojí a nevydělává.
Jistě, snažím se jen ukázat, že není extra zásadní vliv tohoto oproti novému „dennímu“ vozu.
Ale tím padem nevydělava i ten WLABmee233, když stojí přes den.
Modernizace má nějakou dobu „životnosti“ a nový vagon určitě nějakou delší…. navíc pokud vagon jezdi měně častěji tak i podvozek se měne opotřebovava…. ve finále to vyjde šulnul přepočteno na rok, nebo km….
Je to uplně stejne jako u „poštackých“ letadel pro DHL. Přes den stojí a v noci leti do lipska a ráno zpět.
Proto i jízdenka na noční vlak jsou dražší….
Jistě.
Račte si povšimnout, že jsem reagoval na pana Samo, který psal, že je rád, za minikabiny/kapsle neboď dnes by musel kupovat „veľmi drahé single lôžko“.
Takže ta jízdenka do nového spacího nighjetu logicky nebude nízká. Na to jsem upozornil pana Samo.
Ale místo drahého single lužka mate teď 4 kabinky. Takže cena bude určitě nízka…
Nejsem si jist. Nový Nighjet má kapacitu 256 míst v 7 vagonech.
Kdyby v lehátkovém vagonu bylo 50 lehátek
v lůžkovém 30 lůžek a v sedačkovém 66 sedaček, tak by to vycházelo na 340 míst. Nicméně zdá se, že OBB vyměnili pohodlí za množství míst, takže prostor k cestování bude vzdušnější. A tedy jízdné bude dražší
Myslím že lehátek bude kolem 32, nikoliv 50. a sedaček asi taky měne v jednom vouze je kabina a ve druhém přepravní oddíl….
V léhátkovém bude 28 lehátek v kapslích (po jednom). A 3x 4 lehátka
Tj. 40 lehátek v jednom vagonu
Přepočteno na jedno místo to vychází investičně na 2 miliony Kč. To je darda.
Som si veľmi istý že kapsule budú stáť podstatne menej ako 230-eurové single lôžko 🙂 Vo všeobecnosti nie je väčšinou dôsledkom nasadenia nových vozidiel zvýšenie cestovného, odpisujú sa postupne.
V ČR máme zkušenost z letoška. Na linku Praha-Ústí nad Labem-Cheb byly nasazeny pětivagonové Interjety (10x 5 vagonů stálo cca 3 miliardy, tj. cca 60 milionů Kč/vagon, což je asi výrazně míň než za nové Nightjety).
Požadovaná dotace stoupla kvůli novým Intejetům o více než 40%.
A to loni – před Interjety – nejezdily úplně marné vagony. Např.:
ABmz346
2x Bmz229
2x Bpee237
Bbdgmee236
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=R&cislo=601&nazev=Kru%C5%A1nohor&rok=2021
Omlouvám se, ale nějak jsem nepochytil u těch kapslí úložné prostory. Bude případně vybaven odkládacím místem (třeba se zámečkem) pro rozměrnější zavazadla? Díky
Ano, každá kabina se odemyká kartou, která také funguje na dvě skříňky na boty a zavazadla mezi kabinami (přístupné z uličky)
Díky
Konečně se někdo zamyslel nad tím, že část cestujících prostě nechce sdílet svůj osobní prostor s někým úplně cizím. Ty rakvičky jsou geniální! Jen je škoda, že se k nim nevymyslel dedikovaný vůz, anebo se alespoň nemodifikovala bočnice, aby měl k dispozici každý své pidiokno, jako je tomu třeba u Sunrise Seto/Izumo v Japonsku.
Okno tam bude
Ano, ale je to jedno normální okno, rozdělený mezi patra a řady, Takže na každýho vyjde jen pidičtvereček.
https://image-service.web.oebb.at/lokfinder.oebb.at/.imaging/default/dam/unsereoebb/2019-betraege/nightjet/FCM_Day_1.jpg/jcr:content.jpg?t=1584350043356&scale=0.5
Pardon, chybný odkaz. Ten „pidičtvereček“ viz
https://twitter.com/seatsixtyone/status/1567098811645845504
V noci se spí a nečučí z okna. A pokud šotouš čučet potřebuje, ¼ okna mu stačí.
To okno na některých fotkách je vidět.
V noci je to okno opravdu důležitý.
Lůžkem se nejezdí pouze za tmy.
A k čemu okno, buď chci spát a nebo čučet z okna, což je lepší v sedě. Doma čučíte z postele na ulici? Ale jsou různé úchylky
By jste se divil, ale je důležitý.
Já jsem třeba rád, že když vlak někde zastaví, tak nahlédnutím ven zjistím třeba kde jsme.
Nápodobně je třeba důležitý okno v metru, i když jezdí furt v tunelu.
V metru neočekávají cestující lůžkový vagón za účelem spánku. Taky mám rád v metru okna. V tom nočním vlaku bych okno nepovažoval za tak důležitý. Buď bude, nebo nebude.
Tak nejlepší zážitky z cestování byly stejně to, když byl člověk sám v kupé, dalo se otevřít okno a vždycky jsem čuměl v noci v létě na spící Ostravsko, na noční život v Žilině atd. atd. Nikdy na to nezapomenu.
Teď vlezu do kupé, zamknu se, lehnu a probudím se v Košicích. Nic zajímavého kromě pohledu skrz sklo na ranní Slovensko.
A koukal, že už existují i Ti, co by jeli klidně i bez okna. Svět v mobilech a tabletech, co? 😀
„Jednolůžka“ jsou super, to by mohlo tenhle způsob cestování přiblížit i lidem, kteří se mu kvůli sdílení s neznámými lidmi vyhýbali. Snad to nebude jako v některých hotelech, kde takové pokoje nabízejí skoro za stejnou cenu jako klasické dvoulůžko…
NighTJet
The End Is Nigh 😀
Jednou opravno, 2x zbývá.
Ty moduly pro jednoho se mi líbí. Vlastně to je kapslový hotel. Popravdě věc co mě odzaruje od nočních vlaků je právě to sdílení prostoru na spaní s cizími lidmi. Ze stejného důvodu jsem nikdy na svých cestách neměl odvahu jít do lůžka ve společném x-lůžkovém pokoji.
Jen nevím zda bude pohodlná jízda v ležo-sedě. Ale pro noční cestování zajímavé řešení s vysokým podílem soukromí.
Je tam plnohodnotné lůžko, dlouhé je snad 195 cm a široké krásných 80, u nohou malinko méně
Proč v ležo-sedě? Vidím tam normální lehátko.
Asi myslí to že po 8-10ti hodinách ležení by se rád posadil… smůla no, může se projít.
Souhlas. S cizími lidmi jsem jel hodněkrát, ale není to komfortní. I proto, že občas sám chrápu a je mi to blbé vůči ostatním.
Tyhle individuální kapsle jsou ideální.
Přes překližku je stejně slyšet chrápání.
Ale pořád míň než přes záclonku nebo nic.
Mám to stejné, v noci jedu jak buldok. Toto uvítám.
Ty kapsule budou zvukotěsné? 😂
Teda ta minikabina nic pro klaustrofobiky. Designově povedené, jistě i účelné, ale představa, že se tam zavřu a rozbije se zámek, to bych asi nedal. Soukromí tam bude, ale jinak je to kobka. A trochu pochybuji o dostupnosti všech částí pro běžný úklid, je tam spousta zákoutí, na které nepůjde z uličky snadno dosáhnout. To dvoulůžkové kupé už je jiná káva. To bych si dokázal představit na noční přesun místo letadla.
Předpokládám, že ÖBB má jiný standard uklízení než RegioJet. Věřím, že si na to dají pozor.
RegioJet má nějaký standard? 😀
Hlavně levně.
No jo, chce vyhrát soutěže na dotované dálkové vlaky. Předpokládám, že soutěžit se bude na cenu = jak nízkou dotaci bude dopravce potřebovat.
Z mého pohledu je zasadni, že ta kobka je vysoká na pohodlé posazení a každá má své okno.
Nevíte zda je nějaký z lůžkových vozů vhodný i pro cestující na vozíku?
jsou tam, na vybraných spojích lehátka s oddílem pro vozík.
Mě by třeba i zajímalo, zda mají nějaký z nich vhodný pro 190+
Pro 190+ už jsou vhodné teď a nemyslím si, že to v novém kabátě bude jinak.
Pro cestující na vozíku budou extra dvě kupata v nízkopodlažní části, srovnatelné s komfortem lůžka.
Na vozík pozor vjedeš na koleje a vyhodí tě to bůhví kde ..
Jaký kontrast s nedávno zveřejněným článkem o cestování do z Prahy do Splitu. (I když velký kontrast to byl i vůči současné lince z Prahy do Curychu).
Taky to bude asi velký kontrast v ceně. Neví někdo náhodou?
Nepochybně. Už teď jsou lůžka v NightJetech v relaci Curych-Linz minimálně 2x dražší než u vagónu ČD v relaci Curych – Praha.
Ono je to naopak. Relace ČD je nepoměrně levnější, než standardní ceny v NJ
Vždyť oba tvrdíte to samé.
No právě, ty ceny. Tím lůžkem pro dva, Vídeň – Řím to bude minimálně 10 000,-. Pro normální lidi bude pořád vycházet cenově lépe letadlo, než vlak. A po tom lidi oblbujte tou ekologii…
Ti vaši „normální“ lidi (asi myslíte chudé), si koupí spíš to kapsulové lehátko než lůžko.
Navíc krátké lety budou spíš zdražovat, tak jak budou v EU přibývat různé daně, které mají vyrovnat cesosvětově nezdaněné letecké palivo.
Pokud se narovná zdanění paliva, cena letenky by měla narůst maximálně o dvacet procent. Letadlo bude pořád levnější.
Teda pokud pro Vás znamená ,,normální” člověk rovnou chudý člověk. Tak to máte hezký názor.
Za mě ať si každý koupí na co má, nebo mu nejvíce vyhovuje. Ať už to bude ta ,,kapsle”, lůžko, letadlo či soukromý private jet.
Pro většinu lidí, pořád bude prioritní letadlo, né každý se chce trmácet celou noc, když mohu sednout odpoledne na letadlo a večer už večeřet pizzu u Kolosea. Tak to prostě je.
Kdo řeší u dovolené pár tisícovek místo aby prostě jel tím, co mu přijde pohodlnější nebo klidně ekologičtější, tak ten podle mě chudý je. Sorry jako.
zhodnocení Vašeho názoru na lince Paříž-Vídeň
https://www.lefigaro.fr/voyages/service-confort-prix-que-vaut-le-nouveau-train-de-nuit-entre-paris-et-vienne-20220113
Tak ekologie je něco, na co se, chtě nechtě, prostě musíme zaměřovat. Osobně mě hodně zajímá, na co budou v budoucnu letadla létat. Řekl bych, že se celosvětově prosperita bude odvíjet od toho, jak levně dokážeme vyrábět a používat vodík, protože na všchno se prostě baterky použít nedají, ale uvidíme.
To ze je vlak drahsi ako lietadlo je zvratenost a pomaly sa s tym zacina v niektorych statoch nieco robit. Problemom ale je, ze tieto vlaky nemaju nijaku konkurenciu a dopyt prevysuje ponuku, tak aj napriek tomu ze stoji kupe pre dvoch 200-300€ (tj. 5000-7500, nie 10000), jazdi to plne.
(No a ten rozdiel neni AZ TAK velky, ak clovek cestuje s batozinou a prirata sa k tomu transfer na letisko, hlavne ak je to nizkonakladovkou na styl „Vienna BTS“)
To sice ano, ale ono by šlo to lůžko v tomdle prodávat s vyšším příplatkem a ten vagon mít v tom vlaku jen jeden. V RailJetu je taky business jen pár míst, ale jsou tam. A vyřešit s cenou to šlo.
Jako navrhujete, aby v 7-mi vagonovém Nightjetu byl pouze jeden lůžkový vagon?
Pro srovnání – Caledonian Sleepers si pro své noční spací vlaky objednal cca 70% lůžkových vagonů. Zbytek tvoří jídelní a sedačkové vagony
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Mark_5_(CAF)