Obrazem: Nový ruský letoun prošel testováním v extrémním mrazu
Testování MC-21-300 v extrémně nízkých teplotách. Foto: UAC
Letoun čekají letos zkoušky v extrémním horku či vysoké nadmořské výšce.
Letoun čekají letos zkoušky v extrémním horku či vysoké nadmořské výšce.
Obávám se, že za současných okolností export motorů Pratt&Whitney do Ruska nehrozí.
Což o to, motory už zkouší svoje, ale západní avioniku a technologie pro to potřebují, toto know how jim úplně chybí. No co no, papa Vladimir jim na jednu stranu dohodí povinné kšefty, ale kompenzuje to kudlou do zad v rozbití vztahů s partnery za hranicí.
Sebelepší výsledky zkoušek v extrémních klimatických podmínkách ještě zdaleka neznamenají komerční úspěch. Ten může přijít jedině s dokonale vybudovanou a celosvětově dostupnou servisní sítí, zajištění dodávek náhradních dílů, trenažérů a výcviku posádek a příznivé ceny nejen letadel samotných, ale i všeho výše uvedeného.
Díky obchodním sankcím bylo Rusko v podstatě donuceno k tomu, začít tvořit vlastní produkcí v mnoha směrech (zemědělství, strojírenství, atd.). Otázka je, jaká je kvalita, cenová hladina, náklady na provoz vůči standardním výrobcům.
Samozřejmě, že hlavní trh bude Rusko a blízké okolí. Nicméně pokud bude zajímavé cena, tak i země v Asii, Africe či jižní Americe by mohli mít do budoucna zájem za podmínky, že bude standardní kvalita kapacita výroby.
Ani bych se tak nebál o kvalitu. Letadla, když chtějí, umí postavit, ale problém nastává v následné podpoře a servisu. Tam to je opravdu tragédie.
ktere letadlo se jim naposled povedlo?
Tak pokud půjdeme do vojenského letectví, které bývá tahounem vývoje pro civil v budoucnosti, pak takový SU-57 je letadlo, které, ač je bráno jako 5th GEN, léta s motory z letounu o generaci nižší. Nové, keře jsou vyvyjeny, budou k dispozici ta rok. Tedy v době, kdy USA už patrne budou testovat letuschopnou 6. Generaci. SU-57 je navíc papírové bomba realne ale vůbec. Rusové vybírají nejsilnější patametr a podle něj alikvotne počítají zbytek. Problém je, že je o dost těžší než protějšek F35 a i s novou generaci motoru může mít výrazně horší poměr tahu vůči hmotnosti. Tím samozřejmě nebude… Číst vice »
Porovnání by mělo být spíš k F22..
Přesně tak. Tatra by mohla vyprávět…
Nevím, jestli to někdy vůbec bude lítat u jiné, než ruské, nebo rusku velmi blízké společnosti. Kredit se nevybuduje silným prohlášením. První kusy prospikovony zahraniční technologií. Postupem ji bude víc a víc z Ruska a to uz nebude „sexy“ letadlo vůbec. V nakupu všech společnosti budou mít tuhle značku mimo hledáček. A to hodně dlouho. Ne-li navždy. Navíc, pokud se RUS pustí do vojny se světem, bude mít co dělat, aby sestavil aspoň ty objednaný kousky. Protože leteckou techniku určitě svět zařadí do sankčních balíčků.
Nikdo neočekává, že by tohle letadlo výrazně bodovalo na volném trhu. Po sankčních opatřeních – zejména odepření přístupu k japonským a americkým kompozitům, z nichž má být postaveno křídlo, lze předpokládat, že MC-21 nedosáhne na původní váhové cíle, rovněž domácí motor pravděpodobně nebude plně srovnatelný s jednotkou od P&W. Krom domácího trhu je možné, že prodají několik kusů zemím, které jednoduše západní stroje koupit nemohou: Do Íránu, na Kubu a třeba do Severní koreje. V africe bych očekával, že bude naopak úspěšnější čínský Comac. Už jen proto, že vzhledem k množství, jenž rusové plánují vyrábět (program byl původně nastaven tak,… Číst vice »
Že to udělali až teď v -30 stupních, to je prakticky běžná „sibiřská zima“. Kolem Silvestra bylo v Jakutsku – 50 stupňů a polovina letů zrušených nebo přesunutých kvůli počasí a byly i dny kdy neletělo vůbec nic…
Zřejmě proto, že cílem není zkusit neextrémnější z extrémů a co vše při tom již nepůjde udělat, ale certifikovat, tedy že to bude ještě při -35°C normálně obsluhovatelné a nahoditelné.
Mráz je jedna věc, námraza druhá…
Nesouzním s aktuální ruskou politikou, ale zde nezbývá než Magistraľnemu Camoľotu držet palce!
Spíš bych použil přepis názvu „Magistraľnemu Samoľotu“, když už je všechno uvedeno v latince.
Dopadne to jako vždycky.