Obrazem: Nový ruský letoun prošel testováním v extrémním mrazu

Testování MC-21-300 v extrémně nízkých teplotách. Foto: UACTestování MC-21-300 v extrémně nízkých teplotách. Foto: UAC

Letoun čekají letos zkoušky v extrémním horku či vysoké nadmořské výšce.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Obávám se, že za současných okolností export motorů Pratt&Whitney do Ruska nehrozí.

Y.K.

Což o to, motory už zkouší svoje, ale západní avioniku a technologie pro to potřebují, toto know how jim úplně chybí. No co no, papa Vladimir jim na jednu stranu dohodí povinné kšefty, ale kompenzuje to kudlou do zad v rozbití vztahů s partnery za hranicí.

Zdeněk

Sebelepší výsledky zkoušek v extrémních klimatických podmínkách ještě zdaleka neznamenají komerční úspěch. Ten může přijít jedině s dokonale vybudovanou a celosvětově dostupnou servisní sítí, zajištění dodávek náhradních dílů, trenažérů a výcviku posádek a příznivé ceny nejen letadel samotných, ale i všeho výše uvedeného.

noerf

Díky obchodním sankcím bylo Rusko v podstatě donuceno k tomu, začít tvořit vlastní produkcí v mnoha směrech (zemědělství, strojírenství, atd.). Otázka je, jaká je kvalita, cenová hladina, náklady na provoz vůči standardním výrobcům.
Samozřejmě, že hlavní trh bude Rusko a blízké okolí. Nicméně pokud bude zajímavé cena, tak i země v Asii, Africe či jižní Americe by mohli mít do budoucna zájem za podmínky, že bude standardní kvalita kapacita výroby.

Džamel

Ani bych se tak nebál o kvalitu. Letadla, když chtějí, umí postavit, ale problém nastává v následné podpoře a servisu. Tam to je opravdu tragédie.

Air Traveller

ktere letadlo se jim naposled povedlo?

VíKo

Tak pokud půjdeme do vojenského letectví, které bývá tahounem vývoje pro civil v budoucnosti, pak takový SU-57 je letadlo, které, ač je bráno jako 5th GEN, léta s motory z letounu o generaci nižší. Nové, keře jsou vyvyjeny, budou k dispozici ta rok. Tedy v době, kdy USA už patrne budou testovat letuschopnou 6. Generaci. SU-57 je navíc papírové bomba realne ale vůbec. Rusové vybírají nejsilnější patametr a podle něj alikvotne počítají zbytek. Problém je, že je o dost těžší než protějšek F35 a i s novou generaci motoru může mít výrazně horší poměr tahu vůči hmotnosti. Tím samozřejmě nebude… Číst vice »

Míla

Porovnání by mělo být spíš k F22..

Původní Pražák

Přesně tak. Tatra by mohla vyprávět…

VíKo

Nevím, jestli to někdy vůbec bude lítat u jiné, než ruské, nebo rusku velmi blízké společnosti. Kredit se nevybuduje silným prohlášením. První kusy prospikovony zahraniční technologií. Postupem ji bude víc a víc z Ruska a to uz nebude „sexy“ letadlo vůbec. V nakupu všech společnosti budou mít tuhle značku mimo hledáček. A to hodně dlouho. Ne-li navždy. Navíc, pokud se RUS pustí do vojny se světem, bude mít co dělat, aby sestavil aspoň ty objednaný kousky. Protože leteckou techniku určitě svět zařadí do sankčních balíčků.

jan v

Nikdo neočekává, že by tohle letadlo výrazně bodovalo na volném trhu. Po sankčních opatřeních – zejména odepření přístupu k japonským a americkým kompozitům, z nichž má být postaveno křídlo, lze předpokládat, že MC-21 nedosáhne na původní váhové cíle, rovněž domácí motor pravděpodobně nebude plně srovnatelný s jednotkou od P&W. Krom domácího trhu je možné, že prodají několik kusů zemím, které jednoduše západní stroje koupit nemohou: Do Íránu, na Kubu a třeba do Severní koreje. V africe bych očekával, že bude naopak úspěšnější čínský Comac. Už jen proto, že vzhledem k množství, jenž rusové plánují vyrábět (program byl původně nastaven tak,… Číst vice »

Džamel

Že to udělali až teď v -30 stupních, to je prakticky běžná „sibiřská zima“. Kolem Silvestra bylo v Jakutsku – 50 stupňů a polovina letů zrušených nebo přesunutých kvůli počasí a byly i dny kdy neletělo vůbec nic…

Y.K.

Zřejmě proto, že cílem není zkusit neextrémnější z extrémů a co vše při tom již nepůjde udělat, ale certifikovat, tedy že to bude ještě při -35°C normálně obsluhovatelné a nahoditelné.

Míla

Mráz je jedna věc, námraza druhá…

Ibragim z Bastru

Nesouzním s aktuální ruskou politikou, ale zde nezbývá než Magistraľnemu Camoľotu držet palce!

Roman osobně

Spíš bych použil přepis názvu „Magistraľnemu Samoľotu“, když už je všechno uvedeno v latince.

Arnošt

Dopadne to jako vždycky.