Obrazem: Novou stanici metra navrhne ateliér Petr Stolín Architekt

Vizualizace vítězného návrhu stanice Depo Zličín - průhled na střechu stanice z hlavní schodiště | Zdroj: Petr Stolín ArchitektVizualizace vítězného návrhu stanice Depo Zličín - průhled na střechu stanice z hlavní schodiště | Zdroj: Petr Stolín Architekt

Jde o první mezinárodní soutěž v historii pražského metra.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantisek

Možná by se mohla stanice jmenovat spíše Nový Zličín. Jednak je od samotného depa ještě celkem daleko, přičemž u depa je již autobusová zastávka Depo Zličín, jednak naproti už je v Novém Zličíně stejnojmenná zastávka, a pak i stanice Depo Hostivař má být přejmenována (a to nikoli jen na Depo Strašnice, byť byla nakonec umístěna přímo v depu namísto u Černokostelecké), takže by to bylo příhodnější. Leda by „do party“ vydržel záměr názvu Depo Písnice, ale u něj zase zatím nic jiného není.

Frantisek

Teď koukám, oni to nakonec umístili o kus dál, mezi Nový Zličín a Depo. Tak nic, no. 🙂

MartinS.

Škoda podle mne je, že se pod to parkoviště do přízemí nepřesune celý autobusový terminál ze Zličína. Protože třeba linkám jedoucím dál do Motola by se odstranilo zajíždění na Zličín, kam ale stejně budou muset jezdit, kvůli přestupům na městské linky. O využití stanice Zličín bez terminálu nemám obavy, až místo Tatry vyroste městská čtvrť.

Frantisek

Další bydlení namísto pracovních příležitostí, další potřeba dopravy, tomu říkám ideál. Město nocležen…

blue

Lidi chtějí bydlet, hrůza, to jim taky musíme zakázat…

Georg

ja si predstavuju, ze frantisek bydli v byvale vechtrovne, ma tam slepice a krulichy.
draha je hned vedle, ale na zastavku je to pul hodiny zkratkou pres les…

David

Me by se líbilo, kdyby to protahli až třeba do Nucicic k vlaku. To by zredukovalo taky dost aut ze satelitu.

Daniel Jablonecký

Jaký tam bude špičkový/sedlový interval?

Kůpek

Dle Rozvoje (https://pid.cz/wp-content/uploads/system/LV2022-32/LV2022-32_A17.pdf) je plánováno zajíždění každého druhého až třetího spoje s intervaly 6/12/7,5/15-20

TU 134

Místo promenády před stanicí by to chtělo autobusový terminál ideálně v úrovni nástupiště metra

P_V

Terminál je za rohem.

Jan Kavan

Přesně. A nějaký dustojny, s krytým nástupištěm. Ať tam může stavět AE a stovka

P_V

Proč by tam mělo něco stavět, když sem pojede jen každý druhý nebo třetí spoj metra? To by byla ztráta času přestupovat tady. Tahle stanice je jen pro místní obsluhu sídliště a parkoviště.

TU 134

Proč by tam nemohl jezdit každý spoj metra? Z obratových kolejí je to 500m a zkrátila by se cesta autobusům. Navíc zde se nabízí možnost vybudovat terminál s obousměrným přestupem hrana hrana tedy to co zatím funguje jen na Černém mostě ale jen při přestupu z autobusu na metro a za cenu složitého kličkováni autobusu pod tubusem metra a Chlumeckou třídou

P_V

Protože tam bude jen jedna kolej a pomalá jízda přes zhlaví. Tedy stejný problém jako v Hostivaři (tam jsou koleje sice dvě, ale výhybka daleko).

David

Trochu se bojím o údržbu těch prostor „v díře“ a také se mi moc nelíbí ta zbytečná bariérovost. Tedy aby se člověk dostal na střechu tak musí po schodech či výtahem. Ten prostor na střeše bude mít sám o sobě problém nalákat návštěvníky a přidáním bariéry v podobě schodišť / výtahu to ještě zhorší. Zbylé návrhy těmito neduhy netrpí.

Jan

Snad z toho nebude další Černý most.

Lukáš Kníže

Kéž by tam někdy dojela i linka A přes Řepy! ☺

Frantisek

Kéž by metro bylo používáno tam, kde má směrové a kapacitní opodstatnění, a jinde nechalo prostor třeba i již existujícím vlakům, tramvajím či autobusům.

původní Jakub P

Tangenciálním směrem na tomhle břehu nejezdí kolejovýho nic. A autobusy jsou trochu jak horská dráha. Nějaký pohodlnější propojení by se tu sakra hodilo. Nemusí to být přímo metro, ale minimálně tramvaj by to chtělo.

Martin Prager

O spojení tramvajovém spojení Zličína přes Řepy na Bílou horu pojednávala řada nikdy nerealizovaných studií. Podle mého mínění by si „západní terminál“ zasloužil poněkud větší koncepční rozmach. Stačilo by vše posunout o pár desítek metrů blíže k Chrášťanům, kde na Sobínce je dostatek místa pro vybudování důstojného přestupního uzlu 21. století a to včetně parkovacích domů, propojení metra, případně tramvaje a busu nájezdem přímo na okruh D0 i Rozvadovskou spojku (Radlickou radiálu).

Georg

rika frantisek, ktery by jinak rad posilal vlaky do vesnic o dvaceti obyvatelich…
…ale uz vidim i dialekticky duvod tohoto zdanliveho prozreni – je jim „existujici vlak“ alias sukafon ze zlicina do hostivic! takze jsme zase doma, stary dobry frantisek se nam nijak nezmenil…

intrus

Chápu správně, že tam bude jen jedna kolej?

P_V

Ano, druhá se dodělá až při prodloužení do Rudné 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jak to není udělaný v Malování v Metroprojektu, nebo od Kotase, hned se na to líp kouká…

P_V

Subjektivně bych ty 3 finální návrhy seřadil v opačném pořadí… Lasovsky navrhl něco co zapadne do urbanizovaného okolí, Kroupa je lowcost, a Stolín to posázel uměleckými předměty, vytvořil zbytečné zákoutí pro jejich expozici, a vyhrál. To bude údivu, v jakém stavu to „výstavní patio“ zanedlouho bude.

intrus

Tak já doufám, že někdo dostane rozum a nad kolejištěm depa se udělá taky zástavba. Pak se z toho skutečně může stát dobrý element pro celé okolí…

P_V

Bylo by to trochu problematické takto stavět, ale mohla by tam aspoň vzniknout lávka k OC.

Jan Kavan

Oc by mělo dostavět jedno patro parkingu a spojení přes koleje a část svého venkovního parkingu využít jinak.

Jan Kavan

Taky jsem si to říkal. Klidně velká pochozí plocha na pylonech jako na Masně. Žádná lávčička. Zájem by mohlo mít i OCčko

Frantisek

A každá oprava nosníků = výluka kolejí…

původní Jakub P

Upřímně, přijdou mi dobrý všechny tři ty návrhy. Což je vlastně super, když se ve finále soutěže vybírá jen z dobrejch návrhů. Snad to půjde dobře a to včetně toho parkovacího domu a rozumný dostavby okolí. Protože to stávající sídliště v poli tam je urbanistickej zločin. Nedávno jsem tam omylem zabloudil (jel jsem z Řep na Zličín a blbě odbočil) a je to fakt neskutečný.

Ivan

Nejlepší jsou ty nepropojene silnice mezi domy. Inu, central group, co byste chtěl.

P_V

Nesehnali všechny pozemky, no… Dokonce jsou některé domy useknuté, protože tam už zasahuje cizí pozemek. 🙁

původní Jakub P

To těžko vysvětlí, že se uvnitř toho sídliště nevytočí bus, že tam nejsou v podstatě žádné nebytové prostory, kde by mohly být nějaké místní obchody nebo služby.

Jo trochu ten problém se sháněním pozemků vysvětluje to, proč je tak zoufalé pěší propojení k autobusům a metru na Zličíně. Ale i u toho je otázka, jak velkou snahu potřebné pozemky získat vyvinuli. Vzhledem k tomu, jak šílený je to uvnitř by mě nepřekvapilo, kdyby se na to spíš vykašlali a při troše snahy by na tohle pozemek získat šel…

Pavel Čech

Nedělal to Kotas, tak to bude nuda.

Roman Soudný

Že jo, žádný nosníky pro zářivky, plachty co nic nekryjou, bidýlka pro holuby uvnitř stanice, hluchá místa kde se hromadí bordel ale nejdou uklidit, hrozná nuda.

Pavel Čech

Právě, takhle je to jen hezká funkční stanice, ale ne zážitek, co pohladí na oku, duši a v nose.