Obrazem: Nové nádraží Bubny už roste do výšky. Dron fotil největší pražské železniční staveniště

Stanice Praha-Bubny, dilatační celek 1, ŽB konstrukce zastřešení, vespod jižní vestibul. Foto: Martin ZoubekStanice Praha-Bubny, dilatační celek 1, ŽB konstrukce zastřešení, vespod jižní vestibul. Foto: Martin Zoubek

Na aktuálních fotografiích se již rýsuje nové nádraží i obě železniční estakády.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radana

Fuj, ostuda, jen vše pro developery. Co transporty Židů?

David Franěk

Takhle nákladná stavba jen kvůli letišti a Kladnu? Tam by stačilo prodloužit metro A, takhle to mají třeba ve Valencii (E), bez přestupu do centra. Tahle nová trať by si zasloužila propojit až na západ Čech, Karlovy Vary apod., kde je vlakové nedostaečné.

Průvodce původní Aleš

Zcela se změnilo panorama pohledu na Výstaviště z ulice Dukelských hrdinů a naopak. To nešlo ten původní most zachránit? Kde byli všichni aktivisti?

JirkaK

bydlim hned vedle, a opravdu ten rezavej nízkej most nikomu nechybí.

Lukáš

Tipuji, že je to narážka na rezavou obludu pod Vyšehradem.

kolmix

Jen připomínám, že trať se NEELEKTRIFIKUJE (elektrifikovaná byla už dávno), ale ELEKTRIZUJE. Jsou to dva rozdílné termíny, tak je nemotejme…

Michal M
Jiří Kocurek

Elektrizace železnic, firma. Protože elektrifikace předtím znamenala zavedení elektrických světel a návěstidel a na dráze mají výjimečný talent vykládat si věci tím druhým způsobem, který je v rozporu s kontextem.

Alibaba

Tak třeba nás za výraz „elektrifikace“ ve škole (před 30 lety) snižovaly známky. Stejně jako za zatáčku a semafor v železničním oboru.

tarten

A to i v případě mechanického semaforu?

Alibaba

Ano, stále to je návěstidlo.

tarten

Ovšemže, ale je směšné tvrdit že to není semafor. Pochybuji, že by takovou bojovou zástavu někdejší modré armády měla dnešní mladá generace chuť předat té další.

Alibaba

Tak semafor (jak mechanický tak světelný) to klidně pro laiky byl, je a bude. Mě to nikdy neuráželo na rozdíl od kovaných učitelů a modrogumů, a pokud jde o to se domluvit, tak to beru, já tomu rozumím.

Rudolf Tuček
JaŠ

Tak zaveďte termín ZATROLEJUJE a bude to jasné i malým dětem.

Cestovatel

Nemá někdo bližší info o tom, kdy má začít růst okolní zástavba?

Vrabec na střeše

Sice nebude ošklivý násep, ale zato budou mít fetky a humáči další prostor ke scházení/bydlení a sprejeři pro svoji tvorbu.

Nemel

„…then along comes Debbie Downer!“

🙂

Pat

Já bych to město úplně zrušil, to pak v něm „fetky a humáči“ nebudou žádní.

Tomáš

On ten prostor pod mostem bude snad nějak využitý, jak bylo patrné na vizualizacích. Minimálně kolem Výstaviště by tam pod těmi oblouky měly být různé provozovny v pronájmu

Jaaa

Něco jako devadesátkové stánky?

Juraj

Stačí se podívat do zahraničí: https://maps.app.goo.gl/opszyjsmjLoJk4Jm7

Jiří Kocurek

Ale vůbec ne, jen neziskové komunitní kavárny 😀

Martin

Fetaci vadi, kavarny se Vam nelibi. Tak co navrhujete?

David

Plánuje je se při stavbě Výstaviště-Veleslavín nějaká vlaková kyvadlová doprava v úseku Masarykovo-Výstaviště, nebo to po dobu stavby bude reznout a chátrat?

Juraj

Nádraží Bubny bude ihned po zprovoznění využívat linka S4, takže bez provozu bude max. úsek Bubny-Dejvice. S tím se asi dá žít.

Clovek

Byl bych v klidu, myslím že stavba Veleslavín-Výstaviště není problém už narozených lidí.

Jiří Kocurek

Áno, s tímto přístupem to přesně tak bude. Co vlastně vadí na tom, že ho Správa používá taky?

Michal82

člověk by ani nevěřil, že problém muže byt s tratí v tunely. Hluk, nebezpečí kolize, všechno schované pod zemí – i tak jim to vadí. To je fakt smutné.

Jiří Kocurek

Vadí to např. šotoušoům, že půjde vlak pod zem. Jakože se pohřbívá železnice, asi.

Průvodce původní Aleš

Klíma o tom měl nějakou reportáž, že se budou v nějakém ústavu klepat přístroje nebo co to bylo. IMHO byla ta reportáž tendenční. Nemůžu to najít, bylo to před pár lety.

Nepovim

Slobo FZU v Cukrovarské ulici a ve výsledku se tunel posune o 150m, aby nebyly vibrace z provozu, coz muze ovlivnit meření.
Tj normalni technicke reseni problemu…

jkjk

V dohledné době bude následovat stavba Výstaviště – Dejvice. Čekat se bude potom.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Už se těším, jak v roce 2027 sednu na Masaryčce na vlak, dojedu na výstaviště, tam přesednu na autobus, který mě odveze na Veleslavín, odkud dojedu trolejbusem na letiště. Fjůčr!

nekdo

Nikoliv, máj frent. To jsou nájntís vájb. Budoucnost je tohle: https://www.bugemos.com/?q=node/571

tarten

Tak tuta cůkuňft je dankegottes zažehnaná, bro 😉

Michal M

Twl Kladeňáci každý den v třístovce nebo trojšuku a nikdo si tu nestěžuje, ale že génius Zyrthec nemůže dvakrát do roka dojet na letiště VLAKEM, tak to je už téma…

Jiří Kocurek

Přitom by stačilo místo Masaryčky dojít na Můstek* a sednout na Metro, čímž se jeden vyhne tomu náhradnímu autobusu a bude na Veleslavíně o dost dřív. Opravdu talent vyložit si to tím horším způsobem.

*) či jinou stanici Metra, která je blízko výchozímu bodu.

Lukáš Kníže

Tahle stavba a její posun mi opravdu dělá radost.

Jaaa

Škoda, že je ten most tak hnusnej. Do města by se hodilo něco subtilnějšího…

platamond

Okolo to bude zastavěné věžáky, takže tato stanice bude to nejnižší a nejmenší v širokém okolí

Ondra K.

To ale nemění nic na tom, že na takovém to místě by byl vhodnější nějaký architektonicky hodnotnější most.

Y.K.

Třeba kamenný obloukový? To už dnes nikdo stavět nebude. Mě přijde v pohodě. Má zaklenuté nosníky, aby to nebyla nuda, velké prostupy a subtilní pilíře. Až časem odtěží zeminu a zvětší se světlost, bude to dobré si myslím, zatím se plazí při zemi. Vedle stejně taky bude moderna.

Nebo máte na mysli něco konkrétního?

Ondra K.

Mám na mysli obecně něco svébytného, co dotvoří okolní prostor. Pseudo historický zděný most to být vůbec nemusí. Osobně, preferuju spíš funci než vzhled, nicméně, když už takovýto most musí být uvnitř obytné zástavby, tak ať alespoň nějak vypadá.

Martin

Mate talent mluvit a pritom vubec nic nerict. Co si tam predstavujete? Snad ne dalsi nytovany ramusak?

DavidS

Podle původních plánů by se i stanice měla stavět tak, aby se nad ní něco dalo postavit. Tak doufám, že to stále platí

Michal M

Ano, je to tak, ty podivné kulaté otvory pak zmizí.

Jiří Kocurek

Jó kdyby se dala fyzika přehlasovat, aby se vnější síly a vnitřní pnutí od sebe osvobodily a neplatil tak zákon zachování (deformační) energie.

Alibaba

Subtilní betonový most a železnice nejde spolu dohromady.

tarten

Ten most má takový tvar z dobrého důvodu. Splňuje požadavek, aby byl pohledově co nejnižší, aby v době, kdy nejede vlak, co nejméně bránil v průhledu na Průmyslový palác, čili žádný Langerův nosník. Určitě to splňuje lépe, než ten starý. (Neodvažuji se ani pomyslet, jestli ten nebyl čirou náhodou nýtovaný…)

tarten

V Bubnech nebude přesmyk, takže bez něčeho jako Nové spojení 3 se to nakonec stejně neobejde.

Pat

K čemu by tam proboha byl přesmyk?

Jakub P

Asi aby zabranil tomu odstraneni bariery mezi Holesovicema a malym Berlinem, kterou tam ta trat dosud tak uspesne tvorila.

Jaaa

Co je malej Berlín?

Ondřej Jindra
VTT

K tomu, aby výrazně zvýšil kapacitu tohoto místa. Stavíme to celé zgruntu, ale zase polovičatě. Přitom tady je místa dost na to, aby se tu přesmyk udělal. Navíc tu budou jezdit jen dobře motorizované příměstské vlaky s dobrou adhezí, přesmyk by mohl mít sklony klidně 30 promile.
Místo toho tady vytvoříme po zpackané Balabence další kolizní místo.

bkv

VTT: Přitom tady je místa dost
Ivan_pha: On by se tam hlavně asi ani nevešel, zas tak moc místa před rozdvojením tratí není a zabralo by to místo z lukrativních pozemků.
Tak hlavně se musíte nejdřív domluvit zda to místo tam opravdu je…

VTT

Vynechal bych podmínku „před rozdvojením tratí“. Trati se oddělí hned u viaduktu a pak už může jedna stoupat a druhá klesat. Halt bude jedno nástupiště výš/níž, než jiná.
Se podívejte na ty opičí dráhy třeba na Ostkreuzu. Nebo jinde na německých sbahnech.

off

Pokud jsou na Negrelliho viaduktu 2 koleje, tak se ten přesmyk nejspíš fakt nevyplatí – zase tak velký provoz, aby mělo cenu řešit jeho křižování, se pak stejně dál neprocpe. A kromě tohoby to bylo ještě větší betonové monstrum.

VTT

To si nemyslím – po 10 minutách od Dejvic, od Kralup se ten 15 min. takt taky jednou prosadí.
Ono se to na papíře nějak vyjezdí, ale každá nepravidelnost bude mít mnohem větší dopad.

Y.K.

15 minut snad není problém pro klasickou odbočku. Kdyby to byl dvě, tři čtyři minuty, tak bych měl pochybnosti. Navíc to bude kolejově zapojené tak, že půjde použít každou z kolejí na negrelláku bezkolizně obousměrně, tedy paralelní jízda pro Kralupy vs letiště/Kladno, což by při počtu vlaků a krátkosti úseku a koncové stanici na Masaryčce neměl být problém.

VTT

Počty vlaků od Kladna a letiště už budou takové, že pokud to bude vycházet, tak jen na papíře.
Krom toho to zase bude další omezující podmínka na konstrukci grafikonu.

JaŠ

Když bude ETCS, tak se to tam nějak poskládá.

Alibaba

Přesmyk se hodí vždy a při mimořádnostech obzvlášť.

Pat

Kolizním místem myslíte přejezd 1, 2 kolejí? Tomu se normálně říká zhlaví. Jaký myslíte, že tam bude interval? I kdyby jely vlaky po viaduktu 1 pár za minutu, tak to nebude problém to křížení vyjezdit.

Adam Ř

Některé vlaky od letiště budou zkráceny do Dejvic, protože tady je nedostatečná kapacita. Za mě to je škoda a doufám, že je časem prorvou alespoň na západní stranu Bubnů

Pat

1) Pokud vím tak poslední plan byl zkrátit na Veleslavín jen S55 (Rozvoj PID)
2) to ale stejně přesmyk nevyřeší. Pokud se vlaky vejdou na viadukt, tak se vejdou na zhlaví v Bubnech.
3) Taky si myslím, že se v Bubnech měly dělat kusé koleje u nástupiště, na ukončení některých spojů.

tarten

Ad 2) To je právě ten nesmysl.

Alibaba

A kolizní místo směrů to je stále, i když to je zhlaví.

Pat

A stále jsou milionkrát větší problémy, než křížení jedné koleje na zhlaví v bubnech. Takové, které nebudou stát miliardy a i by vyřešily něco důležitého.

Milan

Pokud by se traťové koleje měly křížit mimoúrovňově, tak pro vytvoření výškového rozdílu cca 7 m a následného „srovnání“ do menšího sklonu pro vybudování nástupiště se dostane od viaduktu až za staré nádraží, takže by nebyl přestup na metro. Trať na Kralupy není vhodné snížit, ale naopak zvýšit kvůli křížení s ulicemi U výstaviště/Partyzánská, takže kolej od viaduktu do Stromovky by bylo pořeba dostat o těch 7 metrů výš a vysokou estakádou ji převést k Výstavišti. Půlka estakády ke Stromovce by tak nebyla v úrovni druhého patra, ale čtvrtého nebo i pátého. Za stanicí pod estakádami je naplánované propojení Veletržní-Dělnická,… Číst vice »

Alibaba

Aby se nekřížily směry Praha – Dejvice a Stromovka – Praha.

Ivan_pha

On by se tam hlavně asi ani nevešel, zas tak moc místa před rozdvojením tratí není a zabralo by to místo z lukrativních pozemků.

Dejf

No jako on by tam byl přesmyk fajn, ale ono ho tam není kam nacpat. Jít nahoru tratí na kladno a podjet to kolejí z kralup by asi šlo, ale zase je potřeba se nějak vymotat s křížením ulice u výstaviště/ partyzánská. A bez dalšího přesmyku ve stromovce to stejně moc smysl nedává. Jinak samozřejmě je možné si udělat nějakou studii, jako vstupní podmínky bych bral maximální sklon 30 promile a při mimoúrovňovém křížení rozdíl výšek pojížděnych nivelit 7 metrů.

tarten

Rozumné místo tam není, i kdyby se bralo správnějších 35 promile stejně jako na jih od Negrelláku. Já proti Novému spojení 3 nic nemám, jednou bude stejně nutné jako je dnes další trasa metra. Jeho potřebností se tedy nic fatálně neztrácí, „věčná“ ztráta dobrého přestupu na Céčko v Bubnech by byla horší.

Petr Jetelina

A tunel pod Prahou 6 kde?

Vladimír

V Bubnech bych ho nehledal.

Pat

Na Praze 6 bych tipoval

midder

Špatná Praha, ale posunulo se to. Nemělo by to začínat tento rok, ale až 2027. Termín dokončení je stejný.

Ivan_pha

Tunel Praha 6 spíše až 2029, snad.

Frantisek X

Anebo zadrátovaná jednokolejka, než někomu dojde, že druhý dvoukolejný tunel (souběžně s metrem) je zkrátka příliš, a vrátí se k subtilnějšímu řešení.

Ondra L.

No hlavne toho materialu, co by se tam muselo vybagrovat, odvozit a zase navozit. Argumentuje se klidem pro obcany a misto jednoduche stavby na max dve sezony se tam bude pet let bagrovat a jezdit tisice nakladaku.

Adam Ř

Argumentuje se tím, že nefunkční stavební přepisy dávají občanům de facto neomezené možnosti povrchovou trať blokovat, tedy se holt musí pod zem

Ondra K.

Vzhledem k charakteru území a prostorovým možnostem podél stávající trasy je neprojednatelnost povrchové varianty celkem logická. V situaci kdy je podpovrchová varianta technicky proveditelná není moc co řešit.