Obrazem: Nové nádraží Bubny už roste do výšky. Dron fotil největší pražské železniční staveniště

Stanice Praha-Bubny, dilatační celek 1, ŽB konstrukce zastřešení, vespod jižní vestibul. Foto: Martin ZoubekStanice Praha-Bubny, dilatační celek 1, ŽB konstrukce zastřešení, vespod jižní vestibul. Foto: Martin Zoubek

Na aktuálních fotografiích se již rýsuje nové nádraží i obě železniční estakády.

Na největším současném pražském železničním staveništi pokračují práce na novém nádraží Praha-Bubny. Jeho budova, která je oproti původnímu nádraží předsunuta do sousedství stanice metra C Vltavská, už roste do výšky a nabývá svého budoucího tvaru.

Na fotografiích jsou patrné i obě estakády, které budou z nádraží vycházet. Jak menší směrem do Bubenče, tak větší tvořící budoucí rychlodráhu směrem na Dejvice, Kladno a Letiště Václava Havla.

Na té vzniká v zářezu do Stromovky i nová zastávka Praha-Výstaviště. Stromovku s Letnou propojí nedaleko budoucí zastávky nová lávka, která pěším umožní pohodlnější cestu mezi oběma parky.

Modernizace úseku ze stanice Bubny začala loni v lednu. Jedná se o jeden z úseků budoucí trati z centra na letiště a do Kladna, konkrétně jde o zhruba 1,3 kilometru. Navazuje na již zrekonstruovaný Negrelliho viadukt.

Zakázku na úsek Bubny – Výstaviště získalo sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 3,8 miliardy korun bez DPH.

Trať se zdvoukolejní a elektrifikuje. Povede z větší části po estakádě, čímž zmizí stoletá bariéra v podobě náspu. Zanikne také přejezd v Bubenské ulici. Hotovo má být v roce 2025.

Podrobné popisy jednotlivých stavebních objektů najdete v popiskách fotogalerie.

Stanice Praha-Bubny, dilatační celek 1, ŽB konstrukce zastřešení, vespod jižní vestibul. Foto: Martin ZoubekStanice Praha-Bubny, dilatační celky 1 - 3, ŽB konstrukce. Foto: Martin Zoubek Praha-Bubny, dvě kratší estakády navazující železniční stanici, zemní práce za mosty. Foto: Martin Zoubek Praha-Bubny, dvě kratší estakády navazující železniční stanici, realizace mostních říms. Foto: Martin ZoubekVelká estakáda směr Praha-Dejvice, prostorová skruž NK č. 3. Foto: Martin ZoubekVelká estakáda směr Praha-Dejvice, armatura nosné konstrukce. Foto: Martin ZoubekVelká estakáda směr Praha-Dejvice, NK č. 2, realizace mostních říms. Foto: Martin ZoubekKratší estakáda navazující železniční stanici, směr Praha-Bubeneč. Foto: Martin ZoubekZajištění zářezu za zast. Praha-Výstaviště kotvenou pilotovou stěnou. Foto: Martin ZoubekOdtěžování zářezu za zast. Praha-Výstaviště. Foto: Martin ZoubekVelká estakáda směr Praha-Dejvice, již hotová NK č. 9 přes ulici Dukelských hrdinů. Foto: Martin ZoubekVelká estakáda směr Praha-Dejvice. Foto: PIDVelká estakáda směr Praha-Dejvice. Foto: PIDVelká estakáda směr Praha-Dejvice. Foto: PIDStanice Praha-Bubny. Foto: PIDStanice Praha-Bubny. Foto: PIDStanice Praha-Bubny. Foto: PIDStanice Praha-Bubny. Foto: PID
Tagy Bubny-Výstaviště Metrostav TBR Praha-Bubny Správa železnic
85 komentářů