Obrazem: Nové nádraží Bubny už roste do výšky. Dron fotil největší pražské železniční staveniště
Na aktuálních fotografiích se již rýsuje nové nádraží i obě železniční estakády.
Na největším současném pražském železničním staveništi pokračují práce na novém nádraží Praha-Bubny. Jeho budova, která je oproti původnímu nádraží předsunuta do sousedství stanice metra C Vltavská, už roste do výšky a nabývá svého budoucího tvaru.
Na fotografiích jsou patrné i obě estakády, které budou z nádraží vycházet. Jak menší směrem do Bubenče, tak větší tvořící budoucí rychlodráhu směrem na Dejvice, Kladno a Letiště Václava Havla.
Na té vzniká v zářezu do Stromovky i nová zastávka Praha-Výstaviště. Stromovku s Letnou propojí nedaleko budoucí zastávky nová lávka, která pěším umožní pohodlnější cestu mezi oběma parky.
Modernizace úseku ze stanice Bubny začala loni v lednu. Jedná se o jeden z úseků budoucí trati z centra na letiště a do Kladna, konkrétně jde o zhruba 1,3 kilometru. Navazuje na již zrekonstruovaný Negrelliho viadukt.
Zakázku na úsek Bubny – Výstaviště získalo sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 3,8 miliardy korun bez DPH.
Trať se zdvoukolejní a elektrifikuje. Povede z větší části po estakádě, čímž zmizí stoletá bariéra v podobě náspu. Zanikne také přejezd v Bubenské ulici. Hotovo má být v roce 2025.
Podrobné popisy jednotlivých stavebních objektů najdete v popiskách fotogalerie.