cargo

Obrazem: Nová D4 už se začíná v krajině rýsovat, s přípravou pomáhají i koně

Stavba dálnice D4. Pramen: Via SalisStavba dálnice D4. Pramen: Via Salis

Kolem budoucí dálnice bylo nainstalováno 16 kilometrů tkaniny, která ochrání obojživelníky před stavebními stroji.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan Dressler

Zbytečné vyhazování peněz a ničení krajiny, na konci automobilového věku. Silnice se teď opravovala, na dlouhých úsecích byla doprava řízená semafory střídavě v jednom směru, a v zásadě stačila. K čemu dálnice, když aut už bude jen méně?

Pražák

Jasně, koleje do každé ulice, šukafon do každé rodiny.

Vita

Automobilový věk zdaleka nekončí. Možná se blíží konec klasických spalovacích motorů a blíží se (pomalu) čas autonomních vozidel… ale přesedlání do vzduchu opravdu nehrozí.

Konkrétně k Vašemu „v zásadě stačila“ – jako uživatel I/4 bych Vám doporučil optat se ve vesnicích kolem Chraštiček, jak fajn jim přišel ten poslední (zmiňovaný) semafor. My jsme jezdili radši až přes Březnici, protože kolona před semaforem bývala na víc jak 30 minut. Ale navigace honily lidi po všech vesnicích (zkratkách) kolem. A bohužel, pro spoustu řidičů „Průjezd zakázán“ nebo „Zákaz vjezdu mimo dopr. obsluhu“ znamená mnohem míň než minuta navíc v koloně 🙁

Facepalm

Tak v téhle logice by samozřejmě v „zásadě stačilo“ kdekoli cokoli a můžeme odpískat výstavbu infrastuktury en bloc.

Holy James

Jestli se vyplní vaše vize, tak se z D4 třeba časem stane luxusní cyklostezka.
Spokojen?

SaulGoodman

První fotky to nejsou, ŘSD má na webu fotoalba, která budou pravděpodobně průběžně aktualizována. Je tam výrazně více fotek. Stačí rozkliknout složku D4, příslušný úsek a příslušné datum.

https://www.rsd.cz/wps/portal/!ut/p/a0/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjb1MDRwDQy0MLMOcDQ18DPULsh0VAVKYyVg!/

SaulGoodman

*teď koukám, že tvrzení o prvních snímcích je jen na Twitteru, ne přímo v článku.

Koro

Takže budeme mít jednu dálnici ze středních Čech do jižních. A druhou jinde z jižních do středních 🙂 Negativem bude další zatížení silnice mezi Příbramí a Zdicemi, kdo tam jezdí, tak ví, o čem mluvím. Nemluvě o tom, že D4 je chalupářská dálnice od Příbrami na jih. Tzn v pondělí v 8 večer tam projedou tak 3 auta za hodinu. Každopádně každý km dobrý.

Kandelábr

Chtělo by to propojit D5 a D4 přes novou D20 přes Blatnou.

Koro

Souhlas. A pokračováním Z Písku do Tábora

Michal

A D38 Mladá Boleslav – D11 (Podebrady) a taky ji rovnou protáhnout na kříž u Mirošovic jako D311. A když už jsme u toho, D16 komplet mezi Ulibicema a Řevničovem. Vůbec bych se jí nebál protáhnout kolem Rakovníka až do Plzně na dál na Folmavu jako novou D27 – D26 🙂

Jaroslav Zika

Ještě bych to protáhl mezi Repesinem a Zablatim třeba jako D 56

Bvovka

D38 už je v Rakousku skoro hotová a my máme úplný prd, tedy az na ten kus u Jihlavy

Petr

Vzhledem k současné hustotě dopravy a k tomu, jaká je budoucnost individuální automobilové dopravy, si myslím, že obyčejná přeložka I/20 v nové stopě s rozšířením na čtyřpruh před Plzní bude bohatě stačit. Nemá smysl počítat s tím, že trend nárůstu automobilové dopravy bude pokračovat stejně jako v letech minulých. Jasně, vypadalo by to nádherně, mít nádhernou propojenou síť dálnic, ale dálnice se staví z jiného důvodu než aby se nad nimi občané kochali v mapách.

Havel

super