Obrazem: Nádraží v černo-oranžové. Nový navigační systém se testuje už i na železnici
Pokud se nový systém osvědčí, vznikne na všech nádražích páteřních linek S.
Železniční zastávka Praha-Dolní Počernice se stala pilotním vlakovým nádražím pro testování nových navigačních prvků, které Pražská integrovaná doprava (PID) označuje projekt Čitelná Praha.
Stávající celostátní systém Správy železnic se doplnil tabulemi s trasou linek S, které přes Dolní Počernice jedou. Podle autorů Čitelné Prahy to lidem usnadní rozhodování, kterým směrem jet, podobně jako v pražském metru. Navigaci na okolní cíle zajistí i obelisk s mapou blízkého i vzdálenějšího okolí a směrovka na nejdůležitější cíle v okolí.
Zčernají další zastávky i nádraží. Čitelná Praha ukázala své plány, chystá i nový vyhledávač
Na přítomnost vlakové zastávky už zdálky upozorňuje tzv. totem neboli velká prosvětlená kostka se symbolem vlaku a Eska připevněná na sloupu veřejného osvětlení. Podle PID totiž častým problémem pražských železničních zastávek je, že nejsou na první pohled z dálky vidět a lidé, kteří vlakem nejezdí pravidelně, nemusejí nádraží na první dobrou najít.
Stávající plechové desky s tištěnými informacemi přímo na nástupištích nahradily nové vitríny. Bude se u nich testovat odolnost proti vandalismu.
Na všechna páteřní nádraží
Nový doplňkový navigační systém připravil ROPID na základě návrhu designérů ze Side2 a A69 a vznikl ve spolupráci se Správou železnic, která spravuje celostátní informační a orientační systém na železničních stanicích a zastávkách. Ten ale neobsahuje některé nadstandardní informace potřebné pro snadné cestování často jezdícími vlaky příměstské dopravy.
Pokud se nový systém osvědčí, hodlá ho ROPID osadit na všechna vlaková nádraží na trasách páteřních vlakových linek S, a to i na území Středočeského kraje.
Kritizovaní jezevčíci dostali novou verzi. Nad dveřmi metra ukazují už jen jednu linku
Projekt Čitelná Praha má za sebou již několik pilotních nasazení ve stanicích metra Palmovka, Jiřího z Poděbrad, Chodov či ve vozech metra. Na povrchu se obelisky a směrovky pro pěší navigaci objevily v okolí Štvanické lávky a u Edenu. Totemy pro zvýraznění stanice metra a železnice pak na Malostranské, Palackého náměstí, Hájích či u nádraží Eden, komplexní navigace pak v rámci lávky k vlakové zastávce Rajská zahrada.