Obrazem: Nádraží v černo-oranžové. Nový navigační systém se testuje už i na železnici

Zastávka Praha-Dolní Počernice se stala pilotním vlakovým nádražím pro testování nových navigačních prvků Čitelné Prahy. Foto: PIDZastávka Praha-Dolní Počernice se stala pilotním vlakovým nádražím pro testování nových navigačních prvků Čitelné Prahy. Foto: PID

Pokud se nový systém osvědčí, vznikne na všech nádražích páteřních linek S.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Moc pěkný, jen tak dál! Podstatně civilizovanější než současný stav.
A ty teploměry se stanicemu jsou super, pro orientaci zdaleka nejlepší a navíc v lepším designu než v metru (JzP například).

Vesper

Já myslel, že design železničních stanic a zastávek určuje SŽ a ta ho pochopitelně bude chtít mít jednotný v celém státě.

kopr

krasne, ale co ten prague Johnny Walker? Doufal jsem, ze to odstrani a očividně na něm trvají

Zlámalík

Láhev Johnyho je schovaná uvnitř.

Edudant

Jak se to vyhodnocuje někdo počítá ztracené obyvatele? A jak zrovna v Počernicích kde muzetejet tam a nebo zpátky.

Honza V.

Barevně to připomíná navigační systém z metra z 80 let. Chápu, nic nesvítí do dálky lépe než černá. Co se týče volby údajů podle důležitosti a významnosti, velikosti a rozpalu písma a využití plochy, je to dost katastrofa. A úplně nejklíčovější informací je sousloví „pražský chodec“. Proboha proč? Mimochodem, už má Správa železnic nějaký systém pro periodické kontroly stavu zařízení a pro efektivní nahlašování a okamžité řešení závad?

Krachbumente

Každých pár let něco nového. Již předchozí systém byl nejlepší. Stejné argumenty se používají i pro zavedení nového návrhu. Nějak si myslíte, že lidé jsou příliš hloupí. Nový systém je ještě složitější než ten předchozí. Zároveň se lidem říká, že byli příliš hloupí na to, aby si našli stanici 🙈.

M1M2

Vypadá to sympaticky, snad se na tom nepodepíší vandalové. A smysl to dává.

Honza V.

Když ne vandalové, tak absence údržby se na tom podepíše určitě.

kopr

stejne jako na nobych paradnivh tram zadtavkach, brecel bych

XXXD

Za mě designově povedený orientační systém (v zahraničí se inspirovali na správných místech). Možná jen škoda že zrovna v Počernicích nebudou ty tabule už v prosinci odpovídat realitě (místo S7 budou vložené spoje S1 na Masaryčku).

Karl vB.

4 dotazy:
1. Jaká je informační hodnota toho horního oranžového prvku s nápisem „Pražský chodec“?
2. Kolik stojí jeden kus a kolik kusů už bylo instalováno?
3. Budeme na každou směrovou tabuli na ulici/ silnici v Praze analogicky přidávat „Pražský motorista“, aby bylo jasné, komu je cedule určená?
4. Jak je zaručená stálost barev – ochrana před působením UV záření?

Pat

Tohle se ale ptejte jinde než na fóru pro laiky.

Jerry

1 dotaz:
1. Proč se na to ptáte tady?

Mako

Jinak…. Ať je co je – Čecháčkům se nezavděčíš s ničím, vždy bude někdo na něco pindat.

Mako

To samé se testuje na Rajské zahradě…. Na tabuli SŽ „platform“, na černých cedulích PID „track“… Mělo by to být jednotné…

kopr

platfor a track jsou AAA le 2 různé veci

Petr

Snad to vydrří čisté a bude to dostatešně odolné proti vyblednutí a vyhřátí sluncem. Ale pořád lepší něco než nic. Zastávka Příbram III. poliklinika přestup na linky S a další vlakové spoje. Systém“hledej šmudlo“ 😀 https://mapy.cz/letecka?pid=89764381&newest=1&yaw=4.177&fov=0.515&pitch=-0.118&x=14.0006618&y=49.6752213&z=20&ovl=8

Hasler

Za mě je to super. Konečně je vidět, kudy na nádraží i pro přespolní, viditelnost a čitelnost v pohodě a na „Pražském Chodci“ zobrazená důležitá místa v okolí (Úřad, školy atp.) bomba.

K tomu mám jedinou možná výtku, je tam označeno centrum a hned pod tím je značka zastávky autobusu na Novozámecké, což trochu svádí, že tam jezdí autobusy do centra a ne, že to znamená směr do centra obce. Neví někdo, jestli se dají někde napsat připomínky? Díky!

M 474 003

Dolní Počernice by především měly vyřešit podchod pod malešickou tratí. Současný stav je takový, že kdo dobíhá vlak, přebíhá, i když je přejezd uzavřený. Bez ohledu na nákladní vlaky, které nemají šanci zastavit.

Hasler

Imho ho tam není kam postavit aby se vešel, navíc sražení u nás jsou při přecházení přes hlavní trať, když nechtějí lidé jít podchodem. Ještě jsem asi nezažil sraženého na přejezdu do Malešic (tím ale netvrdím, že se přebíhání na výstrahu neděje).

Jerry

Ať se udělá cokoli, seběhnou se joudové s hláškou: „hlavně by se mělo udělat“

Air Traveller

Tak ale tohle nevypada vubec spatne.