Obrazem: Nádraží Úvalno uniklo demolici Správou železnic, obec ji proměňuje na informační centrum
Budova nádraží v Úvalnu po rekonstrukci. Foto: Obec Úvalno
Proměna zchátralé budovy vyšla na zhruba 3,5 milionu korun.
Proměna zchátralé budovy vyšla na zhruba 3,5 milionu korun.
Viděl jsem u nás ve městě jak na zastávce zbourali strážní domek a nahradili ho touto betonovou sra.kou.
Domek původně sloužil jako závorářské stanoviště a měl dřevěnou přístavbu čekárny a výdejny jízdenek. Ta po nějakých 80 letech shnila a byla nahrazena před 10 lety dřevěnou verandou. Domek se opravil a byl v něm kiosek. Elektrickou skříň od závor postavili zbytečně na druhou stranu silnice. Před 4 lety SŽ rozkázala domek zbourat a tak se taky stalo. Vrchol ignoratství těch škrábalů na ředitelství
a zbytečná demolice, která stála spoustu peněz.
kolikpak asi stála ta prefabrikovaná čekárna která je místo nádražní budovy?
Odpovědi se nedočkáte. Je to výsledek dodavatelsko odběratelských vztahů. Rozhodně ale byla dražší než např.dřevěná. Postup SŽ není jasný. V mnoha případech zničili původní zastávky a na místě dnes není nic, přitom oprava by stála to samé jako zbytečné demolice, zvláště kdyby v tom byly zájmy obce. SŽ se ale neumí s obcemi domluvit. A tak porušují vědomě zákon.
to jistě. a není přecijen pro cestujícího lepší v přístřešku při čekání na spožděný vlak být na čerstvém zimním vzduchu s poletujícími vločkami, než uvnitř budovy? :-)))
Čekárnu můžete zamknout vždycky… 🙂
Asi jak pro kterou generaci. Starší lidé mají rádi teplo. Mladým trocha chladu neškodí, většinou se zahřejí nějakou aktivitou. Správu železnic nic neopravňuje k tomu, aby vnucovali všem občanům sparťanskou výchovu a nechávali je čekat v zimě na mraze.
Sami si pak hoví ve svém autíčku za státní peníze. Přece by jste po nich nemohli požadovat, aby jezdili vlakem!
Britská královská rodina vlak používá mimochodem dodnes. A jak se sluší na šlechtu, má svůj vlastní vagón.
Pokuste si ji objednat, cena je dohodou.
https://www.zpsv.cz/wp-content/uploads/2021/03/ZPSV-cenik-1-3-2021.pdf
Moc hezká rekonstrukce… palec nahoru
Pouze se mi zdá, že SŽ se pouze chce zbavit svých povinností a tlakem a demolicemi je převést na jiné např. obce, soukromého vlastníka atd. K čemu potom SŽ je? To už se může na obce a soukromníky převést všechno.
prý už opravili tu tabulku s náklady na nevyužívané tratě, z desítek či stovek miliioů nákladů
je rázem asi tak 6 a to je v tom oprava u D8 Prackovic !
Z venku to vypada hezky, ale linka, nova dlazba kuchynce a navytek z te sede drevotrisky je uplna zvrhlost, co nemuze vic kontrastovat s peknou dlazbou v hale a drevenymi dvermi ap. Pekny humus:/
V článku je uvedeno, že původní budova je z r. 1875 – pochybuji o tom. Stavba je podle mne minimálně o 20let mladší a pochází z období až po zestátnění MSCB. Já to teď nemám po ruce – koho by to zajímalo, tak ve Slezském zemském archivu v Opavě je archivní fond k MSCB. Není sice komplexní, ale právě stavební záležitostí z období kkStB úseku Opava až cca Bruntál tam jsou. Jinak rekonstrukce celkem zdařilá, velkorysá. Škoda, že zapomněli naznačit po zateplení ten spodní vodorovný trám hrázdění – z nepochopitelných důvodů ho úplně vynechali – to vypadá fakt dost divně.… Číst vice »
Moc hezká budova a moc hezky opravená. Pak že to nejde.
paráda, na této trati jsem začínala jako výpravčí a v Úvalně několikrát sloužila. Nádhera, kde jsou ty časy…..
Krásné, tleskám..snad by se něco podobné mohlo povést i ve Skrochovicích..
Ve Skrochovicích by měla po celkové rekonstrukci budovy sloužit cestujícím dálkově otevíraná čekárna včetně vstupu na WC, které bude nově bezbariérové a umístěné uvnitř budovy.
Vždy moc rád vidím, když se podaří zachránit budovu z 19. století.
Zvlášť v tomto případě, kdy budova nebude vadit budoucímu zvelebení tratě (ta povede stejně jako nyní)
Udělali to relativně pěkně zvlášť vzhledem k rozpočtu, nicméně ta česká posedlost každý dům zabalit do vrstvy polystyrénu je něco, čemu hned tak neporozumím. Zvlášť u hrázděné stavby, kde hrozí poškození nosné dřevěné konstrukce vlhkostí.
Tepelná náročnost budovy a ekopředpisy. https://cs.wikipedia.org/wiki/Průkaz_energetické_náročnosti_budovy
aneb jak zuradovat a „zodbornit“ bydleni. Zadny volny trh, zadna svobodna vule. Uz to tu bylo – centralni planovani a je to z podstaty kradez a zlo.
Ta posedlost není až tak česká, předpisy o energetické náročnosti budov dědí ČR z EU.
Tak odtud vane ten mrazivý, sychravý vítr…
A proto si Britové mohou nechat své cihelné neomítnuté režné zdivo a jednoduchá okna, kde se v bytě zatápí v krbu jenom večer a v pokoji je krásných 16 stupňů Celsia. (kamarádka byla na studijném pobytu v GB a mám i jiná svědectví důveryhodných osob o úrovni tepelného komfortu v Spojeném Království)
Tak energetické štítky budov jsou záležitostí necelých posledních deseti let. No a nové předpisy EU o tom že jiný než pasivní dům už nepostavíte se jich už týkat nebudou.
Nejen tepelný komfort, plísně , apod. I v poměrně dobře situovaných rodinách, Ty staré nezateplné domy to prostě neumožňují.
Ďábelské EU, kde čeští zástupci při přípravě pravidel zarytě mlčí, nic konstruktivního nenavrhují a doma to podávají jako nevyhnutelné rány boží.
Čeští úředníci si přisadí, vymyslí si vlastní vrstvu byrokratických požadavků a vymlouvají se na EU.
No a pak máme kolující bláboly, kterými se lidé navzájem ohromují jako zde v diskuzi.
(U rekonstrukcí neexistují požadavky na energetickou náročnost.)
Ne, EU je socialismus v nove forme. Multikulturni a environmentalni. Dalsi ciste zlo. Nic vic.
A nesvadejte to na ceske zastupce. Ti ta prvidla (vetsinou) nevymysleji. Uvedomte si, ze v evropskem parlamentu ma vetsinu tzv. liberalne-zelena frakce. A EK je jen prodlouzenou rukou Berlina.
Co to melete?
1. Zateplení =/= polystyren. V Evropě to dělají i jinak, je to sice o 1/4 dražší, ale fakt to není tenhle hnusnej polystyren. Konzervují tím i secesní fasády, něco co čecháček prostě umět NECHCE, raději to oseká a dá tam polystyrenové desky.
2. U rekonstrukcí PENB nepotřebujete.
3. Vy jste ten klasickej Čecháček „po mně potopa“. Je úplně jedno, jestli a jak to škodí okolí, JÁ MŮŽU a jakákoli regulace je KOMUNISMUS. Jen komunista naruby.
Jak se zatepluje secesní fasáda, aby zůstala secesní? Děkuji za info.
Secesním polystyrenem
https://www.google.com/search?q=zateplen%C3%AD+historick%C3%A9+fas%C3%A1dy
Nemáte zač.
dá se to udělat zevnitř nebo zvenku s tím, že se ale i na zateplené fasádě udělá původní výzdoba. jen je to drahé.
osobně bych to nedělal ani tak, ale jde to.
Takže v podstatě atrapa. Jak jinak.
tak někam odmigrujte, kde vás ten neosocialismus nebude ohrožovat. doporučuju třeba texas nebo něco jako arkansas, kentucky aj.
Zvláštní, že si jinde s tím nedělají hlavu. Ve Francii obnovují stará nádraží běžně a v Británii po celou dobu jejich působení v EU. Nejspíš to bude proto, že na staré budovy se předpis nevztahuje.
Je to rekonstrukce starého baráku, navíc se nejedná o obytnou stavbu, takže ty požadavky by měly vycházet spíš od investora, který chce zajistit někou (finanční) efektivitu provozu. Osobně si ale myslím, že v takovéto situaci stojí za to uvažovat nad méně klasickými postupy – zateplení zevnitř a třeba opatřit výplně zdiva alespoň tepelně izolační omítkou, čímž se svými vlastnostmi trochu přiblíží nosnému dřevu.
To není ani tak posedlost, ale dneska už nutnost. Já jsem si postavil nízkoenergetický dům – tepelné čerpadlo, 35 cm polysterenu ve střeše, 18 cm ve stěnách, 15 cm pod domem. Platím za topení, ohřev teplé vody pro 5 lidí a za komplet elektriku 18.000 Kč ročně. Rodiče mají dům v podstatě z roku 1980 bez jakéhokoliv zateplení a platí za to samé cca 80.000 ročně – topení LTO, ohřev TUV boiler, vaření propan. Ten dům vám prostě každý rok sežere 4x tolik než by musel. Navíc má dům z roku 1980 spousty tepelných mostů (betonové překlady, vykonzolované balkony, pozednice… Číst vice »
No, ale nedej Pán Bůh, aby vám to z nějakých důvodů nechtěně „blaflo“ – to by se vám pak ten polystyrén opravdu vyplatil.
Tak může použít minerální vlnu, ta nehoří..
Jako 80 000 za energie pro dva důchodce? To vytápí přímotopama, ne?
A jinak tyhle baráky jsou málokdy tak dobře vymyšlené, že má smysl je rekonstruovat (nebo oblepovat polystyrénem). Lepší zbourat a postavit z dutých cihel něco normálního.
Vidite, jen takovy podotek. Cena energetickych surovin poslednich cca 20 let dlouhodobe klesa. Uhli, ropa, zemni plyn, jaderne palivo. Je tolik novych a novych nalezist energetickych surovin, presto ucty za energie rostou. To jsou ty zelene priplatky, zvysene naklady na distribuci, technickou regulaci,….
Ja jen, ze draha energie zhorsuje konkurenceschopnost hospodarstvi. Mene se vyplaci cokoliv delat, tvorit, inovovat a s tim konkurovat a vice se vyplati dovazet odtud, kde zeleny socik zatim nezavedli.
Ano, úroveň zemí 3. světa je přesně ta, které bychom měli dosáhnout, že.
Nechcete taky pálit odpadky ve škarpě jako v Indii, protože je to levnější?
Je to jejich dum. Jejich rozhodnuti. Neni duvod, aby jim do nej kvakal kdejaky „odbornik“ s PENB.
Uvedomte si, ze clovek k staru si rika neco v tom duchu, ze za chvili tu nebudu, ci budu potrebovat Domov duchodcu a mladi si to udelaji podle sebe. Zbytecna namaha. Navic. clanek je v prve rade o puvodni budove nadrazi oblepene polystyrenem s tim, ze si na hrazdene zdivo hraje obkladem.
Moc pěkně zrekonstruováno. A pak že se staré, které vypadají zchátrale, musí nutně bourat. Tady je krásně vidět, že nemusí a naopak mohou vypadat i moc hezky, když se dají do pořádku.
Jako ta rekonstrukce samozrejme vypada hezky, ale ta logika… Nacpou do neceho 3.5 milionu a pak zacnou premejslet co s tim budou delat. A nejlepsi co je napadne je nedelni prodej suvenyru.
Mám pocit, že to obec kupovala už s tímto záměrem. Nyní se už jen řeší JAK a v JAKÉM formátu se to bude provozovat – prostě, jestli tam bude zmrzlina točená či balená ….
Tedy pseudo-záměrem.
Tak to vidíte poměrně optimisticky….
Zdá se mi. že by to s trochou snahy mohla být hospoda, tak třeba tam mít levné pivo a frytky pro Poláky… Ale k jinému záměru jsem poměrně skeptický.
Podle této logiky je vlastně špatně že spousta měst a obcí investuje spoustu peněz do starých domů hradů zámků a různých dalších památek.
Není to ani dobře ani špatně, je to prostě jejich věc. Pokud by obec odkoupila , nebo si nechala převést velký stavební objekt, který je památkové chráněný, a má nárok na státní rekonstrukci, tak je to to může být likvodační tah, protože takové rekonstrukce vyjdou často na 250 až 500 mil. Nicměně zvláště na Slovensku se toto děje, a města se pouštějí do takových věcí. Ty peníze potom mohou někde chybět Či-li není to ani dobře ani špatně. Jde jen oto, zda rekonstrukci udělá město, a objekt pak bude jeho, nebo to udělá stát¨, a objekt zůstane státu. Samozřejmě pokud… Číst vice »
Jde o to, zda externality umožní ekonomické provozování něčeho. Opravím hrad, přijdou turisti, dají si věčeři v hospodě, koupí si suvenýr. A tak to dává smysl. Pak přijde zákaz pohybu a je po výpočtech. Ale snad se jak do Banské Štiavnic etak Krumlova turisti vrátí. I když já davy nesnáším.
Muselo být od samotného začátku jasné, že tato budova nebude mít žádné využití. Ale nám do toho nic není, protože obec je samosprávná, a když vyřeší školu a školku (což u Úvalně obojí je, pak t si dělá různé věci podle chuti. Jde ale o to, že peníze na takové věci mají zpravidla obce, kde nějaká podnikající společnost daní tzv. sdílené daně. Jinak by do toho nešli. A když účel stavby není, musí se něco vymyslet, třeba informační centrum.
Hloupá řeč: stačí si přečíst poslední větu textu.
Zajímalo by mě přes tyhle všechny nesmysly okolo EU a předpisů či povinností obcí, kdo zaplatí ty miliardové škody které SŽ svévolně způsobila a o kterých se ví. Ve většině případů porušila vědomě zákon a jejich konání se neslučovalo s prací správy.
No pak jsou taky hlediska, která lze dost těžko přepočítávat na korunu, třeba ‚pěkná brána do obce‘, ‚prestiž‘ apod. Jak byste třeba chtěl vyčíslit ekonomiku veřejného osvětlení? A proč utrácet za veřejnou zeleň? I kdybych to bral jenom jako pěknou čekárnu s hajzlíkem, tak mi tři a půl mega za to až tak přemrštěné nepřijde, obzvlášť pokud měla být alternativa posprejovaný antivandal.
Ekonomika veřejného osvětlení bude ještě dlouho naprosto ztrátová, protože v 02:00 moc lidí nechodí. Ale lampy musí mermomocí svítit celé noci lidem do oken…
Ekonimika veřejného osvětlení se samoyřejmě spočítat dá a většinou je ten aspekt, že lidi paltí za pocit bezpečí a jsou i studie, že to snižuje kriminalitu. Což je opět efekt, který se dá nějak finačně spočítat. Každopádně pokud někomu vadí, že mu svítí do oken, tak je nabídka závěsů, rolet dostatečně široká.
Smekám! Ta rekonstrukce na nádherná. Předtím fakt barabizna, ale odkrytí cihel tomu dodalo šmrnc. Vypadá to, jakoby to navrhoval nějaký architekt, to není jen práce normálního projektanta. Jen tak dál a víc takových!
To není odkryté. Je to obklad přes zateplení. I to hrázdění je obklad.
Je možné, že finální vrstva je nakonec přidaná, což je asi kvůli zateplení. Ale ty původní cihly tam pod tím jsou, to je vidět na fotkách z rekonstrukce, když tu venkovní omítku osekali. Každopádně za mě prostě palec nahoře, moderní rekonstrukce, ale vkusný retro vzhled.
na té fotografii „osekané“ omítky ale zmizelo původní hrázdění, to by nemělo (hrázdění je dřevěná trámová konstrukce stěny vyzdívaná cihlou) takže spíš tipuju, že stěna je přezděná znovu. Jestli zůstalo původní zdivo a hrázdění na jiných obvodových stěnách je třeba možné. Ale museli udělat spodní izolaci proti vodě, nový krov, takže z té stavby by toho moc nezbylo a bylo by snazší to postavit na stejném místě znovu. Ale nebyl jsem tam, hodnotím jen podle fotek, tak se za omyl předem omlouvám.
tak pardon, z páté fotky to vypadá, že ta „osekaná“ stěna je přístavba na původní štítové stěně, takže ta přístavba nová je, ale za ní mohla zůstat původní štítová stěna i s hrázděním, nyní coby vnitřní stěna.
cili kldine mohli barak zborit, na miste odlit steny z betonu, oblepit polystyrenem a obkladem. Atrapa jako atrapa.
To nevypadá na odkryté cihly, ale imitaci obkladem cihelnými pásky, dost možná pravděpodobně na zateplenou fasádu. Prostě z původní stavby nezbylo bezmála nic, ale výsledek je na pohled dobrý, stokrát lepší než demolice. Plánovanou demolici některých nádražních budov na trati Olomouc-Krnov odsuzuji.
„Prostě z původní stavby nezbylo bezmála nic“
Nesmysl: původní stavba tvoří právě jádro současného stavu!
akorát už ho nikdo neuvidí 🙂
Není to tak, alespoň podle těch mála fotek z hrubé stavby. Ta cihlová štítová stěna je zjevně přezděná, chybí tam hrázdění. Krov atp. také nové, takže prostě celkově řečeno zdařilá napodobenina, potud chválím. O historické stavbě se ale mluvit moc nedá, historické stavby umí opravovat např. v Británii, nositelem historie totiž není jen dizajn, ale původní omítky, dřevěné prvky, povrchy atp. Když se ale vrátím k tomu nádraží, určitě to je správně, protože stavebně-technické vlastnosti původní stavby by byly problémové k využití v 21. století.
Napodobenina by to byla, kdyby to původní celé zbourali („srovnali se zemí“) a celé znovu postavili ze zcela jiného materiálu, který by s tím původním neměl společnou ani podstatu – tohle je rekonstrukce, byť s nějakými změnami, ale pořád její jádro tvoří ta původní stavba, jen s nějakými vyměněnými díly a prvky (jako třeba tím novým krovem).
Obce nejsou povinny opravovat státem opuštěný majetek. Navíc, když pro něj nemají žádné použití. Na této trase jsou navíc zastávky často úplně jinde, než je obec.
A on snad tohle byl nějaký „státem opuštěný majetek“, když jej obec od „státu“ řádně koupila, takže jí regulérně patří?
Proč obcím, které nechtějí zastávky a drážní budovy demolovat, nevyplatí SŽ peníze, které by dala za demolici. Obce by je jistě opravili.
Obec dostala dotaciu 1 mil. Kc.
Tak to tentokrát byla dotace rozhodně užitečná!
Obce jsou samosprávné, SŽ pečuje o železniční stavby, nekšeftuje s vesnicemi.
Vzhledem k tomu, že zastávky jsou často úplně mimo obce, nemají vesnice vlastně ani žádnou vazbu na ta nádraží, nepotřebují je. Musíte si uvědomit, že je to součásti technické infrastruktury. SŽ není nějaké muzeum ani skanzen.
Bože, vy jste ale trkvas:
https://www.google.com/maps/place/50%C2%B002'57.5%22N+17%C2%B045'17.9%22E/@50.0493056,17.753101,503m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d50.0492972!4d17.7549667
Nedomnívám se, že to lze brát takto.
Důležitý je výsledek. Co je prospěšnější? Opravená budova nebo demolice?
Moc pěkně opraveno. Zájem zastupitelů obce o historii je obdivuhodný.
Pěkné, pokud obce budou mít takovéhle nápady a plány, tak by SŽ měla dávat budovy i za korunu, protože i to je výrazné ušetření proti demolici.
Ano dostanete to za 1 Kč, ale oprava vyjde na 10 mil. Tak to vidíte trochu jednoduše. To je věcí těch obyvatel, zda chtějí vynaložit 10 000 001,-
Když se může u nás v Litni vyházet 6-7 mil. Kč/rok za různé nesmysly…
Tak v tom Úvalně ty peníze už nějak najdou…
Nikdo obcím nic nenutí…
Řekl bych, že tohle je cesta. Nádražní budovy u zastávek s jednou kolejí převést na obec, má-li obec zájem. Obec se postará mnohem líp o svěřený majetek, než nějaký správce Nábřeží, kam je to 8 hodin cesty vlakem.
Opravili to nádherně, to se jim musí nechat.
Jen ani sami neví, k čemu to bude sloužit… kdo bude jezdit do infocentra uprostřed ničeho?Nejsou to trochu vyhozené peníze?
Kolem Úvalna vede cyklotrasa Slezská magistrála, v Úvalně je pěkné koupaliště a rozhledna. Infocentrum, rozšířené třeba o prodej drobného občerstvení, by si mohlo návštěvníky najít.
Pokud se vymotáme z covidu 19, prozatím tomu ale nic nenasvědčuje, spíše půjde mutace za mutací a domek by mohl sloužit v zimě, pokud je chladno, k odkládání mrtvých.
Informační centrum, chááááááááááááááááá. To by jeden za takové naivity smíchy spadl ze židle.
To myslíte i za 5, 10, 15 roků?
Informační centrum jsem využil třeba minulý rok během letní dovolené v Jeseníkách, koupil jsem si pár drobností. Bylo výhodně kousek od nádraží, tak jsem ho navštívil.
Těsně vedle vede velmi využívaná cyklostezka Krnov – Opava. Obrovské množství lidí jede s dětmi na kole Krnov – Úvalno (na zmrzlinu a zpět). Další hojně využívaná pěší trasa Úvalno – Krnov (2 rozhledny, zřícenina hradu, poutní místo, rybníky + akorát vzdálenost i pro rodiny s dětmi). Částečně příhraniční turistika od nedaleké obce v Polsku.
Takto to nestojí. Když se provede likvidace budovy, SŽ se tím zbaví provozních nákladů a dalších rekonstrukcí v budoucnosti.
A když tu budovy předá/prodá obci, tak se tím nezbaví provozních nákladů? Mám za to, že zcela jistě zbaví.
Z Prahy do Krnova je to 6 hodin i s tramvají a taxíkem do Úvalna.
Sám jsem to jel 150x…
Moc pěkné. Kolikpak by za stejnou rekonstrukci zaplatila SŽ? Tak 10 milionů?
Počítám že nic – nějak nevidím důvod, aby SŽ provozovala stánek se zmrzlinou a infocentrum…
SŽ sama samozřejmě žádný stánek se zmrzlinou a infocentrum provozovat důvod nemá, ale měla by mít zájem, aby je tam provozoval někdo jiný, a i tím se dařilo lákat i cestující na železnici – jinak totiž časem nebude mít ani smysl vůbec žádná SŽ, protože nebude důvod nějakou železnici vůbec provozovat.
Zákazníkem SŽ není a nikdy nebyl cestující…
Přestože vaše logika samozřejmě platí. Ale úředníkům v Dlážděnce a na OŘ je to jedno. Ti si během homeoffice v pracovní době staví soukromé sauny apod. A pak si to obs**me my ostatní.
Fajn, ale spíš bych tohle bral jako vyjímku, co potvrzuje pravidlo. Bohužel se to neshoduje s místním podsouvaným narativem. Neříkám „zbourat všechno“ ale zaroveň taky „každý domek u dráhy se dá využít“. Tady tomu zkrátka přály okolnosti, je to asi trochu turisticky zajímavé místo, uvědomělé vedení obce atd.
Přesně tak a hlavně je potřeba hodnotit až po několika letech provozu. To co teď obec vidí jako zajímavá možnost využití může skončit po pár letech pouze výdaji a nutností udržovat v chodu. Ostatně v Ústí nad Orlicí byly taky velké plány o využití nádražní budovy.
Ale jinak způsobu využití fandím a snad se podaří projekt dotáhnout do konce a udržet.
Poznam. U nas na namesti postavili budovu, ktora v roku 2003 ziskali titul stavba roka. Je to 3 poschodova celopresklenna budova, takze v lete nuchladitelna a v zime nevykuritelna. Rocne naklady na prevadzku boli okolo 600 000 Kc. Uz par rokov je prazdna, lebo v nej nik nechce sidlit.
Ale ono to žádné zajímavé místo není, V životě bych tam nejel trávit volný čas. Spíše je to takový zapadákov, a v rovine.
Tady by si měla dobrá správa vzít příklad 🙂
A v čem?
Může SŽ provozovat informační centrum?
Může, jedno si aktuálně buduje na hlavním nádraží:-)
A není to málo, Antone Pavloviči? Neměla by těch Center provozovat stovky? A u té zmrzliny – tam je teprve „potenciál“…
Aby měli ti bezdomovci kde bydlet? 😀
To bude sloužit pro ni (SŽ) nebo obecně pro všechny dopravce nebo pro Prahu? Podle mě SŽ pro sebe informační centrum nepotřebuje.
Vzhledem k tomu, že Fantova budova se bourat nebude, tak je zájem o maximální využití čímkoliv smysluplným.
Není to ve Fantově budově, je to v odbavovací hale. Předpokládám, že to bude taková síň slávy.
Uf. Vždycky, když jdu po hlaváku a vidím tam ty velké oranžové cedule „Dobrá správa“, tak se stydím…
Tohle bude bezva potěmkiáda.
Tak pokud bude jedna pro SŽ, tak bych to možná s odřenýma ušima pochopil, ale můj názor se blíží k názoru mého předřečníka (Jaaa)), že to bude potěmkiáda. nevím, jestli potřebuje SŽ reklamu, určitě potřebuje nějak shánět lidi, potřebuje vysvětlovat a obhajovat svojí činnost, možná by taky mohla pro veřejnost zkusit vystavit svoje nápady do budoucna v panelech, ne jen přes web, na což se Prahlavák jako nejvíce zatížené nádraží asi hodí.
Budu se muset po vybudování podívat, a položit pár provokativních otázek. 🙂
Může hledat nějaké využití, nemusí informační centrum přímo provozovat, může to nabídnout právě té obci. Může tam po vzoru JHMD v atraktivních lokalitách mít ubytování nebo nabídnout třeba KČT pro tento účel. Bohužel, realita je taková, že Správu zajímá často jen demolice, za každou cenu.
Já si myslím, že SŽ není od provozování informačních center nebo ubytování, takže si brát z toho příklad nebude. Nabízet to může komukoliv, kdo ví co s tím, to je v pořádku.
a je SŽ od bourání objektů jen proto, že je nechce nikomu prodat?
Nevšliml jsem si, že SŽ nechce baráky prodávat, jen nechce prodávat ty, které můžou v budoucnu vadit při stavbách a ty ke kterým není žádný přístup pomocí veřejných cest.
Proč by měla (sama)? Lze přece i potřebný prostor jen provozovateli pronajmout a užitek z toho mohou mít všichni. (Jen by SŽ(DC) nesměla být nenažraná a chtít za ten pronájem „miliardy“, jak je jejím nechvalným zvykem: na přehnaném nájemném skončilo třeba i dost „nádražek“!)
Oprava budovy stala 3.5 mil. Kc. Dajme tomu 20 rokov do tej budovy nevrazite ani korunu. Nic sa nepesera a nebudete tych 20 rokov ani malovat. Takze to mate rocny najom 170 000 Kc len aby sa vam vratila oprava. To je takmer 15 000 Kc mesacne. Zastavana plocha je odhadom tak 150 m2. Aky najom by ste si predstavovali ?
Jak jste došel k tomu, že pronajat by měl (musel) být celý objekt, a že nájem za pronajatý prostor musí zaplatit celou cenu rekonstrukce? A kromě toho: informační střediska se nezřizují kvůli vytváření zisku, a přesto pro ně jsou prostory poskytovány či dokonce budovány – mělo by tedy podle vás větší smysl původní objekt zbourat a pro potřeby IS postavit nový, když ten původní objekt lze po úpravách využít a přitom zachovat jeho historicko-estetickou i užitnou (čekárna) hodnotu? Nebo jinak: vy když si postavíte dům, který nebudete potřebovat využívat celý, a proto jeho část pronajmete, budete také počítat nájem za… Číst vice »
Nepostavím si dům, který nebudu využívat vůbec – pokud ovšem nebudu chtít vydělat na nájemném… (tak jsme přišli na to, že nájem musí zaplatit cenu rekonstrukce + něco navrch)
Jde o to, aby ten užitek neplatily všichni (skrz SŽ), ale jen právě ten uživatel toho užitku. SŽ má provozovat dráhu. A co se týče nájmu, tak musí o takový majetek starat s péčí řádného hospodáře. Obec to má trochu jednodušší.
Za kolikpak korun (resp. tisíc/milionů korun) předtím (asi v r. 2016) koupila SŽDC tento nádražní domeček od ČD, a.s., v rámci jednoho z několika miliardových převodů majetku od „jednoho z mnoha dopravců“ do rukou „dobé správy“? 🙂