Obrazem: Nádraží Praha-Bubny rozzářil speciální titanový beton. Novostavba má dokončený skelet

Poslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: MetrostavPoslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: Metrostav

Betonáží poslední části stropu je železobetonová hrubá stavba hotova. První vlaky tudy pojedou za rok.

Na novostavbě budovy nádraží Praha-Bubny, která vzniká v rámci projektu Správy železnic (SŽ) na modernizaci trati Praha – Kladno, proběhla minulý týden betonáž poslední části stropu budovy terminálu.

Podle Metrostavu, jenž má budování úseku trati od Negrelliho viaduktu až k nové zastávce Praha-Výstaviště na starosti, trvalo betonování 12 hodin a podílelo se na něm 50 dělníků a čtyři technici.

Uloženo bylo 1 115 m³ betonu, který dováželo 21 automíchaček a na střechu budovy ho dopravovaly tři betonpumpy.

Na střeše nádraží Bubny. Prošli jsme estakády i budovy největšího železničního staveniště

Nádraží tvoří pět dilatačních celků, stavba s celkovými rozměry 250 x 50 metrů už teď teplotně pracuje, změny jsou však jen jednotky centimetrů na 250 metrů nástupišť. Betonáží poslední části stropu zastřešení je železobetonový skelet budovy hotový.

Betonáž stropu probíhala ze dvou druhů betonů. Pohledové části, tedy podhled a boky stropu, jsou z betonu s titanovou bělobou. Na zbývající část stavbaři použili klasický šedý beton. „Mixy s bílým betonem byly označeny červenou kartou, aby nedošlo k záměně betonu při betonáži,“ upozorňuje na zajímavost stavební firma.

Velkorysý komplex

Strop podpírají 10metrové betonové sloupy, které jsou stejně jako celý prostor nástupiště také z běleného betonu. Ve stropě vzniknou železobetonové světlíky, připravené otvory mají průměr 4,6 metru.

Nová budova nádraží Bubny je velkorysý betonový komplex, který se tyčí vysoko k nebi. Uvnitř budou celkem čtyři koleje, počítá se s jedním ostrovním a dvěma bočními nástupišti. Vzniknou zde také komerční jednotky, podle Správy železnic se už nájemci soutěží.

Správa železnic chce nad nádražím Bubny další nástavbu. Zvažuje tam přesun své centrály

Budova má být sice hotova až příští rok v srpnu, Správa železnic ale už nyní soutěží architektonicko-stavební návrh nástavby nad stanicí. V ní by měla vzniknout administrativní budova, o které SŽ uvažuje jako o svém novém sídle.

Poslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: MetrostavPoslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: MetrostavPoslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: MetrostavPoslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: MetrostavPoslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: MetrostavPoslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: MetrostavPoslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: MetrostavPoslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: MetrostavStřecha a budoucí terasa nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Tagy Bubny Bubny-Výstaviště metrostav Praha-Bubny Správa železnic
16 komentářů