Obrazem: Nádraží Praha-Bubny rozzářil speciální titanový beton. Novostavba má dokončený skelet
Poslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: Metrostav![Poslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: Metrostav](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/453996225_1025511116247834_8875512134674683631_n.jpg)
![Poslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: Metrostav](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/453996225_1025511116247834_8875512134674683631_n.jpg)
Betonáží poslední části stropu je železobetonová hrubá stavba hotova. První vlaky tudy pojedou za rok.
Oni se inženýři zase neporadili s největšími odborníky na úplně všechno, na úplně celém světě, z diskusí na Z dopravy? Jaká to zpozdilost. 😀
Větvení dvou důležitých tratí bez přesmyku, bez založení možnosti dvou kolejí do tunelu (Negrellák nebude kapacitně stačit), to je obrovský průšvih SŽ.
Jak je tam řešený přestup Vlak – Metro? Plánuje se nový výstup z metra?
Ano, bude tam nový severní vestibul.
Už se těším, až tam budou přestřihovat pásku, před slavnostně vyzdobenou regionovou…
A já jsem si říkal, proč se na tom místě staví tak velkorysá stavba, která násobně převyšuje frekvenci cestujících z posledních let před rekonstrukcí.
Inu, poslední věta to dostatečně vysvětluje…
Anebo se tam bude stavět celá nová čtvrť, kde předtím byly koleje…
Na jednu stranu se tam bude stavět nová čtvrť, na druhou to bude přestup z metra C na vlak a to už vygeneruje velké množství lidí.
Frekvence cestujících z posledních let je v tomto případě naprosto nepodstatnej údaj. Starý nádraží Praha-Bubny je poslední desítky let velmi odlehlý, daleko od jakéhokoli místa, kde se lidi reálně pohybujou, utopený v areálu autoservisů, skladů a parkovišť pro dlouhodobý stání. Víc cestujících pravděpodobně měla nouzová, s minimem nákladů na pár let zřízená Praha-Holešovice zastávka. Tohle bude v nový poloze s pohodlným přestupem na metro C a tramvaje, jedna z tratí, který jím procházej, je budoucí trať na letiště a na Kladno, která se poměrně velkoryse modernizuje. Navíc hned za tím nádražím jsou obrovský brownfieldy, na kterých se chystá spousta nové… Číst vice »
Co znamená že stavba převyšuje frekvenci? Počítáte i tu z Holešovic zastávky?
A Holešovice zastávka nějakou frekvenci měla, na to jak je to hnusné?
Myslel jsem že přinejmenším větší než Bubny.
Trochu ostuda, že druhá stanice (zde vlastně jen taková lepší zastávka) v republice s centrálním zastřešením budou nějaké Bubny, a ne třeba Pardubice nebo Olomouc, co jsou stanice co nedávno prošly totální rekonstrukcí a jde o významné stanice v krajských městech.
Že by se historická nádraží bourala a místo nich byly krabice?
Co je zajímavějši že ten skelet je připravený na komerční 5 patrovou nadstavbu, čím zaniknou ta kruhová okna, a pak už to bude jen betonový kvádr…
To taky nechapu a je to skoda, prijde to o zajimavost.
Ne, škoda to není, naopak je to jeden z mála příkladů racionálního využití prostoru. Díry ve stropě jsou jistě zajímavost, ale nic tak úžasného, kvůli čemu by stálo za to blokovat z hlediska budoucí zástavby lukrativní parcelu. Pár let si to lidé užijí, nedělal bych si naděje, že tam ta budova vyroste za dva roky…
A jestli to bude betonový kvádr těžko hodnotit, když ještě neznáme podobu toho, co se tam přistaví. Třeba to bude kvádr, třeba ne, vymyslet se dá ledacos i bez zásahů do konstrukce, co tam teď vzniká.
Ty otvory tam zůstanou a SŽ tudy bude … … na cestující.
Druhá stanice (vlastně jen taková zastávka) v republice s centrálním zastřešením je Mošnov.
Taky jsem něco takového zahlédl kousek od Koňského trhu, ale stoprocentně jistý si nejsem…
Jenže pak tam v 94.(?) roce postavili perony navíc, mimo tu velkou střechu. … naštěstí ho neodsouvali do Malešic, namísto nákladního…