Obrazem: Nádraží Praha-Bubny rozzářil speciální titanový beton. Novostavba má dokončený skelet
Poslední betonáž střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: Metrostav
Betonáží poslední části stropu je železobetonová hrubá stavba hotova. První vlaky tudy pojedou za rok.
nejsou 4 koleje málo
Je to ošklivé už od pohledu zvenku. Kaštani se tam budou cítit jako v metru. I ten průvan tam bude. Mohli by tam dát vrata, jako jsou na ONJ.
A opět jako na Vysočanech se tam nepostaví obchodní centrum, bude tam 1 Relay…? O bytech nad budovou ala nový Hlavák ani nemluvě…
Na Vysočanech je kousek NC Fénix a kousek od toho Harfa, tam je ta oblast už hodně saturovaná. A na Bubnech to víc záleží na té čtvrti, co tam má vyrůst. Na to může počkat naddimenzované nádraží, ale obchodní centrum by to nevydrželo ani náhodou.
Já za úspěch považuji i to, že vzniklo nádraží s halou, ne jen zastřešené nástupiště (jako třeba na Zahradním městě nebo Vysočanech). Myslím, že se to k charakteru budoucí čtvrti a dopravní křižovatce, která na Vltavské ještě bude posílena novou tram. tratí, bude hodit. Časem, až se budou budovat Nové Bubny tak třeba nějaký investor přijde s nápadem něco nad kolejištěm postavit, bylo by to super. Využije se prostor, který je již jednou využit, to je městotvorné. Souhlasím, že by tomu mohla jít SŽ naproti.
A za rok budou vlaky jezdit kam – z Masaryčky na Bubny a zpět? Tak to je, myslím, výborná zpráva!
Na Výstaviště 😀
A co třeba do Kralup?
Jistě? Bude libo přes Kladno nebo přez Roztoky.
Do Rakovníka, Kralup, Kladna..
protože to vypadá, že se jen tak dál nekope.
Je vybrán projektant, úsek Výstaviště – Dejvice se má začít stavět od začátku roku 2026. Takže na začátku 2025 se zastávka Výstaviště slavnostně otevře, po roce se potichu zavře a další 3 roky bude vesele chátrat.
Třeba tam pošlou ten paskvil S61. Výstaviště-Bubny-Libeň-…-Úvaly
On i blbej pendl Bubny – Výstaviště se dvěma regínama a intervalem tak 8 minut by nemusel být úplně marnej, zvlášť pokud by se třeba každý druhý spoj podařilo procpat na Masnu
Tak ten mi teda marnej připadá.
Je potřeba si uvědomit, že jsme v širším centru Prahy, kde se uživí všechna spojení, která mají alespoň trochu rozumnou rychlost
Tak tady je to těžký. Spržel má sice často máslo na hlavě, ale rekonstrukce téhle tratě je nakouskovaná kvůli neskutečným potížím to projednat. Tak se to naporcovalo na menší projednatelné kusy (kdy i nakonec tunel hluboko pod Ořechovkou drhne).
S4 až do Ústí nad Labem
další megalomanská stavba za miliardy – proč je tato vedlejší stanice 250m dlouhá? a to pořád nadáváte Bémovi za stanici metra Letňany… něco podobně „kolosálního“ se už staví i na Smíchově za tuším skoro 10miliard 🙁 nebylo by užitečnější to investovat do „kolejí“
Aby se pod střechu v budoucnu vešly 2 spojené 4vozové jednotky nebo již dnes 3 spojené patrové jednotky 471.
Dvojice přestávají stačit: http://www.zelfoto.cz/fotky/471-042a.jpg
A už vidím tu hromadu nadávek, kdyby se to udělalo kratší, protože letos tam v turnusu nic tak dlouhého nejezdí.
Vím že dvojice 471 přestávají stačit.
tak zrovna na kralupy stačí jedna dvoupatrová třívozová
Teď a za 30 let. Někoho napadne poslat rychlík s 8 vozy na letiště a že by zastavil v Bubnech místo Masaryčky?
Kam na to chodíte? Budou rádi, jestli tam bude stačit ten zdvojený panter.
Mimochodem, s jak dlouhou životností nádraží počítáte?
Takze podle vas bude ekonomictejsi to ted postavit 200m, a za pet let to cely zbourat a postavit ve 250m?
nebo jak?
Oceňuji, že jste vytáhl oblíbenou míru SŽ(DC) pro koridor – 200 m, délka žabotlamu. 😀
Aby už to nebyla vedlejší stanice. Bude na spojení na letiště. 250 m je běžná délka nástupišť.
Koleje tam staví taky jestli jste si nevšiml. Vlastně hlavně koleje.
Délka je ok, to bych neřešil viz zmíněné délky souprav.
Spíš co nechápu je to megalomanské uchopení….
To je těžké, no… osobně si myslím, že ve městě, neřkuli v širším centru, se má stavět architektonicky odvážněji a velkoryseji. Nelze všude postupovat systémem „zámkovka, polyš a thuje“.
A megalomanii vidíš kde? Ta krabice nad kolejemi umožní výstavbu nad nimi bez omezení dopravy. Zaplatí se to z výnosů z té budovy…
A ty díry ve stropě jsou tam teda proč? V prvním štoku budou drážní hasiči a ty díry jsou pro skluz k požárnímu vlaku?
A proč ne? Vdí to případné nástavbě? Nevadí.
Ušetří se beton 😀
Vždyť je ta konstrukce „jednoduchá“ a minimalistická, naopak se povedla. Stanice bude rozhodně hojně využívána, až se postaví dvoukolejka na Kladno, význam výrazně vyroste a spousta lidí přesedne dovlaku. O letišti a dalších směrech nemluvě.
nebylo by užitečnější to investovat do „kolejí“
Světe div se, koleje bez stanic jsou nanic …
A toto bude silně frekventovaná stanice pro dva S-bahny, tam se vlaky o délce 200 m rozhodně vyskytovat budou.
Tak krátké ne. Pro kladenský S-bahn 214 m. Pro kralupský zpočátku možná 160 m, ale na 214 to pravděpodobně vyšplhá během několika let také.
Jak to bude vypadat s pokračujícím růstem Prahy se uvidí, tohle nádraží ale nepůjde v tomhle století nějak zvětšovat..
Mimochodem, na Smíchově to autobusové nádraží nad kolejištěm staví Praha, ne SŽ.
Budoucí Pražská Zvonařka už stojí, úchvatné!
ne, to bude novq budova na Smichove…
A místo betonové šedi jsme použili šeď titanovou. Nebo to bylo obráceně?
Jako je to světlejší, to jooo…
otázka je, zda to mělo smysl 😀
Určitě, na bílém podkladu ty různé barevné spreje určitě lépe vyniknou, než na nějaké hnusné šedivé…
Postavit halu s vysokou střechou a velkými světlíky, aby bylo v hale dostatek světla.👍 Přidat později nástavbu, která to celé zastíní.🤦♂️Nepochopitelné.
A to chtějí nové kanceláře i na Smíchově, kde kvůli nim zboří stávající nižší křídla budovy, a kdo ví, kde ještě. Hlavně, že nemají na včasné opravy a úpravy tratí. 🙁
No to víte, Nejezchleb se připravuje na převzetí žezla a k tomu potřebuje jako správnej vládce novej palác, aby ukázal jakej je frajer.
A k čemu jsou ty stávající nižší křídla budovy s kanclíkama z 50. let?
K témuž, k čemu vyšší náhražka s více kanclíky. Otázkou je skutečná potřeba, případně možnost něco přistavět namísto neustálých demolic a novostaveb. Zvláště v situaci, kdy na leccos údajně chybějí peníze, nemluvě o mrhání přírodními zdroji a ničení prostředí.
„něco přistavět namísto neustálých demolic a novostaveb“
Kde jako? V Dlážděné nic nepřistavíš, teda ne bez demolic.
Fur tady nadáváš, jak doprava zabírá prostor ve městě a když se má stavět nad plochou pro dopravu, tak je to zase špatně.
Budova na Smíchově je potřeba. Na Dlážděnce se tam chudáci tlačí v kancelářích po třech tam, kde by měli sedět max. 2, ideálně jeden.
Zato tenhle zamýšlenej palác v Bubnech je naprostá zhůvěřilost.
a k tomu maji jeste kancly kousek vedle v Holesovicich… kolik, ze jich na te mynic sprave vlastne je?
To je Oblastní ředitelství Praha, ne Generální ředitelství, prostě jinej oddíl.
Nebylo to právě tak, že chtěj radši sem než na ten Smíchov, aby mohli mít papalášpatro s vyhrazeným výtahem, který si na Smíchově asi včas nedali do požadavků?
Papaláš patro asi lze zadat i jako podmínku do studie k dopracování, stejně tak jeden výtah do něj. On se jim ten smíchov asi nelíbí z vícero důvodů. Jen by s těmi důvody mohli seznámit veřejnost, z jejichž daní šly náklady na mezinárodní architektonickou soutěž a následný projekt, architektonickou studii pro alternativní lokaci budovy na střeše nádraží v bubnech a i náklady na srovnávací (ekonomickou*) studii zvažující ještě třetí lokalitu u edenu. * byl jsem relativně zklamán, že tuto ekonomickou srovnávací studii si nechala SŽ vypracovat interně a nepotřebovala využít služby renomovaných poradců z McKnisey/KPMG/PwC/ nebo alespoň Havla&partners za neuvěřitelné… Číst vice »
Nepochopitelné tak možná pro tebe – kdybys tam pak šel do krabice, kde se celodenně svítí, budeš zase nadávat na to.
Světlíky to konstrukčně dost zkomplikovaly, buď za ně rád.
A po nástavbě světlíky zůstanou (a bude jimi proudit dost světla), nebo se bude celodenně svítit? Toť ta otázka.
No po nástavbě bude světlík podlahou prvního patra té budovy. Světlo ním tedy pravděpodobně proudit nebude, ledaže by se někdo rozhodl je designově využít.
Klid, nikdo neříká, že se to bude stavět hned. Než reálně dojde k realizaci, bude ta střešní terasa se světlíky sloužit klidně jednu dekádu.
Naopak je fajn, že s tím projekt od samého počátku počítal.
Samozřejmě že i nástavba se dá řešit kreativně a třeba dokáže řešit ty světlíky. Ale to by se tomu musel pověnovat někdo jako Petr Hájek – kdo to dokáže pojmout jako strhující architekturu.
Jaká škoda, že už se nestaví krásná nádraží, ale průmyslové haly.. to by se za FJI nestalo 😉
A už se nejezdi na páru. Hrůza.
„za FJI nestalo“
By se nestal tenhle komentář a to hned ze dvou důvodů: Nebyl internet a Gryf by se o takové stavbě ani nedozvěděl – ještě nebyly ani tištěné noviny.
PS: Trolejové vedení taky ne.
Na druhou stranu, architektura veřejných staveb byla do roku 1938 rozhodně na vyšší úrovni než dnes.
No, Wilsoňák je krásná budova, kvalitně postavená, nákladně rekonstruovaná – a přitom úplně k prdu. Bohužel.
Konferenční sály už jsou zabrané…
za FJI byl vlak ten nejmodernější a nejluxusnější způsob dopravy, to už dnes neplatí. (Mám vlaky moc rád)
A že se nevyrábějí mechanické závory a návěstidla!!!! Skandál a zkocib
*zločin
Oni se inženýři zase neporadili s největšími odborníky na úplně všechno, na úplně celém světě, z diskusí na Z dopravy? Jaká to zpozdilost. 😀
Větvení dvou důležitých tratí bez přesmyku, bez založení možnosti dvou kolejí do tunelu (Negrellák nebude kapacitně stačit), to je obrovský průšvih SŽ.
Při jaké hustotě provozu by měl přestat stačit Negrelák?
Zase bych z té železnice nedělal přehnanou lochnesku, byť už umíme i část energie ušetřit rekuperací.
tak ono by se z toho mimoúrovňově při troše snahy vymotat šlo (otázka je jak hluboko je tam metro), ale to by znamenalo mnohem drsnější zásah, rovnou se podhrabat i pod tratí na kralupy a vyřešit bezkolizně i to, vyřešit tím i tu opičárnu s křížením ulic partyzánská a železničářů, jenže to je zcela mimo obzor spolupráce hlavního města a dobré správy, tohle by nikdy dokupy nedali… samozřejmě by to znamenalo tam ty vlaky trochu „zmáčknout“ sklonama někde u 30 promile, což asi taky nebylo žádoucí. no uvidíme, holt to třeba za 100 let zase smáznou a postaví jinak, dle… Číst vice »
Metro je tam velmi mělko. A je tam silná potřeba propojit tudy dolní Holešovice s Malým Berlínem, kde doteď byly ty dvě tratě jako obrovská překážka, která z Holešovic dělala prakticky ostrov.
jako metro tam mělko je, ale ne zas tak, podchází dno vltavy mezi negrelákem a hlávkáčem, stanice bude ve vodorovině, mezi negrelákem a hladinou vltavy tak 10m bude, pak ještě hloubka koryta a nějakej „fór“ na výšku nadloží a pak až tunel. rozhodně mimoúrovňové vykřížení tratí by nějaký neprůchodný ostrov udělalo, když bych od boku střelil tak 300 metrů délky, tak asi nebudu nějak daleko od pravdy.
„rovnou se podhrabat i pod tratí na Kralupy“
https://mapy.cz/s/kutenukava
Máte 200 metrů na zajetí do úrovně -1, pak 250 m na perony a dalších 200 m na vyjetí na povrch. Vyšlo by to jen v případě, že by pod kolejištěm nebyl podchod. S ním je to ještě 4 metry navíc a bude se řešit podchod Bubenské spodem, což zažene želizenici do podzemí i v Dukelské (na 300 m nenasoutpáte) a tak řešíte tunel od Vltavy až někam na Dejvické nádraží. Cena skáče na dvojnásobek.
A mám silné podezření, že výškově nevyjde
– trať na Kralupy
– pod ní podchod,
– pod podchodem trať na Kladno
– metro
https://1gr.cz/fotky/idnes/14/111/org/JBS570163_07Vltavsk_01810500.jpg
spíš jsme to teda myslel tak, že trať na „letiště“ začne hned za peronama stoupat a trať na kralupy klesat. a ta zůstane dole až do stromovky, kde se vynoří a zároveň mimoúrovňově vykříží s tratí z holešovic. ale stejně je to jenom takové teroretické cvičení. v prostoru buben by si kolej směr kladno klidně mohla trochu „nadjet“, aby se vykřížení odehrálo později a víc kolmo. spíš než to mimoúrovňové křížení by byl bonus to vyřešení odporného místa, kde je na 50 metrech nad železnicí nadjezd, aby ho pak následoval podjezd.
A kde by ten přesmyk zhruba tak měl být? Na jedné straně most na druhé asi 200 m než začne odbíhat oblouk ke Stromovce. To by celá stanice musela být mnohoúrovňově a i tak by to bylo tip ťop. Kromě toho tam zase tak extrémní provoz není. Konfigurace zhlaví a délka úseku do Masny umožňují souběný jednokolejný provoz bez kolize těch dvou směrů nebo dvoukolejně s kolizí jednoho směru, varianty jsou.
Tak mi napište do odpovědi jak byste to s nigrilákem udělal sám kdybyste to projektoval.
4 vlaky za hodinu z letiště, 4 vlaky za hodinu od Kladna, 4 vlaky za hodinu od Kralup, to je 12 vlaků za hodinu, interval 5 minut, to by snad ten viadukt zvládnout mohl, ne? Já si dokonce myslím, že by mohl zvládnout i 18 vlaků za hodinu… interval 200 sekund.
Praha by ráda do všech směrů procpala víc vlaků. Což samozřejmě na Kralupy nejde (kvůli dálkové a nákladní dopravě), ale ve směru od Veleslavína tam pojede příměsto (Kladno/Letiště) co to dá, a část bude muset končit na Dejvicích. A kdyby byl přesmyk, tak ta část bude menší
Od Kladna by ale mělo být 6 párů. Kdyby nebyly potíže s kapacitou, nemusely by končit vlaky na Veleslavíně.
Negrellák jako takový to možná zvládne, ale to zhlaví je problém. Tříkolejný Negrellák by tenhle problém s protisměrným křížením vyřešil, ale nestalo se.
Jestli bude Negrellák jednou posilovat tunel, tak spíš Veleslavín – Hlavák suterén, aby se na Veleslavíně nemusely vlaky ukončovat…
Tunel Veleslavín – Dejvice – Hlavák by byl největší možný výsměch metru A. To už radši Veleslavín – Smíchov (se zastávkou někde na Plzeňské), jakou součást okružní kolejové linky
Jak je tam řešený přestup Vlak – Metro? Plánuje se nový výstup z metra?
Ano, bude tam nový severní vestibul.
Je už pro zdejší kraj typické, že ten nový vestibul asi nebude současně s novým nádražím, nýbrž „již brzy“ …
To máte pravdu, protože jinak už by se logicky musel stavět, což se nestaví…
To je fakt, ale i z toho stavajiciho to bude vyrazne snazsi prestup nez ted na Bubnyve stavajici poloze neho Holesovice zastavku.
Což je fajn, leč neřeší to přístup od zástavby z druhé strany, jakož ani příjezd ze stanic, kde je nástup od severu (takže člověk přejde až dvakrát i o něco více než délku nástupiště).
Nutnost přejít nástupiště metra je při kombinaci metro-vlak prkotina. Přístup od zástavby z druhé strany bude potřeba, až tam ta zástavba bude.
Jo, bylo by to o chlup lepší, kdyby ten severní vestibul vznikl rovnou, ale velký problém to zatím není.
To bych nedramatizoval.
Stávající jižní vestibul bude hned vedle vstupu nádraží, přestup bude naprosto v pohodě.
Severní vestibul dává smysl až v kontextu propojení Dělnické, na které je trať už připravena, ale to má zase smysl až s komerční výstavbou v této oblasti.
A přístup z okolí nic? Když už je přecházení podél souprav kvůli výstupům na různých stranách podle některých prkotina (kvůli níž pak třeba i ujede spoj o 30min. intervalu)?
Spíše se obávám, aby nakonec i k té nové výstavbě „nestačil“ jen výtah (s tím, že při výměně eskalátorů se celá stanice zavře), jak se to teď s oblibou všude možně dělá…
Ten druhý odstavec je důsledek úpalu z dlouhé jízdy šukafonem?
Sama SŽ řekla, že je plánovaný VÝHLEDOVĚ.
Tam je na Vltavské docela dost technologie, to se bude muset přemístit, ale kam?
Už se těším, až tam budou přestřihovat pásku, před slavnostně vyzdobenou regionovou…
Ne to bude slavnostně vyzdobený panter .
Čím to budou vůbec drátovat? Půlka 3 kV, půlka nic?
Takže tam bude reálně 1500 a budou muset dovézt žehličky z Bechyňky.
AFAIK dneska takovýto stavby standardně drátujou obojetně, tedy tak, že tam ze začátku bude stejnosměr, ale všechno je připravený i na střídavinu.
Měl jsem za to, že trať na PRG/Kladno má být rovnou střídavina, proto se ptám…
Dočasně by kousek drátů směr Výstaviště měl být zřízen, s 3 kV.
Kde bude pak styk se uvidí…
Díky!
Ano, ale dveře budou otevřené pouze v první části soupravy, jako na současné zastávce.
Proč myslíte?
Mohou tam přivézt cokoliv jiného. Výstavka je přece putovní.
A já jsem si říkal, proč se na tom místě staví tak velkorysá stavba, která násobně převyšuje frekvenci cestujících z posledních let před rekonstrukcí.
Inu, poslední věta to dostatečně vysvětluje…
Anebo se tam bude stavět celá nová čtvrť, kde předtím byly koleje…
Na jednu stranu se tam bude stavět nová čtvrť, na druhou to bude přestup z metra C na vlak a to už vygeneruje velké množství lidí.
Frekvence cestujících z posledních let je v tomto případě naprosto nepodstatnej údaj. Starý nádraží Praha-Bubny je poslední desítky let velmi odlehlý, daleko od jakéhokoli místa, kde se lidi reálně pohybujou, utopený v areálu autoservisů, skladů a parkovišť pro dlouhodobý stání. Víc cestujících pravděpodobně měla nouzová, s minimem nákladů na pár let zřízená Praha-Holešovice zastávka. Tohle bude v nový poloze s pohodlným přestupem na metro C a tramvaje, jedna z tratí, který jím procházej, je budoucí trať na letiště a na Kladno, která se poměrně velkoryse modernizuje. Navíc hned za tím nádražím jsou obrovský brownfieldy, na kterých se chystá spousta nové… Číst vice »
Popravdě, cesta mezi starým nádražím Praha-Bubny a zastávkou metra Vltavská vedla jakýmsi pěším koridorem, vymezeným mezi různými vrakovišti a sklady dvěma ploty po stranách. Býval to, hlavně večer, lehce adrenalinový zážitek — skoro jako tunelem pro pěší Karlín-Žižkov…
Svého času jsem pravidelně tuhle túru absolvoval (nejel jsem až na Masaryčku, ale vystpoupil jsem v Bubnech). To bude tak 20 let. Byl jsem široko daleko jediný, kdo vystupoval nebo nastupoval, či vůbec používal nádraží. Nebo mi to aspoň tak připadalo. Trochu se to zlepšilo po povodních, kdy spousta lidí v té lince objevila náhradu za zavřené metro (a i po jeho otevření u vlaku zůstala). Tehdy ještě ta linka nejezdila v taktu, takže bylo potřeba znát jízdní řád. Já takto šetřil za metro nebo tramvaj (tehdy 12 korun), přecejenom vlakem jsem mohl na režíku. Pak když mi skončila režíka… Číst vice »
Holešovice-zastávka měla velkou frekvenci v dřívější době, když tam 25 procent vlaků od Kralup končilo nebo začínalo.
Co znamená že stavba převyšuje frekvenci? Počítáte i tu z Holešovic zastávky?
A Holešovice zastávka nějakou frekvenci měla, na to jak je to hnusné?
Myslel jsem že přinejmenším větší než Bubny.
coz o to, hned vedle ma byt nova opera, cela nova ctvrt, atd.
nicmene potrebu udelat si tam pomnik nechapu, kdyz totez prece se planuje na Smichove a na ten barak na Holesovicich, by se taky nemelo zapomenout…
Pomník má být tady. Smíchov je pro papalášstvo málo hoch.
Pomník tam má být… resp. Památník ticha. A nemá tam být nová opera, ale Vltavská filharmonie — podle mě to není nejlepší místo (má sloužit i jako nahrávací studio, které je samozřejmě nejlíp postavit na křižovatce dálnice, metra, vlaku a tramvají, nejlépe hned vedle nádraží…) ale vhodnější pozemky nebyly k disposici…
Trochu ostuda, že druhá stanice (zde vlastně jen taková lepší zastávka) v republice s centrálním zastřešením budou nějaké Bubny, a ne třeba Pardubice nebo Olomouc, co jsou stanice co nedávno prošly totální rekonstrukcí a jde o významné stanice v krajských městech.
Že by se historická nádraží bourala a místo nich byly krabice?
Co je zajímavějši že ten skelet je připravený na komerční 5 patrovou nadstavbu, čím zaniknou ta kruhová okna, a pak už to bude jen betonový kvádr…
To taky nechapu a je to skoda, prijde to o zajimavost.
Ne, škoda to není, naopak je to jeden z mála příkladů racionálního využití prostoru. Díry ve stropě jsou jistě zajímavost, ale nic tak úžasného, kvůli čemu by stálo za to blokovat z hlediska budoucí zástavby lukrativní parcelu. Pár let si to lidé užijí, nedělal bych si naděje, že tam ta budova vyroste za dva roky…
A jestli to bude betonový kvádr těžko hodnotit, když ještě neznáme podobu toho, co se tam přistaví. Třeba to bude kvádr, třeba ne, vymyslet se dá ledacos i bez zásahů do konstrukce, co tam teď vzniká.
Jak jako, blokovat parcelu? Na parcele je objekt železnice. Proč by tam mělo být něco dalšího? Jiné budovy budou okolo.
Aby při potřebě rekonstrukce mohly být další výluky. 🙂 Ale třeba to nebude tak horké, pokud bude provedení kvalitní (a otřesy dostatečně tlumené).
A proč by tam nemohlo být něco jiného? Máte obrovský pozemek, kde proběhne masivní výstavba a zaplácnete si část pozemku budovou nádraží? Není lepší spojit nádraží a něco, aby to mimo jiné odpovídalo té okolní nové zástavbě?
No protože jaksi výměra vhodně situovaných pozemků není neomezená a v Praze jsou ve srovnáním s drtivou většinou velkoměst na západ i východ od nás využívány kvůli výškovým omezením značně neeefektivně. Nedělám si naděje na mrakodrapy, tady je úspěchem dostat se na výšku paneláků, ale přesto stále lepší hodit pár pater na nádraží, než se tam kochat dírou ve stropě.
Výhodné je to ve výsledku pro všechny, kromě zastánců chráněných panoramat. Z dopravního hlediska je rozhodně žádoucí, aby zástavba kolem dopravních uzlů byla co nejhustší a nejvyšší, alternativou jsou satelitní městěčka roztažená na obrovské plochy a obsluhovaná téměř výhradně IAD.
Ano, ale pak byl nesmysl tam ty světlíky od počátku projektovat a budovat. Vyhozené peníze.
Ty otvory tam zůstanou a SŽ tudy bude … … na cestující.
To už umí bez děr ve stropě dávno i teď.
Druhá stanice (vlastně jen taková zastávka) v republice s centrálním zastřešením je Mošnov.
Taky jsem něco takového zahlédl kousek od Koňského trhu, ale stoprocentně jistý si nejsem…
Jenže pak tam v 94.(?) roce postavili perony navíc, mimo tu velkou střechu. … naštěstí ho neodsouvali do Malešic, namísto nákladního…
Aha to jsem nevěděl (nic ve zlém vím jaký má má Mošnov ostravské politiky politických význam (nic proti ostravanům)).
Za pár let by mělo být i smíchovské a Masarykovo nádraží ne?
Podle mě Olomouc i Pardubice jsou krásná nádraží a bylo skvělé je zachovat…
V budoucnu přibude Smíchov, Veleslavín a ještě Brno.