Obrazem: Na Vysočině jsou hotové dva obchvaty, které zrychlí cestu z Jihlavy do Ždáru. 80 % zaplatila EU

Obchvat Velkého Beranova. Foto: Kraj VysočinaObchvat Velkého Beranova. Foto: Kraj Vysočina

Jízda mezi Jihlavou a Žďárem na Sázavou je od dnešního dne rychlejší a bezpečnější.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

A většinu těch peněz, které nám poslala EU, zase český daňový poplatníci poslali do EU.

px50pha

pane Jirko alias euroskeptiku, píšete nesmysl, nastudujte si prosím fakta

Eduard

Dobrá zpráva. Škoda, že takových není více. A největší škoda, že jsme pořádně nevyužili EU fondů k dobudování komplexní dálniční sítě.

Jirka

Fondy jsme využili na maximum. Žádné peníze, na které jsme měli nárok, v současné EU sedmiletce nepropadli.

Eduard

Dovolím si Vám oponovat. To, že jsme ty peníze utratili ještě neznamená, že jsme je využili na maximum. O tom, jak se využívají unijní fondy na maximum by nám mohli povědět Španělé nebo Řekové.

Leinad

To se nevylučuje s tím, že část peněz byla využita neefektivně, některé projekty mohly být výhodnější nebo přínosnější.

Eduard

Ono je hezké mít rozhledny či cyklostezky, ale daleko hezčí by bylo mít dálnice a obchvaty měst.

Anonymus

Hlavne obchvat Noveho Veseli a Budce je super. 👍

Petr

Akorát že EU nezaplatila 80 procent ceny, ale 40 procent.. Myšleno ostatní státy bez nás. Abysme dostali z EU korunu, tak tam cca půlku musíme na odvodech poslat. Takže 80 poslala, ale z toho půlka od nás.

Jirka

Příspěvek ČR je více než půlka, protože ještě musíte započítat cla, které se nyní vybírají na úrovni EU. Misto toho by cla mohla vybírat ČR.

mirek

Naprostá většina cel v EU se vybere v přístavech, Hamburk, Rotterdam. Tam by toho Česko moc nevybralo…

Alexandr Mikulka

Co to meleš, máš vůbec představu o výběru a distribuci cla na vnějších hranicích EU?

Vašek

Tak snad to hned po otevření nezavřou stejně rychle jako v Opočně…. teď již se naštěstí i tam jezdí.

jan

Dělat v hlavním tahu kruháč… Na jaké snižování emisí si tu vlastně hrajeme.

Ondra

Tady to smysl má. No právě proto. Na MUK je to málo, na přímé křížení nebezpečné. A průměr je v pohodě, to půjde projet dobře.

Frantisek

Navíc cesty do kopce = více emisí. Kdo chce šetřit okolí, může jezdit s ostatními autobusem nebo vlakem, případně na kratší trasy vytáhnout kolo/lyže/boty. Snad ještě nejsme všichni invalidé.

Beekee

Ta Ok bude nehodova. Lidi tam povali 120 a najednou OK uprostřed ničeho.

jan

Rakušáci dělají na obchvatech už od 70-80? let mimoúrovňové křížení.

Jarda Š.

Jde o křižovatku silnic II. třídy, takže luxus je už šířka 9,5 m na II/602 (obvyklá pro novostavby II. třídy je 7,5 m).

David

Fascinuje mě těch pár jedinců, kteří jsou prostě celkově zaujatí proti kruhovým objezdům jako celku. Ať už jde o jakékoli kategorie silnic: I., II., či snad i III. třídy.

Beekee

Jako třeba ta u Beranova se mi líbí. Kříží komunikace podobného významu a sama OK je velmi moderně vyprojektovaná. Snad jen těch svodidel by mohlo být míň.
U Nového Veselí je to všechno spíše naopak.

jan

Mě zase facinuje, jak může neustále někdo utrácet peníze za předělávání dalších a dalších často nesmyslných kruhových objezdu. A zhoršování a degradaci např. cest prvních tříd. Které nutí auta v hlavním směru brzdit a rozjíždět se. Vzor Francie.. Itálie. Samé lepší. Rakušáci to dělají jinak.

Tady na Moravě

Mily pane Jane, pokud jste nekdy ve svem zivote jel autem nebo ho nedejboze ridil, pak jiste vite, ze v silnicni siti se tu a tam neodvratne stane, ze se nektere komunikace setkavaji. Tomuto mistu se rika krizovatka. Moznosti reseni krizovatky je povicero a jednim z tech moznych reseni je prave okruzni krizovatka. Pouziva se zejmena v tech mistech, kde je potreba zvysit bezpecnost provozu nebo kde je silny provoz z vice smeru. Nu i tak se muze stat, ze i na nove silnici a na „hlavnim tahu“ je kruhac.

Paul

„Pouziva se zejmena v tech mistech, kde je potreba zvysit bezpecnost provozu nebo kde je silny provoz z vice smeru.“

A tady je kámen úrazu, protože ten kruháč je na silnici 4. třídy mezi Veselím a Březím, kde je provoz minimální a s dostatečným přehledem.

Naopak kruháč na obchvatu Velkého Beranova je naprosta v pořádku, protože se tam kříží dvě silnice 2. tříd se silným provozem.

jan

Pane, tady na moravě. Auto jsem už řídil. Děkuji za optání. A pojem mimo úrovňová křižovatka znáte? Děkuji za odpověď. Ano zaklínadlo bezpečnost provozu. Bud to se dá v čr schovat i ta největší kravina.

Leinad

Kruháč se projíždí plynule(s mírným zpomalením) i při provozu, při kterém by se na kříži zastavovalo.