Obrazem: Na okruhu pokřtili nový push-pull pro Ostravu, Škoda s ním chce do Evropy
Stanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Pramen: Škoda Transportation
Celkem pět nových vlaků začne vozit cestující v Moravskoslezském kraji ještě před koncem roku.
vláček je to hezký, ale to zpracování… měl jsem možnost dost nedávno jednu jednotku prozkoumat zvenčí i zevnitř v klidu, pohodlí na sedačkách perfektní, prostor pro strojvedoucího dost dobrý. poměrně jednoduchý pult, malinko změny v ovladačích a funkcích proti 380 ale dá se. Pak ale zapršelo a tím to začalo, vyklápečkama teče, pak se objevila voda tekoucí ze stropu ve spodním patře uprostřed, odkud to nevím, agregáty klimatizace jsou na krajích, dost často nelícují jednotlivý kusy obložení stěn. Elektroniku neřeším, ta teda je trochu divočejší od výrobce ale to se snad srovná než skončí oživování a testy, ještě bych vytknul… Číst vice »
Pokud by byl komfort odpružení slušný. A ČD nabídla konkurenceschopnou cenu. Možná by toto mohlo být řešení pro nějaké Rychlíky a SP na koridorech. Mohla by tam být zajimavá cena na sedačku. A váha na sedačku.
DB ví, proč to v liberalizaci kupuje. Pokud to umí jezdit i 190. Může to být konkurenceschopné i na nových tratích.
A když ne, je tady Staddler Kiss. Takové vlaky by měl management kupovat. V době liberalizace. Protože jsou nákladově efektivní. Na luxus holt v době liberalizace nejspíš nebude čas.
Jsem zvědav na podvozek a kvalitu odpružení. Přece jen u nás nejezdíme 200 a koleje nejsou jako v Německu.
A dále jsem zvědav kdy konečně udělají modernizaci tratě.
Rok dokončení 2012 uběhl. OPD2 uteklo. Nic.
A chraň pánbůh je snižovat rychlost v jednokolejné části. Když slibovali jednokolejku ale 160 ve studii proveditelnosti.
To už dávno mělo jezdit a ne, že ještě do konce roku. To do konce roku jenom proto, aby se nemluvilo, že se zase ČD chvástání a chlubí něčím, co neexistuje. Jak to ale znám, tak je stejně zase výjimečně, t.j. v 80 procentech zatímně budou nahrazovat soupravy vozů Bdt s kulturou cestování jako u Bai před 60 lety a ostravské Push pull se jako náhrada budou objevovat jinde, jak je u ČD obvyklé. Proč by pak měly maximální rychlost 160, když na tratí do Frenštátu je poloviční. To totiž kraj objednal namísto městských slonů 471, protože už nechce čekat,… Číst vice »
Ono to asi jinam dát nepůjde, bohužel jsou na dotaci. A u dotace se nedá čachrovat. Kraj ještě bude vybírat dopravce. Samozřejmě vyhraje ČD, ale nikam jinam ty soupravy nepůjdou. Alespoň do doby co určují podmínky dotace.
Proč bohužel? Bez dotace by byly leda tak ty Bdt, v horším případě 714+010+010. A případě urychleného zadrátování by hrozilo Tornádo (ř. 460).
Ale máte prvadu v tom, že sebrat olomouckým pantery, aby se jinde zalepila díra se nepodařilo, protože jsou tou dotací vázané. Tady je navíc většinovým spoluvlastníkem kraj.
Hlavně ať už to jezdí…
Výhled pro strojvedoucí naprosto katastrofální
Vy už jste to řídil ? Že posuzujete
No, ale on to není pohled strojvedoucího, ten má sesli vpravo dole. To je pohled zpod strojvedoucího. To se musíte nejdříve pořádně koukat.
Některé vybavení v 21.století ještě z doby 1960-1980 je fascinují.
Že jo? Má to kola, sedačky a dveře… jak za císaře pána.
Ještě hůře, na mnohých tratích byly staré vozy Bai z 50.let s kulturou jako u dnešních Bdt před 40 lety nahrazeny moderními chcipaky 810+010 s kulturou pod psa a jezdí tam dodnes. ČD? ČD! ČD. Vaše ČD. Čekáte dlouho? Čekejte dále! Času dost. Vaše ČD.
Odezdi ke zdi ,výhoda jednotek je že se nedělí a tím se zamezí snaha neználků neustále něco měnit, nyní je výhoda že každou větší stanici bude posun.
Ví někdo proč linku nenatáhnou tu linku až do Opavy??
Do Opavy dieselem? Nebo přepřahat?
Teď se možná dočkáme, s městskými slony 471 to možné nebylo, bez elektřiny do Frenštátu. Leda za cenu dieselů s Bdt až do Opavy. Tak teď by tam mohli jezdit Brejlovci čili Potápěči s Push pully.
Proč do Opavy? Tady jezdí linka Opava -Český Těšín. To by byl úplný nesmysl. Ještě k tomu dieselem. Stačí, že jezdí rychlík z Olomouce do Ostravy přes Bruntál.
Podle vzhledu navrhuji soupravu pojmenovat RegioHornet. 😄
Jakože sršeň lítá po síti v horách… HorNet
Z toho řídícího vozu je výhled jak z ŘOPíku
Širokoúhlý objektiv a ne pohled ze sedačky dělají to okno dost malé. Ale není.
To víte, musí vydržet náraz do zdi v maximální rychlosti…
Poděkujte mezistátní spolupráci, že musíme mít nějaké TSI…
tak zase to že drážní vozidlo dokáže něčím bez milosti projet, když už mu sebrali tu možnost uhnout není úplně od věci. třeba ten fíra z pendolina, kterej naložil neplánovaně nějaký plechy by za TSI čelo asi dal dvě nohy a furt by na tom byl líp než teď. jo na malý regionální jednotce vozit dvě TSI čela vychází hmotnostně dost na levačku, ale to už si musíme rozhodnout, jestli si připlatíme za bezpečnost nebo pošetříme a ten peníz se prožere jinde.
Proč vlastně dopředu nedají 10 kamer a velký trafo nebo motor s tim že fíra sedí uprostřed jako v kanclu?
Současné vozy a jednotky pro přepravu cestujících nemají velký motor, či jiné součásti, které by šlo dát dopředu. Vše je pod podlahou, nebo na střeše. Takže jediné, co jde dopředu dát, jsou deformační zóny – „TSI čela“.
Výjimkou pro plnění příslušné normy na odolnost při nárazu mají lokomotivy s kabinou uprostřed (např. žehličky řady 110), kde je před fírou dostatek deformačních zón.
Proč uprostřed? To už pak vůbec nemusí být v tom vlaku, ne?
Velké trafo, aby bylo na ráně. Co udělá trafoolej vylitý z rozmačkaného trafa při zkratu, Halík?
Prorože ani trafo, ani motor se v té tlač/tahni jednotce jaksi nenacházejí.
Tak nějak nevím, co byste říkal na výhled z parní mašiny.
https://pixels.com/featured/steam-locomotive-cab-interior-stephen-thompson.html
Doufám, že Škodovka k tomu vyvine i hnací vůz, aby vznikla nová dvoupodlažní jednotka.
Nic nebude!
Stadlery nebo Siemensy budou!
To bude dřív vodíkovou-trolejová reinkarnace 810.
Stadlery neee, tam by se Škodovka neúčastnila, Siemens jí to nechá alespoň dodělat a na šťítku bude i její jméno.
Ve zmíněné době už žádná Scheißewerke nebude…
To už jezdí jako 471. Ty čachry s diesely jsou proto, aby se daly vyměnit za elektriky, např. Pershingy, až je bude na té tratí mít co napájet.
To už se nedělá, kvůli adhezi se dává distribuovanej pohon. Navíc do hnacáku nenarvou dost MW.
Budou ten vlak i biřmovat?
Zatím prý ne, ale bude pravidelně jezdit ke zpovědi.
Do Bohumína nebo do Olomouce?
Ke Graubnerovi.
Ale o ramadánu bude žrát elektřinu až po setmění 😀
Mohli by jich vyrobit víc a jezdit z Prahy do Všetat místo Bdtn a 954 a do Berouna místo Syslografů. A ještě udělat jednopodlažní verzi a jezdit do Kladna.
Škoda by jistě ráda vyrobila, tak ale problém vůbec nestojí.
Ano, ovšem to jistému typu mamlasů nevysvětlíte ani párem volů.
….když by si je StČ kraj koupil, nebo dal do podmínek výběrového řízení na dopravce, tak proč ne.
Na Boleslav jsem v úterý patra s brejlakem viděl. Sice bez řidičáku, ale patra to byly.
Před pár dny jsem odpoledne viděl posunujícího brejláka se dvěma patry z autobusu v oblasti „Negreláku a Hrabovky“. Nebyl to náhodou Sp …
Možný to je.
Autovozy do Škodovky.
Pakliže žije v Kladně asi 60 000 obyvatel a nedivil bych se kdyby do budoucna tam žilo třeba 100 000 tak ti lidé se budou potřeba nějak kapacitně přepravit takže jesnopodlažku úplně ne
Tak maximálně Pobaltí nebo Balkán.
Píšete, že pokřtili nový push-pull. Na jeho jméno je ještě stále embargo?
Při křtu nejde po jméno, ale o milost Boží.
Ale jméno se taky dává, většinou i víc a zapisuje se do církevní matriky.
Na stránce Škody ani Českých drah (dnes publikovaná zpráva) se o žádném křtu nepíše. Pouze o představení nových jednotek. Takže milost Boží je zatím ještě na cestě?
Aby potom nemusela nastoupit
svatá Inkvizice. 🙂
Bublinky tekly…
Před 30 lety jsme také „křtili“ v noci z 9. na 10. července 1991 zeleného Krakena na Smíchově před první jízdou s cestujícími do Berouna … čelo jsme alespoň drobet ostříkli „bublinkami“, zbytek byl zkonzumován za jízdy … pak jsme noc nějak proklimbali v soupravě, ráno se vrátili a v depu na Masaryčce zamířili na kafe a vydatnou ohřívanou uzeninu v někdejší kantýně u paní kantýnské Suchánkové …. a hupky – s kruhy pod očima – do práce …. Pro doplnění – 9.7.1991 dorazilo přes Děčín do Holešovic TGV číslo 325, svého času „nejrychlejší kolejové vozidlo – rychlost 515,3 km… Číst vice »
Lysohor expres…že by…?
Joooo, ještě dostat tyto jednotky s duálními Vectrony na R11 a do zbytku republiky, aby nahradily všechny Ypsilonky konečně… Přeci jen, za rok dva by se něco takového naplnilo a donutilo lidi cestovat vlakem narozdíl od Ypsilonek, které dělají přesný opak…
Když to bude mít kupéčka…
Nevíte, jaká je oficiální kapacita pro jízdní kola? Z těch obrázků to vypadá při absenci vozíčkářů na docela dost.
Určitě pokrok oproti ešusu, kde kapacita oddílu pro kola nestačí ani pro kola pětičlenné rodiny.
Dle údajů ČD 30 kol.
Tolik?
To je hrozné, jak se plýtvá prostorem…
Si myslím že spíš málo když to jede do Beslyd
V ešusu je hlavně geniální použití těch držáků, který někdo v roce 1992 naprojektoval pro favorita či esku a tak se tam nevejde horský kolo s jen trošku tlustšíma pneumatikama….
To je problém 90% držáků nejen ve vlacích. Prostě ti, co to navrhují a vyrábějí, tam nikdy kolo dát nezkusili.
Na Ostravsku se ale do ešusů vejdou i tlusté pláště.
Jak se to mohlo stát? Opravili to na dílně?
Pravda, v pátek jsem je tam dávala.
Proč se tomu říká puš půl? Nemohlo by se to nazývat hezky česky vratná souprava, nebo aspoň německy Wendezug?
Jasně, a elektromobilům by se mohlo říkat mlunosamochod.
Je něco špatného na označení vratná souprava?
Nic, jen označuje soupravu včetně lokomotivy.
Fakticky nic. Prakticky pak délka (počet hlásek). A kromě toho to česky prostě dneska není dost cool, no…
Byl byste zřejmě překvapen, kolik anglicismů se v češtině používalo například za první republiky. Třeba víkend se tehdy psal weekend. V propojeném světě se nemůžete vyhnout tomu, že různé jazyky přejímají různé výrazy z jiných jazyků. Věděl jste, že v Norsku nebo Finsku (nejsem si teď jistý) přejali naše slovo smetana?
Tak v tom případě by se to mělo psát puš půl. Stejně jako se počeštily tramway, hockey, display
Věřím, že takoví ti zastánci přechylování cizích ženských příjmení, zaměstnaní coby odborníci jazykového ústavu, s návrhem na to brzo přijdou 🙂
Já bych byl pro hezké české slovo tlačenka. Neboť tahat vlaky je úplně běžné, ale tento název by upozornil na možnost tlačení …. :o))))))))
Tlačenka… 😀 Něco na způsob zavináče… :@)
Finsko. A jinak svět přejal z češtiny robota a pistoli. A Howitzer je taky z češtiny.
Děkuji za doplnění!
Ještě houfnici.
Finsko. A přijali i Š (jako jediné písmeno s háčkem), ale používají to jen ve dvou slovech : tšekki (český) a šokki (šok). Ale mladí to už transkribují do -sh-.
Je to ve Finsku. A nepřejali naše slovo, ale ruské slovo které je shodou okolností stejné jak v češtině. A nejen tohle slovo. Přejali jich mnohem víc. Vzhledem k tomu, že Finsko bylo dlouhou dobu součástí carského Ruska to dává smysl.
Nic. Ale na Push-pull také není nic zkaženého a je to dost používané.
To ne, ale nezní to hezky
ne, trottelwagen….
No to opravdu nevím v čem by to německy bylo lepší.
Je to 1 slovo.
Kraftfahrzeughaftpflichtversicherung je taky jedno slovo. 🙂
Donaudampfschiffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauunterbeamtengesellschaft
je také jen jedno slovo 😀
To nešlo nepřidat. Sorry za OT.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
Zuckerrübenfabrikdirektorgehaltsverbesserungskommisionskassenwächtermördertatergerichtsaalmöbeltischlerwitwenkinder
taky :-).
Já si pod pojmem vratná souprava představím soupravu včetně lokomotivy, ta v tomto případě ale součástí kontraktu není. Proto považuji termín push-pull za vhodnější, i když jde jen o slovíčkaření.
No…v provozu to bez lokomotivy jaksi nejde…
čili se to ani nevrací, 🙂
Děkuji za ozřejmění, to jsem opravdu netušil… Nic to nemění na faktu, že na okruhu představovali právě tu část bez lokomotivy, 380 i 750.7 jsou na představování, křtění, nebo co to bylo, poněkud staré.
Používat anglické (možná i německé) označení pro technické řešení je často vhodnější, než umělé konstruovaný opisný český název. A do soupravy patří i tažné/tlačné vozidlo.
Vratné jsou i soupravy složené z elektrických/motorových jednotek. Pro ty se ale označení push-pull nepoužívá.
…ale mohlo.
http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/prezentace-vratne-patrove-soupravy-pro-cd-msk
Už to mělo 11 let jezdit. Snad nahradí na elefanty .
Podle článku nahradí Brejlovce.
Sloni jezdí Č.Těšín, Třinec, Mosty u Jablunkova a snad ještě dlouho budou….
Brejlovci je budou do doby elektrifikace tahat/tlačit
tlačit asi ne, ale sunout ano 🙂
Tlačit budou snad ti cestující v Bdt jako náhradní soupravě 😀
A při sunutí se vytváří jaká síla? Tažná to asi nebude…
Hnací vozidlo vždy vyvíjí tažnou sílu, bez ohledu na to, kde je hnací vozidlo řazeno. „Jakou sílu“ podle vaší logiky vyvíjí vozidlo řazené uprostřed vlaku … např. hnací jednotka u souprav typu GTW …
No přece odstředivou, když to bere od středu. Neasi… 🙂
Tažnou i tlačnou?
Tlačná vrtule na letadle je podle vás taky tažná?
Muž tlačící vozík jej ve skutečnosti táhne?
Nechápu, jakou „logiku“ se snažíte uplatňovat, ale evidentně je poněkud odtržená od reality.
Na ešusy si počkejte tak do roku 2058, to bude „hliníku“ teprve 60 let, žabotlamy skončily ve věku blízkém 5O let (pokud neskončily v důsledku nehodových událostí nebo požárů), protože soudružka rez si na skříni dlouhodobě pochutnávala …
Proč museli zvolit snad tu nejhorší vysílačku co existuje? Co se týče uživatelské přívětivosti.
To tam nemohli dát VO67 nebo VO79?
A proč je MESA nejhorší vysílačkou, když na ní jezdí celá Evropa?
Možná je to o zvyku, ale rozložení tlačítek a celková ovladatelnost není zrovna nejlepší.
Celá Evropa nezná práci pod napětím, takže my taky máme přestat dělat takovou údržbu?
Němci ano… https://de.wikipedia.org/wiki/Arbeiten_unter_Spannung
Krása. Ještě tak, kdyby se v této zemi po vzoru okolních zemi založila instituce policie, která pozavírá všechny sprejery, než to zničí.
Policii máme i u nás, jestli se nepletu, a pravomoc zavírat lidi má v civilizovaných zemích pouze soud. Aneb ty představy šotoušů o justici…
Na 24 hodin vás zadržet můžou.
Stačilo by, kdyby si ČD najaly bezpečnostní firmu, která by ty vlaky hlídala. Já vím, revoluce.
Ale ty soupravy budou nocovat na různých místech.Třeba jedna bude ve Frýdlantu,druhá ve Frýdku a další vOstravě.Pak je to o penězích.
Z proč by neměla prostory stanic – kolejiště střežit bezpečnostní firma najatá SŽ ?
A dopravci SŽ za hlídání souprav pak zaplatí?
„Maximální rychlost souprav je 160 km/h (maximum Brejlovce je nicméně 100 km/h)“
Ničemu to nevadí, tam, kde bude nejčastěji jezdit, je TR 80. Tam, kde o víkendu, je i max. 100.
To je ale pěkná funkce, ten „senior vicepresident“. Eslipak taky existuje junior vicepresident ši vicepresident executive?
Jinak vlak je to pěknej, vypadá to, že Škodovce konečně došlo, že přežívat pomocí dodávek zastaralých vehiklů Českým drahám není dobrá strategie.
Jaké zastaralé vehikly dodala v poslední době Škodovka Českým drahám? Pantery? 380?
Copak zastaralé – ale poruchové (to jsou všechny od r. 1993)
Můžete specifikovat tu poruchovost … kolik hodin vozidla byla ve správkovém stavu …. Kolik nových vozidel bylo v roce 1993 a dál dodáno ? V roce 1978 – tu už asi nepamatujete – bylo 27 „prototypů“ lok E 499.2 (dnes 15x) provozním zoufalstvím z důvodu vysokého počtu garančních závad, které se řešily i rekonstrukcemi, například demontáží zařízení ARR … Po vyléčení z dětských nemocí správkovost poklesla a lokomotivy najížděly bez poruch plánované měsíční proběhy kolem 25 000 km. Podobně lok 163, 363 (ex E 499.3, ES 499.1) v druhé polovině 80. let minulého století – pamatujete … katastrofa. Aź si… Číst vice »
Ony ty béčkové soupravy na R19 jezdívají jen tak ze srandy viďte…
Na vizitce, parte, náhrobním kameni se taková funkce náramně vyjímá …
Škoda že se tohle neobjednalo na Kladno. Mohla se zvýšit kapacita, kvalita cestování. A v klidu by to tahal Brejlovec a rekonstrukce trati (a tím i její elektrifikace) by se další roky odkládala. Takhle budou zas velké plány, co tam bude jezdit. A kdyby se náhodou zadařilo, jen by se vyměnila lokomotiva. Jenže reálně se zrekonstruuje trať akorát tak z Ostrovce do Hostivic, na víc nebude povolení/peníze, tím pádem elektrifikace všude a tím pádem pokračování arrivých ojetin a regionov. Chjo.
Se čeká na Regiojet s herkulem a ojetými patry z Deutschlandu.
Prej se nevleze do tunelu, nebo co.
Jen houšť a větší kapky!
Jsem rád že -dle fotek- ČD a Škoda upustili od nemocničních interiérů. Ještě nějakou možnost regulace osvětlení a je to pecka. Věřím, že přesně tohle dokáže dostat lidí do vlaku. Těším se na zkušenosti z provozu!
Interiér na pohled pěkný, ale při bližším pohledu nepraktický, co se týká prostor pro kola/kočárky/invalidi. Podobná nesmyslná trubka jako v Bdtmo uprostřed prostoru. Žádné držáky na kola. což je ve vlaku, který funguje v sezóně jako cyklobus do Beskyd, dost nedostatek.
Regál na kufry v příměstském vlaku ne moc využitelný, raději měli prostor využít pro kola.
Dle ČD je kapacita na 30 kol.
Nejde o kapacitu, ale o uchycení. Při rozjezdech a brzdění, podobně při průjezdu výhybkami se budou bez držáků pohybovat, případně padat.
V tom si měli vzít příklad třeba z jednotek jezdících za řekou Olzou nebo Odrou, aby nemuseli na výzvědy daleko..
Se k tomu přidá na víkend nějaké BDcosi z kopřivy a je hned cyklovlak.
Hmm, ale kdyby přemýšleli hlavou, a první třída byla tam kam patří (tedy patro řídícího vozu u čela), tak by to taky pomohlo.
Těžko říci, zda je to takto špatně. U této soupravy by mělo jít o co nejrychlejší nástup a výstup běžných dojíždějících, kteří spíše pojedou dvojkou a je možné, že analýza ukázala, že takto to bude rychlejší.
A těm zvědavcům, kteří sednou do 1.třídy budou všichni „lozit“ okolo…
Co takhle nějaký pěkný obchodní název? Třeba norkoshuki, až se rozšíří cílový trh ještě o Japonsko.
RegioChachar.
A pro španělsko JaJar
Třeba čum sem čum tam …
No mohli na tom designu si trochu pohrát… To čelo vypadá jak nějaká obluda z Hvězdných válek. je i zbytečně komplikované tvarově. Chybí tomu lehkost bytí
Naopak, čelo vypadá výborně narozdíl od mnohých jiných…
(hodnotím čistě design, nikoli technické provedení vlaku)
Chybí mi však ve vlaku příčky oddělující nástupní prostor.
No jo, ale přítomnost příček oddělujících nástupní prostor ocení cestující víc než vzhled čela jako kočkovitou šelmu…
Přijde mi že je dneska taková divná móda kombinovat ostré hrany a kulaté tvary a dělají to i automobilky. Vypadá to jako bezradnost autorů a je to takové nepříjemně agresivní.
Jojo, ta agresivita je tam zbytečná, vlak by měl naopak vypadat přátelsky. Nicméně, aspoň to nevypadá, že je to 25 let starý, jak je u českých výrobců vlaků, tramvají a autobusů zvykem…
Tatí, ten vlak se na nás kouká škaredě, že pojedeme autem.
Přesně, třeba takhle:
https://www.google.com/search?q=ma%C5%A1inka+tom%C3%A1%C5%A1&tbm=isch&ved=2ahUKEwismtLA0r_xAhUMNhoKHc7PDsgQ2-cCegQIABAA&oq=ma%C5%A1inka+tom%C3%A1%C5%A1&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCABQk9cCWLHlAmC05wJoAHAAeAGAAZ8EiAGjDJIBCzAuMi4xLjAuMS4xmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=9YncYOzLF4zsaM6fu8AM&bih=615&biw=1366&client=firefox-b-d
Tři lidi – čtyři různé názory na design.
Myslím, že si s tím hráli až dost.
Proč se testují s 380, neměli by jezdit s katrem? A vychytat případně poruchy.
Je to prezenatce výroku a výrobce, tak je logické, že je tam i loko Škoda (i když v případě dalších dodávek by to nejspíš byl jiný stroj). Nejedná se o test vlaku..
Dokázal bych si tam představit hybridního Vectrona. Aspoň by se nemuselo na linkách, které vedou částečně pod dráty, jezdit celou trasu s dieselem.
Hybridní Vectron je pouze střídavý…
S katry to po Okruhu jezdilo dost dlouho.
Ti strejdové, jednotně oblečení v modré obleky a hnědé lakýrky mne prostě baví. Asi něco jako firemní montérky. 😀
Čerpali body….🙂
Možný se řídíli se těmito radami:
https://www.gentlemanstore.cz/Tema/blog/jak-zkombinovat-barvu-obleku-a-bot
Dneska „navy“, zejtra „cihla“.
Za dvacet let to bude směšné, stejně jako barevný téčka v devadesátkách.
Dotaz:
Mohl by někdo znalý věci vysvětlit, co se (na rozdíl od NIM) skrývá v tom hrbu na střeše řídícího vozu pro ČD? Děkuji
Podle mě toho je na střeše proti NIMu míň, ale je to celé jinak udělané – víc prostoru pro schodiště a pravděpodobně i delší horní patro – to tlačí agregáty víc ke koncům vozů => svislejší čelo.
Obr. 5/24 . „Modern train at the station. Barcelona, Spain.“???
Takže mají asi něco rozjednané ve Španělsku 😀
To bude koláž. Taková dost divná.
Jo, už kvůli rozchodu.
🎵
Zdařilá fotomontáž. (pro reklamní účely). Ale fakt zdařilá. Když je co pochválit, rád to udělám. 🙂
Zdařilá … protože to, že to čelo na fotkách 5-10 nesedí na zbytek vlaku je jen taková … drobnost.
😄 … koláží je tam více: 5, 6, 7 a 8 – stačí sledovat linie z čela do bočnice – nenavazují. A odlesky v oknech jaksi také něco prozrazují … 😉
Na okruhu v Cerhenicích bylo (ze záhadných důvodů) zakázáno fotit (asi kvůli Číňanům). Takže jsme tam byli jen na kukačku a předkládáme obrázky, co jsme dostali. Zákaz byl údajně od VÚŽ.
Oni se Číňani bojí, že fotky kradou duše? 🙂
Ne, indiani kradou cinany!
Na Okruhu je zakázáno fotit už mnoho desítek let, zřejmě už od jeho otevření (pamatuji na hodně oprýskané zákazové cedule někdy v 80. letech, kdy to ještě ani nebylo oplocené).
Přesně před rokem při prezentaci motoráku 811 pro Morslez. kraj se fotit mohlo a fotilo se ostošest.
https://zdopravy.cz/obrazem-na-okruhu-v-cerhenicich-krouzi-vylepseny-motorak-pro-severni-moravu-55765/
No, tak na tý regionální myši ČD asi není nic tak převratného, co by se vyplatilo obšlehnout a chtělo masově aplikovat kdekoliv jinde.
To bylo velice pravděpodobně povoleno speciálně pro tuto akci (lépe řečeno, na vybraných akcích se focení extra povolí s tím, že se smí fotit jen dané vozidlo).
Velice silně pochybuji, že kdybyste se při prezentaci 811 vydal fotit třeba Leošova Síria, tak by vás někdo decentně neupozornil, že toto není 811, ta že stojí někde jinde.
Nakonec i na těch fotkách z akce 811 není žádné vozidlo, které by někdo na okruhu zkoušel (a tu 3030 tam nejspíš dali jako stafáž 🙂 )
Někomu na „okruhu“ nedošlo, že existují teleobjektivy a že již za dob StB existoval foťák umístěný v knoflíku …
Rovněž špionážní satelit si TO vyfotí s přesností na několik cm …
Vaříte? Nebo malujete obrazy?
A máte rád, když vám někdo strká nos do hrnce s ještě nehotovým obědem, či kritizuje obraz namalovaný jenom z půlky?
A na konci se nenápadně skrývá…? Skoro jsem to moderní tažné/tlačné vozidlo přehlédl. 😀
Proč skrývá…? V článku se o něm mluví otevřeně.
jj, brejle budou potřeba ještě řadu let, než konečně dodají kontaktní čočky…
Wichtrlce vyrábějí v CZ Loko
https://zdopravy.cz/cz-loko-doda-prvni-bizony-pro-unipetrol-doprava-3097/
jsem myslel že je to 380ka dle těch tmavě modrých linií na šedém boku
Záleží, na kterou fotku se díváte. Na foto 12 to vypadá na 380, na fotce 10 brejlovec. Trochu divná je fotka 7, bok lokomotivy vypadá na brejlovce, ale pak nevím kde se vzal sběrač na střeše. Asi nějaký photoshop.
Sběraž zbyl z lokomotivy, která stála na fotce původně, protože ten vlak by rozhodně focen na jiném místě než na širé trati mezi poli – v jeho odlesku je nějaká budova s modrými vraty – něco jako depo.
Čelo je do fotky dolepené, a stejně jako skoro u všech fotek je dolepené blbě.
Ne „v odlesku“, ale „v odrazu na něm“
Tak tady si strojvedoucí sám pořádně neumeje čelní sklo.
Leda na štaflích…
Foto 20/24. Tady je něco špatně. Když člověk spadne ze sedačky vlivem prudkého brzdění, může si dát rovnou skluzavku po schodech. V tomhle případě by byla lepší čtyřka se dvěma dvojicemi proti sobě. Cestující by měli více soukromí a dokonce by to lépe pasovalo proti oknům.
Předpokádám, že pod sedadly je ukryta mechanika vzduchové clony vstupních dveří, které se nachází pod nimi. Ale takové sezení může být prima pro větší skupinky výletníků cestujících o sobotě do Beskyd. Celkově tyto jednotky působí, alespoň z fotografií výrazně vzdušněj než NIM. Uvidíme jak se osvědčí v letním a zimním provozu.
Špatně je především představa, že sedící člověk při „prudkém“ brzdění spadne ze sedačky…
Tak to řeknu ještě ostřeji. Taková situace může nastat při nárazu soupravy do překážky. Ať už při posunu, nebo jako nehoda. A upřímně, nikdo nedá ruku do ohně, že taková situace nikdy nenastane.
A pokud je riziko, že to vymrští cestujícího o jedno podlaží níže, tak je to špatně.
Musím si rýpnout: Tohle je přesně ergonomický ( a bezpečnostní) faul, který dělá Škodovku Škodovkou. U konkurence tohle nenajdete.
No jako takhle, tohle je ve všech Elefantech a celkem rád jsem tam jezdil, páč to nebyla čtyřka a při troše štěstí tam člověk seděl sám. Bylo to lepší, než ty výsadkářský posedynahoře v patře.
Nenastane. To má jezdit v Beskydech, a tam stromy na trať nepadají!
Ne? Tam jsou rovnou přirostlé do skály?
Kůrovec je všechny sežral.
Hmm…
I když v 15T by to bylo i uvěřitelné…
Je to jen o půl patra a navíc je tam tolik místa, že má člověk čas a prostor přejít do parakotoulu. Pravda, pro těhotné a osoby se sníženou pohyblivostí, kterým jsou ta dvě místa určena, to není úplně běžná aktivita.
No právě, cestujícícm se sníženou pohyblivostí to v takovém případě výrazně urychlí výstup.
😀
Daleko větší pravděpodobnost je, že nějaký spratek někomu podrazí nohy – foto č. 19.
Totiž tohle sezení dost omezuje průchod ke schodům. Místo snahy narvat sedačky kam se dá tam mohli nechat polici na zavazadla. Sezení bokem s nohama do průchodu ke dveřím je dost nakokokodák. Už ve 13T/14T to bylo špatné, tohle je daleko horší.
Vy jste spadl ze sedačky vlivem intenzivního brzdění ?
V buse běžná věc.
A puš-pul je autobus?
Jen tak na okraj, když je zde zmíněn bus, ty sedačky na foto č.20 by v busu musely mít pásy. Je s podivem, že zde to není .
Pro vás je s podivem, že přepisy platné pro silniční vozidla se neuplatňují ve vozidlech kolejových?
Představte si, že v povinné výbavě puš-pulu není ani trojúhelník, ani náhradní kolo – a přitom každý autobus to má.