Obrazem: Na okruhu pokřtili nový push-pull pro Ostravu, Škoda s ním chce do Evropy

Stanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Pramen: Škoda TransportationStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Pramen: Škoda Transportation

Celkem pět nových vlaků začne vozit cestující v Moravskoslezském kraji ještě před koncem roku.

208 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář

vláček je to hezký, ale to zpracování… měl jsem možnost dost nedávno jednu jednotku prozkoumat zvenčí i zevnitř v klidu, pohodlí na sedačkách perfektní, prostor pro strojvedoucího dost dobrý. poměrně jednoduchý pult, malinko změny v ovladačích a funkcích proti 380 ale dá se. Pak ale zapršelo a tím to začalo, vyklápečkama teče, pak se objevila voda tekoucí ze stropu ve spodním patře uprostřed, odkud to nevím, agregáty klimatizace jsou na krajích, dost často nelícují jednotlivý kusy obložení stěn. Elektroniku neřeším, ta teda je trochu divočejší od výrobce ale to se snad srovná než skončí oživování a testy, ještě bych vytknul… Číst vice »

opravdovýjan

Pokud by byl komfort odpružení slušný. A ČD nabídla konkurenceschopnou cenu. Možná by toto mohlo být řešení pro nějaké Rychlíky a SP na koridorech. Mohla by tam být zajimavá cena na sedačku. A váha na sedačku.
DB ví, proč to v liberalizaci kupuje. Pokud to umí jezdit i 190. Může to být konkurenceschopné i na nových tratích.
A když ne, je tady Staddler Kiss. Takové vlaky by měl management kupovat. V době liberalizace. Protože jsou nákladově efektivní. Na luxus holt v době liberalizace nejspíš nebude čas.

opravdovýjan

Jsem zvědav na podvozek a kvalitu odpružení. Přece jen u nás nejezdíme 200 a koleje nejsou jako v Německu.
A dále jsem zvědav kdy konečně udělají modernizaci tratě.
Rok dokončení 2012 uběhl. OPD2 uteklo. Nic.
A chraň pánbůh je snižovat rychlost v jednokolejné části. Když slibovali jednokolejku ale 160 ve studii proveditelnosti.

Hans

To už dávno mělo jezdit a ne, že ještě do konce roku. To do konce roku jenom proto, aby se nemluvilo, že se zase ČD chvástání a chlubí něčím, co neexistuje. Jak to ale znám, tak je stejně zase výjimečně, t.j. v 80 procentech zatímně budou nahrazovat soupravy vozů Bdt s kulturou cestování jako u Bai před 60 lety a ostravské Push pull se jako náhrada budou objevovat jinde, jak je u ČD obvyklé. Proč by pak měly maximální rychlost 160, když na tratí do Frenštátu je poloviční. To totiž kraj objednal namísto městských slonů 471, protože už nechce čekat,… Číst vice »

Apten

Ono to asi jinam dát nepůjde, bohužel jsou na dotaci. A u dotace se nedá čachrovat. Kraj ještě bude vybírat dopravce. Samozřejmě vyhraje ČD, ale nikam jinam ty soupravy nepůjdou. Alespoň do doby co určují podmínky dotace.

Jiří Kocurek

Proč bohužel? Bez dotace by byly leda tak ty Bdt, v horším případě 714+010+010. A případě urychleného zadrátování by hrozilo Tornádo (ř. 460).

Ale máte prvadu v tom, že sebrat olomouckým pantery, aby se jinde zalepila díra se nepodařilo, protože jsou tou dotací vázané. Tady je navíc většinovým spoluvlastníkem kraj.

Pitrys

Hlavně ať už to jezdí…

Adam

Výhled pro strojvedoucí naprosto katastrofální

Brendis

Vy už jste to řídil ? Že posuzujete

J. Rozsypal

No, ale on to není pohled strojvedoucího, ten má sesli vpravo dole. To je pohled zpod strojvedoucího. To se musíte nejdříve pořádně koukat.

Démon

Některé vybavení v 21.století ještě z doby 1960-1980 je fascinují.

Vbb

Že jo? Má to kola, sedačky a dveře… jak za císaře pána.

Hans

Ještě hůře, na mnohých tratích byly staré vozy Bai z 50.let s kulturou jako u dnešních Bdt před 40 lety nahrazeny moderními chcipaky 810+010 s kulturou pod psa a jezdí tam dodnes. ČD? ČD! ČD. Vaše ČD. Čekáte dlouho? Čekejte dále! Času dost. Vaše ČD.

Kosmik

Odezdi ke zdi ,výhoda jednotek je že se nedělí a tím se zamezí snaha neználků neustále něco měnit, nyní je výhoda že každou větší stanici bude posun.

Tomas

Ví někdo proč linku nenatáhnou tu linku až do Opavy??

Vbb

Do Opavy dieselem? Nebo přepřahat?

Hans

Teď se možná dočkáme, s městskými slony 471 to možné nebylo, bez elektřiny do Frenštátu. Leda za cenu dieselů s Bdt až do Opavy. Tak teď by tam mohli jezdit Brejlovci čili Potápěči s Push pully.

Apten

Proč do Opavy? Tady jezdí linka Opava -Český Těšín. To by byl úplný nesmysl. Ještě k tomu dieselem. Stačí, že jezdí rychlík z Olomouce do Ostravy přes Bruntál.

Tom

Podle vzhledu navrhuji soupravu pojmenovat RegioHornet. 😄

Tom

Jakože sršeň lítá po síti v horách… HorNet

Jaromír

Z toho řídícího vozu je výhled jak z ŘOPíku

Y.K.

Širokoúhlý objektiv a ne pohled ze sedačky dělají to okno dost malé. Ale není.

medical examiner

To víte, musí vydržet náraz do zdi v maximální rychlosti…
Poděkujte mezistátní spolupráci, že musíme mít nějaké TSI…

dejf

tak zase to že drážní vozidlo dokáže něčím bez milosti projet, když už mu sebrali tu možnost uhnout není úplně od věci. třeba ten fíra z pendolina, kterej naložil neplánovaně nějaký plechy by za TSI čelo asi dal dvě nohy a furt by na tom byl líp než teď. jo na malý regionální jednotce vozit dvě TSI čela vychází hmotnostně dost na levačku, ale to už si musíme rozhodnout, jestli si připlatíme za bezpečnost nebo pošetříme a ten peníz se prožere jinde.

Odpadlik

Proč vlastně dopředu nedají 10 kamer a velký trafo nebo motor s tim že fíra sedí uprostřed jako v kanclu?

Pavel P.

Současné vozy a jednotky pro přepravu cestujících nemají velký motor, či jiné součásti, které by šlo dát dopředu. Vše je pod podlahou, nebo na střeše. Takže jediné, co jde dopředu dát, jsou deformační zóny – „TSI čela“.
Výjimkou pro plnění příslušné normy na odolnost při nárazu mají lokomotivy s kabinou uprostřed (např. žehličky řady 110), kde je před fírou dostatek deformačních zón.

Tomāš

Proč uprostřed? To už pak vůbec nemusí být v tom vlaku, ne?

Jiří Kocurek

Velké trafo, aby bylo na ráně. Co udělá trafoolej vylitý z rozmačkaného trafa při zkratu, Halík?

Vbb

Prorože ani trafo, ani motor se v té tlač/tahni jednotce jaksi nenacházejí.

Jiří Kocurek

Tak nějak nevím, co byste říkal na výhled z parní mašiny.
https://pixels.com/featured/steam-locomotive-cab-interior-stephen-thompson.html

Jiří 3

Doufám, že Škodovka k tomu vyvine i hnací vůz, aby vznikla nová dvoupodlažní jednotka.

medical examiner

Nic nebude!
Stadlery nebo Siemensy budou!

Zrzek

To bude dřív vodíkovou-trolejová reinkarnace 810.

Gajda

Stadlery neee, tam by se Škodovka neúčastnila, Siemens jí to nechá alespoň dodělat a na šťítku bude i její jméno.

medical examiner

Ve zmíněné době už žádná Scheißewerke nebude…

Hans

To už jezdí jako 471. Ty čachry s diesely jsou proto, aby se daly vyměnit za elektriky, např. Pershingy, až je bude na té tratí mít co napájet.

prag

To už se nedělá, kvůli adhezi se dává distribuovanej pohon. Navíc do hnacáku nenarvou dost MW.

Vít Jůza

Budou ten vlak i biřmovat?

Tomáš Gottschalk

Zatím prý ne, ale bude pravidelně jezdit ke zpovědi.

medical examiner

Do Bohumína nebo do Olomouce?

Bohouš

Ke Graubnerovi.

Ondřej

Ale o ramadánu bude žrát elektřinu až po setmění 😀

vašek

Mohli by jich vyrobit víc a jezdit z Prahy do Všetat místo Bdtn a 954 a do Berouna místo Syslografů. A ještě udělat jednopodlažní verzi a jezdit do Kladna.

Kubrt

Škoda by jistě ráda vyrobila, tak ale problém vůbec nestojí.

Facepalm

Ano, ovšem to jistému typu mamlasů nevysvětlíte ani párem volů.

Karl vB.

….když by si je StČ kraj koupil, nebo dal do podmínek výběrového řízení na dopravce, tak proč ne.

Zrzek

Na Boleslav jsem v úterý patra s brejlakem viděl. Sice bez řidičáku, ale patra to byly.

Miroslav Zikmund

Před pár dny jsem odpoledne viděl posunujícího brejláka se dvěma patry z autobusu v oblasti „Negreláku a Hrabovky“. Nebyl to náhodou Sp …

Zrzek

Možný to je.

J. Rozsypal

Autovozy do Škodovky.

Brendis

Pakliže žije v Kladně asi 60 000 obyvatel a nedivil bych se kdyby do budoucna tam žilo třeba 100 000 tak ti lidé se budou potřeba nějak kapacitně přepravit takže jesnopodlažku úplně ne

Já, kdo jiný

Tak maximálně Pobaltí nebo Balkán.

Bohouš

Píšete, že pokřtili nový push-pull. Na jeho jméno je ještě stále embargo?

Vít Jůza

Při křtu nejde po jméno, ale o milost Boží.

Tomáš Gottschalk

Ale jméno se taky dává, většinou i víc a zapisuje se do církevní matriky.

Bohouš

Na stránce Škody ani Českých drah (dnes publikovaná zpráva) se o žádném křtu nepíše. Pouze o představení nových jednotek. Takže milost Boží je zatím ještě na cestě?

Potulný wechtr

Aby potom nemusela nastoupit
svatá Inkvizice. 🙂

Jaaa

Bublinky tekly…

Miroslav Zikmund

Před 30 lety jsme také „křtili“ v noci z 9. na 10. července 1991 zeleného Krakena na Smíchově před první jízdou s cestujícími do Berouna … čelo jsme alespoň drobet ostříkli „bublinkami“, zbytek byl zkonzumován za jízdy … pak jsme noc nějak proklimbali v soupravě, ráno se vrátili a v depu na Masaryčce zamířili na kafe a vydatnou ohřívanou uzeninu v někdejší kantýně u paní kantýnské Suchánkové …. a hupky – s kruhy pod očima – do práce …. Pro doplnění – 9.7.1991 dorazilo přes Děčín do Holešovic TGV číslo 325, svého času „nejrychlejší kolejové vozidlo – rychlost 515,3 km… Číst vice »

Ic540

Lysohor expres…že by…?

Marana_CZE

Joooo, ještě dostat tyto jednotky s duálními Vectrony na R11 a do zbytku republiky, aby nahradily všechny Ypsilonky konečně… Přeci jen, za rok dva by se něco takového naplnilo a donutilo lidi cestovat vlakem narozdíl od Ypsilonek, které dělají přesný opak…

Jaaa

Když to bude mít kupéčka…

Gejza

Nevíte, jaká je oficiální kapacita pro jízdní kola? Z těch obrázků to vypadá při absenci vozíčkářů na docela dost.
Určitě pokrok oproti ešusu, kde kapacita oddílu pro kola nestačí ani pro kola pětičlenné rodiny.

medical examiner

Tolik?
To je hrozné, jak se plýtvá prostorem…

Brendis

Si myslím že spíš málo když to jede do Beslyd

Facepalm

V ešusu je hlavně geniální použití těch držáků, který někdo v roce 1992 naprojektoval pro favorita či esku a tak se tam nevejde horský kolo s jen trošku tlustšíma pneumatikama….

jal

To je problém 90% držáků nejen ve vlacích. Prostě ti, co to navrhují a vyrábějí, tam nikdy kolo dát nezkusili.

Na Ostravsku se ale do ešusů vejdou i tlusté pláště.

Jiří Kocurek

Jak se to mohlo stát? Opravili to na dílně?

Xena Warrior

Pravda, v pátek jsem je tam dávala.

Marian

Proč se tomu říká puš půl? Nemohlo by se to nazývat hezky česky vratná souprava, nebo aspoň německy Wendezug?

Facepalm

Jasně, a elektromobilům by se mohlo říkat mlunosamochod.

Karl vB.

Je něco špatného na označení vratná souprava?

Facepalm

Nic, jen označuje soupravu včetně lokomotivy.

Košičan

Fakticky nic. Prakticky pak délka (počet hlásek). A kromě toho to česky prostě dneska není dost cool, no…

Ondřej

Byl byste zřejmě překvapen, kolik anglicismů se v češtině používalo například za první republiky. Třeba víkend se tehdy psal weekend. V propojeném světě se nemůžete vyhnout tomu, že různé jazyky přejímají různé výrazy z jiných jazyků. Věděl jste, že v Norsku nebo Finsku (nejsem si teď jistý) přejali naše slovo smetana?

vašek

Tak v tom případě by se to mělo psát puš půl. Stejně jako se počeštily tramway, hockey, display

Ondřej

Věřím, že takoví ti zastánci přechylování cizích ženských příjmení, zaměstnaní coby odborníci jazykového ústavu, s návrhem na to brzo přijdou 🙂

mic

Já bych byl pro hezké české slovo tlačenka. Neboť tahat vlaky je úplně běžné, ale tento název by upozornil na možnost tlačení …. :o))))))))

JirkaJJ

Tlačenka… 😀 Něco na způsob zavináče… :@)

Jiří Kocurek

Finsko. A jinak svět přejal z češtiny robota a pistoli. A Howitzer je taky z češtiny.

Ondřej

Děkuji za doplnění!

Vbb

Ještě houfnici.

Vbb

Finsko. A přijali i Š (jako jediné písmeno s háčkem), ale používají to jen ve dvou slovech : tšekki (český) a šokki (šok). Ale mladí to už transkribují do -sh-.

JirkaJJ

Je to ve Finsku. A nepřejali naše slovo, ale ruské slovo které je shodou okolností stejné jak v češtině. A nejen tohle slovo. Přejali jich mnohem víc. Vzhledem k tomu, že Finsko bylo dlouhou dobu součástí carského Ruska to dává smysl.

Y.K.

Nic. Ale na Push-pull také není nic zkaženého a je to dost používané.

Majkl

To ne, ale nezní to hezky

medical examiner

ne, trottelwagen….

Paja

No to opravdu nevím v čem by to německy bylo lepší.

Košičan

Je to 1 slovo.

Vbb

Kraftfahrzeughaftpflichtversicherung je taky jedno slovo. 🙂

Ondra

Donaudampfschiffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauunterbeamtengesellschaft

je také jen jedno slovo 😀

Jiří Kocurek
Vbb

Zuckerrübenfabrikdirektorgehaltsverbesserungskommisionskassenwächtermördertatergerichtsaalmöbeltischlerwitwenkinder

taky :-).

R P

Já si pod pojmem vratná souprava představím soupravu včetně lokomotivy, ta v tomto případě ale součástí kontraktu není. Proto považuji termín push-pull za vhodnější, i když jde jen o slovíčkaření.

medical examiner

No…v provozu to bez lokomotivy jaksi nejde…

Facepalm

čili se to ani nevrací, 🙂

R P

Děkuji za ozřejmění, to jsem opravdu netušil… Nic to nemění na faktu, že na okruhu představovali právě tu část bez lokomotivy, 380 i 750.7 jsou na představování, křtění, nebo co to bylo, poněkud staré.

Bohouš

Používat anglické (možná i německé) označení pro technické řešení je často vhodnější, než umělé konstruovaný opisný český název. A do soupravy patří i tažné/tlačné vozidlo.

Bert

Vratné jsou i soupravy složené z elektrických/motorových jednotek. Pro ty se ale označení push-pull nepoužívá.

medvěd

Už to mělo 11 let jezdit. Snad nahradí na elefanty .

Jan Sova

Podle článku nahradí Brejlovce.
Sloni jezdí Č.Těšín, Třinec, Mosty u Jablunkova a snad ještě dlouho budou….

sorák

Brejlovci je budou do doby elektrifikace tahat/tlačit

michal

tlačit asi ne, ale sunout ano 🙂

medical examiner

Tlačit budou snad ti cestující v Bdt jako náhradní soupravě 😀

Jaaa

A při sunutí se vytváří jaká síla? Tažná to asi nebude…

Miroslav Zikmund

Hnací vozidlo vždy vyvíjí tažnou sílu, bez ohledu na to, kde je hnací vozidlo řazeno. „Jakou sílu“ podle vaší logiky vyvíjí vozidlo řazené uprostřed vlaku … např. hnací jednotka u souprav typu GTW …

O.K.

No přece odstředivou, když to bere od středu. Neasi… 🙂

Jaaa

Tažnou i tlačnou?

Tlačná vrtule na letadle je podle vás taky tažná?

Muž tlačící vozík jej ve skutečnosti táhne?

Nechápu, jakou „logiku“ se snažíte uplatňovat, ale evidentně je poněkud odtržená od reality.

Pavel Vavříček

To nahradí Bdt vozy a možná sem tam i nějaké to Kvatro

Miroslav Zikmund

Na ešusy si počkejte tak do roku 2058, to bude „hliníku“ teprve 60 let, žabotlamy skončily ve věku blízkém 5O let (pokud neskončily v důsledku nehodových událostí nebo požárů), protože soudružka rez si na skříni dlouhodobě pochutnávala …

Dominik

Proč museli zvolit snad tu nejhorší vysílačku co existuje? Co se týče uživatelské přívětivosti.
To tam nemohli dát VO67 nebo VO79?

Petr Šimral

A proč je MESA nejhorší vysílačkou, když na ní jezdí celá Evropa?

Dominik

Možná je to o zvyku, ale rozložení tlačítek a celková ovladatelnost není zrovna nejlepší.
Celá Evropa nezná práci pod napětím, takže my taky máme přestat dělat takovou údržbu?

Jiří Kocurek
T2zdopravy

Krása. Ještě tak, kdyby se v této zemi po vzoru okolních zemi založila instituce policie, která pozavírá všechny sprejery, než to zničí.

Facepalm

Policii máme i u nás, jestli se nepletu, a pravomoc zavírat lidi má v civilizovaných zemích pouze soud. Aneb ty představy šotoušů o justici…

Jaaa

Na 24 hodin vás zadržet můžou.

Filip

Stačilo by, kdyby si ČD najaly bezpečnostní firmu, která by ty vlaky hlídala. Já vím, revoluce.

Apollo17

Ale ty soupravy budou nocovat na různých místech.Třeba jedna bude ve Frýdlantu,druhá ve Frýdku a další vOstravě.Pak je to o penězích.

Miroslav Zikmund

Z proč by neměla prostory stanic – kolejiště střežit bezpečnostní firma najatá SŽ ?

bkv

A dopravci SŽ za hlídání souprav pak zaplatí?

jal

„Maximální rychlost souprav je 160 km/h (maximum Brejlovce je nicméně 100 km/h)“
Ničemu to nevadí, tam, kde bude nejčastěji jezdit, je TR 80. Tam, kde o víkendu, je i max. 100.

Facepalm

To je ale pěkná funkce, ten „senior vicepresident“. Eslipak taky existuje junior vicepresident ši vicepresident executive?

Jinak vlak je to pěknej, vypadá to, že Škodovce konečně došlo, že přežívat pomocí dodávek zastaralých vehiklů Českým drahám není dobrá strategie.

Vbb

Jaké zastaralé vehikly dodala v poslední době Škodovka Českým drahám? Pantery? 380?

medical examiner

Copak zastaralé – ale poruchové (to jsou všechny od r. 1993)

Miroslav Zikmund

Můžete specifikovat tu poruchovost … kolik hodin vozidla byla ve správkovém stavu …. Kolik nových vozidel bylo v roce 1993 a dál dodáno ? V roce 1978 – tu už asi nepamatujete – bylo 27 „prototypů“ lok E 499.2 (dnes 15x) provozním zoufalstvím z důvodu vysokého počtu garančních závad, které se řešily i rekonstrukcemi, například demontáží zařízení ARR … Po vyléčení z dětských nemocí správkovost poklesla a lokomotivy najížděly bez poruch plánované měsíční proběhy kolem 25 000 km. Podobně lok 163, 363 (ex E 499.3, ES 499.1) v druhé polovině 80. let minulého století – pamatujete … katastrofa. Aź si… Číst vice »

medical examiner

Ony ty béčkové soupravy na R19 jezdívají jen tak ze srandy viďte…

Miroslav Zikmund

Na vizitce, parte, náhrobním kameni se taková funkce náramně vyjímá …

tunel

Škoda že se tohle neobjednalo na Kladno. Mohla se zvýšit kapacita, kvalita cestování. A v klidu by to tahal Brejlovec a rekonstrukce trati (a tím i její elektrifikace) by se další roky odkládala. Takhle budou zas velké plány, co tam bude jezdit. A kdyby se náhodou zadařilo, jen by se vyměnila lokomotiva. Jenže reálně se zrekonstruuje trať akorát tak z Ostrovce do Hostivic, na víc nebude povolení/peníze, tím pádem elektrifikace všude a tím pádem pokračování arrivých ojetin a regionov. Chjo.

Já, kdo jiný

Se čeká na Regiojet s herkulem a ojetými patry z Deutschlandu.

Jaaa

Prej se nevleze do tunelu, nebo co.

Beny

Jen houšť a větší kapky!
Jsem rád že -dle fotek- ČD a Škoda upustili od nemocničních interiérů. Ještě nějakou možnost regulace osvětlení a je to pecka. Věřím, že přesně tohle dokáže dostat lidí do vlaku. Těším se na zkušenosti z provozu!

jal

Interiér na pohled pěkný, ale při bližším pohledu nepraktický, co se týká prostor pro kola/kočárky/invalidi. Podobná nesmyslná trubka jako v Bdtmo uprostřed prostoru. Žádné držáky na kola. což je ve vlaku, který funguje v sezóně jako cyklobus do Beskyd, dost nedostatek.

Regál na kufry v příměstském vlaku ne moc využitelný, raději měli prostor využít pro kola.

Beny

Dle ČD je kapacita na 30 kol.

jal

Nejde o kapacitu, ale o uchycení. Při rozjezdech a brzdění, podobně při průjezdu výhybkami se budou bez držáků pohybovat, případně padat.

V tom si měli vzít příklad třeba z jednotek jezdících za řekou Olzou nebo Odrou, aby nemuseli na výzvědy daleko..

Zrzek

Se k tomu přidá na víkend nějaké BDcosi z kopřivy a je hned cyklovlak.

medical examiner

Hmm, ale kdyby přemýšleli hlavou, a první třída byla tam kam patří (tedy patro řídícího vozu u čela), tak by to taky pomohlo.

Ondřej

Těžko říci, zda je to takto špatně. U této soupravy by mělo jít o co nejrychlejší nástup a výstup běžných dojíždějících, kteří spíše pojedou dvojkou a je možné, že analýza ukázala, že takto to bude rychlejší.

medical examiner

A těm zvědavcům, kteří sednou do 1.třídy budou všichni „lozit“ okolo…

MartinSr

Co takhle nějaký pěkný obchodní název? Třeba norkoshuki, až se rozšíří cílový trh ještě o Japonsko.

Facepalm

RegioChachar.

Jiří Kocurek

A pro španělsko JaJar

Miroslav Zikmund

Třeba čum sem čum tam …

Martin z topírny

No mohli na tom designu si trochu pohrát… To čelo vypadá jak nějaká obluda z Hvězdných válek. je i zbytečně komplikované tvarově. Chybí tomu lehkost bytí

Ivan

Naopak, čelo vypadá výborně narozdíl od mnohých jiných…
(hodnotím čistě design, nikoli technické provedení vlaku)

Chybí mi však ve vlaku příčky oddělující nástupní prostor.

medical examiner

No jo, ale přítomnost příček oddělujících nástupní prostor ocení cestující víc než vzhled čela jako kočkovitou šelmu…

Rudolf Tuček

Přijde mi že je dneska taková divná móda kombinovat ostré hrany a kulaté tvary a dělají to i automobilky. Vypadá to jako bezradnost autorů a je to takové nepříjemně agresivní.

Facepalm

Jojo, ta agresivita je tam zbytečná, vlak by měl naopak vypadat přátelsky. Nicméně, aspoň to nevypadá, že je to 25 let starý, jak je u českých výrobců vlaků, tramvají a autobusů zvykem…

Já, kdo jiný

Tatí, ten vlak se na nás kouká škaredě, že pojedeme autem.

Vbb

Tři lidi – čtyři různé názory na design.
Myslím, že si s tím hráli až dost.

Mirek

Proč se testují s 380, neměli by jezdit s katrem? A vychytat případně poruchy.

Kubrt

Je to prezenatce výroku a výrobce, tak je logické, že je tam i loko Škoda (i když v případě dalších dodávek by to nejspíš byl jiný stroj). Nejedná se o test vlaku..

malej-jarda

Dokázal bych si tam představit hybridního Vectrona. Aspoň by se nemuselo na linkách, které vedou částečně pod dráty, jezdit celou trasu s dieselem.

Petr Šimral

Hybridní Vectron je pouze střídavý…

Vbb

S katry to po Okruhu jezdilo dost dlouho.

Jaaaa

Ti strejdové, jednotně oblečení v modré obleky a hnědé lakýrky mne prostě baví. Asi něco jako firemní montérky. 😀

Mirek

Čerpali body….🙂

Karl vB.
Jaaa

Dneska „navy“, zejtra „cihla“.

Za dvacet let to bude směšné, stejně jako barevný téčka v devadesátkách.

Karl vB.

Dotaz:
Mohl by někdo znalý věci vysvětlit, co se (na rozdíl od NIM) skrývá v tom hrbu na střeše řídícího vozu pro ČD? Děkuji

czhunter

Podle mě toho je na střeše proti NIMu míň, ale je to celé jinak udělané – víc prostoru pro schodiště a pravděpodobně i delší horní patro – to tlačí agregáty víc ke koncům vozů => svislejší čelo.

Karl vB.

Obr. 5/24 . „Modern train at the station. Barcelona, Spain.“???

Adam H

Takže mají asi něco rozjednané ve Španělsku 😀

Jaaaa

To bude koláž. Taková dost divná.

Karl vB.

Jo, už kvůli rozchodu.

Pražec

🎵

liposh

Zdařilá fotomontáž. (pro reklamní účely). Ale fakt zdařilá. Když je co pochválit, rád to udělám. 🙂

czhunter

Zdařilá … protože to, že to čelo na fotkách 5-10 nesedí na zbytek vlaku je jen taková … drobnost.

R.L.m.

😄 … koláží je tam více: 5, 6, 7 a 8 – stačí sledovat linie z čela do bočnice – nenavazují. A odlesky v oknech jaksi také něco prozrazují … 😉

Radek

Oni se Číňani bojí, že fotky kradou duše? 🙂

Pepa

Ne, indiani kradou cinany!

Vbb

Na Okruhu je zakázáno fotit už mnoho desítek let, zřejmě už od jeho otevření (pamatuji na hodně oprýskané zákazové cedule někdy v 80. letech, kdy to ještě ani nebylo oplocené).

Karl vB.

No, tak na tý regionální myši ČD asi není nic tak převratného, co by se vyplatilo obšlehnout a chtělo masově aplikovat kdekoliv jinde.

Vbb

To bylo velice pravděpodobně povoleno speciálně pro tuto akci (lépe řečeno, na vybraných akcích se focení extra povolí s tím, že se smí fotit jen dané vozidlo).
Velice silně pochybuji, že kdybyste se při prezentaci 811 vydal fotit třeba Leošova Síria, tak by vás někdo decentně neupozornil, že toto není 811, ta že stojí někde jinde.
Nakonec i na těch fotkách z akce 811 není žádné vozidlo, které by někdo na okruhu zkoušel (a tu 3030 tam nejspíš dali jako stafáž 🙂 )

Miroslav Zikmund

Někomu na „okruhu“ nedošlo, že existují teleobjektivy a že již za dob StB existoval foťák umístěný v knoflíku …
Rovněž špionážní satelit si TO vyfotí s přesností na několik cm …

Vbb

Vaříte? Nebo malujete obrazy?
A máte rád, když vám někdo strká nos do hrnce s ještě nehotovým obědem, či kritizuje obraz namalovaný jenom z půlky?

Jindra

A na konci se nenápadně skrývá…? Skoro jsem to moderní tažné/tlačné vozidlo přehlédl. 😀

Hajnej

Proč skrývá…? V článku se o něm mluví otevřeně.

Jan Sova

jj, brejle budou potřeba ještě řadu let, než konečně dodají kontaktní čočky…

Jiří Kocurek
hoholu

jsem myslel že je to 380ka dle těch tmavě modrých linií na šedém boku

Pavel P.

Záleží, na kterou fotku se díváte. Na foto 12 to vypadá na 380, na fotce 10 brejlovec. Trochu divná je fotka 7, bok lokomotivy vypadá na brejlovce, ale pak nevím kde se vzal sběrač na střeše. Asi nějaký photoshop.

czhunter

Sběraž zbyl z lokomotivy, která stála na fotce původně, protože ten vlak by rozhodně focen na jiném místě než na širé trati mezi poli – v jeho odlesku je nějaká budova s modrými vraty – něco jako depo.

Čelo je do fotky dolepené, a stejně jako skoro u všech fotek je dolepené blbě.

czhunter

Ne „v odlesku“, ale „v odrazu na něm“

zaosai

Tak tady si strojvedoucí sám pořádně neumeje čelní sklo.

medical examiner

Leda na štaflích…

MHD

Foto 20/24. Tady je něco špatně. Když člověk spadne ze sedačky vlivem prudkého brzdění, může si dát rovnou skluzavku po schodech. V tomhle případě by byla lepší čtyřka se dvěma dvojicemi proti sobě. Cestující by měli více soukromí a dokonce by to lépe pasovalo proti oknům.

jan v

Předpokádám, že pod sedadly je ukryta mechanika vzduchové clony vstupních dveří, které se nachází pod nimi. Ale takové sezení může být prima pro větší skupinky výletníků cestujících o sobotě do Beskyd. Celkově tyto jednotky působí, alespoň z fotografií výrazně vzdušněj než NIM. Uvidíme jak se osvědčí v letním a zimním provozu.

Hajnej

Špatně je především představa, že sedící člověk při „prudkém“ brzdění spadne ze sedačky…

MHD

Tak to řeknu ještě ostřeji. Taková situace může nastat při nárazu soupravy do překážky. Ať už při posunu, nebo jako nehoda. A upřímně, nikdo nedá ruku do ohně, že taková situace nikdy nenastane.
A pokud je riziko, že to vymrští cestujícího o jedno podlaží níže, tak je to špatně.
Musím si rýpnout: Tohle je přesně ergonomický ( a bezpečnostní) faul, který dělá Škodovku Škodovkou. U konkurence tohle nenajdete.

Jirka

No jako takhle, tohle je ve všech Elefantech a celkem rád jsem tam jezdil, páč to nebyla čtyřka a při troše štěstí tam člověk seděl sám. Bylo to lepší, než ty výsadkářský posedynahoře v patře.

Vít Jůza

Nenastane. To má jezdit v Beskydech, a tam stromy na trať nepadají!

medical examiner

Ne? Tam jsou rovnou přirostlé do skály?

Ondřej

Kůrovec je všechny sežral.

medical examiner

Hmm…
I když v 15T by to bylo i uvěřitelné…

Miky

Je to jen o půl patra a navíc je tam tolik místa, že má člověk čas a prostor přejít do parakotoulu. Pravda, pro těhotné a osoby se sníženou pohyblivostí, kterým jsou ta dvě místa určena, to není úplně běžná aktivita.

Ondřej

No právě, cestujícícm se sníženou pohyblivostí to v takovém případě výrazně urychlí výstup.
😀

Jiří Kocurek

Daleko větší pravděpodobnost je, že nějaký spratek někomu podrazí nohy – foto č. 19.

Totiž tohle sezení dost omezuje průchod ke schodům. Místo snahy narvat sedačky kam se dá tam mohli nechat polici na zavazadla. Sezení bokem s nohama do průchodu ke dveřím je dost nakokokodák. Už ve 13T/14T to bylo špatné, tohle je daleko horší.

Miroslav Zikmund

Vy jste spadl ze sedačky vlivem intenzivního brzdění ?

Jaaa

V buse běžná věc.

Vbb

A puš-pul je autobus?

Josef

Jen tak na okraj, když je zde zmíněn bus, ty sedačky na foto č.20 by v busu musely mít pásy. Je s podivem, že zde to není .

Vbb

Pro vás je s podivem, že přepisy platné pro silniční vozidla se neuplatňují ve vozidlech kolejových?
Představte si, že v povinné výbavě puš-pulu není ani trojúhelník, ani náhradní kolo – a přitom každý autobus to má.