Obrazem: na okraji Paříže vzniklo deset kilometrů nové tramvajové trati
Nová tramvaj Alstom Citadis pro linku T9 Porte de Choisy - Orly. Foto: Alstom
Doba jízdy se díky tramvajové trati oproti autobusům zkrátila o půl hodiny.
Je zajímavé, že kdekoli se ve světě buduje nějaký nový provoz tak vždy s oboustrannými vozidly a bez smyček na koncích. A úvraťové konečné se začínají objevovat i v Česku.
A tahle móda u nás alespoň chvíli vydrží, protože KT8D5R.N2P…
No začínají… v Brně se zdá, že snad ani jiné dělat nechtějí.
Tyhle tramvaje jsou naprosto spektakulární, co se týče vzhledu. Jsem rád, že se najdou města, která si hrají s designem svých veřejných dopravních prostředků. Sedačky vypadají taky velmi pohodlně. Moc se těším až se těmito tramvajemi projedu.
Zrovna Citadis je dobře vymyšlený koncept – Boky se nemění, liší se jen čelo a dost často jen trochu, jindy více. Ale síla je v detailu, což na Západě umí a u nás se podceňuje.
A kolik stojí jedna tahle tramvaj?
Kéž by něco tak krásného jednou jezdilo i v Praze, ale my holt máme Koťase.
Nebojte…T3+KT8 forever…
Akorát že s klimatizací a max. 85 km/h…
Na letiště Orly ale už přece tramvaje jezdí (linka T7). (Tím neříkám, že nemá smysl obě linky do budoucna propojit.)
Dobrá zpráva. Nemají tam aktivity typu Ostravy-Poruby, které se tramvajím brání.
A také aktivity zuřivých odpůrců tramvaje v Jablonci nad Nisou. Je jich hrstka, ale o to více svoje antitram hnutí vyřvávají.
Jo Francouzi do toho šlapou co se týče tramvají a RER posledních 20 let. Na druhou stranu dneska staví tramvajové tratě kolikrát v místech, kde koleje 60 roků zpátky vytrhali.
V Praze se taky vrací tramvaje, kde před 60 lety zanikly.
Tenkrát měly důvod zaniknout v obou městech, teď mají důvod vzniknout. Je to prostě vývoj, který se buď nedá předvídat nebo v dané době nedává smysl k provozování.
Nic víc, nic míň.
To víte…i mistr tesař se někdy utne…
Měl by jim někdo z Prahy říct, že tramvaj na letiště je úplná blbost, aby náhodou neměli ekologickou a aspoň nějakou kolejovou dopravu na letiště
On je problém, že v Pražském podání bychom měli zprávu:
Nová linka nahradila autobusovou linku 119. Zatímco autobusu trvala cesta 17 minut, tramvaji trvá půl hodiny.
Proč vlastně takové zdržení?
Na orly uz jedna tramvaj ide, t7 z villejuif ktora pred par rokmu nahradila bus 285, ktory bol ovela rychlejsi, teraz to trva asi 40 minut. Nastastie sa predlzuje metro 14 na orly a v buducnosti aj nova 18ka, tak snad sa tam za par rokov bude dat dostat rychlejsie…
Mají tam ještě jedno letiště, to hlavní: CDG. A tam jezdí dokonce vlak:
https://mapy.cz/s/mojofonecu
To jo, ale je to dost daleko od města a i tím vlakem (docela rychlým, ten myslím jede chvílemi i 130 km/hod, v našem podání by to asi byl ten rychlovlak) to trvá do centra tak 30-40 minut…
My máme na druhé největší letiště ve městě dokonce metro 😀
Vidíte, to mě nikdy nenapadlo! 😃
Dokonce na 2. a 3. letiště! Nezapomínejte na Letňany 😀
Jedna stanice metra, dvě letiště. To bude světový unikát 😀
A? Hodně lidí tam létá a jezdí?
Přesně tohle jsem si říkal při návštěvě už snad desítek světových měst. Madrid, Lisabon, Porto, Valencie, Sofie, Nice, Istanbul, Teherán…všude si na letiště postavili metro nebo tramvaje, protože jim chudákům nikdo neřekl, že se to vůbec nevyplatí.
Asi při těch výpočtech zapomněli na „Pišvejcovu konstantu“ 😀 😀 😀
Už tam mají „lehké metro“ Orlyval s přestupem na RER a tramvaj T7. Ve výstavbě pak ještě linky dvě linky metra. Takže to bude už pátá kolejová doprava na toto letiště.
To vypadá, že na to letiště lítají lidi! 😀