Obrazem: Na nové silnici do Šumperka již pokládají asfalt. Při dobrém počasí bude hotovo letos
Stavba obchvatu Bludova. Foto: Strabag
Podle smlouvy se má silnice otevírat až příští rok.
Podle smlouvy se má silnice otevírat až příští rok.
Když jsem viděla titulek, tak jsem se zaradovala, že bude otevřená dálnice ze Šumperka do Hradce Králové, ale ono jen 5,6 kilometrů?
Úsek Šumperk-Mohelnice bude vypadat jako dálnice, až se dostaví i chybějící úseky. Zatím jsou jen obchvaty obcí postavené už jako čtyřproudé, mezi tím zůstávají už roky staré dvouproudé části. Vlachov-Mohelnice bude asi s novou křižovatkou s D35.
Jako dlouholetý obchoďák pamatuji každý otevřený úsek na Moravě. Postřelmov 2004 a napojení do Šumperka 2023? Neuvěřitelné…Prostě takoví jsme byli, jsme a budeme. To je v Evropě originál a zase hezké… Já už jsem ani nedoufal, ale s napojením na Prahu by ŘSD uřízlo ostudu.
Ne že bych tomu úseku Postřelmov-Chromeč nepřál, ale podle mně je cielně důležitější obchvat samotného Jeseníku… takhle pořád ještě dovedeme dopravu na „začátek“ Jeseníku a pěkně pomalu, hlučně a kouřivě ji necháme projíždět celým městem… přitom ta intenzita tam bude asi tak trojnásobně vyšší…
Ups, trapná chyba – myšlen je samozřejmě Šumperk 🙁
V pohodě. Mě by se taky obchvat nejen Jeseníku líbil 😁
Jeseník už jeden obchvat má.
a mohl bych ho vidět?
Máte pravdu. Z Lipové na Bělou. Z Bělé do Mikulovic je to horší.
Za me osobne by bylo nejlepsi mit v dohledne dobe na I/44 obchvat Sumperku i Jeseniku, proto jsem vam dal plus. Silnici I/44 vnimam jako vyjezd ze zapadni casti Olomouckeho kraje do Polska a pritom je to silnice typu „projedeme co nejvice castmi obci, co kdyby tam meli trh a dalo se necp prodat“ – protoze z tohoto duvodu cesty tady takto vedly v 18. stoleti.
Akorát, že Šumperk chcípne z poloviny když všichni do Jeseníků nepojedou přes něj 🙁
Prosím o vysvětlení významu slovesa „chcípne“…
Někteří kupodivu jezdí do Jeseníků i jinudy než přes Šumperk. Hint: Jeseníkům se občas říká „brněnské a olomoucké hory“. Hint 2: Podívej se někdy na frekvenci na I/46.
Tak doufejme že počasí nám bude nakloněno a po tom obchvatu se bude jezdit ještě letos.
Ještě by to chtělo zapracovat na samotném obchvatu Šumperku.
Práce kvapná málo platná. Za rok už ji budou zase opravovat. Na to dám krk 🤣.
Teď už jen zbývá to napojení na 35 u Mohelnice….
Ještě je třeba vybudovat obchvat kolem Zábřehu.
Kolem Zábřehu není obchvat?
Je. A bude další. Dál od města.
WTF…?
Byl by nějaký odkaz, kde to je konkretizováno?
https://mapy.cz/s/lajadonada
Není to ještě definitivní, takže po přiblížení zákres mizí. Roky se to zasekává na požadavku třetí křižovatky se silnicí Zábřeh-Leština.
Kdysi to byl obchvat, jenže Zábřeh dorostl k tomu obchvatu
Zábřeh nemá obchvat.
Asi jezdíte jenom po městě 😂
To ne. Ale obchvat je u mě něco co člověka nezpomalí cedulí obec a kruhovým objezdem 😁
😀
To je rozmazlenost řidiče, který už nezažil, jak se jezdilo ze štatlu do práglu po (císařských) státních silnicích č. 2, 38 a 12…
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/silnice-ii-602-vyroci-cisar-doprava-jihlava-pelhrimov-brno-vysocina.A171219_371611_jihlava-zpravy_mv
Máte pravdu. Jsem rozmazlený a k tomu ještě mlsný 😀
Pomaleji to už ani nejde.
Samozřejmě se můžete zapojit do výrobního procesu a urychlit to. Jinak ve srovnání se Správou, kde se kromě vyhazování peněz na projekty typu vlečky do fabriky, která možná stát nikdy nebude, nic neděje, je to docela slušnej fičák!
Casto to jde pomaleji, staci se podivat na SZ(DC), ma vice projektu nez RSD a mene realizovanych realnych kilometru nez RSD.
Pomaleji to už ani nejde.
Jak vidím jednou taky ne.
obdobné stavby v tomto mikrorozsahu se staví v Japonsku v řádech týdnů…tohle je výsměch českým hlupákům , kteří věří bludům , kterými je krmí mafiánská ŘSD , potažmo vládnoucí soldatesky napříč politickým spektrem. Na každém km dálnice je potřeba ukrást minimálně 50% nákladů ,aby zbylo na mercedesy,rodinné domy atd..
Tak pravil kvalifikovaný řečník z ubytovny, jezdící starým žigulíkem.
A ty sám jsi schopný se srovnat s Japonci a jejich pracovním výkonem? Nebo to chceš jen po ostatních?
Chápu že Vás tempo výstavby dopravní infrastruktury vytáčí, ale zrovna tady je čas výstavby v pořádku.
Problém není ani tak výstavba samotná, jako papírování, což výstavbu jak prodražuje, tak hlavně prodlužuje.
chtěl bych vidět, jak Japonci založí a vybetonují most během pár týdnu.
Jsem v profesi už hodně dlouho, aby mne podobné hospodské povídačky jenom lehce pobavily. Těch 50% je opravdu moc. To by se nic nepostavilo. Ledaže máte informace ze Správy. 😁
Soldatesky? No ty kráso! Rudý Právo bledne!
Johnny Pravda…. tak to musí být pravda.
Samozřejmě, ale zeminu na náspy nosí v Japonsku Godzilla a beton na ně stříkají zmutovaní pavouci. Zkuste to doporučit ŘSD.
Je to dobře, že se obchvat staví. Stavět po kouskách je ale blbost. Než se začne stavět obchvat Šumperka, bude obchvat Budova již opotřebený a bude ho nutno opravovat. Stejně jako se už nyní občas opravuje obchvat Postřelmova. Takže plynulá jízda nebude obvyklá. No a to nemluvím o pokračování až do Koutů a tunelem na Jeseník. A co teprve tunel pod Skřítkem na Rýmařov. Takže jsme opět c Čechách a jsme Češi, tak se nedivme.
Tunel na Jeselín a Rýmařov. Proč se na něj má čekat a jezdit pořád před Bludov?
Pokud vím, tak tunel přes Červenohorské sedlo bylo zavržen už před 20 lety.
Nedávno byl zavržen i D.O.L. Navržených a nepostavených věcí, od kterých zbyly jenom plány, je nemálo, nejen v dopravě. Čekat s potřebnou věcí až se postaví něčí *sen*, to bychom se nikam nedostali.
To ale nebrání nikomu v tom aby vytáhl tuto kartu. I když mě osobně by se ten tunel více než líbil z ekonomického hlediska je to nesmysl.
Jako kombinovaný silničně-železniční vychází ten tunel lépe, ale pořád ne tak dobře, jak by bylo potřeba.
Kombinovaný tunel by byl fajn. Ale pro těch pár lidí na Jesenicku se opravdu nevyplatí. Co je třeba udělat, tak dohodnout se s Poláky a udělat pořádné spojení Vratislav – Vídeň.
Tunel zavržen není, ale s ohledem na geologické podmínky, je bohužel v ČR s jejím HDP a celkovou výkonností ekonomiky neufinancovatelný, a to ani pro PPP…
Mluvíte o Moravě…
A jak by jste to chtěl udělat? Postavit to naráz? Bylo by to fajn ale v našich podmínkách neproveditelné. Tunely by byly fajn, ale máme na ně? Jesenicku by mnohem více pomohlo pořádné napojení Nysy na A4. Až se dodělá D11 a obchvat Náchoda, tak Praha bude dobře přístupná. Což na místní ekonomiku bude mít velice pozitivní vliv.
Inu, tady házíte stavbama za desítky miliard korun jako by bylo dávno rozhodnuto že „na to“ máme (peníze)… ale ono není. Ne že by nebyly užitečné, ale ty peníze se v OTK netisknou (ani v bance) a pokud přece, inflace valí (ještě rychleji).
Nevím jestli je to ignorance k tomuto faktu, nebo úmyslné zamlčování…
Kde ty peníze vzali v Polsku?
A kolik dělají v Polsku tunelů?
Jednoduše, nepřistupovali v EU penězům jako „To jsou peníze EU, takže nás ta rozhledna nižší, než stromy, nebolí“ a rvali to do užitečné infrastruktury, my do rozhleden a cyklostezek s cenou kilometru za cenu dálnice. V Olomouci máme automyčku, co je vlastně rozhlednou, která není vyšší než okolní baráky. Ani se na ni nejde dostat (bez žebříku), divím se, že to nikdo neodseděl.
Ano, přesně proto jsem se ptal.
Ty peníze se vytiskly a rozdaly v rámci akce „Covid – rozdáváme peníze, tak nás prosím zase zvolte“.
Salámová metoda. Když už někde něčeho kousek stojí, lépe se shánějí peníze na ty navazující kousky.
No ale 20 let na to čekat bylo přece jen trochu dlouho…
To se řešilo mnohem déle,od chalupy to mám k téhle stavbě 750 m, přál bych vám slyšet ten řev sousedů, když se to začínalo řešit na zasedání zastupitelstva 😀
Dokonce i pak si někdo postavil barák cca 300 m od plánované trasy.
Odpor obyvatel Sudkova a Dolních Studének se asi dá pochopit, protože tahle „dálnice“ má pro ně a jejich dojíždění do Zábřeha nebo Šumperka naprosto nulový efekt.
U Šumperka fakt nejsme v Čechách 😀
Jako kdyby v tom byl zásadní rozdíl…
Ale souhlasím, lépe odpovídající pojem je např. Čechistán.
Jenže ty kousky přinesly největší úlevu obcím i řidičům. Obyvatelé mají klid a řidiči nemusí projíždět klikaté úseky, kde se dalo jet sotva 30 km/h nebo kde se mezi baráky ani nedokázaly vzájemně minout ani autobusy. Průjezd Šumperkem po Jesenické netrpí na kolony a je přímý, takže obchvat není tak akutní, ale úlevou bude, že se už nebude jezdit přes kopec smrti. A věřte, že celou trasu Šumperk-Mohelnice mám za svůj život mockrát projetou na kole i autem i v té původní trase.