Obrazem: Na místní dráze do Hevlína byl po třiceti letech k vidění nákladní vlak

Vlak vezl pražce pro obec Hevlín. V čele bylo Prasátko firmy Hattrick Transport.
Jihomoravská místní dráha ze Šanova do Hevlína, která byla ještě před pár lety určena k likvidaci, zažila v pátek netradiční návštěvu. Po dlouhé době zde byl k vidění nákladní vlak. Tedy spíš vláček. V podobě lokomotivy T 211.1 (Prasátko) a jednoho vagonu jej sem vyslala společnost Hattrick Transport.
„Ve spolupráci s ČD Cargo a Spolkem pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě jsme zajistili přepravu pražců do Hevlína. Zhruba po 30 letech se tak do Hevlína podíval reálný nákladní vlak vezoucí zboží nebo materiál,“ uvedla firma na Facebooku.
Převoz pražců pro obec Hevlín, která je majitelem tratě, potvrdil i šéf společnosti Railway Capital Jan Šatava. Jeho společnost je provozovatelem dráhy, pod její licencí vlak také jel.
Podle firmy Hattrick Transport, které patří zmíněná lokomotiva, pro využití vlaku hovořilo mimo jiné umístění pražců na místě, které je špatně dostupné pro silniční dopravu. Vagon poskytlo ČD Cargo.
Hevlín koupil sedmikilometrovou lokálku v únoru 2020 od Správy železnic za 2,2 milionu korun. Za provozovatele dráhy si vybral společnost Railway Capital. V listopadu téhož roku pak byla trať přeřazena (jako jedna z prvních v republice) do nové kategorie místní dráha.
Trať vznikla v roce 1870 jako součást alternativní trasy z Vídně do Brna. V 90. letech minulého století existovaly snahy o obnovu trati do Rakouska, k tomu ale nikdy nedošlo. Od roku 2010 zde přestaly pravidelné vlaky jezdit.
Po dlouhé době se v Hevlíně objevil vlak v polovině dubna 2021, o což se postaral podnikatel Albert Fikáček se svou firmou Gepard Express. Na trati v létě jezdí turistická doprava s předělanými hytláky (tzv. dakary), obec si pořídila i šlapací drezíny.






