Obrazem: Na D1 je po letech nová odpočívka Studený s korporátními toaletami a fitness koutkem
Nová dálniční odpočívka na D1 Studený. Foto: ŘSD
Toalety jsou zdarma, součástí kontraktu je pětiletá údržba a úklid odpočívky.
Proboha, co ty balvany lemující krajnici? O ty si má někdo urvat kolo, nebo se rovnou zabít?
Že to dělají vidláci po českých vesnicích a správci komunikací to ignorují je průšvih, ale tady to udělá přímo provozovatel dálnic a někdo mu to takto zkolauduje?
To je pro ty, kteří nevědí, kde se s autíčkem může jezdit, stavět a podobně a nic jiného než velký balvan mu nepomůže, pokud se někdo o takový kámen zabije, je to úplný blázen.
To je presne jak v Nemecku, Rakousku i Itálii, kde je to naučili idioti, kteri nevedi, že tráva není na rozorani autem. A je fuk jaké kategórie.
Nedá mi to – sláva – máme dálniční WC, kde úrovní jsme se přiblížili podobnému zařízení na západ a na jih od našich hranic – ale před zhruba čtvrt stoletím. Proč, když jsou dnes materiály, které umožňují bezesparé provedení interiéru, jsou zde klasické maloformátové obklady a dlažba s množstvím poměrně širokých spar, zhoršujících údržbu? Vyspělý svět je už úplně jinde. Odpovím si sám – důvodem zvoleného řešení jsou nižší pořizovací náklady. Ale na to, že se jedná o nové, typové řešení, tak je řešení velmi rozpačité. Pozn.: jak je řešeno odvětrání – vidím tam podhled – čili pomocí ventilátoru? Za… Číst vice »
Přesně!
Proč je na odpočívce venkovní posilovna? Je mi líto, ale minimálně vzhledem a pravděpodobně i kvalitou se odpočívka nedá s těmi rakouskými Asfinag srovnat.
Toalety budou zdarma. „Řidiči si platí dálniční známky a mýto, tak nám přijde logické za tuto službu nepožadovat nic navíc,“
Konečně se k nám dostal důstojný civilizovaný svět, ve kterém se nedělá ze základních životních potřeb výdělečný byznys.
A hlavne kdyz už i na Slovensku jsou Wecka na dalnici, tak aspoň pár jich máme i v CZ po temer 30ti letech….
Jestli je těch 19 melounů za celou odpočívku, včetně všeho, tak to není vůbec špatný…
https://fb.watch/73oTdiECuS/ zde je vidět i interiér.
Doufám, že to alespoň 2 až 3 roky vydrží plnit svůj účel nepoškozené, upravené a čisté.
První takováto odpočívka v Kuroviccích na D55 se zatím drží, i po dvou letech to tam vypadá v obou směrech dobře. K mému příjemnému překvapení…
Pěkné!!
Prima, vypadá to moc pěkně, snad se k tomu budou u nás lidé chovat tak jako na západ a jih od nás… 😕
Bohužel jedna vlaštovka jaro nedělá…
Jak já rád v Rakousku využívám odpočívky Asfinag. Třeba někdy u nás ve čtyřicátých létech….
Dobrý den. Je tady korporátní hajzl?
Není. Odjel na jednání do Londýna.
Čím se liší korporátní toalety od těch normálních?
Je to divné označení, zřejmě to je odvozeno z toho, že se používá třeba „korporátní design“ ve smyslu jednotného designu různých firemních věcí. Ale ve vztahu k WC by mi tedy dávalo smysl používat třeba „unifikovaný design“ nebo něco takového.
a) Nejsou zřízeny fysickou osobou ani nadací, ale korporací.
b) Nejsou zřízeny pro vykonávání potřeby fysických osob ani nadací, ale korporací.
Docela by mě zajímalo jak vypadají ty záchody uvnitř. Zda se myslelo na jednoduché čištění a hygienu. Docela se mi poslední dobou zalíbily ty co se teď staví na západ od nás: mísa, pisoár a umyvadlo v jednom.
Jako že se nejdřív do toho vy**** a pak se v tom umyjete? 😀 (ironie 😉 )
Ještě že není v jednom i fontánka na pitnou vodu 🙂
Sprcha je taky zdarma?
Není, stejně jako není ani na benzínce nebo v kempu.
V kempech bývaly sprchy volně přístupné zdarma resp. v ceně kempování.
Tak až budete na odpočívce platit „cenu odpočívání“, tak taky budete mít sprchu zdánlivě zdarma.
Proč se tohle nedá raději do smlouvy s benzínovou pumpou/ restaurací u dálnice? A už vím – to by bylo pro daňové poplatníky levnější… Jinak dopravci na železnici platí ošlapné, i když si platí za dopravní cestu, takže opět vzniká dvojí metr…
Třeba proto, že je to malá odpočívka, kde žádná pumpa ani restaurace není?
Kamiony platí mýto a další dane z kde čeho…je to málo? Jde z těch vybraných peněz vůbec něco zpět do infrastruktury či sdílených služeb?
Ano, je to málo, nejde například nic do zdravotnictví. A ano, do infrastruktury to jde, ale samozřejmě byrokratické síto si vezme hodně…
Zdravotní pojištění si platíme všichni. A daleko víc lidí se každoročně zláme na sjezdovce než na dálnici.
Souhlas. Akorát emise z výfukových plynů, prach a karcinogenní otěr z pneumatik či asfaltu jsou z dálnice horší, ne?
To se blbě počítá a vychází z toho naprosto obludné částky, takže se to v některých kruzích raději vůbec nebere v potaz.
Z dopravní cesty a ošlapného jde do zdravotnictví kolik přesně?