Obrazem: Místo ECx ICE L. Deutsche Bahn představily interiér nových vlaků od Talga
První cestující svezou nové soupravy za dva roky.
Deutsche Bahn a španělský výrobce kolejových vozidel Talgo dnes v Berlíně představily alespoň část podoby nových souprav na rychlost až 230 kilometrů v hodině. Německý státní dopravce si je objednal v roce 2019, výroba nabrala zhruba rok zpoždění.
V Berlíně se dnes představil jen jeden vůz celé soupravy, DB ale zveřejnily další detaily o nové soupravě. Nebude se jmenovat ECx, jak byl původní plán, ale ICE L. Vychází tak z osvědčeného názvu pro rychlovlaky, L má znamenat bezbariérový přístup (Low Floor).
První soupravy se mají objevit na trati s cestujícími na podzim roku 2024. Nejprve na trase Berlín – Amsterdam, později na trasách na Sylt nebo Oberstdorfu. „Jde o vlak, který nastavuje nové standardy. Cestování vlakem bude ještě pohodlnější a jednodušší než dosud. Díky novému designu interiéru se lidé ve vlaku budou cítit jako v obývacím pokoji,“ řekl člen představenstva DB Michael Peterson.
Souprava bude dlouhá 256 metrů, bude složena z 15 osobních vozů, řídícího vozu a lokomotivy. Pojme 562 sedících cestujících, z toho 477 ve druhé třídě. Oproti stávajícím rychlovlakům ICE budou mít například nová sedadla. Součástí bude restaurační vůz, oddíly pro cestující s dětmi či místa pro přepravu kol. Při podpisu kontraktu v roce 2019 uváděl dopravce kapacitu 570 cestujících. Detailnější informace o nových vlacích jsou na stránkách DB.