Obrazem: Městský podchod pod brněnským nádražím má projít modernizací
Vylepšený podchod pod brněnským hlavním nádražím, vizualizace. Pramen: Kancelář architekta města Brna
Město přitom vedlo dlouholeté soudní spory o vlastnictví podchodu.
„Propojit podchod s nástupišti výtahy“ bude fajn. Ale podle meho by bylo jeste lepsi tam vest i schody na kazde nastupiste. Je nelogicke, aby pro pesi prichod bylo nutno preji z prvniho podchodu do druheho nebo tretiho a tam teprve po schodech na nastupiste. Kdyz se nainstaluje brana na kazde nove schody, bude uchovana nocni zamykatelnost stareho hl.n.
Moc úzké
Když tam půjdeš střízlivý, tak ti to postačí.
V rámci modernizace by se měl podchod vyčistit od veškerých kriminálních živlů, obtížného hmyzu, a všelijakých stánků, které zúžují už tak úzký průchod podchodem!
Nevím, zda jsem v tom sám, ale jaksi nechápu, proč si plánovači pořád myslí, že zkvalitnění prostředí spočívá v tom, že se lidem nabídnou další příležitosti ke konzumu (v obecném smyslu, tedy k utrácení peněz). „Je nějaké místo strohé, nepřívětivé? Umístíme tam nějakého obchody a hned jsme něco udělali pro lidi na 200% a navíc ve futuristickém duchu!“ Například na hlavním nádraží kdysi byla velká, prostorná čekárna s velkými okny vedoucími na první nástupiště (pravda, bývala často otevřená, takže jimi přicházel hluk od projíždějících vlaků), ale pak nádraží „zkulturnili“, což se projevilo v tom, že se čekárna změnila na malinkou,… Číst vice »
Coze? Cekarna na nadrazi? Neni lepsi si behem cekani koupit kalhoty a boty? 😉
Aha, takže rekonstrukce včetně orientálního bazaru. Hmm. Don Pablo s Vaňkovo zajistí za tučné všimné od rákosek
Bez toho malého českého rasizmu by to nešlo?
A pak se tam zase postupně nastěhujou rákosky?
Ubohej rasisto.
Ano. Aby zpráskaly každého blbého Lojzu.
Rozhodně by se podchod neměl takto razantně zužovat nebo se tam lidi ušlapou.
To mě taky zarazilo; on je ten podchod celkem frekventovaný a jeho současná šířka má smysl, už dnešní stánky (a fronty k nim) umějí celkem překážet. A jestli se tam po stranách narvou kavárničky podle vizualizace (z těch obrázků to vypadá tak na tři metry), bude z toho Myší díra 2…
Před 30 lety bylo pozdě.
To jsou vize architektů zadluženého města ?
Pevne dúfam, že sa konečne dočkáme eskalátorov alebo výťahov k zastávkam šaliny…
Eskalátory se řeší v rámci participativniho rozpočtu, ale je tam trochu problém, pod schody je nějaká trafostanice ci co. Ale snad se dočkáme
Konečně další změna k lepšímu. Současný stav je přes dílčí změny otřesný.
Doufám, že se přestavbu podchodu podaří skloubit s výstavbou nového obchodního centra na místě současného Prioru (Tesca…) jehož demolice začíná na jaře.
Podchod bude samozřejmě sloužit i po dokončení nového nádraží. Ostatně s tímto záměrem byl také stavěn, jako spojnice historického centra a nové čtvrti na jihu. Proto z něho nikdy nebyly plánovány výstupy nahoru na nástupiště. Protože v době jeho dokončení nahoře už nádraží nemělo být.
Nic místo tesca nestavet ale na uvolnenem místě narovnat perony
Tohle řešení jsem také zastával. A nebo nové pod Petrovem. Bohužel to vyhrála – z mého subjektivního pohledu cestujícího – ta nejblbější varianta.
Díra 11 metrů široká není obchodní pasáž … každý obchod musí mít napojení na elektřinu, mělo by tam být sociální zařízení, přívod tekoucí vody – nikoli voda z kanystru, odpad ….
Však jsou to stánky. Na Zelňáku nemají ani to osvětlení…
Přívod elektřiny není při rekonstrukci sebemenší problém udělat, nic z těch ostatních věcí nemusí být zdaleka v každém obchodě, ale několik obchodů vedle sebe to může sdílet a může to být umístěno někde jinde v dané budově (samozřejmě rozumně daleko). A část by toho šla určitě taky do vybraných obchodů/stánků v případě potřeby dostat.
Šířka samozřejmě omezující je, i vzhledem k tomu, kolik lidí tam prochází, je potřeba být opatrný a nechat dostatek volného prostoru. Ale nějaké stánky s vhodným sortimentem by tam zůstat mohly, může to mít i pozitivní vliv na bezpečnost (oproti prázdnému prostoru).
Vzdyt preci bude hyperloop.
…jediná zastávka brněnského metra
Výtahy na peróny jsou OK, ale je to pořád polovičaté řešení. Podchod by se měl proměnit v pasáž, která by sahala až k poště. Odsun role je akorát chiméra.
Pošta už není pošta, tedy nebude. A kam tam jinak chodit?
Natáhnout cestující od kusých kolejí do podchodu by bylo určitě bezpečnější než to pobíhání po povrchu dnes, ale trochu se obávám, že je k tomu nedonutíte.
Další díl z naprosto utopického seriálu ignorující každodenní brněnskou realitu.
Na to, že je snaha nádraží udělat úplně jinak („Pod Petrovem“ nebo „V řece“) bych řekl, že je to vyhazování peněz.
Nebo ty snahy byly odpískány?
A co Myší díra, nebude se taky obnovovat?
Jinak by chtělo vyústit (otevřít) i ten druhý podchod směrem k TESCU.
A to kdyz se nadrazi presune, tak se podchod zasype🤣🤣
Nejsem Brňák, bude mít podchod smysl i po přesunu nádraží? Aby to nedopadlo jako podchod u nádraží v Plzni 🙂
Jo, bude. Jinak by museli všichni vrchem přes tramvajové koleje a ty se s nádražím nepřesunou.
Ale pokud by nahoře nebyla vlakové kolej a ze současného 4. nástupiště vedla lávka na horní terasu toho, co má být místo teska, tak většina lidí půjde vrchem, pak by tak nevadilo to zúžení.
V čem je problém s podchodem u nádraží v Plzni? Vyjdu ven a jsem u zastávky autobusu, kousek dál je tramvaj. A ten plácek Hamburk vypadá dobře.
Může se taky snést, a bude tam velká díra.
Na staré špinavé nádraží, které je k ničemu, se přestaly vyhazovat peníze někdy okolo roku 1970.
Uběhlo 40 let nevyhazování peněz do něčeho, co je k ničemu a bude se brzo bourat…
A tak v roce 2015 vzali VAPku a vyčistili nádražní podchody, přestavěli perony a udělali nové zastřešení. Máme rok 2021, odsun nádraží se plánuje už 70 roků.
Proč vlastně stavěli trakční vedení, když už tehdy se vědělo, že to je vyhazování peněz?
JJ, a to ještě správa železnic narvala několik miliard do oprav nádraží. Výsledkem toho všeho je to, že když jede člověk vlakem, tak se dozví nástupiště ze kterého jede vlak tak 5 minut před odjezdem. A to v tom lepším případě. Dřív, bez rekonstrukcí byl přehled odkud vlak jede, na celé tabuli a občas došlo ke změně. Holt, už asi ani Brno samotné nevěří, že se nádraží přesune. Jo a přesun se plánuje od roku 1901 prý, takže 120 let …
Těch pět minut před odjezdem se moc nezměnilo. To bývalo i před tím. Naštěstí to není Praha, takže za těch 5 minut to člověk stihne na peron. A kusé koleje jsou většinou jasné.
A nejlepší je ta 701., jak se v projektu tvářila že snad ani není pro osobní dopravu 😀
Protože Brno? 🙂
No já nevím, ale to nádraží sparuje jistá státní organizace se sídlem v Dlážděné ul. v Praze. Podobně jako většinu nádraží v ČR.
Trochu vedle, Brno spravuje akciovka na nábřeží…
Taky vedle: Koleje a nástupiště 2-6 patří „dobré správě“, budova a 1 nástupiště je ČD
Ale vidle do přesunu nádraží hází jenom Brňáci.
Brňané očividně se stavbou nového nádraží v nejbližších desetiletích nepočítají.
A myslite ze ro s tim souvisí? Halmile se nadrazi presune tak se vse vyboura? A bude tam městský bulvar 🤣😂
Však to je taky jediné rozumné řešení toho nesmyslu.
To tam jako vážně bude napsáno PODCHOD ?
No NADCHOD ani PŘECHOD to není, takže bude nápis PODCHOD.
Ještě taky tohle:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nachod_vychod_zachod.jpg
👍👏😀
Divím se, že to stále žije na internetu, ty cedule tam nejsou dobrých 15 let. Ale je to legenda 😉
No už nikdo nevymaže… 😀
Je třeba vyloučit pochybnosti… Minimálně, aby si to někdo nepletl třeba se ZÁCHODem
… což by se teď rozhodně nikomu nestalo 😃
Zrovna dens ráno se nějaký nešťastník spletl, hlasitě o tom informoval kamelot metra procházející jako o čerstvé novině, ještě teplé.
No a jak by to jinak bylo poznat …. na budově nádraží je také napsáno Nádraží …
Ten nápis „PODCHOD” je pouze ilustrační aby bylo ukázáno, že tam něco má být. Později se bude řešit finální znění nápisu, které rozhodně nebude znít tak, jak je teďka ve vizualizaci zmíněno.
Tak v rámci tradice by o tom nápisu mohli nechat hlasovat. 😉
Hodně takových ilustračních nápisů a podobných řešení zůstává natrvalo, takže bych si tím jistý nebyl. Pokud se to lidem bude líbit tak ještě budou lobovat za to, aby se to tak nechalo 🙂
No kdo ví 😀
No asi by to bylo to nejrozumnější co tam nechat, řekl bych. Je to politicky korektní, stabilní a nedráždivé. Já bych s tím nehýbal…
Může tam být třeba HURÁÁÁÁÁ…
No jistě, jak by to jinak lidi poznali?
Dobře že tam bude ten velký nápis, aby si to lidi s něčím nedejbože nepletli..
Doufám že tu „obchodní pasáž“ v podobě výrazného zúžení podchodu ještě přehodnotí, to by totiž bylo velké zhoršení.
Jako kultivace proč ne, stánky bych raději rušil, než přidával (ať už bude nabízené zboží jakékoliv), s výtahy nevím – sice by zkrátily cestu směr Tesco, ale bez šance pobrat nějakou kapacitu, co by stála za to. Pro neznalé cestující to bude další zesložitění uzlu a přidání možností, kde zabloudit.
Doufám že nechaji pražené oříšky. Ostatní stánky vem čert.
Když bude výstavba nového obchodního centra a Brno hl.n. nemá klasickou nádražku (jako třeba ve Starém Městě u Uherského Hradiště ) a člověk někdy potřebuje rychlý zob, tak i párek přijde vhod. Ty stánky mezi Tescem a nádražím asi taky půjdou dolů.
Nádražka bývala v levém křídle, teď tam furt neco predelavaji tak snad zase bude. A jiné rychlé zobky jsou k dostání nahoře. A oříšky v podchodu mají výhodu že svojí vůní prerazi všechno ostatní.
Jj, ty jsou mňam. Ale hned „za dírou“ mají dobré párečky. Nádražka fakt chybí. Je blbý se stavovat na kafe nebo jídlo až někam pod Petrov, nebo do obchoďáku u Zvonařky. Onoho si vlastně není kde ani normálně při čekání sednout. Jasně, nechtějí z toho mít nocležnu….
Ty stánky mezi Tescem a podchodem jsou jedna velká ostuda.