Obrazem: Leo Express poprvé odhalil téměř hotové vlaky z Číny
Nová jednotka od čínského výrobce CRRC pro Leo Express. Foto: LE
Společnost Leo Express ukázala poprvé fotografie nové elektrické jednotky, která má jezdit po českých kolejích. První tři vlaky mají dorazit
To je zase velkoprostorová tramvaj, hnus…
Tak můžete jezdit modrým pantherem – defacto to samé, trasa velmi podobná, ale důležité pro vás, že má modrobílý nátěr.
On mluvil o interiéru, ne o barvě.
Osobně taky preferuji na delší cesty kupečka, tahle móda posledních deseti let všude cpát autobusové uspořádáni a mít z vlaku jeden otevřený prostor…
K dokonalosti to dovedli ve Stadlerovi, tam nemáte ani stoleček na čtyřce , takže kafe si položíte na podlahu…
Xepando & leo express.Dobrá zpráva nové vlaky le express v cze .je to super.
Šedá s oranžovou ? Chystá se snad fůze s AWT nebo s ČEZem ? :-))
Tak to tady zaměstnanci ČD poplivali a ráno zase budou moci kormidlovat provoz svého brilantního vozového parku s vytříbeným designem a aby popovezli své cestující v parném dni povětšinou neklimatizovanými vozy, opět do posledního šroubku vyladěným a dokonalým interiérem..
Vy máte ale jednoduché myšlení teda.
Přeci v Česku se od dob komunismu udržuje, poplivat vše co vyčnívá z řady. Častokrát závist, nebo jen to, že na šeď z nadhledu by bylo více vidět..
Zelenay: výstižné! 😂
LE v tiskovce mluví o investici za 5 miliard Kč. Pokud tím myslí hodnotu všech souprav včetně celé opce, tak to vychází na 151,5 milionu za soupravu…
To je potom cena jak za trojdílnýho Regiopantera.
Darth Vader, řekla moje žena.
Kdo????
Co je Darth Vader??? Pište česky.
Postava tuším z Hvězdných válek…
vite ona jmena se neprekladaji, takze to cesky je…
Hoďte to jméno do Googlu s volbou „Obrázky“ a uvidíte, že to sedí naprosto přesně. 🙂
Koukám, že pan „Praha“ asi není z TOHOTO SVĚTA :-))).
Já to jméno taky nikdy neslyšel. Odkud teda jsem? 😉
Z nějakého zaostalého Vidlákova
Děkuji za upřesnění mé aktuální polohy.
Holt neznám postavičky z přitroublých amerických seriálů (to, že je nějaký film „kultovní“ ještě neznamená, že je na štíru s fyzikou, logikou a jinými zbytečnostmi), nevím, která „zpěvačka“ otěhotněla s kterým „tytrubkou“ a jaká je letos módní barva pánských podprsenek.
Když napíšu, že jsem neviděl film BFLMPSVZ, tak bych v tom samém příspěvku neměl kritozovat to, že film BFLMPSVZ může být sice kultovní, ale je zároveň an štíru s češtinou. Pak to totiž vypadá nekonzistentně.
Praha si to spíše vykoledoval za svůj útočný přístup znásobený řadou otazníků. 😀
Čekal bych obecně, že většina lidí si umí něco co nezná hodit do Googla.
Možná neslyšel, ale tu postavu už jste někde určitě aspoň zahlédl.
Silně pochybuji. Tento typ filmů není mým oblíbeným.
A pokud i náhodou zahlédl, určitě jsem si ji nezapamatoval, tím méně pak spojil s tímto jménem.
Je ten nákup vlaků od čínské firmy crrc už vůbec schválený nejmocnějším pánem celé zeměkoule, panem Trumpem?! A co ne-mocní pánové Koudelka s Navrátilem? Jak vyhodnotili potenciální bezpečnostní rizika spojená s potenciálním dovozem potenciálně čínských štěnic?
Tady nejde o donalda ale o neco uplne jineho cina si krade technologie jak se ji zachce muze si k nam dodavat co chce a vyrabet a vlastnit firmy v EU a na druhou stranu my u nich nesmime vlastnit nic be jejich majetkove ucasti a muzeme dodavat jen to co nam dovoli + nedodrzuji zadne emisni limity
Proste ten trh narovnat jak oni k nam tak my k nim a naopak a vse bude fungovat
Kapital ktery odvezeme nam v dlouhodobem horizontu zpusobi jen problemy
Především nejsou schválený Drážním Úřadem. A bude zajímavý, jestli ten čínského fake dostanou na papíry do prosince
Do prosince to určitě bude, otázkou je kterého roku.
Nechte laskavě Trumpa na pokoji. Momentálně bojuje za férový zahraniční obchod s Čínou a kdejaký alternativní inteligent mu za to akorát nadává.
Férový obchod s Čínou jistě potřebujeme, nicméně způsob, jakým to dělá Trump, mi nepřijde zrovna chválihodný. Na druhou stranu asi nikdo jiný než on by na to neměl koule.
Dnes, ve stanici Děčín-Východ vjel rychlík na obsazenou kolej a zastavil pouhých sedm metrů od nákladního vlaku. To vás nezajímá, redakce???
A dnes AWT projelo návěstidlo na 323 ve Vratimově. Další do své sbírky. Zpoždění pro cestující cca hodina půl. Sranda jak jde o soukromého dopravce, jak všichni ohluchnou. Najednou jiný dopravce na stránkách. A podobně.. U čd se napíše čd.. Ptám se slušně člověka, který vyšetřoval, které návěstidlo bylo projeto. Říkal, že žádné informace veřejnosti poskytovat nebude.. Když jsem mu říkal, že si to stejně přečtu v závěrečné zprávě tak se mi vysmál.. (Tedy pravděpodobně žádná nebude. Kopne se to pravděpodobně do statistického kastlíku a vyřešné) Auto měl z hasiči sždc. Takže u toho drážní inspekce asi ani nebyla a… Číst vice »
1. AWT není soukromý dopravce, patří státnímu polskému Cargu
2. Projetí v Děčíně byla chyba řízení provozu, tedy SŽDC, tedy státní
3. Z MU je sepsána závěrečná zpráva, kterou si můžete přečíst s odstupem času na webu Drážní inspekce, takže jaké návěstidlo bylo projeto, se dozvíte
4. Po sérii projetí Stůj jsme byli kritizováni, že píšeme o každém tomto incidentu. Teď pro změnu zase za to, že o tom nepíšeme. Stále tedy platí to, že píšeme o mimořádných událostech, které přinesou a) zranění či usmrcení b)srážku c)velké omezení provozu na koridorové trati d)velké materiální škody.
To nebylo na Vás, to bylo spíš na jiné média. A weby. Závěrečná zpráva na webu drážní inspekce si myslím z toho nebude, protože opravdu ne všechny projetí červené mají závěrečnou zprávu. To by jich na tom webu muselo být více. A teď myslím 3.6 Vratimov. Nebo je to ještě někde jinde, na stránkách sždc?
jan: Tak si ujasněte kde a na co reagujete. A pokud se v internetu neorientujete, tak radši nepište vůbec nic.
Ještě nemají homologaci ani pro ČR ani v jinde v EU a jelikož se nejedná o výrobce z EU, tak i schválení bude jistě delší. Reálné nasazení bych tedy tipoval nejdříve tak za 3 roky. A to jen u nás, co teprve Německo či Polsko.
To máte sice pravdu, nicméně CRRC není obyčejná Čínská firma. Jen u nás, již probíhají homologace pro CRRC na výrobu kol, náprav a dvojkolí. A hádejte pro jaký koncový trh to bude…no jistě že pro evropu, myslíte, že by se zaobírali výrobou pouhých tří jednotek pro paštikáře ? Oni v tom vidí mnohem více jiného potenciálu
Ale tak samozřejmě, že se to nějak pomluvit musí, pohádka o ojetých šrotech použít nejde, protože jsou to nová vozidla, tak aspoň zbožné přání, že schvalování potrvá tři roky.
V Česku to asi tři roky nebudou. Na politické zadání, spíše tři měsíce.
V Německu, bych těm třem rokům i věřil. 🙂
Jak dlouho bude trvat schvalování, to IMHO záleží hlavně na tom, jak bude jednotka připravená a jaké zkušenosti má výrobce s TSI. Jak je připravená, to z fotek nepoznám, ale nevím o tom, že by CRRC schvalovalo podle TSI jakékoliv vozidlo, LE si nechal schvalovat jiná vozidla než Flirt. A ten už po Evropě jezdil.
A rozhodně CRRC nepomáhá fakt, že pokud to nestihnou do poloviny června 2020 v Praze na DÚ, tak začínají v Lille na ERA nanovo. A jak dlouho to bude trvat tam, to myslím netuší zatím ani v Lille.
Hezkej – originální, první železniční dopravce jezdící v ČR, co si něco navrhnul. Asi i cena bude velmi dobrá, v dodávkách dodavatelé určitě mají neomezenou kapacitu. Kvalita čínská produkce čehokoliv jde každým rokem prudce nahoru, v mnoha oblastech jsou už technologickými leadry. Jediné co by to mohlo zastavit, zase nějaký nesmyslný politický boj EUnijního zaostávajícího ekonomického skanzenu..
Myslím si, že podíl LE na návrhu byla tak akorát příprava specifikace a návrh nátěru. Nejsou konstrukční kancelář. Ale obchodně to pro ně je hodně dobrá příležitost, zejména pokud by se jim podařilo prosadit jako evropský distributor (vím, distributor v kontextu vlaků zní divně). Cena by mě zajímala taky, ale myslím si, že to nebude ani zdaleka tak dobré, jak si myslíte. Ale to v zásadě nevadí. V Evropě je tak malá konkurence a tak zatuhlý systém výroby, že CRRC má šanci prorazit i za cenu srovnatelnou s konkurencí. Stačí, když bude zvládat dodávat včas a bude vstřícný k požadavkům… Číst vice »
No a???
Pokud se nepletu, tak razítka od DÚ musí stihnout snad do roka a do dne – od poloviny června 2020 si razítko DÚ mohou dát tak do památníčku a pro ta správná razítka budou muset do Lille.
LE ale s těmi vlaky od prosince nejspíš s jistotou počítá (alespoň podle toho, kde všude chce jezdit), tak snad to mají dobře připravené…
no predstava, ze to v cervenci vyndate z lodi a v prosinci to stoji u peronu je pomerne silne sci-fi…
Tak co my víme, co se v LE čte za literaturu 😉
To je otázka, co všecko bude chtít úřad schvalovat. Jestli si vymyslí testování, zda spřáhlo není rušeno veřejnou wifi sítí a meteorologickým radarem, tak se může zkoušet donekonečna. Včetně toho, zda je dobře vidět mechanické návěstidlo, stojí-li vlak 5 metrů před ním. Vymyslet by se toho dalo spoustu, napadá mě ještě průjezd splítkou u Jindřichova Hradce.
Tak co chce DÚ schvalovat, to je myslím dané poměrně přesně a pro všechny stejně a IMHO tam moc prostoru k vymýšlení nemá.
Druhá věc je, jak moc si v CRRC nastudovali, do čeho jdou a jestli ten vlak odpovídá TSI…
Nemohu si pomoct. Ale připomíná mi to nějakou futuristickou rakev.
Nebo při troše fantazie nějakého ptáka. Asi Tukana. 😉
Přesně. Kouká z toho smrt.. 😀
Tukan je barevnější, toto je smrtka.
Tukan na pohřbu. 😉
Zvenčí to vypadá přímo strašně
Víme, jestli to bude taky pohřebák s černým základem a zlatým zdobením, jako jsou už jezdící jednotky Stadler nebo to bude mít nějakou normální barvu?
Co takhle si ten článek nejprve přečíst?
Omlouvám se, ale z „další černé vlaky“ mi není jasné jestli bude mít taky zlaté hřbitovní ozdoby či nikoliv.
pokud víme tak zlaté vlaky končí (mají novou barvu)
Sakra to má dlouhý čumák! Nebute to bourat ranžírky a návěstidla, když pojede z boku/do boku na výměnách s konstrukční rychlostí 40km/h? Jo a ten přístav má být Gdaňsk (rynek-kolejowy.pl)
A to žlutý vzadu je pro nejlepšího dopravce?
Tak jako zvlastni design ale proc ne, lepsi nez design ctyricet let porad stejny
Je dost naivní si myslet, že tohle Němci schválí. Vzpomeňme na problémy našich strojů. Siemens si tohle na trh nepustí a Poláci také tak..
Jenže poláci si tam nepustí nic, protože potřebují udržet monopol předraženého PKP….Konkurence, ktera by prinesla levnejsi cestovani jim nevonu …Tak snad se tam aspon dockaji Prava a spravedlnosti, kdyz uz maji nejnizsi platy a nejdrazsi cestovani v cele stredni Evrope 😀
EBA není Siemens, fakt ne. Ale schválit to v EU bude jistě zajímavé.
A preco by to mali schvalovat Nemci? Tieto prve nemaju 15 1/3 Hz
Leoš říká, že by chtěli jezdit do Německa. To nevím jak by bez střídaviny 15 2/3 Hz zvládli. Ale nevím specifikace jsem nikde neviděl.
může tam jezdit i stadlerem
Jakým stadlerem? Tím stávajícím flirtem? Ten umí jen 3000 V.
FLIRTY má pouze stejnosměrné
Já třeba žádný systém 15 1/3 Hz neznám. A jinak potvrzuji, že EBA není Siemens, EBA dělá úplně stejný opruz Siemensu jako Schadefabrice.
Tady zase někdo smíchal dohromady frekvenci s napětím 😉
První co mne napadá při pohledu na design jednotky, že by se jí mohlo říkat Ironman.
No koncepčně je to evidentně vosí (sršní) hlava, ale já jsem už jeden tip vyslovil níže.
S vašim tipem níže se ztotožňuju. První, co mě napadlo, když jsem viděl náhled fotky bylo: Impérium vrací úder. 🙂
Podle vyhlášky na těch jednotkách musí být mobilka ETCS. Neví někdo, od kterého výrobce?
Existuje už i nějaký čínský výrobce ETCS? Možná ta otázka zní divně, ale Číňani dělají už snad veškerou elektroniku, co si dokážu představit…
Jelikož si ho Číňani byli schopní úspěšně zkopírovat a teď ho mají na rychlotratích pod názvem CTCS, tak předpokládám, že ano. Ale CTCS jim jednou selhal a výsledkem byla srážka rychlovlaků na mostě.
Ano byla, ale podívejte se na detaily na webu a zjistíte, že sice k selhání došlo, nicméně těch dalších příčin proč k tomu došlo je více. Proto dopravce snížil Vmax na 300km/h vyjímkou je trať Peking – Shanghai kde v určitých úsecích to pořád mastí 350 km/h
Jsem jediný, kdo v tom čumáku vidí Mireo od Simensu???
Odporný vlak, ale ještě odpornější stránka s reklamami. Je normální, aby na jedné mobilní stránce bylo asi 20 velkoplošných reklam? Už se mi na tom zasekává i osmijádrový procesor…
Tak i tenhle server musí z něčeho žít. Jinak na mém obstarožním iPhonu SE se stránka načítá úplně bez problémů.
Nevím, jestli k žití potřebují milion reklam. Pokud takto budou pokračovat, tak se jim na to dost lidí vybodne a na účet bez reklam taky, když mají všechny zprávy vždy tak 2-48 hodin zpoždění oproti ostatním serverům.
Od soboty reklamy ubylo, čtenářů přibývá dlouhodobě i s reklamami. Každopádně jsme rádi, že jste si už založil server, který nám ukáže, jak to máme dělat.
Tady se třeba hlásí jeden spokojený čtenář.
Honzo, jeden takový správný tu už byl – Firenet pana Jiráska alias Bevela a kde je mu konec 😁
Můžu poprosit o printscreen těch 20 velkoplošných reklam? sura@zdopravy.cz
Bohužel má čtenář pravdu. Zrovna dneska jsem se nad tím pozastavil, že na mobilu mám první stránku prakticky plnou reklamy, a to tak, že není ani vidět hlavička webu. Print posílám na mail. A to poskakování při načítání se mi dejte neustále..
Pokud bude jednotka technologicky vyspělá (vysoká rychlost, bezpečnost, dynamika), bude mít kvalitní podvozek a interiér… proč ne.
Nesmí se z toho stát ale pravidlo, jinak budeme podrážet EU produkci.
A z čeho se nesmí stát přesně pravidlo? Z toho, že firmy nakupují to, co je pro ně ekonomicky nejvýhodnější?
Já chápu vaši obavu o evropskou produkci, která skutečně může mít jako ve spoustě dalších odvětví problém obstát levnější čínské konkurenci. Nicméně z pohledu dopravců je tohle irelevantní, jejich cílem je samozřejmě co nejlépe optimalizovat náklady, a dokud bude schopna Čína nabízet vlaky v rozumné kvalitě za příznivé ceny, tak zkrátka bohužel není z jejich pohledu důvod je nekupovat.
Zkusil jste se zamyslet nad tím, co by se stalo, kdyby se naprostá většina věcí kupovala výhodněji z ciziny? Všichni se přesuneme do služeb a na úřady? Co v průmyslu, ani v zemědělství nikdo nebude, protože ta dotovaná ze zahraničí je přeci levnější.
Jsou různé nástroje, jak se tomu bránit, ale těžko chtít, aby evropský průmysl zachraňoval právě LE, když na samém začátku to byli právě západní výrobci, kteří Čínu přesunem výroby a technologií nastartovali…
No já neříkám, že to je pozitivní trend. Ale tak je to zkrátka realita, máme (naštěstí) volný trh, takže prostě zákazníci sáhnou po nejvýhodnější nabídce. Těžko můžeme chtít po soukromnících, aby kupovali dražší zboží, protože není čínské. Pokud by měl někdo řešit klesající konkurenceschopnost evropských firem, jsou to vlády jednotlivých států. Ovšem pochopitelně ne „čínským modelem“ dotací a polostátních firem, ale spíše například daňovým zvýhodněním. Nicméně to se dostáváme už spíše do filosoficko-ekonomické debaty na téma, jestli mají státy zasahovat do trhu pro ochránění určitých výrobních sektorů, nebo se spíše zaměřit na přesun výrobních kapacit směrem k moderním technologiím a… Číst vice »
Můžu se zeptat, kde máte vyrobený telefon, televizi, počítatč atp.? Protože kupující se rozhoduje zejména ekonomicky. Patriotismus většinou lidí mají jen když to nic nestojí. Jedna věc je, že Čína s konkurencí vstupuje do dalšího odvětví, druhá věc je, že by na to Evropa měla umět reagovat tržně a ne přikazováním od koho kupovat a od koho ne. Zrovna v ČR je vidět, jak moc to poškozuje kvalitu výsledného produktu a konkurenceschopnost, když se to firmám hází jen proto že jsou domácí (Škoda, SOR… uff). Takže ano, je ideální, když se to vyrobí v Evropě, ideálnější je, když firmy o… Číst vice »
Zeptat se můžete. Pominu-li zjevné blbosti jako uvedené telefony, televize, popř. trička, boty či další komodity, ve kterých je již Čína naprostý dominant, tak chleba a housky kupuji zásadně přímo u pekaře, zeleninu na trhu, ovoce v Kunraticích, buřty u Majera a rum z Venezuely. Bude se Vám teď spát lépe?
Ke druhému odstavci se snad ani nemá cenu vyjadřovat. Nemám pocit, že by se v této zemi všechno házelo domácím. Třeba v Rusku už to ale mužici pár let zkouší a nevšiml jsem si, že by to u nich nějak poškozovalo tu Vámi zaklínanou kvalitu.
Eskimo, fakt vtipný. Přiznat, slovně devalvovat hodnotu, bagatelizovat, urazit. Dík. Jako čekal bych, že vozíte rohlíky a máslo z Aliexpresu, fakt jo. 😀 Jako manipulativní argumentace bravurní.
Vaše odpověď je, ano i vy nakupujete z Číny. Tečka. Proč by teda Leoš neměl?
Protekcionismus je cesta do pekel. Navíc vždycky poškozuje zákazníky.
Já být ve Francii žíjící Francouz, cítil bych se nesmírně poškozován 😀
No vidíte. A když si zkontrolujete původ lodí ve flotile CMA CGM (3. největší rejdař na planetě), tak zjistíte, že většina nebyla postavena ve Francii, ač je to francouzská firma.
Špatně je, že si podkopáváme sami nohy – viz https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/obri-fuze-se-nekona-eu-nepovoli-spojeni-zeleznicnich-aktivit-siemensu-a-alstomu-1355518
Čína samozřejmě s nějakým ptaním, jak má fabrika fungovat, nebo s kým se slučovat nemá problém. Takže „domácí“ firmy jsou námi samými v řadě oblastí reálně znevýhodněné – a povolíme sem vozit čínské zboží. Je zcela jasné, že tato strategie je sebezničující.
Upřímně – ten Alstom se Siemensem s tím podkopáváním nohou si začal sám, neboť to byly právě tyto firmy, které své technologie ČLR poskytly (a Bombardier tomu zdatně sekundoval). Možná v danou chvíli to těm firmám nějaké peníze přineslo, ale nechť si dnes odpoví samy na otázku, zda jim to stálo za to…
Jinak kulturní vložka k dnešnímu dni: https://www.youtube.com/watch?v=YjeOlcRMcjg
Čínské firmy se mohou slučovat jak chtějí, protože když čínská vláda něco chce, tak jim to prostě nařídí. Evropský systém je nakonec výrazně méně direktivní a omezující. Omezuje, ale konzistentně (což se někomu nemusí zrovna hodit, ale tvoří to dle mého stabilnější systém).
A to nemluvím o morálních otázkách, za etickou převahu se zkrátka platí cena sníženou efektivitou spousty aktivit.
No tak samozřejmě nelze předjímat věci ohledně nasazení do provozu. Ale když tohle pominu, tak až to nastane, tak vítej „Darth Vadere“….
Nový vlak je vždy svátkem. S Leošem si dopřeju asi o jednu jízdu více, než jsem doposud plánoval.
2441 kilometrů za necelých 9 hodin. Čína – LeoExpress- Praha, hl. n. – -CZ-Ostrava-Svinov 3 h 16 min | od 339 CZK – ….Na 2441 kilometrů dlouhé trase z Hongkongu do Pekingu dosud jezdí lůžkové vlaky, ty cestu zvládají za 24 hodin. Od neděle pojede každý den jedním směrem vlak, který cestu zvládne za 8 hodin a 58 minut. Průměrná rychlost tak dosáhne 270 kilometrů v hodině, maximálně vlaky jedou 350 kilometrů v hodině. Letadlům mezi oběma městy trvá let 3 hodiny a 25 minut. Při započítání cesty na letiště se doba jízdy ve vlaku blíží cestovní době v letecké… Číst vice »
v číne sú obecne drahé letenky neporovnateľne s európskymi nizkonakladovkami, inak by tými vlakmi nikto nejazdil lacnejšie pomalšie spoje rušia aby nahnali ľudí do drahsich rychlovlakov poloha letiska vs železničnej stanice je porovnateľná, tak v pekingu (kým nezačne všetko lietať z nového, potom má vlak najväčší mierny výhodu), ako aj v šanghaji (rychlovlaky a letisko majú ten istý terminal, zo stareho zase rýchly maglev) či HK, rozdiely podľa destinácie spravia tak 20-30 minút. v pekingu som napríklad od vystúpenia z lietadla vedel byť v noci na byte do 30 minút a to som nebýval u letiska, z rychlovlaku by som… Číst vice »
To je krásné, že každý kdo je dostatečně servilní vládě a má dost vysoký „sociální kredit“ se může projet rychlým vláčkem.
Nechci být hnidopich, ale polovina roku je za necelý měsíc a lodní zásilky z Dálného východu plují tak tři měsíce. Některé z fotek jsou z půlky května, takže i kdyby to hned druhý den nakládali, tak to bude v Evropě v polovině srpna. Ale třeba mají k dispozici nějakou expresní lodní dopravu, která ten vlak doveze za poloviční dobu…
Jestli i ostatní informace v té tiskové zprávě je nutné podobně „zasadit do ekonomického a fyzikálního rámce“, to ukáže čas 😉
Námořní přepravy plují tak 4-5 týdnů z Číny do Hamburku. Zdravím z námořní spedice.
Děkuji za opravu. Vycházel jsem z vlastních zkušeností a pravda, je to pár let a nešlo o mnohatunovou prestižní zásilku. Těším se tedy na další tiskovou zprávu, která oznámí přítomnost vlaku ve Velimi.
Proto je také uvedeno, že je to tisková zpráva. Na stránkách LE najdete i jiné tiskové zprávy o tom, kdy tento vlak měl začít jezdit:-)
Také k tomu jako k tiskové zprávě přistupuji. A ano, i ty ostatní TZ od LE jsou řekněme „vhodné k pozdějšímu připomenutí“ 😉
Před 14 dny jsem si objednal na Aliexpressu cestovní termosku na kávu, dnes mi ji pošťák přivezl a teď v ní mám kávu na cestu přes prahu, zásilka jela alespoň podle číňanů lodí, vím že se to absolutně nedá porovnávat s vlakem, ale tři měsíce jsou asi opravdu moc..
14 dní? Lodí? Ani náhodou. Letadlo jak vyšité.
Slovo „Shipping“ neznamená dopravu lodí, ale obecně jakoukoliv dopravu. 90% drobných zásilek z Číny se dopravuje letadlem protože jsou nákladní letecké linky Čína-Evropa dobře zavedené a dopravu stejně hradí Čínská vláda. Skutečná doprava lodí se při započtení vnitročínské dopravy, vnitroevropské dopravy, manipulacích atd. snadno natáhne na 3 měsíce a více. Problém u drobných zásilek je hlavně to, že je nenaloží hned na první loď do Evropy ale sdružují s dalšími zásilkami do naplnění alespoň lodního kontejneru. A i s tím kontejnerem se pak čeká na dostatečně levnou loď. Pokud tak nemáte zboží, které se letadle přepravovat nedá nebo objem kterým… Číst vice »
A nepřišlo vám to z Německa? Aliexpres tam odsud také posílá. Již několikrát mi to přišlo z německého skladu.
Tak Aliexpress už dost věcí posílá z evropských skladů (i třeba s PL, CZ, IT a pochopitelně i DE). Je to reakce na snahu EU danit veškeré soukromé zásilky, kde dnes platí limit 22 Eur (snad od r. 2022). Že se to prý obcházelo (dražší zboží se deklarovalo za 20 Eur a to poškozovalo evropské prodejce. Takže to skončilo už s předstihem tak, že Aliexpress a spol. si v EU zařídil distribuční sklady, kam to zboží nechá za pakatel navézt (a z tohoto pakatelu odvede clo a DPH). Čínský web (bez jakékoliv kontroly od orgánů z EU) zprocesuje platbu, kterou… Číst vice »
A leckdy také bez návodu, s padělanou značkou CE a s nulovou zárukou. Ale bylo to levné.
Bohužel, jedná se o identické zboží a právě proto, že je odeslané v rámci EU, vztahuje se na něj také stejná 2letá záruka.
A smutné je, že mnozí čeští prodejci nabízejí identické zboží, jen dráž. A to nejen ve srovnání s Aliexpressem, ale třeba i s prodejci v Německu. A je smutné, když některé věci do kuchyně mi výrobce přes Amazon.de dodá levněji (cca o 20%), dříve a s delší zárukou, než české zastoupení té samé značky.
Jsem zvědavý na řešení interiéru. Pokud v čínských soupravách bude stejně (málo) místa jako ve Stadlerech, tak nemám důvod, proč dát LE třetí šanci.
To právě že by nemělo hrozit. LEO Express o tom problému ve svých Stadlerech ví.
probuh TO je zase Z V A S T . . . . kolik Ceskou republiku – tedy nasi spolecnou pokladnu TO??? bude stat – proc asi TAK soudruzi s vudcem soudruhem-pritelel M.Zemanem se TAK lezou do OTVORU soudruhum Cinanum. . . . a TY dojemne KECI o najetych miliardach kilometru – to jsou Z V A S T Y – – hnus ….. podivejte se v jakych vozech uz desetileti jezdi DELNICIv Cinske lidove republice . . . a v Cesku ??? – – – VYSOKORYCHLOSTNÍ TRATĚ – ČÍNA – první čínská VRT byla otevřena teprve?? v roce 2002… Číst vice »
to objednali na alliexpresu nebo bangoodu ne?
„Vnitřní rozvržení vozu a jednotlivé prvky byly navrženy společností podle potřeb cestujících“
Takže tam bude ještě méně místa na nohy, než ve Flirtech. 😀
Ve Flirtech je malo místa na nohy? Mám 185cm a 103 kg. Nevšiml jsem si. Je ho tam víc než v italském zázraku.
To ne, to by tam bylo místa na nohy jako v Railjetu.
Dokud budeme tajit fakt, že je to vyrobené v Číně, nevypadá tak zle.
Na polském webu psali, že se má vylodit v létě v Gdaňsku. Takže kdo budete u Baltu..
.
No jsem zvědavý, jak obstojí jednotka v testování na ŽZO. Jestli opravdu splní všechny normy. A co teprve v Německu, když si jen vzpomenu, jak dlouho trvalo schválení 380…
No celkem by mě zajímalo, jak výrobce prokáže, že to má tsi crash norm. Číňan asi prohlásí cokoliv.
Číňan si může co chce, ale certifikace provádí akreditované orgány (třeba VÚZ) a ty se určitě budou zajímat jak se k prohlášeným parametrům došlo. TSI crash se jede na výpočty a oni zase takoví melouni nejsou, aby neuměli spočítat traverzy do přídě, když umí sekat moderní rychlovlaky jak rohlíky.
Proto se těším, až ten vlak bude tady a na to, jak bude probíhat schvalování. Pak uvidíme, jestli je jednodušší sekat rychlovlaky jak rohlíky, nebo udělat tři vlaky do 160 km/h podle stávajících TSI. TZ od LE jsou velmi sebevědomé…
Bydlím 40km od Plzně, mám rád lokální produkty. Na druhou stranu konkurence je nutná, jinak se nikdy nikam neposuneme…
Jenže otázkou je, na kolik je CRC státem vlastněný, resp státem dotovaný podnik. Nebo státem podporovaný podnik. Jak si tady v EU hrajeme, že dotování soukromých firem nesmí být..
Nóó… Třeba Agrofert, ehm ehm…. 😀 Ono to s těmi podporami je takové všelijaké všude.
Nepěkné
Opravdu nic moc, od pohledu nepěkné a přepravovat se s tímhle nehodlám
810 forever!
přesně, co nezačíná 8 končí 0 a uprostřed je 1, to stojí za h****o
KPL: Tak jeďte raději třeba busem s Icomem a na jejich lízátkových sedačkách, to si užijete lepší jízdu 🙂
ano, nic pěkného to tedy není
ale toto je 🙂
https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=2ahUKEwimj9n9_cziAhU0IMUKHQoqD4oQjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Ftop10ultra.com%2Ftop-10-fastest-bullet-trains-in-the-world%2Ftrenitalia-frecciarossa-1000%2F&psig=AOvVaw3Gt9NQ8hDmIdfoCYO0Dgg0&ust=1559639996992072