Dopravci Železnice Železniční průmysl

Obrazem: Leo Express poprvé odhalil téměř hotové vlaky z Číny

Nová jednotka od čínského výrobce CRRC pro Leo Express. Foto: LE
Nová jednotka od čínského výrobce CRRC pro Leo Express. Foto: LE

Společnost Leo Express ukázala poprvé fotografie nové elektrické jednotky, která má jezdit po českých kolejích. První tři vlaky mají dorazit do Česka v polovině roku. Mělo by jít o první vlak vyrobený v Číně, který bude jezdit v Česku.

Leo Express vyvinul společně se CRRC nový typ elektrické jednotky, jejíž design a koncept vlastní naše společnost. Ten vychází ze zkušeností nabraných z miliardy ujetých osobokilometrů v českém i mezinárodním provozu. Plní tak požadavky našich zákazníků po moderních službách a ergonomii. Jednotka bude vícesystémová a takzvaně hybrid-ready – to znamená, že bude schopna jezdit kdekoliv na středoevropské železnici,“ uvedl ředitel Leo Expressu Peter Koehler.

Tři vlaky mají dorazit z Číny v polovině roku lodí do některého z evropských přístavů, pak je čeká přesun po zemi na zkušební okruh ve Velimi. Firma už dříve odhalila, že je chce nasadit na nové linky, například do Německa či Polska.

Na projektu vlaků se spolupodílí česká designerská studia a tuzemští dodavatelé, od nichž podle sdělení dopravce pochází přibližně 20 % komponentů.

Firma zatím zveřejnila pouze záběry exteriéru, interiér není dosud hotový. Vnitřní rozvržení vozu a jednotlivé prvky byly navrženy společností podle potřeb cestujících, jak je zná z dosavadního provozu. „Vlak bude disponovat novým modelem kuchyně, který umožní nabízet ještě více čerstvého zdravého občerstvení než dosud. Zároveň nabídne dostatek místa pro třídění odpadu. Vlaky mají nízkopodlažní přístup pro rodiče s kočárkem, cestující na invalidním vozíku nebo cyklisty s kolem, a samozřejmostí je i dostatečný prostor pro zavazadla, lyže a kola. Zároveň jsou respektovány rozdílné potřeby jednotlivých cestujících, a proto se mohou těšit na speciálně upravenou vyšší třídu nebo dětský oddíl. Design nových Leo Express vozidel je v podobě a barvách společnosti, železnici tak posílí další černé vlaky,“ uvedla firma v prohlášení.

Společnosti podepsaly smlouvu na dodávku tří elektrických vlakových souprav a opci na dalších 30 jednotek v hodnotě přes pět miliard korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Kozel
Host
Kozel

To je zase velkoprostorová tramvaj, hnus…

Luke
Host
Luke

Tak můžete jezdit modrým pantherem – defacto to samé, trasa velmi podobná, ale důležité pro vás, že má modrobílý nátěr.

Standa
Host
Standa

On mluvil o interiéru, ne o barvě.
Osobně taky preferuji na delší cesty kupečka, tahle móda posledních deseti let všude cpát autobusové uspořádáni a mít z vlaku jeden otevřený prostor…
K dokonalosti to dovedli ve Stadlerovi, tam nemáte ani stoleček na čtyřce , takže kafe si položíte na podlahu…

roman
Host
roman

Xepando & leo express.Dobrá zpráva nové vlaky le express v cze .je to super.

liberal shark
Host
liberal shark

Šedá s oranžovou ? Chystá se snad fůze s AWT nebo s ČEZem ? :-))

Zelenay
Host
Zelenay

Tak to tady zaměstnanci ČD poplivali a ráno zase budou moci kormidlovat provoz svého brilantního vozového parku s vytříbeným designem a aby popovezli své cestující v parném dni povětšinou neklimatizovanými vozy, opět do posledního šroubku vyladěným a dokonalým interiérem..

Jakub
Host
Jakub

Vy máte ale jednoduché myšlení teda.

Zelenay
Host
Zelenay

Přeci v Česku se od dob komunismu udržuje, poplivat vše co vyčnívá z řady. Častokrát závist, nebo jen to, že na šeď z nadhledu by bylo více vidět..

David
Host
David

Zelenay: výstižné! 😂

JaJeČ
Host
JaJeČ

LE v tiskovce mluví o investici za 5 miliard Kč. Pokud tím myslí hodnotu všech souprav včetně celé opce, tak to vychází na 151,5 milionu za soupravu…

X 1
Host
X 1

To je potom cena jak za trojdílnýho Regiopantera.

Martin
Host
Martin

Darth Vader, řekla moje žena.

Praha
Host
Praha

Kdo????

Praha
Host
Praha

Co je Darth Vader??? Pište česky.

Karásek
Host
Karásek

Postava tuším z Hvězdných válek…

Georg
Host
Georg

vite ona jmena se neprekladaji, takze to cesky je…

Martin V.
Host
Martin V.

Hoďte to jméno do Googlu s volbou „Obrázky“ a uvidíte, že to sedí naprosto přesně. 🙂

liberal shark
Host
liberal shark

Koukám, že pan „Praha“ asi není z TOHOTO SVĚTA :-))).

Vbb
Host
Vbb

Já to jméno taky nikdy neslyšel. Odkud teda jsem? 😉

Fleš
Host
Fleš

Z nějakého zaostalého Vidlákova

Vbb
Host
Vbb

Děkuji za upřesnění mé aktuální polohy.
Holt neznám postavičky z přitroublých amerických seriálů (to, že je nějaký film „kultovní“ ještě neznamená, že je na štíru s fyzikou, logikou a jinými zbytečnostmi), nevím, která „zpěvačka“ otěhotněla s kterým „tytrubkou“ a jaká je letos módní barva pánských podprsenek.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Když napíšu, že jsem neviděl film BFLMPSVZ, tak bych v tom samém příspěvku neměl kritozovat to, že film BFLMPSVZ může být sice kultovní, ale je zároveň an štíru s češtinou. Pak to totiž vypadá nekonzistentně.

Y.K.
Host
Y.K.

Praha si to spíše vykoledoval za svůj útočný přístup znásobený řadou otazníků. 😀
Čekal bych obecně, že většina lidí si umí něco co nezná hodit do Googla.

Martin V.
Host
Martin V.

Možná neslyšel, ale tu postavu už jste někde určitě aspoň zahlédl.

Vbb
Host
Vbb

Silně pochybuji. Tento typ filmů není mým oblíbeným.
A pokud i náhodou zahlédl, určitě jsem si ji nezapamatoval, tím méně pak spojil s tímto jménem.

Ondra
Host
Ondra

Je ten nákup vlaků od čínské firmy crrc už vůbec schválený nejmocnějším pánem celé zeměkoule, panem Trumpem?! A co ne-mocní pánové Koudelka s Navrátilem? Jak vyhodnotili potenciální bezpečnostní rizika spojená s potenciálním dovozem potenciálně čínských štěnic?

Milan
Host
Milan

Tady nejde o donalda ale o neco uplne jineho cina si krade technologie jak se ji zachce muze si k nam dodavat co chce a vyrabet a vlastnit firmy v EU a na druhou stranu my u nich nesmime vlastnit nic be jejich majetkove ucasti a muzeme dodavat jen to co nam dovoli + nedodrzuji zadne emisni limity
Proste ten trh narovnat jak oni k nam tak my k nim a naopak a vse bude fungovat
Kapital ktery odvezeme nam v dlouhodobem horizontu zpusobi jen problemy

Standa
Host
Standa

Především nejsou schválený Drážním Úřadem. A bude zajímavý, jestli ten čínského fake dostanou na papíry do prosince

Gogo
Host
Gogo

Do prosince to určitě bude, otázkou je kterého roku.

liberal shark
Host
liberal shark

Nechte laskavě Trumpa na pokoji. Momentálně bojuje za férový zahraniční obchod s Čínou a kdejaký alternativní inteligent mu za to akorát nadává.

Xaver
Host
Xaver

Férový obchod s Čínou jistě potřebujeme, nicméně způsob, jakým to dělá Trump, mi nepřijde zrovna chválihodný. Na druhou stranu asi nikdo jiný než on by na to neměl koule.

Děčín Děčín
Host
Děčín Děčín

Dnes, ve stanici Děčín-Východ vjel rychlík na obsazenou kolej a zastavil pouhých sedm metrů od nákladního vlaku. To vás nezajímá, redakce???

jan
Host
jan

A dnes AWT projelo návěstidlo na 323 ve Vratimově. Další do své sbírky. Zpoždění pro cestující cca hodina půl. Sranda jak jde o soukromého dopravce, jak všichni ohluchnou. Najednou jiný dopravce na stránkách. A podobně.. U čd se napíše čd.. Ptám se slušně člověka, který vyšetřoval, které návěstidlo bylo projeto. Říkal, že žádné informace veřejnosti poskytovat nebude.. Když jsem mu říkal, že si to stejně přečtu v závěrečné zprávě tak se mi vysmál.. (Tedy pravděpodobně žádná nebude. Kopne se to pravděpodobně do statistického kastlíku a vyřešné) Auto měl z hasiči sždc. Takže u toho drážní inspekce asi ani nebyla a… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Ještě nemají homologaci ani pro ČR ani v jinde v EU a jelikož se nejedná o výrobce z EU, tak i schválení bude jistě delší. Reálné nasazení bych tedy tipoval nejdříve tak za 3 roky. A to jen u nás, co teprve Německo či Polsko.

Jeliman
Host
Jeliman

To máte sice pravdu, nicméně CRRC není obyčejná Čínská firma. Jen u nás, již probíhají homologace pro CRRC na výrobu kol, náprav a dvojkolí. A hádejte pro jaký koncový trh to bude…no jistě že pro evropu, myslíte, že by se zaobírali výrobou pouhých tří jednotek pro paštikáře ? Oni v tom vidí mnohem více jiného potenciálu

Tronda
Host
Tronda

Ale tak samozřejmě, že se to nějak pomluvit musí, pohádka o ojetých šrotech použít nejde, protože jsou to nová vozidla, tak aspoň zbožné přání, že schvalování potrvá tři roky.

X 1
Host
X 1

V Česku to asi tři roky nebudou. Na politické zadání, spíše tři měsíce.
V Německu, bych těm třem rokům i věřil. 🙂

eLKá
Host
eLKá

Jak dlouho bude trvat schvalování, to IMHO záleží hlavně na tom, jak bude jednotka připravená a jaké zkušenosti má výrobce s TSI. Jak je připravená, to z fotek nepoznám, ale nevím o tom, že by CRRC schvalovalo podle TSI jakékoliv vozidlo, LE si nechal schvalovat jiná vozidla než Flirt. A ten už po Evropě jezdil.
A rozhodně CRRC nepomáhá fakt, že pokud to nestihnou do poloviny června 2020 v Praze na DÚ, tak začínají v Lille na ERA nanovo. A jak dlouho to bude trvat tam, to myslím netuší zatím ani v Lille.

Zelenay
Host
Zelenay

Hezkej – originální, první železniční dopravce jezdící v ČR, co si něco navrhnul. Asi i cena bude velmi dobrá, v dodávkách dodavatelé určitě mají neomezenou kapacitu. Kvalita čínská produkce čehokoliv jde každým rokem prudce nahoru, v mnoha oblastech jsou už technologickými leadry. Jediné co by to mohlo zastavit, zase nějaký nesmyslný politický boj EUnijního zaostávajícího ekonomického skanzenu..

Graylag
Host
Graylag

Myslím si, že podíl LE na návrhu byla tak akorát příprava specifikace a návrh nátěru. Nejsou konstrukční kancelář. Ale obchodně to pro ně je hodně dobrá příležitost, zejména pokud by se jim podařilo prosadit jako evropský distributor (vím, distributor v kontextu vlaků zní divně). Cena by mě zajímala taky, ale myslím si, že to nebude ani zdaleka tak dobré, jak si myslíte. Ale to v zásadě nevadí. V Evropě je tak malá konkurence a tak zatuhlý systém výroby, že CRRC má šanci prorazit i za cenu srovnatelnou s konkurencí. Stačí, když bude zvládat dodávat včas a bude vstřícný k požadavkům… Číst vice »

David
Host
David

No a???

eLKá
Host
eLKá

Pokud se nepletu, tak razítka od DÚ musí stihnout snad do roka a do dne – od poloviny června 2020 si razítko DÚ mohou dát tak do památníčku a pro ta správná razítka budou muset do Lille.
LE ale s těmi vlaky od prosince nejspíš s jistotou počítá (alespoň podle toho, kde všude chce jezdit), tak snad to mají dobře připravené…

Georg
Host
Georg

no predstava, ze to v cervenci vyndate z lodi a v prosinci to stoji u peronu je pomerne silne sci-fi…

eLKá
Host
eLKá

Tak co my víme, co se v LE čte za literaturu 😉

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To je otázka, co všecko bude chtít úřad schvalovat. Jestli si vymyslí testování, zda spřáhlo není rušeno veřejnou wifi sítí a meteorologickým radarem, tak se může zkoušet donekonečna. Včetně toho, zda je dobře vidět mechanické návěstidlo, stojí-li vlak 5 metrů před ním. Vymyslet by se toho dalo spoustu, napadá mě ještě průjezd splítkou u Jindřichova Hradce.

eLKá
Host
eLKá

Tak co chce DÚ schvalovat, to je myslím dané poměrně přesně a pro všechny stejně a IMHO tam moc prostoru k vymýšlení nemá.
Druhá věc je, jak moc si v CRRC nastudovali, do čeho jdou a jestli ten vlak odpovídá TSI…

X 1
Host
X 1

Nemohu si pomoct. Ale připomíná mi to nějakou futuristickou rakev.
Nebo při troše fantazie nějakého ptáka. Asi Tukana. 😉

Romanero
Host
Romanero

Přesně. Kouká z toho smrt.. 😀

Bob
Host
Bob

Tukan je barevnější, toto je smrtka.

X 1
Host
X 1

Tukan na pohřbu. 😉

IGCT
Host
IGCT

Zvenčí to vypadá přímo strašně

Jiří
Host
Jiří

Víme, jestli to bude taky pohřebák s černým základem a zlatým zdobením, jako jsou už jezdící jednotky Stadler nebo to bude mít nějakou normální barvu?

Kubrt
Host
Kubrt

Co takhle si ten článek nejprve přečíst?

Jiří
Host
Jiří

Omlouvám se, ale z „další černé vlaky“ mi není jasné jestli bude mít taky zlaté hřbitovní ozdoby či nikoliv.

ondřej
Host
ondřej

pokud víme tak zlaté vlaky končí (mají novou barvu)

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Sakra to má dlouhý čumák! Nebute to bourat ranžírky a návěstidla, když pojede z boku/do boku na výměnách s konstrukční rychlostí 40km/h? Jo a ten přístav má být Gdaňsk (rynek-kolejowy.pl)

petr
Host
petr

A to žlutý vzadu je pro nejlepšího dopravce?

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Tak jako zvlastni design ale proc ne, lepsi nez design ctyricet let porad stejny

Josef Kubeš
Host
Josef Kubeš

Je dost naivní si myslet, že tohle Němci schválí. Vzpomeňme na problémy našich strojů. Siemens si tohle na trh nepustí a Poláci také tak..

Petr
Host
Petr

Jenže poláci si tam nepustí nic, protože potřebují udržet monopol předraženého PKP….Konkurence, ktera by prinesla levnejsi cestovani jim nevonu …Tak snad se tam aspon dockaji Prava a spravedlnosti, kdyz uz maji nejnizsi platy a nejdrazsi cestovani v cele stredni Evrope 😀

Y.K.
Host
Y.K.

EBA není Siemens, fakt ne. Ale schválit to v EU bude jistě zajímavé.

Beata Zemkova
Host
Beata Zemkova

A preco by to mali schvalovat Nemci? Tieto prve nemaju 15 1/3 Hz

Y.K.
Host
Y.K.

Leoš říká, že by chtěli jezdit do Německa. To nevím jak by bez střídaviny 15 2/3 Hz zvládli. Ale nevím specifikace jsem nikde neviděl.

ondřej
Host
ondřej

může tam jezdit i stadlerem

Kubrt
Host
Kubrt

Jakým stadlerem? Tím stávajícím flirtem? Ten umí jen 3000 V.

Y.K.
Host
Y.K.

FLIRTY má pouze stejnosměrné

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Já třeba žádný systém 15 1/3 Hz neznám. A jinak potvrzuji, že EBA není Siemens, EBA dělá úplně stejný opruz Siemensu jako Schadefabrice.

Xaver
Host
Xaver

Tady zase někdo smíchal dohromady frekvenci s napětím 😉

Neonym
Host
Neonym

První co mne napadá při pohledu na design jednotky, že by se jí mohlo říkat Ironman.

Jan Sova
Host
Jan Sova

No koncepčně je to evidentně vosí (sršní) hlava, ale já jsem už jeden tip vyslovil níže.

Martin V.
Host
Martin V.

S vašim tipem níže se ztotožňuju. První, co mě napadlo, když jsem viděl náhled fotky bylo: Impérium vrací úder. 🙂

Petr Tříska
Host
Petr Tříska

Podle vyhlášky na těch jednotkách musí být mobilka ETCS. Neví někdo, od kterého výrobce?

Martin V.
Host
Martin V.

Existuje už i nějaký čínský výrobce ETCS? Možná ta otázka zní divně, ale Číňani dělají už snad veškerou elektroniku, co si dokážu představit…

borek
Host
borek

Jelikož si ho Číňani byli schopní úspěšně zkopírovat a teď ho mají na rychlotratích pod názvem CTCS, tak předpokládám, že ano. Ale CTCS jim jednou selhal a výsledkem byla srážka rychlovlaků na mostě.

Jeliman
Host
Jeliman

Ano byla, ale podívejte se na detaily na webu a zjistíte, že sice k selhání došlo, nicméně těch dalších příčin proč k tomu došlo je více. Proto dopravce snížil Vmax na 300km/h vyjímkou je trať Peking – Shanghai kde v určitých úsecích to pořád mastí 350 km/h

Viktor Brejcha
Host
Viktor Brejcha

Jsem jediný, kdo v tom čumáku vidí Mireo od Simensu???

1216
Host
1216

Odporný vlak, ale ještě odpornější stránka s reklamami. Je normální, aby na jedné mobilní stránce bylo asi 20 velkoplošných reklam? Už se mi na tom zasekává i osmijádrový procesor…

JindraLne
Host
JindraLne

Tak i tenhle server musí z něčeho žít. Jinak na mém obstarožním iPhonu SE se stránka načítá úplně bez problémů.

1216
Host
1216

Nevím, jestli k žití potřebují milion reklam. Pokud takto budou pokračovat, tak se jim na to dost lidí vybodne a na účet bez reklam taky, když mají všechny zprávy vždy tak 2-48 hodin zpoždění oproti ostatním serverům.

Jakub
Host
Jakub

Pokud bude jednotka technologicky vyspělá (vysoká rychlost, bezpečnost, dynamika), bude mít kvalitní podvozek a interiér… proč ne.
Nesmí se z toho stát ale pravidlo, jinak budeme podrážet EU produkci.

Svatá Prostoto
Host
Svatá Prostoto

A z čeho se nesmí stát přesně pravidlo? Z toho, že firmy nakupují to, co je pro ně ekonomicky nejvýhodnější?
Já chápu vaši obavu o evropskou produkci, která skutečně může mít jako ve spoustě dalších odvětví problém obstát levnější čínské konkurenci. Nicméně z pohledu dopravců je tohle irelevantní, jejich cílem je samozřejmě co nejlépe optimalizovat náklady, a dokud bude schopna Čína nabízet vlaky v rozumné kvalitě za příznivé ceny, tak zkrátka bohužel není z jejich pohledu důvod je nekupovat.

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Zkusil jste se zamyslet nad tím, co by se stalo, kdyby se naprostá většina věcí kupovala výhodněji z ciziny? Všichni se přesuneme do služeb a na úřady? Co v průmyslu, ani v zemědělství nikdo nebude, protože ta dotovaná ze zahraničí je přeci levnější.

Tomas
Host
Tomas

Jsou různé nástroje, jak se tomu bránit, ale těžko chtít, aby evropský průmysl zachraňoval právě LE, když na samém začátku to byli právě západní výrobci, kteří Čínu přesunem výroby a technologií nastartovali…

Svatá Prostoto
Host
Svatá Prostoto

No já neříkám, že to je pozitivní trend. Ale tak je to zkrátka realita, máme (naštěstí) volný trh, takže prostě zákazníci sáhnou po nejvýhodnější nabídce. Těžko můžeme chtít po soukromnících, aby kupovali dražší zboží, protože není čínské. Pokud by měl někdo řešit klesající konkurenceschopnost evropských firem, jsou to vlády jednotlivých států. Ovšem pochopitelně ne „čínským modelem“ dotací a polostátních firem, ale spíše například daňovým zvýhodněním. Nicméně to se dostáváme už spíše do filosoficko-ekonomické debaty na téma, jestli mají státy zasahovat do trhu pro ochránění určitých výrobních sektorů, nebo se spíše zaměřit na přesun výrobních kapacit směrem k moderním technologiím a… Číst vice »

Y.K.
Host
Y.K.

Můžu se zeptat, kde máte vyrobený telefon, televizi, počítatč atp.? Protože kupující se rozhoduje zejména ekonomicky. Patriotismus většinou lidí mají jen když to nic nestojí. Jedna věc je, že Čína s konkurencí vstupuje do dalšího odvětví, druhá věc je, že by na to Evropa měla umět reagovat tržně a ne přikazováním od koho kupovat a od koho ne. Zrovna v ČR je vidět, jak moc to poškozuje kvalitu výsledného produktu a konkurenceschopnost, když se to firmám hází jen proto že jsou domácí (Škoda, SOR… uff). Takže ano, je ideální, když se to vyrobí v Evropě, ideálnější je, když firmy o… Číst vice »

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Zeptat se můžete. Pominu-li zjevné blbosti jako uvedené telefony, televize, popř. trička, boty či další komodity, ve kterých je již Čína naprostý dominant, tak chleba a housky kupuji zásadně přímo u pekaře, zeleninu na trhu, ovoce v Kunraticích, buřty u Majera a rum z Venezuely. Bude se Vám teď spát lépe?
Ke druhému odstavci se snad ani nemá cenu vyjadřovat. Nemám pocit, že by se v této zemi všechno házelo domácím. Třeba v Rusku už to ale mužici pár let zkouší a nevšiml jsem si, že by to u nich nějak poškozovalo tu Vámi zaklínanou kvalitu.

Y.K.
Host
Y.K.

Eskimo, fakt vtipný. Přiznat, slovně devalvovat hodnotu, bagatelizovat, urazit. Dík. Jako čekal bych, že vozíte rohlíky a máslo z Aliexpresu, fakt jo. 😀 Jako manipulativní argumentace bravurní.

Vaše odpověď je, ano i vy nakupujete z Číny. Tečka. Proč by teda Leoš neměl?

liberal shark
Host
liberal shark

Protekcionismus je cesta do pekel. Navíc vždycky poškozuje zákazníky.

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Já být ve Francii žíjící Francouz, cítil bych se nesmírně poškozován 😀

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

No vidíte. A když si zkontrolujete původ lodí ve flotile CMA CGM (3. největší rejdař na planetě), tak zjistíte, že většina nebyla postavena ve Francii, ač je to francouzská firma.

Partneři



CSCARGO