Obrazem: Kodiaq za 1,5 milionu. Policie převzala nová auta s předním ochranným rámem

Nové vozy Škoda Kodiaq pro Policii České republiky. Foto: Škoda AutoNové vozy Škoda Kodiaq pro Policii České republiky. Foto: Škoda Auto

Do konce roku bude předáno celkem 289 nových aut.

155 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eso363

Kodiaq v základní výbavě (byť se silným motorem) za 1,5 milionu? To ten nárazník a policejní blbůstky stojí tolik? Množstevní sleva, nebo sleva pro státní institucí zde asi neexistuje.

martinsad

V této „základní“ výbavě jsou i majáky, přídavný akumulátor, přístroj na ověření pravosti dokladů, megafon, radiostanice, různé držáky a take úprava počítače, kdy to nehlásí nezapnuté pásy, deaktivovaný start-stop a podobně…

pavel

to je zase peněz

Otto

Tenhle nakup je zejmena v tehle dobe naprosta zvracenost. Nevidim duvod, proc by nemohli mit bezne octavie, pripadne scaly 1.5 tsi… za polovic

Jméno

Protože na PITování je Scala malá a 1.5 je slabé.

Věřte mi, že i v klasické Octavií není pitování žádná sranda, byť kupříkladu na dojíždění ujíždějících vozidel byla pro mě lepší, než Kodiaq.

Jinak na běžné jízdy máš pravdu, Scala stačí (klidně i Duster). Ale toto jsou auta pro prvosledky a tam alespoň za mě byly trochu jiné podmínky.

Otto

Chápu, ale i taková octavia 2.0 tsi (se čtyřkolkou) stojí o čtvrt milionu míň než kodiaq – což už v tom množství je poznat. Teď už sice není v nabídce (místo toho je tam iV se 150 kW). A ať se na mne nikdo nezlobí, takováto auta nemají standardně ani v Rakousku, které je ekonomicky úplně někde jinde. Na jedné straně tady stát děla škrty v naprostých prkotinách a na druhou se nikdo moc nezamyslí na tím, co se kupuje.

Jméno

Vcelku souhlasím a jak jsem psal, za mě je Octavia ideál. Ono je to trochu dáno i náturou místních závodníků. Nemám k tomu moc dat, ale nepřijde mi, že by se tam nějak extra honili řidiči. Kdežto u nás to bylo vcelku často (maloměsto a v průměru jedna honička za kvartál, možná i víc). Naštěstí většina končila do 2 minut jízdy a jen opravdu ve výjimečných případech se to natáhne přes 5 minut. Což je opět dáno výkonovým srovnáním s pachatelem. Už jsem to tu psal několikrát, co je opravdu potřeba, jsou vyhřívané sedačky, klidně namísto autoklimi. V teplotách pod… Číst vice »

marek hudec

prosim vas, kdo jste schopen to dohledat – porusuje PCR provozovanim vozu se zminenymi ramy predpisy, jejichz dodrzovani ma sama kontrolovat nebo ne?
diky za odpoved a hlavne za odkaz na dukaz

MaT

A jaký předpis to konkrétně má být? Pokud si myslíte, že takový předpis fakt existuje, tak dejte citaci příslušného zákona či vyhlášky Vy, nevím, proč by to za Vás měl někdo hledat…

tomas-6273

problematikou se dlouhodobě zaobírá projekt kvelurant. Je problém s homologací. https://www.kverulant.org/cases/nasilne-policejni-zastavovani-vozidel-s-trubkovym-ramem-na-cyklisty/

I přes neustálé nákupy vozidel PČR-kou nemám dojem, že by nějak docházelo na silnici ke zlepšení bezpečnostní situace. Spíše naopak.
Kdyby uvedené peníze investovali do rychlostních radarů, zlepšení vymahatelnosti práva, větší důraz na kvalitnější dopravně-inženýrskou činnost udělali by líp. Rozhodně by vzbudili větší respekt než s Kodiaqem za 1,5 mega.
Takhle se budou motat pořád v kruhu a počet nehod jim akorát každoročně narůstá. Tak s novými auty budou jezdit od nehody k nehodě až to nebudou kapacitně stíhat.

Otto

Přesně, najezdím cca 50k ročně, a Policii na D1 potkávám tak na dvou místech (většinou mezi 90-120 km), a to většinou staticky na místě. Pak je jasné, že naprosto neřeší situace typu, kdy ve stoupání jedou kamiony ve třech řadách vedle sebe a auta zpomalují ze 130 na 80.

tomas-6273

Abych nebyl kritický, tak na jejich obranu dodám, že zrovna na dálnici používají pro monitoring i vrtulníky. To velká část motoristů ani nemůže vidět. Bohužel v běžném (mimo dálničním) provozu je to nereálné.

Fajn přehled o trestné činnosti řešené PČR je na mapakriminality.cz
cca 13% kriminality za rok 2020 souvisí s auty:
Krádeže věcí z automobilů + Krádeže automobilů + řízení pod vlivem.

marek hudec

slusne jsem pozadal, coz hulvat vaseho razeni asi neni schopen vstrebat….stydte se

Jiný Petr

Níže ve svém příspěvku (příspěvcích) cituji konkrétní Nařízení EU a Příkaz OSN, které se týkají „schvalování typu motorových vozidel s ohledem na ochranu chodců a ostatních nechráněných účastníků silničního provozu“ a vysloveně se věnuje i „systémům čelní ochrany na motorových vozidlech“ – což jsou ty útoční trubkové rámy.

Bylo učiněno několik pokusů (nejen Kverulant.cz), aby PČR tu homologaci ukázala – a zatím se tak nestalo, vypadá to, že se jedná o „homologaci, jakou svět neviděl“.

Jiný Petr

Už jste se ptal před více dny, tak nevím, zda si odpověď přečtete: MV se kroutí jak čert – na dotazy odpovídá stylem: „rám homologovaný samostatně není, protože se homologuje celé vozidlo“. Homologace má číslo č. HP-0219 pod č.j.: MD-8487/2021-150/17 – a to jako „SG policejní speciál“. Pokud si do googlu dáte tu homologaci, měl byste najít dokument „MV-140407-4_VZ-2023.pd“ A tam je kouzelná větička: s ohledem na druh vozidla – „Vozidlo zvláštního určení – SG Policejní“ a s ohledem na provozně technické důvody související s činností vykonávanou provozovatelem vozidla nemusí vozidlo mj. plnit všechny požadavky na ochranu chodců dle předpisu… Číst vice »

Libor

Čekám, kdy do diskuze vstoupí pan František, aby napsal, že se zase preferují ty hrozná auta nad železniční dopravou… 😄

MaT

Že jo, chce to víc policejních vlaků. 🙂

Petr

Jsem rad, ze u Policie nemaji zenske. Dyt neumi ridit!

Cesko v roce 2023. Sarkasmus.

Trumway

Eliška Junková , Michele Mouton, Juta kleinschmidt nebo moje oblíbenkyně Steffi Halm…… Asi všechno chlapi : -)
https://www.youtube.com/watch?v=WQYCdRHBKOE

Tomáš Flaška

A co na ten rám při srážce řekne chodec? Tohle je přeci na odebrání technického průkazu.

Kebab

To samé zatmavení bočních skel. Normální člověk to mít nesmí, protože by přece špatně viděl ven, zatímco policajti uvidí ven normálně a tak zatmavení mít mohou. Slabším účastníkům provozu smrtelně nebezpečný nehomologovaný rám je jen další příklad dvojího metru.

Trumway

Pokud dobře vím tak zatmavená jsou pouze boční zadní

SYN

Pokud by tomu tak bylo tak je to v pořádku, zaručenou průhlednost musí mít skla/výplně PO úroveň řidiče…

MaT

Tak tak. A ani tak nejde o to, že by přes ně řidič neviděl ven, ale spíš až bude páchat nějaký přestupek a zaznamená ho při tom kamera, tak aby pak na fotce/videu byla nějaká šance vidět, kdo byl za volantem, aby pak nemohl třeba tvrdit, že řídil jeho pes…

A aut, co mají zatmavená boční okna (ale asi opravdu jen ta vzadu) vídám v provozu docela dost a policejní rozhodně nejsou, tak nevím, kde to ten Kebab vzal…

Kebab

Neoznačené policejní Octavie mají zatmavení i přední boční okna. Alespoň všechny tři, které se tu v okolí pohybují.

Jméno

Tak to kecáš. Toto by si PČR nelajzla. Vyfoť a pošli příslušným orgánům… je to nesmysl, z čeho by to bylo financováno?

Jsou vyhrazená vozidla, co mají výjimku, ale dopravka je vážně nemá.

Trumway

To samé co by řekl když ho srazí orámovaný tahač nebo orámované civilní SUV nebo OFFROAD s rámem, který je tam z výroby a který je kolikrát umístěn u dospělého ne v úrovni kolen ale v úrovni pasu a v případě dětí v úrovni hlavy.

Radek D.

co máte proti ochranným rámům?takto pěkně upravený auta normálně jezdí po silnicích a hlavně-auto si člověk chrání proti poškození.Třeba v Austrálii je pěkně orámované pomalu každé auto-to by jste asi nerozdýchal.

mlokXCM

Škodovka byla usvědčena z nějakého podvodu?

Peeetr

Díky tomu nebezpečnému rámu se to státu ve výběrovém řízení prodražilo nejméně o 300.000 Kč na autě.
Zároveň pokud ten rám mají alespoň trochu rozumně používat, tak v tom musí jezdit ti nejlepší a nejčastěji jezdící řidiči, a pak to s tím benzínovým motorem bude neskutečně drahý provoz.

krva

Chápu rámy, chápu využití Kodiaqů u pořádkové policie, ale proč proboha benzínové SUV u dopravky? Ano, mají o 4cm vyšší světlou výšku, ale jaké procento využití bude u tohoto benefitu vůči všemu ostatnímu, které je horší? Na dálnici při povolených rychlostech i při klidné jízdě tenhle motor ala Kodiaq RS spotřebuje minimálně 9,5-10,5L/100km. Běžné silnice do 90km/h jsou o spotřebě 8,3L/100km ve chvíli, kdy se akcelerátoru budou dotýkat jen očima. Vyšší těžiště Vyšší hmotnost o +-150kg (což není zanedbatelné) Zrychlení 0-100 o sekundu pomalejší, než Superby i Octavie Pružné zrychlení 100-200 skoro o sedm sekund pomalejší, než Superby a Octavie… Číst vice »

Martas

Jen u té spotřeby je potřeba si uvědomit, že reálná cena benzínu do těch aut je tak 14 korun za litr. Je potřeba odečíst daň a daň z daně. Dále si myslím, že se bude jednat o menší množství pro dopravku. Dopravní policie zajišťuje i např. doprovody. Pořádková policie potřebuje nahradit dvojkové a trojkové oktávky před faceliftem.

Trumway

„ale proč proboha benzínové SUV u dopravky?“
No já nevím, ale třeba….nafta je náchylná na nízké teploty a hrozí její zamrznutí. U benzínu není potřeba řešit jestli je letní nebo zimní a není třeba řešit přidávání aditivu.

ČD4ever
Trumway

Jo, to je přesně ten web.

marek hudec

nereste web reste fakta – jinak jste zbytecnej – – maji ty ramy homologaci je tedy papirove mozne je na vozech PCR provozovat nebo ne? – s ohledem na to, ze policajti nebyli schopni/ochotni certifikaci predlozit (lhostejno co z toho – coby nasi zamestnanci placeni z rozpoctu meli reagovat okamzite…) tipnul bych si, ze tam neco smrdi………..

Marek

Ale, ale? Jakpak že to? Státní instituce nekoupila elektromobily? Jo, oni vlastně potřebují, aby ta auta jezdila a nehledala volné stojany, kde se budou hodiny a hodiny dobíjet. A taky si v nich chtějí v zimě zatopi a v létě klimatizovat a někdy dokonce jet třeba po dálnici i víc jak 130 km/h. A možná ani nechtějí za něco, co je velmi málo použitelné, platit dvakrát tolik. V pořádku.
Jenom je otázka, proč obyčejným občanům jsou více než dvojnásobně dražší a těžší elekromobily s polovičním dojezdem na jedno nabití a cca 200krát delší dobou dobíjení (tankování) stále více vnucovány?

SYN

A ještě je na to v této podobě poskytována dotace… jo, to pak chápu když kupující platí nějakých mrzkých 15% ceny že se moc neomezuje co do modelu a výbavy…
Jako je hezké že umíme takto „čerpat“ dotace ale zde bych se silně přimlouval aby to procento bylo okolo 33-50% z vlastních prostředků, to už by celkem donutilo objednavatele vážně se zamyslet zda zaplatí půl milionu či třičtvrtě a zda by třeba nááááhodou nestačil i Karoq nebo tak něco…

Tohle je kauf jako když přijede invalida v BMW X5

MP22

Nikdo vám nic nevnucuje, jsme 12 let od roku 2035.

Marek

Tak to patrně žijete mimo Evropu.

P73

já teď kupoval naftovej dvoulitr, normálně mi ho prodali a nenutili mi EV

percula

Mám tu elektroniku taky a neníprobkem ji vypnout. A JINDY ( třeba při dlouhé jízdě po pracovním dni ) JI RAD ZAPNU, jsem rád že mne něco hlídá když jedu sám.

Pako

Přesně. Já to mám půl roku a nemůžu si to vynachválit.

Trumway

A Vy máte prosím auto jakého roku výroby?

Pako

Nedám mínus, protože jsem taky proti přeelektronikování dnešních aut. Ale mezi námi přetahování o volant? Jestli míníte to slabé ťuknutí do volantu, když přejíždíte z pruhu do pruhu, tak já to naopak vítám. Ještě by to mělo při nevyhození blikrů rovnou dávat řidičům pohlavek, aby se jim rozsvítilo v palicích a ty blinkry začali konečně používat. To je fakt hnus velebnosti, tohle ježdění bez jakéhokoliv ukazování směrů.

Trumway

Já ho taky nedal Elektroniku nemusím a jsem pro jednoduchá řešení snadno opravitelná. S e stabilizačním asistentem jsem se setkal poprvé v Octavii asi před 10 lety . Když při jízdě na zasněžené vozovce mi začal utíkat zadek poradil bych si s tím v klidu sám. Jaké bylo ale překvapení když se tam někde něco zaseklo a koplo mi to zadek zpátky. A t y blinkry….Já si na nich naopak na jejich použvání dost zakládám a dávám znamení o změně směru klidně na prázdném parkovišti. Pořád je to komunikační prostředek a nezáleží na tom jestli někdo kolem mě je nebo… Číst vice »

SYN

Myslíte jak kromě toho že nabídka už teď rapidně klesá?

David

Me by asi stacilo i kdyby meli hybridy – hlavne ty se chovaji uplne jinak, kdyz jen stoji a musi napajet palubni systemy/klimu. Stat hodiny na volnobeh tem motorum moc nesvedci.

Jarda

Zase jenom škodovka 😀 a na co suv 😀
A koukám že nucená bateriezace se jich netýká 😀

Trumway

Baterky patří do hraček :- )

Petan

Superb v combi by posloužil lépe a byl by levnější… Ale víte jak móda… 💁‍♂️

Jiný Petr

Protože ten nákup je ušit na míru škodovce přihlásil se jediný účastník .
A suv proto, že tato vláda se rozhodla šetřit 😊

BND 30

Může mi prosím někdo potvrdit nebo vyvrátit informaci, že ten rám není schválení pro provoz na veřejných komunikacích ? Tvrzení, že když to mají namontované, tak to musí být OK, neberu.

Trumway

No , něco jsem o tom slyšel a vím, že jeden konkrétní web to hodně řeší.

Trumway
SYN

Jojo, asi to má jisté administrativní výhody když si to může kupující sám sobě povolit jako vyjímku… asi jakoby si stavební úřad mimořádně schválil stavební povolení na budovu svého ředitelství bez náležitých „papírů“…

Karel Mio

Takze „Delame si, co chceme, protoze vyjimka pro vozidla zvlastniho urceni“.
Jinak ty hrubky v ofic. vyjadreni policie jsou usmevne.

flinta19

Zkuste trochu přemýšlet. Kdo zajišťuje homologaci jakéhokoliv vozidla? Je to zákazník? Nikoliv. Je to jeho výrobce. Je Policie ČR výrobcem a prodejcem těchto vozů? Nikoliv. Policie je zákazník, který si objednal vozidlo s tímto homologovaným rámem a dodoavatel, který uspěl ve veřejné soutěži Policii tato vozidla dodal. A mimochodem. Požadavek na tento rám byl kritizovanou podmínkou veřejné soutěže, protože Škody je jediný dodavatel v ČR, který tento rám homologovaný má. Není to tak dlouho, co byla tato skutečnost v médiích přetřásána a myslím, že se tím zabýval i ÚHOS.

Jiný Petr

Až na to, že ten útočný rám homologovaný není – tu homologaci totiž nikdo nikdy neviděl. PČR ani MV ji nikdy neukázalo.

Trumway

Proč hned útočný? Vy nemáte vůbec žádnou fantazii. Pokud bude policejní vozidlo potřebovat odtlačit nějaké jiné vozidlo bude přínosem, že rám kterým to může udělat bez rizika poškození vozidla má.

Jiný Petr

Proč hned útočný? Protože jej policie používá na aktivní postrčení před ním jedoucí vozidlo. Jestliže aktivně vstoupím na cizí území/ do prostoru někoho jiného s cílem mu způsobit škodu (náraz rámu do před ním jedoucího vozidla zanechá na vozidle, na nějž se útočí zajisté nějakou škodu) – tak se jedná o invazi / útok.
Určitě to není ochranný rám, jak nám bulíkuje na nos Rakušan.

Touhle logikou mlžeme tvrdit, že nájezd ruského vojska na území Ukrajiny je vlastně obranná/ochranná válka ze strany Ruska

Trumway

Takjinak. Ten kdo uposlechne zákonné výzvy k zastavení nemusí se bát, že bude jeho majetek poškozen. Kdo jedná protizákonně musí počítat s tím, že proti němu (a jeho majetku) bude zakročeno důrazně a bude použito prostředků , které ho k zastavení donutí = donucovací prostředek.

„Určitě to není ochranný rám, jak nám bulíkuje na nos Rakušan.“
Ano, není to JEN ochranný rám.

Že rám může být nebezpečný je pravda, ale stejně tak může být nebezpečná i palná zbraň, kterou policisté nosí u sebe. Nebo snad chceme, aby chodili neozbrojení?

Jiný Petr

Tak jinak – co je na českém občanovi tak specifické, že PČR musí používat ochranné rámy – když žádná jiná policie členské země EU ji nemá (není mi známo, že by ho v jiném státě EU používali a ano google mi nic takového neukázal)

A na poslední otázku – ano, já jsem proto, aby běžní hlídkoví policisté střelné zbraně neměli (jako „bobíci“ v Anglii například). Mají to mít jen speciální jednotky.
Někteří členové policejní hlídek jsou evidentně duševně nezpůsobilí (byť formálně splnili) zbraň držet, neřkuli používat.

Trumway

Tak to potom jo. Pak už zbývá zakázat i pepřové spreje pro použití civilistů. Případů kdy byla žena přepadena, použila na svoji obranu zakázaný pepřový sprej a byla za to popotahována bylo myslím si už více.

Pusťte si prosím film Demolition man z roku 1993. Tehdy to bylo scifi, ale dnes….

Trumway

Jak to řekl tehdejší prezident Zeman? Kdyby byl v Bataclanu legální držitel zbraně nemuselo by to dopadnout jako to dopadlo?

Jiný Petr

Dosud jsem si myslel, že jsem jen každý na jiné straně barikády – ale tím Zemanem jste mne dostal. Vzdávám se, neb kdo argumentuje Zemanem, s tím pro mne nemá smysl diskutovat

Trumway

Neberte to jako projev nějakých sympatií . Prostě jsem si na to vzpomněl a ať je můj názor jakýkoliv v tomhle měl svým způsobem pravdu. Policie nemůže být všude a i dojezd nějakou dobu trvá.

Trumway

To, že se někde něco nepoužívá ještě neznamená, že se to nemůže používat tady stejně tak jako to, že se někde něco používá neznamená, že se to musí tady taky používat.

Trumway

„nasilne-policejni-zastavovani-vozidel-s-trubkovym-ramem-na-cyklisty“
To vypovídá o všem. Víte co je zajímavé? Že mě ten rám vůbec nevadí. Proč tomu asi tak je? Že by to bylo proto, že nepředpokládám, že by proti mě někdy musel být použit?

Trumway

A jestli policejní auto srazí nešťastnou náhodou cyklistu výsledek nebude o moc jiný než kdyby ho srazilo vozidlo bez rámu.

SYN

To pro toho cyklistu bude jistě velká útěcha…
Jinak to že vám nevadí samozřejmě chápu že pro vás je to nejdůležitější, ale pro nikoho jiného tomu tak není…

Trumway

A já zase chápu, že někomu vadit může, ale ať přemýšlím jak chci rozumný důvod mě nenapadá.

Jiný Petr

No jo, ale vy si myslíte, že je to policie pro naše dobro. Ale já si to nemyslím. Za prvé – pro běžné řádné občany je to policie na H….. Když je potřebujete, tak vám stejně nepomůžou. (viz jejich typické odpověď, když jim nahlásíte krádež vozidla: „a proč nám to hlásíte, my Vám to auto hledat nebudeme“. Za druhé – při namátkových kontrolách jen zbytečně buzerují a jednají ve stylu „nachytat a z trestat“ Za třetí – policie je tu hlavně jako nástroj vlády, jak si vynutit poslušnost občanů. Za čtvrté, na skutečné zločince jsou stejně krátcí, nebo na to… Číst vice »

Trumway

„No jo, ale vy si myslíte, že je to policie pro naše dobro. Ale já si to nemyslím. “
Ááá tady bude ten problém. Ano, já si to skutečně myslím.

Jiný Petr

Tak s nimi asi máte jiné zkušenosti než já.

Trumway

Asi ano.

Jiný Petr

To sražení nebylo nešťastnou náhodou – ale úmysl neb se policajtům zdálo, že jiné formy zastavení by byly asi málo účinné. A nemohu souhlasit, že ten výsledek „nebude o moc jiný“ – protože pak nechápu proč OSN vydala Předpis OSN č. 127 a následně Evropský parlament Nařízení Evropského parlament a Rady (ES) č. 78/2009, resp. 2019/2144 – která se vysloveně věnují „o schvalování typu motorových vozidel s ohledem na ochranu chodců a ostatních nechráněných účastníků silničního provozu“ a vysloveně se věnuje i „systémům čelní ochrany na motorových vozidlech“ právě ve vztahu k chodcům, cyklistům atd. Můžeme být k EU kritičtí… Číst vice »

Trumway

Já myslel sražení cyklisty třeba z důvodu, že by vjel před policejní auto jedoucí k případu. nemluvím o použití hrubé síly a tohoto rámu k zastavení cyklisty. Obdobně bych na to hleděl v případě zastavení motocyklu. K zastavení cyklisty je jistě mnoho humánějších možností než to dělat takhle.

Jiný Petr

A já měl na mysli událost z 28.01.2021 ve 23:55 v ul. Palackého v Plzni. Kdy PČR ve 23:55 si všimla cyklisty (ano, byl Covid a zákaz vycházení a teplota byla pod bodem mrazu – takže cyklista byl asi pěkně promrzlý) vyzvala ho nápisem SOP a VRZ aby zastavil a o dvě minuty později – ve 23:57 ho rámem srážejí k zemi.

A třeba 25. února 2020 zase sejmuli motocyklistu.

Trumway

Tak o tom jsem nevěděl a teď jsem si o tom přečetl článek. Můj názor ale zůstává stejný. Je tam i anketa:
https://tn.nova.cz/auto/clanek/475695-konec-ramum-na-policejnich-autech-vola-sdruzeni-ramy-jsou-na-miste-mini-dopravni-expert

Jiný Petr

Kdybychom žili v právním státě – tak by odpověď byla jasná: Není homologovaný – PČR ani MV nikdy homologaci neukázala(o). V našem banánistánu si, podle mého názoru, PCŘ/potažmo MV, samo sobě udělilo výjimku – myslím, že se vymluvili na „Vyhláška č. 343/2014 Sb.“ S ohledem na to, že jsme v EU – tak tyto útočné rámy – zákonem nazývané „systém čelní ochrany“ musí odpovídat a být homologovány dle „Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 78/2009“, resp. jeho novely č. 2019/2144. A jelikož v EU má nařízení EP a Rady vyšší právní váhu, nelze podzákonnou normou takový právní akt obejít… Číst vice »

Karel Mio

Na co potrebuje poradkova policie nebo dopravka Kodiaq?
Apropos, videli jste nekdo nekde v evropskem zahranici policejni auta s podobnymi ramy? Ja teda ne. Asi ten slavny „specificky vkus ceskeho zakaznika“.

mlokXCM

A bez toho specifického vkusu českého zákazníka máte pro ně nějaké doporučení jak dělat manévr, který s těmito rámy mohou dělat?

Karel Mio

A proc tenhle manevr u nas musi delat a v Nemecku, Polsku ci Rakousku ne?

Mates

A prečo sa musíš pýtať takú hlúposť? V Nemecku ho robia bez rámu, vy máte na to rám.

Jiří Kocurek

Což znamená, že to lze dělat i bez něj.

Trumway

Jde, ale dovedu si představit, že to bude obtížnější. Navíc se bez něj poškodí snáze karoserie a to může ovlivnit jízdní vlastnosti nebo ovladatelnost vozidla.

Karel Mio

Tak se ale vy dva dohodnete.

Trumway

A proč by nemohli? A Vy mi řekněte proč v Rakousku měli ten lockdown tak drsný a u nás takový nebyl?

SYN

Protože měli „horší čísla“? (víc nakažených atd.)

Trumway

No a nebylo to proto, že tady platila omezení proti kterým lidé demonstrovali? Třeba taky časem přijdou na to, že není jiné cesty.

mlokXCM

Je to způsob, jak zastavit vozidlo. Nevím, proč si myslíte, že se jinde nepoužívá. Můžete ho udělat i bez tohoto rámu, ale pak je zřejmé nutná oprava karoserie.

Karel Mio

Nemyslim si, ze se jinde nepouziva, zajima me jen, proc u nas ty ramy musi mit a v okolnich zemich ne.
Druhotna otazka jestli se to vyplati, kdyz jich PCR udela 20 rocne.
A tretotna otazka, zda by mela byt PCR vedena k vyuzivani tohoto manevru na ukor jinych zpusobu. Ja jsem presvedcen, ze ne, ze toto patri do pc her.

Trumway

„Ja jsem presvedcen, ze ne, ze toto patri do pc her.“ Můj osobní názor je ten, že prchající vozidlo co ohrožuje ostaní účastníky silničního provozu je třeba co nejrychleji zastavit. Sice je tady možnost pronásledování v zájmu snížení rizika odvolat, ale to mi nepřijde jako vhodné řešení. Mnoho lidí tady v diskuzích volá po tom, že by se pravidla měla vynucovat (parkování) a tohle je přesně ten příklad. Jak jsem tady už napsal. Ten rám má své opodstatnění a přetočení vozidla je s ním snazší když je o co roh karoserie pronáseldovaného auta zaseknout. Rovněž při provedení pitu zákonitě pronásledované… Číst vice »

Trumway

MPLB 55 – Charlie
https://www.youtube.com/watch?v=_cOlsQnZADA
Už víte k čemu jsou ty rámy dobré mimo toho, že díky nim vzniknou na oblých liniích rovné plochy co tak snadno po pronásledovaném autě nekloužou?

Jiří Kocurek

Na videu je čelní srážka s protijedoucím vozidlem, pak ten rám funguje jako deformační zóna navíc. Při nečem takovém vystřelí airbag, takže nějaké pronásledování asi moc nehrozí. Leda by měli, kovbojové na obou stranách, deaktivované airbagy.

Doufejme, že až budou spěchat k zásahu, tak cestou nesrazí chodce. Dost by mu polámali kosti, ten rám není zrovna pětihvězdičkový.

Jiří Kocurek

Doplnění: s protijedoucím _předjíždějícím_ vozidlem, tu srážku jim za vinu rozhodně nedávám.

Trumway

To je chyba chodců, že lezou s klidem před blížící se vozidlo se zapnutým VRZem.Vídám to dost často.

SYN

Třeba ten frajer s tou bílou hůlčičkou že? 🙂

Trumway
Trumway

Ještě jedna malá drobnost k Vašemu příspěvku. Já vždy myslel že při výkonu služby nemusí být policista připoután. A kombinace airbagu s nepřipoutaným řidičem je vskutku vražedná.

Jiný Petr

Ano, policista (ve službě) nemusí být připoután. Mají výjimku ze zákona.

Anonym

Mě štve ten monopol škodovky. Kdyby nebylo výběrko napsané zas na míru jim, jistě by byla cena nižší a kvalita vyšší. Kdyby byly škodovky tak super auta, jistě by je nakupovala i policie ze západních zemí, což se ale jaksi neděje.

Trumway

A na druhou stranu se bude nadávat když se koupí Audi nebo BMW.
https://www.youtube.com/watch?v=QwlgQqeKs3k

Jiří Kocurek

Pořádkovým policajtům BMW i8 rozhodně nedávat! Totálka, i když to řídila vyšší šarže.

MartinR

Přesně, tady se zase musí na vše nadávat. Koupí se Škodovka = špatně, koupí se zahraniční značka = špatně, že se nepodporuje domácí značka… Ach jo…

JiP

No to se prave docela hromadne deje, mozna byste mel na ten zapad vyrazit a podivat se. Jenom pro predstavu kde vsude policeni Skody jezdi

https://milesskoda.co.nz/community/new-zealand-police-skoda-superbs/

Anonym

No on je trochu rozdíl jestli je to pár aut nebo téměř 100 % flotily…

Eso363

U nás je to 100% flotily? Vždyť mají j Volkswageny, nebo Hyundaie.

Trumway
mlokXCM

Policie v zahraničí škodovky používá vcelku běžně.

Lysimachia

Aha, tak proč je to jedno z nejběžnějších policejních aut v Evropě?

https://www.drivencarguide.co.nz/news/how-skoda-is-taking-over-the-worlds-police-fleets/

Lysimachia

A to v článku chybí Austrálie, Belgie, Portugalsko, Švýcarsko…

Caracas

Nemáte pravdu. Jen co si vybavuji tak Škodovky používá policie ve Finsku, Francii, Irsku, Velké Británii, Itálii, Španělsku, Izraeli, Novém Zélandu… Zdá se vám to málo?

Jiný Petr

Ano, výběrko na napsané na míru – on už s tím přišel takto Hamáček (který jen tak čistě náhodou je z Mladé Boleslavi 🤣) – a právě vymyslel ten útočný rám, aby se přihlásila jen škodovka a silně nedůvěryhodný Rakušan v tom vesele pokračuje

Trumway

Budiž jim přána. Jen ten ministr to řekl nějak špatně:
„Nová, kvalitní a speciálně vybavená vozidla jsou zárukou, že policie bude schopná vždy zasáhnout tam, kde je bezprostředně ohrožen život či zdraví občanů,“ řekl ministr vnitra Vít Rakušan.“
To chce jako říci, že to doteď zaručeno nebylo?

Trumway

Oprava. Budiž jim i nám přána. A teď něco trochu OT z pohledu řidiče. Nově zavedená modročervená kombinace majáků je fajn, protože je lépe viditelná za všech podmínek. Jen si musím vtlouct do palice která barva je na které straně.To abych věděl když uvidím tahle světla v noci v dálce jestli jedou proti nebo stejným směrem. Ovšem použití červené barvy dokáže přivodit i celkem krušné chvíle a to zejména v noci při normální viditelnosti když takové vozidlo stojí třeba během vyšetřování nehody u krajnice. Červené světlo je až příliž silné a dokáže člověka oslepit. Když pak člověk má sledovat protijedoucí… Číst vice »

Trumway

No moment, tak to potom ale němá žádnou logiku. A já si myslel, že to je něco jako jako osvětlení lodí nebo letadel aby se dalo ve tmě určit která je pravá strana a která levá strana prostředku a tudíž kterým směrem se pohybuje. Jako u lodí. Buď je vidět zelená i červená a podle směru jsou tyto ve vzájemné pozici, je vidět jen zelená nebo je vidět jen červená.

Trumway

Za odkaz díky. Podle něj co jsem doposud viděl bylo snad vždy modrá vpravo a červená vlevo. A i na fotkách u článku je vidět totéž tedy modrá vpravo-červená vlevo.

MaT

No já mám právě zkušenost (a dá se o tom i leccos dohledat), že červené světlo právě neoslepuje. Pokud jste ve tmě a už máte oči na tu tmu adaptovanou, tak pokud se podíváte do bílého zdroje světla, tak se pak budete zase nějakou dobu v té tmě rozkoukávat. Dělají se třeba i červené čelovky, mimojiného neplaší zvěř, někteří predátoři prý to červené světlo nevidí vůbec.

tajemný em

Některé ty LEDkové majáky jsou často opravdu „na hraně“, že to za tmy a šera dost oslňuje. Když se vozidlo s právem PJ pohybuje, dejme tomu, ale při stání na místě události, když kolem kmitají IZSáci, mi to občas přijde až kontraproduktivní, a to mám oči ještě dobré. Samozřejmě, předpis hovoří jasně: „snížit rychlost nebo i zastavit vozidlo“, já to rád dodržím, ale zabrzdí taky včas i oslněný řidič za mnou?

Jiří Kocurek

„385 milionů korun pokryje evropská dotace.“

Kolik by to stálo bez dotace?
Nehledě na to, jak se všem nutí elekromobily a on to benzín, dvoulitr se 180 kW výkonu. Pro ježdění po městě (pořádková policie) je to docela overkill.

Pako

To je otázka, kde je chyba a proč když jde do tuhýho, jako je služba polici, jeví se auta na baterky jako nechtěný šunt.

MaT

Proč hned šunt? Jen prostě policejní využití má svá specifika, zatímco běžnému zákazníkovi může elektroauto dobře sloužit už teď… Někteří lidé si myslí, že svět musí být černobílý, všechno je jen dobré či úplně na h… Ale ono je to trochu složitější…

martin hodek

Tak tohle je fakt plýtvání. Potřeba obnovit vozový park jistě, ale něco jako Octavia by také stačilo. A 4×4? Na co? Kdy pojedou do terénu?

Martas

Tyhle čtyřkolky moc do terénu nejsou, ale 4×4, byť jen částečné, pomůže i na silnici. A pokud vím, i poslední Octavie jsou 4×4.

Trumway

Hlavně ta hmotnost bude trochu jinde a při použítí PITu bude výhodou.

Kubrt

A já bych se nezastavoval u Octavie. Klidně by stačily i Wartburgy, jako v časech DDR.
Nemůžu se zbavit dojmu, že ti samí internetoví hrdinové, co tady statečně bojujou proti policejním Kodiakům, budou zítra dštít síru na neschopný policajty, kterým zdrhne nějaký gauner, protže bude mít nějaký lepší auto.

Karel Mio

Jasne, protoze otyly Kodiaq ma urcite na pronasledovani lepsi vlastnosti nez Oktavka…

Trumway

Tak si požádá o podporu. A když to pronásledovaný střihne na polňačku převezme to bez rizika, že si oktávka omlátí spodek.

Jiří Kocurek

No nevím jestli pořádková policie opravdu nutně musí mít auta schopné honit kohokoliv s čímkoliv. Pořádková policie většinou jezdí ke rvačkám, rušení nočního klidu a tak.

Co jsem ale viděl, tak civilní sedan s magnetickým majáčkem a dupal tomu jak na okruhu, v tom autě mohl mít i V8 500 kW. Nevím, mě nehonili, já to viděl ze šaliny.

tajemný em

Budete se divit, ale MUSÍ. Oni i četníci bez bílých čepic (oddělení hlídkové služby, pohotovostní motorizovaná jednotka, cizinecká…) ze zákona také plní jeden ze základních úkolů policie – dohled nad silničním provozem. Což se zatím ještě stále v různé míře děje. Takže jim důkladná technika náleží bez debaty. Podle vaší logiky bychom mohli dobrovolným hasičům třeba sebrat hydrauliku na stříhání aut (u nás ji SDH má a používá), když máme profesionální HZS. Dobráky necháme jen utloukat požáry stohů tlumicemi a pořádat plesy a dětské dny.

Caracas

A k dohledu nad silničním provozem je jako potřeba nadupané SUV za 1,6 mega? Hmmm, zajímavá myšlenka.

tajemný em

Obraťte na podatelnu NKÚ, pokud se Vám cena nezdá. Třeba zjistí, že VŘ neproběhlo řádně a že se předražovalo.

Roman osobně

Pán je příslušníkem Policie?

tajemný em

Jak to souvisí? Přesto klidně odpovím: ne, pán není polda. Ani nebude. Ale zastávám názor, že policie má sloužit veřejnosti – a tudíž musí být (mimo jiné) akceschopná a vybavená. Tečka.

Lysimachia

A hlavně budou sami slintat, když jim pod okny projede bavorák.

Jiný Petr

Pořádková policie fakt nepotřebuje auta ve stylu „Kobra 11“. Speciály ať jim pořídí na dálnice, ale proč mají provozovat „formuli 1“ ve městech a obcích fakt nechápu

Trumway

Jen nechte být.

Happy

Jaktože to nejsou elektromobily? Toto je opravdu trapné. Takže ekologie jen pro „plebs“…

Trumway

-Dobrý den, já bych potřeboval abyste přijeli je tady nějakej magor co střílí po lidech.
– Jistě, jistě. Přijedeme hned jak to bude možné. Teď to ale nejde, protože máme zrovna auto na nabíječce.

Kebab

V Uherském Brodě to taky “nešlo”, i bez elektromobilu.
“Když tě polda vidí samotnýho, dělá tvrdýho,
ale okamžitě mizí, když jde do tuhýho.
Když ti jde o život, tak nikde žádnej není,
a já bláhově myslel, že se to snad někdy změní.”

Trumway

„“Když tě polda vidí samotnýho, dělá tvrdýho,
ale okamžitě mizí, když jde do tuhýho.
Když ti jde o život, tak nikde žádnej není,
a já bláhově myslel, že se to snad někdy změní.”
To je odkud?

Kebab

Starý dobrý Chaozz.

Trumway

To byla kdysi hudební skupina, ne? Tedy jestli se to mu dá hudba říkat. Pokud je to tak nedivím se , že to neznám, protože tenhle žánr nemusím. Jediné co s tím názvem mám spojené je „čumim, čumim, čumim na bednu jsem z toho dřevěnej pr..l nezvednu“.

Kebab

Tak tak. Pro mě je to taky zcela mimo běžný záběr, ale tyhle dvě si zrovna pamatuju.

Papaláši si užívají za naše peníze

V době šetření a okrádání lidí státem je to fakt jak plivnutí do obličeje všem slušným lidem..

Mickey

Okrádání lidí státem se jmenuje daňový systém a bez toho prakticky žádný stát nefunguje. Aby se mohli investovat a rozdávat, musí se někde vybrat. Co se na té VŠŽ učíte?

Jiný Petr

Problém je, že daně tu máme jak ve Švédku, ale servis / protislužba od státu je tu jak v Rusku

jan.podestat

Tento komentář se bude ale opakovat skoro vždy. Pak by průběžná obnova nemohla probíhat nikdy.

Trumway

„všem slušným lidem“
Začínám být na tyhle tomiyovský řeči alergický.

Kebab

Doslova zachraňujeme budoucnost České republiky…