Obrazem: Jak Švýcaři na modelové železnici v měřítku 1:1 vytvořili světový rekord s nejdelším osobním vlakem

Dva z 48 viaduktů, které vlak během jízdy překonal. Foto: swiss-image.ch/Philipp SchmidliDva z 48 viaduktů, které vlak během jízdy překonal. Foto: swiss-image.ch/Philipp Schmidli

Vlak nakonec měřil 1906 metrů.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Katka

Paráda, my tam jeli před měsícem 😉

Pavel Q

Plus mínus 200 let. Trochu zabrzdí, a délka soupravy je jiná?

vbb

Tak hlavně pokud to bylo celkem 100 vozidel, tak každé vozidlo by mělo být změřeno s přesností na 5 setin milimetru 🙂
Ach jo…

Jarda

ta krásná elektrifikace to je taková krasa, kež by to tak udělali na všech českych tratích.

Pepé

Nádhera na tuto trať jsem absolvoval, krásná krajina . Zkusíme to v Čechách??????

Aleš

Co? Krajinu?

Marek Janík

špica

Osoba odborně nezpůsobilá

Úžasné.
Jak asi vypadal průběh napětí v trakčním vedení… 🙂

Pavel

Jelikož to jelo pořád z kopce, tak asi v pohodě.

None

Sice jsem té řeči nerozuměl, ale párkrát se tam objevilo slovo rekuperace. Takže možná celou cestu vyráběli 😀

Martin

Dle komentátora přímo na místě vlak vyrobil 4000 KW za hodinu

vbb

A za dvě hodiny vyrobil 8000 kW???
Achjo 🙁

Božidar

Víc tech detailů by nebylo k dispozici ? Jak se to ovládalo atd ?

jfp

Z hlediska kaštanstva je na netu už spoustu videí, vyloženě pohodový je např. kanál Hagen von Ortloff, je to v hochdeutsch a ten pán mluví tak klidně a srozumitelně, že porozumí i hodně (pod)průměrní němčináři.

PAN

Textů je všude plno. Žilo tím nejen celé Švýcarsko, ale mediální pokrytí bylo celosvětové takže angličtina, němčina, francouzština atd. Jeden odkaz jsem dal v diskusi viz. výše.

Tom

Doufám, že se toho ČD chytí a udělají nějakou šílenost s 810. Pod 50 ks i s vlečňákama bych nešel…

Zlámalík

Pro překonání rekordu je potřeba 137 ks 810 či přípojňáků. To by se snad poskládalo.

rtep

A nechal bych tam jen jednoho vlakvedoucího, kontrolu jízdenek by přeci musel během své směny zvládnout, navíc by se hned stal čestným členem Klubu českých turistů.

X 1

A 5 minut na obrat. 🙂

Radek Vičík

A táhly by to dva minimálně Sergeje 🤭

Tom

Nemyslel jsem pro rekord. 😄 Pro tu srandu a zážitek by to stačilo.

Geo

Prijde mi hodne mrzute, ze by se to skutecne dalo poskladat.

noerf

Rozdíl mezi regionální dopravou ve Švýcarsku a ČR. Ve Švýcarsku v tomto případě jednotka pro 170 cestujících, traťová rychlost 120 km/hod. V ČR zpravidla jednotka pro 70 osob, traťová rychlost 50 – 60 km/hod.
Prostě je na čase některé regionální tratě zavřít a některé výrazně upravit (trasování, traťová rychlost), aby bylo pro cestující použitelné více.

Alibaba

Tratě RhB nejsou „typická regionální dráha“ ve Švýcarsku.

noerf

Tak to porovnejme třeba z tratí České Budějovice – Nové Údolí, která je poměrně turistická.
Mimo souběžné trati do Horního Dvořiště je maximální rychlost 80 km/hodinu, většinou nižší. Navíc spoustu turistů do Českého Krumlova jede autobusem, protože je to časově stejné jako vlak, neboť v úseku České Budějovice – Český Krumlov není elektrifikace a museli by přesedat či se přepřahá lokomotiva.

PAN

Jiný oddíl, úzkorozchodné ve CH versus běžné v CZ…v textu respektive popisku fotografií to bylo zmíněno: Jednotky Capricorn mají za sebou už jiný rekord: jedna z nich v červenci letošního roku v tunelu Vereina dosáhla rychlosti 163,02 km/h. Jde o nejvyšší rychlost na úzkorozchodné železnici.

noerf

A kolik lidí v ČR přepraví úzkorozchodná železnice, jaké tam jezdí vlaky a jaká je traťové rychlost?
Pro pravidelné využití jsou tratě prakticky nevyužitelné, zachraňuje je to turistický ruch, aby provoz měl objednatel důvod objednat. Reálně jako v případě JHMD, kraj místo 32 miliónů Kč za vlaky zaplatí 12 miliónů za autobusy, čas bude stejný a autobusy částečně nízkopodlažní a klimatizované.

Aleš

Časově je bus rychlejší z čb do čk a navíc vlak stojí někde v prdelkovicich od centra

vtvt

To spíše regiopantery třetí generace z kopečka říčním kaňonem = z Prahy do Děčína

PvvS

Když bude konečná v Tlumačově, tak proč ne.

Lysimachia

U takových článků je škoda, že se nedá v galerii proklikávat nějak šikovněji… Jinak moc pěkný rekord!

MaT

Taky jsem nějak nepochopil, proč jsou vždy po šesti a pak musím „galerii“ zavřít a otevřít další s dalšími šesti… Jsem myslel, že WordPress má i galerie na víc než šest obrázků… Ale tolik zkušeností s ním zase nemám, jsem od něj už před nějakým rokem utekl…

nextcz

jde, ale jen těch 6 obrázků dokola

IBM

Navíc ty obrázky nejdou v mobilu roztáhnout, jako když je tam jen jeden.

Lysimachia

Přesně tak…

Miropiro

I já děkuji za úpravu galerie 🙂