Obrazem: Jak Švýcaři na modelové železnici v měřítku 1:1 vytvořili světový rekord s nejdelším osobním vlakem
Dva z 48 viaduktů, které vlak během jízdy překonal. Foto: swiss-image.ch/Philipp Schmidli
Vlak nakonec měřil 1906 metrů.
Paráda, my tam jeli před měsícem 😉
1906,375 m
https://www.blick.ch/schweiz/graubuenden/laengster-personenzug-der-welt-weltrekordversuch-der-rhaetischen-bahn-exklusiv-auf-blick-tv-id17989529.html
Plus mínus 200 let. Trochu zabrzdí, a délka soupravy je jiná?
Tak hlavně pokud to bylo celkem 100 vozidel, tak každé vozidlo by mělo být změřeno s přesností na 5 setin milimetru 🙂
Ach jo…
ta krásná elektrifikace to je taková krasa, kež by to tak udělali na všech českych tratích.
Nádhera na tuto trať jsem absolvoval, krásná krajina . Zkusíme to v Čechách??????
Co? Krajinu?
špica
https://www.antikvariat-ukasny.cz/antikvariat-ukasny/eshop/33-1-Detske/13-1-Ostatni/5/36046-Jede-vlacek-Kolejacek-kolik-vozu-asi-ma
Úžasné.
Jak asi vypadal průběh napětí v trakčním vedení… 🙂
Jelikož to jelo pořád z kopce, tak asi v pohodě.
Sice jsem té řeči nerozuměl, ale párkrát se tam objevilo slovo rekuperace. Takže možná celou cestu vyráběli 😀
Dle komentátora přímo na místě vlak vyrobil 4000 KW za hodinu
A za dvě hodiny vyrobil 8000 kW???
Achjo 🙁
Víc tech detailů by nebylo k dispozici ? Jak se to ovládalo atd ?
Vyšly k tomu tři další texty.
Z hlediska kaštanstva je na netu už spoustu videí, vyloženě pohodový je např. kanál Hagen von Ortloff, je to v hochdeutsch a ten pán mluví tak klidně a srozumitelně, že porozumí i hodně (pod)průměrní němčináři.
Textů je všude plno. Žilo tím nejen celé Švýcarsko, ale mediální pokrytí bylo celosvětové takže angličtina, němčina, francouzština atd. Jeden odkaz jsem dal v diskusi viz. výše.
Doufám, že se toho ČD chytí a udělají nějakou šílenost s 810. Pod 50 ks i s vlečňákama bych nešel…
Pro překonání rekordu je potřeba 137 ks 810 či přípojňáků. To by se snad poskládalo.
A nechal bych tam jen jednoho vlakvedoucího, kontrolu jízdenek by přeci musel během své směny zvládnout, navíc by se hned stal čestným členem Klubu českých turistů.
A 5 minut na obrat. 🙂
A táhly by to dva minimálně Sergeje 🤭
Nemyslel jsem pro rekord. 😄 Pro tu srandu a zážitek by to stačilo.
Prijde mi hodne mrzute, ze by se to skutecne dalo poskladat.
Rozdíl mezi regionální dopravou ve Švýcarsku a ČR. Ve Švýcarsku v tomto případě jednotka pro 170 cestujících, traťová rychlost 120 km/hod. V ČR zpravidla jednotka pro 70 osob, traťová rychlost 50 – 60 km/hod.
Prostě je na čase některé regionální tratě zavřít a některé výrazně upravit (trasování, traťová rychlost), aby bylo pro cestující použitelné více.
Tratě RhB nejsou „typická regionální dráha“ ve Švýcarsku.
Tak to porovnejme třeba z tratí České Budějovice – Nové Údolí, která je poměrně turistická.
Mimo souběžné trati do Horního Dvořiště je maximální rychlost 80 km/hodinu, většinou nižší. Navíc spoustu turistů do Českého Krumlova jede autobusem, protože je to časově stejné jako vlak, neboť v úseku České Budějovice – Český Krumlov není elektrifikace a museli by přesedat či se přepřahá lokomotiva.
Jiný oddíl, úzkorozchodné ve CH versus běžné v CZ…v textu respektive popisku fotografií to bylo zmíněno: Jednotky Capricorn mají za sebou už jiný rekord: jedna z nich v červenci letošního roku v tunelu Vereina dosáhla rychlosti 163,02 km/h. Jde o nejvyšší rychlost na úzkorozchodné železnici.
A kolik lidí v ČR přepraví úzkorozchodná železnice, jaké tam jezdí vlaky a jaká je traťové rychlost?
Pro pravidelné využití jsou tratě prakticky nevyužitelné, zachraňuje je to turistický ruch, aby provoz měl objednatel důvod objednat. Reálně jako v případě JHMD, kraj místo 32 miliónů Kč za vlaky zaplatí 12 miliónů za autobusy, čas bude stejný a autobusy částečně nízkopodlažní a klimatizované.
Časově je bus rychlejší z čb do čk a navíc vlak stojí někde v prdelkovicich od centra
To spíše regiopantery třetí generace z kopečka říčním kaňonem = z Prahy do Děčína
Když bude konečná v Tlumačově, tak proč ne.
U takových článků je škoda, že se nedá v galerii proklikávat nějak šikovněji… Jinak moc pěkný rekord!
Taky jsem nějak nepochopil, proč jsou vždy po šesti a pak musím „galerii“ zavřít a otevřít další s dalšími šesti… Jsem myslel, že WordPress má i galerie na víc než šest obrázků… Ale tolik zkušeností s ním zase nemám, jsem od něj už před nějakým rokem utekl…
Jak šikovněji myslíte? šipka pro posun na další vám nejde?
jde, ale jen těch 6 obrázků dokola
jj, to je ale záměrně rozdělené do jednotlivých úseků.
Navíc ty obrázky nejdou v mobilu roztáhnout, jako když je tam jen jeden.
viz třeba ta mapka: https://zdopravy.cz/dva-roky-oprav-vytizeneho-mostu-v-brne-zidenicich-zacnou-na-konci-listopadu-130784/
Přesně tak…
OK, udělal jsem jednu galerii, ať nemáte šest dokola:)
I já děkuji za úpravu galerie 🙂