Obrazem: Jak se mění 3. koridor v Praze. Zastávku Velká Chuchle čeká přesun
Trhání kolejí pod ulicí K Barrandovu. Pramen: Správa železnic
Podívejte se, jak se mění 3. koridor v Praze. Trhají se koleje a rostou mosty.
Podívejte se, jak se mění 3. koridor v Praze. Trhají se koleje a rostou mosty.
Kdy bude ta 2. etapa? Je už definitivně rozhodnuto, že bude ve V. Chuchli nadjezd nebo se stále ještě zvažují i tunelové varianty?
Tímto úsekem jsem se zrovna v pátek projel a nemohl jsem si nepovšimnout, že mezi Smíchovským nádražím a Radotínem jsou nové patky pro sloupy trakčního vedení budovány v místě rezervy pro třetí traťovou kolej. Nevím, zda se upustilo od možnosti přídání třetí koleje, ale přijde mi to krátkozraké. Pokud se bude v budoucnosti přidělávat koelej pro vjezd do barrandovských tunelů (já vím, je to hodně daleko), bude se to zase všechno bourat.
Dobrá Správa to bude předělávat.
No zastupitelé Chuchle chtějí podjezd…..takže dobrá správa udělá co?
Nezlobte se na mě, ale chtít místo přejezdu v Chuchli podjezd, mi přijde poněkud krátkozraké. Při každé větším dešti by to bylo další místo, které by se měnilo ze silnice v bazén. Řešní nadjezdu na vizualizacích mi přijde poměrně elegantní a zdařilé.
A proč ne i s vodotryskem, jako v Brně na Kolišti? https://www.youtube.com/watch?v=txTld9rHIaI
No ono to právě není tak snadné, že by všichni zastupitelé chtěli podjezd. Za ten lobují snad jen ti, kteří bydlejí těsně u trati a nechtějí, aby jim před barákem jezdily po mostě auta.
Tak podle toho, co je napsáno v popiscích jednotlivých fotek, budou mít nástupiště alespoň těch 220 metrů a ne ten nesmysl v podobě pouhých 200 metrů.
Takže to sice vypadá jako prodloužení, ale troješus se tam stejně nevejde.
Přesně tak. Oproti původnímu stavu jde i tak o zkrácení.
Jenže tří spojené jezdí maximálně při výlukách mezi Radotínem a Dobřichovicemi a až budou odbočky mezi těmito 2 stanicemi, tak už nebudou jezdit vůbec. Jinak ano, oproti současné zastávce jde o zkrácení, ale vzhledem k současnému trendu a k tomu že tam původně bylo plánováno tuším právě jen 200 metrů, jde o zlepšení. Navíc 471 nebudou navždy, brzy snad přijdou nové vysokokapacitní soupravy, které by mohly být 4 vozové a ty obvykle mají 100 – 110 metrů, čili zdvojené do 220 metrů.
A víte že nebudou? Pokud se bude přípraha rozšiřovat.
Co jako nebude?
Nebudou jezdit troješusy nebo jiné delší soupravy.
PID chce posilovat.
Není mi jasné řešení nové zastávky Velká Chuchle. Dnes jsou dvě ostrovní nástupiště a jsou tak přístupné všechny koleje; v textu se píše, že nástupiště budou nově po stranách, tedy pouze u vnějších kolejí?
Ano, ano.
Takže se hrany ruší a zbývající se zkrátí aby se troješus nevešel. 🙂
Ano proto se také mimo jiné dělá nedaleká odbočka, protože u vnitřních kolejí nástupní hrana nebude.
Takže všechny zastávkové vlaky pojedou přes výhybku do odbočky?
Ano – a ta odbočka bude 100 km/h.
Ano, Jelikož tam bude regulérní čtyřkolejka. Sice krátká, jen do Radotína, ale bude. A když uvážím, jak je (nebo spíš v minulých GVD byl) sled vlaků, tak někde v Černošicích dojel rychlík osobák a pokračoval za ním přískoky do Prahy. Takto vznikne ideální místo na předjetí. Osobák dvakrát zastaví a rychlík bude už na Smíchově.
Pokud vím, tak stávající nástupiště u vnějších kolejí ani nemají hranu. Teď se to akorát otočí.
Hranu mají, při odklonech se tam zastavuje. Ale byla doba, kdy ty hrany papírově neexistovaly a muselo se projíždět.
Už ne jen při odklonech, vzhledem k tomu že nedaleká odbočka již delší dobu funguje.
Nevíte prosím někdo, jestli bude instalování ETCS? Ono totiž bez něj zůstane rychlost na trati zcela stejná jako dneska…
Ano. Jen v samostatné stavbě.
Díky 👍
Termíny víte?
Spolu s poslední stavbou Praha-Beroun
Tam má být víc než 160?
Ne, ale v současné době tam není národní zabezpečovač (LVZ), a tak už se ani nesmí zřizovat. Smí se zavést jen ETCS.
A bez zabezpečovače v ČR více než 100 km/h (stávající traťová rychlost) nejde.
Takže tam vlaky budou tři-čtyři roky jezdit 100 km/h, než se vybaví významnější část ešusů ETCS?
A také,až zruší všude báboblok a stanice budou mít elektronická stavědla.Z elektromechaniky nelze posílat data o postavené vlak. cestě do radioblokové centrály.
A co by to nešlo. Přidáme tetce další klíčku s induktorem.
Přinejhorším dostane bába pedály a bude šlapat jako na kole.
Mezi Lysou a Prahou tomu bude úplně stejně.