Obrazem: Jak se mění 3. koridor v Praze. Zastávku Velká Chuchle čeká přesun
Podívejte se, jak se mění 3. koridor v Praze. Trhají se koleje a rostou mosty.
Optimalizace klíčové trati mezi smíchovským a radotínským nádražím začala před rokem a nyní je v plném proudu. Zahrnuje například přesun zastávky Praha-Velká Chuchle a celkovou změnu koncepce stanice Praha-Radotín. Rekonstrukce má přinést rychlejší a plynulejší jízdu vlaků.
Koridorová trať je dlouhodobě ve špatném stavu. Zakázku na její vylepšení získalo s cenou 3,075 miliardy korun bez DPH sdružení firem Eurovia CS, Strabag Rail, GJW Praha a Elektrizace železnic. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji.
Předmětem stavby je optimalizace trati ve stávající stopě v km 1,805 – 10,561. Ve stavbě je rovněž zahrnuto nové mimoúrovňové křížení ve Velké Chuchli, které bude řešeno samostatně jako 2. etapa stavby.
Správa železnic zveřejnila na svých facebookových stránkách fotoreportáž ze stavby, kterou deník Zdopravy.cz s jejím svolením přináší i svým čtenářům.