Obrazem: Jak přežít 22 hodin v letadle. Qantas představil podobu interiéru pro ultradálkové lety
Ekonomická třída v A350-1000. Foto: Qantas
Qantas na vývoji interiéru pracoval čtyři roky.
Qantas na vývoji interiéru pracoval čtyři roky.
Sedačky bez boční opěrky hlavy nechápu. Přece musí předpokládat, že tam lidi během tak dlouhého letu budou spát. A jak má člověk ve spánku udržet hlavu na úplně rovné opěrce, to si nedokážu představit. S tímhle řešením to bude jen loterie, kdo jako první ve spánku spadne sousedovi na rameno.
Podle fotky by se ta opěrka měla dát manuálně nastavit jak výškově, tak odchlípnout „uši“. V tom problém nevidím.
Trochu nedůvěry ve mě budí poněkud tenký průřez sedačkou, ehm evokuje mi to tvrdost žehlícího prkna.
Několik roků vývoj… A sklopné sedačky půjdou na úkor toho, co sedí za mnou. Stačilo by od ČD odkoupit sedačky z bývalé řady Bmee a není co řešit. Možná i z nějakého vozů řady A149 apod.
A mohl bys porovnat hmotnost obou typů sedaček a jejich prostorovou náročnost?
Na dlouhé cesty mám rád vlaky. Člověk se projde od lokomotivy po ocas, zastaví v bufíku či jídeláku a je zas v pohodě.
V letadle by mi taky nevadilo, kdybych se mohl protáhmout krátkým výletem do byznys třídy a zpět mezi socky.
Nemíchat vlak s letadlem
Pro Čechy je to čistě teroristické. Než letět tím ultradalkovým letem do Evropského hubu s přestupem do Prahy, tak to radši pojetím s přestupem na blízkém východě a zkrátím si tím ten dlouhý let.
Jinak tomu dejme pár let a uvidíme počet mrtvic a infarktů.
To že ušetřite 1 den a hotel vám nepřijde dobře? Většina lidí si svého času váží
Většina lidí si váží svého času, ale současně váží, co ho to stojí.
a každý tu laťku, kde se to zlomí, někde jinde.
Kdybych měl tohle absolvovat v economy, tak si taky raději, než sedět 22 hodin na jednom místě, vyberu variantu s jediním dvěma přestupy po cestě… 🙂 – u mě je hranice, toho, kdy si let užívám a kdy už je to otravné, kolem 9 hodin.
Puvodni pisatel pouze konstatuje, ze do CR to primo litat nebude a ze v takovem pripade je lepsi mit prestup nekde zhruba na pul cesty nez tesne na konci/na zacatku, coz mi prijde vcelku logicke.
Svého času si můžu vážit i tím, že ho využiju nějak pohodlně a ten jeden den navíc v hotelu se budu věnovat třeba své práci, kterou nemusím řešit z Prahy.
To je jako letět s Air Asia 11 hodin a mít prosezené sedačky kde po 2 hodinách neboť jak si sednout.
Už nikdy. Tohle není let po Evropě kde jste všude za dvě hodiny. V Egyptě za 3h.
Dálkové lety nejsou na budget.
Prostě sedačka bez uší prostě ne, to prostě nejde… Znám to z vlaku, třeba v Desiru se taky nedá spát.
Plus v Desiru je problém s téměř kolmým opěradlem.
Když Desiro jezdí na místních tratích s krátkými cestovními časy tak to ještě jde. Horší je, že v některých zemích z toho udělali IC, protože tam nic lepšího nemělil.
13 hodín v bežnej 777 sa zvládnuť dalo, takže 22 v rozšírenej 350 si predstaviť v pohode viem.
Jaký je rozdíl v sedačkách v 777 a 350? Nebo jsem nepochopil o čem píšete?
Hodně lidí „si myslí“, že 777 má užší sedačky, než A350 … ale tak uplne to nevychází.
Třeba air france 777 (která obecně platí za dobytčák nejvyššího ražení) má šířku sedačky 17″ … no, a do A350 se taky dávají do economy sedačky 17″ široké..
asi si předřečník myslí, že v a350 budou širší sedačky.
Economy plus / Premium Economy považuji za zatím nejlepší inovaci v osobní letecké dopravě 21. století. Když si vzpomenu, kolikrát jsem si dřív v Economy říkal, že jsem snad měl radši víc šetřit a zaplatit si Business… A taky kolikrát jsme se s člověkem na sousední sedačce smutně shodli, že na Business prostě nemáme, ale klidně bychom připlatili 50 % ceny letenky za nějakou lepší Economy s většími roztečemi mezi sedadly… 🙂
Je vtipné, kolik hatu se vždy objeví na tu economy část. Ale copak už nikdo nepamatuje, že trávil 24-30, možná i více hodin (v případě Řecka, Španělska..) na cestě autobusem k moři? I když pravda, dnešní 20-30tníci to už nejspíš nepamatují.. A že bus každé 4h stál a mohli jste se protáhnout? Nu, tady se také můžete projít po letadle, protáhnout se ve wellbeing zone atd. 🙂 Vzhledem k tomu, kolik peněz do toho Qantas nasypal, tak bych řekl, že si to ošéfovali mnoha průzkumy.
Tak nějak všichni máme chuť pochlubit se, že jsme už dálkovkou letěli 🙂
Není to vtipné. Ta welbeeing zóna nenahradí to protahnuti na odpočívadlech u autobusové dopravy. I kdyby jen kvůli kapacitě. Prostě mnohem lepší je let se 2 přestupy à 3 hodiny, projít se, posedět v pohodlném křesle v salónku, najíst a napít se jinak než v letadle. I s negativy typu stress ze zpoždění, fronty v gatu atd.
Já bych tedy rozhodně volil přímý let, i sebelepší letiště je pořád poměrně hlučný, často přesvícený prostor, s průvanem. Plus jakási míra nejistoty, která tam je vždy.
Ale určitě záleží na mnoha faktorech. Let s Korean Air z Paříže do Seoulu v A380 byl díky vnitřnímu prostoru, službám a absolutně důslednému hlídání klidu a zatemnění v čase spánku pro mě jen takové zhoupnutí. Zato let z Amsterdamu do Kuala Lumpur s KLM bych radši vytěsnil z paměti, ještě teď mě všechno bolí.
Teda ale měl jsem zafixované KLM = hnusné jídlo, ale k mému překvapení jsem si na letech do/ze Sao Paula docela pochutnal. Ale měli jsme v sekci čtyři malé děti a to byl teda koncert… :-/
A pak se vám na každém přestupu letadlo o hodinu sekne a pokud máte nějaký časový plán, tak ho rovnou můžete roztrhat. Jak bylo řečeno výše, nebál bych se že si to svoje zákazníky nenajde nebo že by to létalo poloprázdné kvůli nezájmu.
bože, hledáte ve všem „problém“. když člověk letí na druhý konec světa, tak si neplánuje program tak, že hodinu od příletu na letiště musí někde nutně být. když už člověk někam letí (dál) a ješě s přestupem, tak pokud je aspon trosku normálni, tak si naplanuje na následné aktivity nejakou rezervu. jinak je videt, ze jste nejspis nikdy neletel dál, nez ryanairem do říma. po takhle dlouhým letu budete i při vším pohodlí tak rozmlácený, že i když poletíte přímo, tak další den budete objektivně nepoužítelný k ničemu. takže jen blázen by sinaplánoval něco nejen že v ten samý den… Číst vice »
zas tak moc vtipne (v tom sarkastickem duchu) to neni 🙂 tech 33” je sice fajn, ale 22 hodin si v tom fakt predstavit nedovedu. ale urcite se dost zajemcu najde … 🙂
a ano, 2 denni cesty busem do spanelska si pamatuju.
ale v C bych si to dal 🙂 s radosti. davam na bucket list 🙂
Tak samozřejmě to C jsem si na bucket list připsal, stejně jako C u SQ mezi NYC a SIN.. snad na to brzy dojde 😏
A teda nepamatuji Španělsko, ale samotný jih Itálie ano..a dnes už si to v tom buse (kupodivu narozdíl od letadla) představit nedokáži 😃
Ja som teda 24 hodín v autobuse ide nestrávil nikdy a radšej by som skočil z okna ako to absolvovať.
Jasné že klientelu si to nájde (nikto tu ani netvrdí opak), ale rovnako sú ľudia ktorí by do toho nikdy nešli.
Myslím, že dnešní dvacátníci znají desítky hodin v autobusu velmi dobře. Na rozdíl od předchozích generací mají k dispozici Flixbus – za jeden den na brigádě jízdenka přes půl Evropy. Co by za to v mládí dali dnešní čtyřicátníci a starší generace.
desitky hodin v autobusu jsou dneska pro cechy hovadina. to delaly aupairky na prelomu stoleti, pak prisly lowcost aerolinky (=zla eu a deregulace letecke dopravy) a hrozi tak maximalne jizda pres noc.
V ulicce s castymi navstevami te well-being zony si to dovedu predstavit – zvladl jsem let 14h40m MAD-SCL, tak tusim o cem mluvim. Uprostred ani u okna vedle cizich lidi bych opravdu sedet nechtel… Jina vec bude cena. Qantas si za primy let zauctuje o hodne navic, coz by mi za 2-3h usetreneho casu nestalo.
nemyslim – primy let je ekonomicky vyhodny, protoze utilizuje letadlo v kuse a nespalite palivo za stoupani do letove hladiny.
Letecké společnosti si často (= v převážné většíně) nechávají za přímé lety zaplatit – berou se jako výhoda.
V economy je to úplný masaker a neviem sa vžiť do kože šialenca čo to kúpi. Viac by som tieto lety chápal keby boli len vo vyšších triedach kde sa to už nejak zniesť dá (ale aj rovno pri firstke by som mal tendenciu radšej ísť s prestupom niekde na polceste).
Další možnost je lodí, asi za 100000 Kč a 49 dní.
https://www.ambassadorcruiseline.com/destinations/australia/
🙂 Keď by som mal čas, určite do toho idem – teraz riešim že by som tak chcel ísť do Dubaja. Ničmenej, 48 extra dní cesty pre väčšinu ľudí asi prijateľných nie je. 4 hodiny navyše za možnosť sa na chvíľu natiahnuť a prejsť stoja.
„Keď by som“ je ta věta která vždy končí výběrem economy letenky. 😉
Však ale ja v tom poste nenamietal economy, ale 22-hodinový nonstop let v economy 🙂 Zrovna do Austrálie by som to osobne v economy asi nedal, ak by som tam naozaj veľmi nemusel ísť. Ale v minulosti pri cestách do Ázie som vždy keď nebol budget na business preferoval itineráre s prestupom niekde na blízkom východe. Raz v živote som dal nonstop economy na tuším 12 hodín z FRA do SIN a zaprisahal som sa že už nikdy viac.
Veď hej, taky to byl jen „sociální“ vtípek (osobně taky vždycky skončím v ekonomické, ale kdybych byl bohatší, cestoval bych first. 🙂
nicmenej neni slovenske slovo.
Viem. Sme na diskusii jazykovedného ústavu, alebo akú to má relevanciu?
Kolik času dali péči o vytvoření humánní economy, jsou jen PR kecy, nic jiného. 22 hodin v 3-3-3 fakt ne. Za prvé ta šířka je snad menší než v koženkovém béčku a za druhé, není tam žádná alternativa pro páry a čtyřčlenné rodiny, než se loktama a stehnama mačkat s cizími lidmi.
Letět s nimi není povinnost.
A on niekto tvrdil že je? Normálne diskutujeme o produkte o ktorom je ten článok.
To není normální diskuse, to je ignrování reality. Cena je přímo úměrná místu. Oni to nahustí, aby vám mohli nabídnou cenu, kterou jste maximálně schopen akceptovat, jinak to nejde. Že se při té hustotě snaží nabídnou maximum pohodlí je opravdu oříšek. Pohodlné to není, ale je to dostupné.
Pokud to někomu přijde neadekvátní, aerolinka nabízí třídy s více prostorem s tomu odpovídající cenou. Dostanete to, za co zaplatíte.
Aké ignorovanie reality? To čo píšete predsa nikto nespochybňuje a nepochybne si ten produkt klientelu nájde. To nijak nevylučuje že môžu existovať aj ľudia ktorí by do toho nešli a považujú ten produkt za zlý.
To je v pořádku, ale není v pořádku ten produkt kvůli tomu zbytečně shazovat.
Ne, spíše to je diskuze na téma „šotouš srovnává vlak s letadlem a jeho jediná zkušenost je s koupáckým lowcostem do Burgasu“.
Jestli je zdrojem toho, co jste napsal, moje srovnání šířky sedačky s východoněmeckým výrobkem, modlou šotoušů, tak bych Vás chtěl ujistit, že toho mám relativně dost nalétáno v nejrůznějších letadlech, od Cessny Grand Caravan po A 380 a že moje bydliště je ostrov, vzdálený 5 hodin letu od nejbližší pevniny.
Je to letadlo, není to vlak. Let je velmi, opravdu velmi drahý a záleží na tom, mezi kolik lidí se náklady ropzustí. Můžete létat draho a pohodlně a nebo ne moc pohodlně, ale za cenu dostupnou normálnímu turistovi. A nebo si můžete vzít Premium Economy, když vám záleží více na místě než na ceně, což je dražší, ale pořád v intencích normálního pracujícího.
Pohodlí za levno v letadle neexistuje. Můžete jet do Austrálie lodí, jestli vám to přijde smysluplnější (ale levné to nebude).
Jasně, to vše chápu. Ale současně chápu, že čím delší let, tím jsou vyšší náklady na palivo na uletěnou míli, protože se jako „mrtvý náklad“ veze více paliva. A domníval jsem se, že diskuze se vede ve smyslu, kdo chce letět takto dlouhý let bez přestupu, když jsou alternativy s přestupy. Ale IMHO se to zvrtlo v diskuzi ve stylu kdo více vydrží v economy.
zase setrite pristani a letadlo mate dyl ve vzduchu. tu nakladovou bilanci bych moc rad videl od nejakeho insidera…
Předřečník má pravdu. Zkusil jsem tu malou kalkulaci pro A330-300 naloženou 130 cestujícími a 1,5t nákladu PRG-CPT a PRG-NDJ-CPT (NDJ je celkem po cestě, a ten relativně malý load je .. aby nám do toho capského města vůbec doletěla – byla na hranici MTOW) PRG-CPT spálí 50t paliva při dvou letech se stejným loadem (mezipřistání NDJ) je to pak PRG-NDJ 21 tun paliva NDJ-CPT 25 tun paliva Palivo zahrnuje i pojíždění na letištíh apod. Takže jsme na tom, že přímý let spotřebuje o 4 tuny paliva víc, než let s mezipřistáním takže nám z toho vychází dvě zásadní věci: –… Číst vice »
To je zajímavé a díky za tu práci. Obávám se ale, že vstupů bude více. Ty handlingové a přistávací poplatky co zmiňujete, zhorší se také využití letadla (na jedné lince s jednou skupinou klientů stráví více času).
A taky u letů z USA do Austrálie nemusí být na nejkratší trase vůbec žádné vhodné místo k mezipřistání.
Nicméně je zajímavé jak to není jednorozměrné a vybalancovat takový let ekonomicky není žádná sranda.