Letecké společnosti Letectví

Qantas je o krok blíže ultradálkovým letům. Piloti otočili, už s nimi souhlasí

Posádka letu QF7879 před odletem z New Yorku. Foto: James D Morgan / Qantas
Posádka letu QF7879 před odletem z New Yorku. Foto: James D Morgan / Qantas

Letecká společnost Qantas získala na svoji stranu klíčové zaměstnance pro plán na nové přímé spojení mezi východním pobřeží Austrálie a Evropou a východem USA. Australské sdružení dopravních pilotů AIPA s projektem přes původní nesouhlas souhlasí, v hlasování se pro nový systém pracovní doby vyslovilo přes 85 % z nich.

O rozhodnutí informoval jako první list Sydney Morning Herald. Stanovisko pilotů přišlo dva dny před tím, než dopravce kvůli pandemii koronaviru zastaví všechny mezinárodní lety.

Qantas o ultradálkových letech mluví přes rok a půl, uskutečnil už i několik zkušebních letů s poloprázdným letadlem z New Yorku do Sydney a z Londýna do Sydney. Na trasy chce nasadit Airbus A350. Kvůli současné situaci na trhu požádal výrobce o posun definitivního podpisu objednávky do konce letošního roku. Firma označila svůj plán ultradálkových letů jako Project Sunrise.

Piloti dříve plán na lety trvající 18-20 hodin odmítali, poukazovali především na riziko únavy, nelíbila se jim ani mzdová nabídka. Australský úřad civilního letectví už projekt dálkových letů schválil. Qantas po protestech pilotů oznámil, že začíná hledat jiné řešení, například náborem jiných pilotů, kteří nebudou v odborech.

Qantas chce s ultradálkovými lety začít v roce 2023, počítá přitom s upraveným modelem letadel A350-1000 s přídavnými nádržemi.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xyz

prepúšťanie je evidentne dobrý presvedčovaci argument

Anonymas

Příští trasa bude Londýn – Londýn 😀

V.sp

Příští trasa je AKL-New York. Na tu už jsou plány. A pokud chceme tedy úplný extrém, tak AKL-LHR. Ale o tom nikdo vážně nemluví a trasa s přestupem v LAX naopak končí – ten segment do LHR nelétal dost plný, kvůli ceně, ale i kvůli pakárně v LAX. No ale teoreticky by se snad dost lidí našlo, za dobrou cenu a bez toho LAX. Nic delšího asi už realisticky čekat nemůžeme. Z AKL je Londýn nejsilnější a naopak dál za AKL už nic není. (A CHC letadlo nezaplní, WLG ho nezaplní taky a hlavně nemá runway.) A už jsme na… Číst vice »

TomasZ

Já mám raději 1 dlouhý let než dva kratší. Člověk si může vzít prášek na spaní a v klidu se 10 hodin prospat…

standa

vypadá to že korona způsobila to o čem se tu dlouho mluvilo… že letecká doprava bude na exttradálkové lety vlaky na střední a automobilový zůstrane regio….

Marťas

Myslíte, že pro takové lety najdou cestující? Já za sebe si neumím představit strávit 19 hodin (London – Sydney) sezením na jednom místě.

EM*

Když mají zákazníky pro lety z Londýna do Perthu, a Singapore Airlines z New Yorku do Singapuru, které jsou jenom o 1-2 hodiny kratší, tak najdou i pro tuhle linku.

Juraj

Zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že áno.
Roky sa hovorilo o tom, ako cestujúci preferujú medzipristátie, aby sa mohli vystrieť, ale obchodná realita je taká, že ultradlhé lety sú vyhľadávané a tešia sa slušnej obsadenosti.

M H

Pokud to bude mít pohodlná sedadla, tak je to lepší než 7+12 hodin se 4 hodinami na letišti při přestupu…

v.sp

Naprosto v pohode. Clovek si zvykne – a lidi v AUS/NZ zvykli jsou. Rozdelit to na vice letu jen tu cestou prodlouzi (pristani/prestup/vzlet) a poztraci vic kufru 🙂 V pripade prestupu v US ci AUS je cesta jeste obohacena o imigracni procedury pri prestupu. Letel jsem nekolikrat 17 hodin a ty dve hodiny navic uz jsou jedno. Dalsi vec je cena, za komfort bez prestupu chce Qantas priplatit. Ale na LON-SYD je dost silna frekvence, aby se naslo jedno letadlo tech, kterym to za to stoji. Co je smutnejsi pro nas je, ze do Prahy nikdy nic takoveho nepoleti. Cele… Číst vice »

Nekdo

letěl jsem LAX-SYD, lehce přes 17 hodin a bylo to OK. takže i LON-AKL bych si vůbec nebránil, naopak lepší než hodiny při přestupu zbytečně bloumat po nějakém sterilním letišti někde v Asii…

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO