Obrazem: Iveco ukázalo novou verzi nejúspěšnějšího českého autobusu Crossway

Nový Iveco Crossway. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNový Iveco Crossway. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Maska se přizpůsobila chystaným novým normám bezpečnostních systémů. Ve Vysokém Mýtě se vyrábí i elektrická verze.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mimopražský

Dělat nějakou radikální designovou evoluci je vždycky drahý špás, pokud se to celé nesveze i s podvozkovou platformou. Pokud má IVECO stále odbyt na stávající modelovou řadu, bude se z toho snažit logicky vytěžit co nejvíce jako u Karos. Rozhodně to ale vypadá lépe než ty žabí příšery z JZD Libchavy.

rudlafara

To není populární názor….za ten jsem tu dostal nemálo minusů!!! Na zázrak z JZD se „nesahá“….. Ode mně plus.

Paranoidní realista

Nebudi lhát, ale nebudu asi první, kdo si bude myslet, že čekal něco víc. Čekal jsem, že když se tato generace začala vyrábět před 10 lety, tak přijdou s novou generací, nebo že aspoň bude více větších změn, než jen maska. Jakoby nové asistenční systémy: fajn, ale to reálně mohli zakomponovat do stejného crosswaye (možná tak provést pár menších změn v masce) a nedělat takové halo v podobě „velké modernizace“. Jsem zklamán, chtěl jsem trochu více změn (i v interiéru, který je stejně nudný a okoukaný, protože je 10 let úplně stejný), než jen masku a pár systémů pro řidiče.

Osamělý Vlk

Tak ono takhle se to dělá. Pokud vyloženě nejde o něco vyloženě nového, tak to ani moc nepoznáte. U Karos se taky v podstatě dlouho měnila jen maska a změny interiéru byly relativně malé. U SORu ICN jde taky hodně o změnu masky, jinak je to pořád SOR CN(OK, přestal existovat hrb, ale zas tolik se to nezměnilo), jen se modernizovalo mnoho komponent uvnitř, které cestující ani nemá šanci poznat.

Leoš Konečný

Taky bych čekal větší pecku, obecně byl Crossway (nazýván též krocan) divný autobus takový jen low entry

rudlafara

Ano, vše s toho šedého papíru…. 🙂

Lukáš F.

Já nevím, co řešíte. Autobus je krabice na lidi, musí to být hlavně praktické, na designový odvaz tam moc prostoru není.

Leoš Konečný

Ale je, podívejte se na autobusy Irizar i8 s kterými jezdí Regiojet, tam je to úžasně designersky povedené, holt Španělové sis tím vyhráli

vagonář

Podle mě je v nich dost velký rozdíl, jeden je meziměstský a druhý dálkový.

kubiqcz

Ale jo, povedená změna, i když se teda měnila jen maska. Mohli si trochu pohrát i s interiérem, ten mi přijde už od prvního CW stejný a nudný.
(Pro redakci: Fotky 6,7,8 a 9 jsou v galerii dvakrát (shodné s 11-14))

Jakub

Ten předek je takový zvláštní, ale asi jde jen o zvyk

Roman

Ten autobus je český asi tak, jako je česká Škodovka.

Jan Sůra

Vyroben v ČR, z velké části vyvinut v ČR.

kix

no ten vývoj bych tak nepřeháněl, spíš vylepšení a vyladění, základ je převzatý z Aresu, ale česká stopa tam, to zase jako jo, ale s tou škodou je to podobné

Eso363

Crossway byl velmi pěkný autobus a dodnes vypadá k světu, ale nějaká změna už byla potřeba. Jen mě trochu mrzí, že se ještě víc neodvázali, například vzadu.

Paranoidní realista

Přesně. I ten interiér je 10 let stejný (až na to, že tady má ještě nižší strop kvůli bateriím). Moc se prostě nepředvedli na to, že kolem toho udělali celkem jako halo.

esc

„Stejné prvky budou mít postupně i karoserie ostatních modelů Iveca“

Proč mám pocit, že to bude znamenat definitivní konec pro Urbanway a jeho úplné nahrazení Streetwayem?

Clovek

aspoň že to má zdvojená sedadla po obou stranách, jen s každou novou verzí jsou užší a užší.

Ondra

Aspoň podle mě je Crossway velmi dobrý autobus, jen je škoda, že s každou novou verzí vypadá hůř a hůř… 😕

rudlafara

No designu SORky to ještě nedosahuje a i ty použité materiály nejsou ono, ale jsou už blízko, každý nějak začinal….snahu nelze upřít…..

Marek Janík

top komentář týdne 😀

Leoš Konečný

Design SORky??? Prosím ona SORka má nějaký design???? Tak to jsem překvapen

rudlafara

Je to psané, jako nadsázka. Osobně SORKy nemůžu…design nemají žádny, pocit z jízdy děsný!!! Snažím se jim vyhýbat…(bohužel cestuji dost po Praze)

rudlafara

Autobus má být autobus, pocit solidnosti, jistoty, pohodlí (ano Irizary, to je ono) né rozrachtaná, rozcvakaná konzerva od rybiček s malými koly a šedivým kartónem místo plastového zakrytí….. Osobně se s autobusy SOR bojím jezdit….ale již jsem za tento názor slízl spoustu mínusů.

Gridlock

Musím říct, že ten design vypadá velice pěkně. Není to rádoby „futuristický“ styl, který se dnes objevuje čím dál častěji.

Gogo

„systém kontroly bdělosti řidiče“ zajímalo by mne jak často je nutné mačkat tlačítko bdělosti?

Kleist

To není vlak, to bude jen pípat když nebudeš dávat pozor, bude to snímat obličej jestli neusínáš nebo jestli se se nekocháš moc přírodou.

Mystifying oracle

Nic autonomního na těch nových systémech není. 🙂

V.P.

Škoda že není uvedeno, kolik km na jedno nabití ujede, což u meziměstského autobusu je důležité.

Lukáš F.
Jiný Petr

To mi přijde jako málo. Když si vezmu, kolikrát za den se bus otočí jen na lince Kladno-Praha, tak to není ani na polovinu pracovní doby

Zdenda

Bude už mít přípravu na dosazení ETCS?

Jan Tichavský

Až po dosazení odpovídače ADS-B

Dan

Bude to mít vlevo ruční řadic jizdy místo pedalů, nohou se budou ovládat jen pískovače, pravou rukou se bude muset stlačovat tlačítko bdělosti. A autobus bude mít maximální provozní rychlost 160 km/h a po instalaci ETCS a jízdě pod ETCS 230 km/h🤣🤣🤣

Jan Nový

Jako ta obojživelná destra kdesi v čině.

rudlafara

Samozřejmě pod trolejí….