Obrazem: Iveco slaví 125 let výroby ve Vysokém Mýtě, vybralo pět klíčových modelů autobusů
Autokar Škoda 706 RTO LUX pro výstavu Expo 58. Pramen: Iveco Bus
Škoda 706 RTO nebo Karosa ŠM 11. Legendy z továrny ve Vysokém Mýtě, která slaví 125 let od založení
Dobrý den, když jsem teď uviděl autobus RTO Lux pro EXPO 58 v Bruselu, vzpomněl jsem si na své rané mládí. V letech 1958-1961 jsem byl s rodiči v Belgii. Můj tatínek pracoval na vyslanectví v Bruselu. Tímto autobusem jsme jeli v létě 1958 z Bruselu do Prahy a koncem léta vraceli do Bruselu, tenkrát ještě přes Spolkovou republiku Německo. Byl to fantastický zážitek. Celou cestu jsem seděl obkročmo na krytu motoru a sledoval krajinu a práci řidiče. Bohužel nevím, jak se vysokomýtský řidič jmenoval. Ten autobus byl nadčasový, velmi elegantní. Rád vzpomínám na tři roky prožité v Belgii, tehdy… Číst vice »
Hezké jen malá nepřesnost. Bugatti není Italská automobilka.
Ettore Bugatti Molsheim, Francie
Nemůžu se vynadívat na ty skvosty… První ze šestice na obrázku ŠD11 je kus s jednodílným čelní sklem. Těch kousků se moc nedochovalo. Okno bylo dovozové. Československé praskalo. Paradoxem této řady ŠD Škoda dálková, ŠL linková a ŠM městská bylo že předek a zadek byl stejný. Šli přehazovat okna, plechy okolo světel, nárazníky, obliny, vše. Dokonce dvoudílná okna šla, levé přední pasovalo jako pravé zadní. To jednodílné taky pasovalo dozadu a zezadu dopředu. Jinak Olympic měl RTO stěhovací skřín a táta jim vozil aparaturu. Pak měl jeho kamarád za komančů soukromé autobusy, táta mu jezdil, registrované na Český zahrádkářský svaz… Číst vice »
Když se řekne Karosa, naskočí mi 734. Ač hranatá, dívá se na ni dobře.
Ale nejpohlednější je opravdu asi to kulaťoučké RTO. Ale vlečňáky dělal polský Jelcz, ty nebyly z Mýta.
Asi tak. Nemuzu si pomoct, ale zluto-bila zajezdova LC736 je proste krasne hranata fesanda 😍
nebyly z Mýta, ale na Mýtské licenci/b-40-/ a z našich dílů ,jako naše RTO , všechny díly byly dovezeny do polska , tam kde se skládal náš RTO z našich dílů dohromady v licenci z ČSSR. Polák jen všechno skládal dohromady z Českosloenských dílů .
Skvělé dílo chlapů od Sodomky, ten RTO LUX. Škoda, že majitel firmy, který to všechno vybudoval, už tam v té době nemohl pracovat, byl uklizen jinam.
Dělal v podniku, který vyráběl podvozky pro RTO.
Komunistů takto dokázali lidem ničit životy. Nic svého nevybudovat, jenom krást.
Mně se do paměti nejvíce zapsal „knedlík“ Škoda 706 RTO a jízdy vlečkou. Naposledy jsem se tímto autobusem svezl v roce 1991 na svatbě mých sestřenic. Autobus je to, podle mne nádherný.
Já jezdil v tom vleku za RTO za babičkou a topilo se tam kamnama na brikety 😂
Mě do něj babička nevzala, bála se, že se utrhne. Takže až na chmelu , to ho tahal traktor. A výlet LUXem do Prahy … to byl zážitek.
Já jsem vlekem jezdil k babičce z Otrokovic do Zlína. Tažné vozidlo ovšem bylo ovšem 8Tr.🤪