Obrazem: Iveco slaví 125 let výroby ve Vysokém Mýtě, vybralo pět klíčových modelů autobusů

Autokar Škoda 706 RTO LUX pro výstavu Expo 58. Pramen: Iveco BusAutokar Škoda 706 RTO LUX pro výstavu Expo 58. Pramen: Iveco Bus

Škoda 706 RTO nebo Karosa ŠM 11. Legendy z továrny ve Vysokém Mýtě, která slaví 125 let od založení

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kasino

Dobrý den, když jsem teď uviděl autobus RTO Lux pro EXPO 58 v Bruselu, vzpomněl jsem si na své rané mládí. V letech 1958-1961 jsem byl s rodiči v Belgii. Můj tatínek pracoval na vyslanectví v Bruselu. Tímto autobusem jsme jeli v létě 1958 z Bruselu do Prahy a koncem léta vraceli do Bruselu, tenkrát ještě přes Spolkovou republiku Německo. Byl to fantastický zážitek. Celou cestu jsem seděl obkročmo na krytu motoru a sledoval krajinu a práci řidiče. Bohužel nevím, jak se vysokomýtský řidič jmenoval. Ten autobus byl nadčasový, velmi elegantní. Rád vzpomínám na tři roky prožité v Belgii, tehdy… Číst vice »

Dušan

Hezké jen malá nepřesnost. Bugatti není Italská automobilka.
Ettore Bugatti Molsheim, Francie

kulhán

Nemůžu se vynadívat na ty skvosty… První ze šestice na obrázku ŠD11 je kus s jednodílným čelní sklem. Těch kousků se moc nedochovalo. Okno bylo dovozové. Československé praskalo. Paradoxem této řady ŠD Škoda dálková, ŠL linková a ŠM městská bylo že předek a zadek byl stejný. Šli přehazovat okna, plechy okolo světel, nárazníky, obliny, vše. Dokonce dvoudílná okna šla, levé přední pasovalo jako pravé zadní. To jednodílné taky pasovalo dozadu a zezadu dopředu. Jinak Olympic měl RTO stěhovací skřín a táta jim vozil aparaturu. Pak měl jeho kamarád za komančů soukromé autobusy, táta mu jezdil, registrované na Český zahrádkářský svaz… Číst vice »

Marek Janík

Když se řekne Karosa, naskočí mi 734. Ač hranatá, dívá se na ni dobře.
Ale nejpohlednější je opravdu asi to kulaťoučké RTO. Ale vlečňáky dělal polský Jelcz, ty nebyly z Mýta.

Krtek

Asi tak. Nemuzu si pomoct, ale zluto-bila zajezdova LC736 je proste krasne hranata fesanda 😍

JÁÁ

nebyly z Mýta, ale na Mýtské licenci/b-40-/ a z našich dílů ,jako naše RTO , všechny díly byly dovezeny do polska , tam kde se skládal náš RTO z našich dílů dohromady v licenci z ČSSR. Polák jen všechno skládal dohromady z Českosloenských dílů .

Jiří Kocurek

Skvělé dílo chlapů od Sodomky, ten RTO LUX. Škoda, že majitel firmy, který to všechno vybudoval, už tam v té době nemohl pracovat, byl uklizen jinam.

Zrzek

Dělal v podniku, který vyráběl podvozky pro RTO.

Aleš

Komunistů takto dokázali lidem ničit životy. Nic svého nevybudovat, jenom krást.

Radovan Komínek

Mně se do paměti nejvíce zapsal „knedlík“ Škoda 706 RTO a jízdy vlečkou. Naposledy jsem se tímto autobusem svezl v roce 1991 na svatbě mých sestřenic. Autobus je to, podle mne nádherný.

kulhán

Já jezdil v tom vleku za RTO za babičkou a topilo se tam kamnama na brikety 😂

Dispečer

Mě do něj babička nevzala, bála se, že se utrhne. Takže až na chmelu , to ho tahal traktor. A výlet LUXem do Prahy … to byl zážitek.

Jaroslav Večeřa

Já jsem vlekem jezdil k babičce z Otrokovic do Zlína. Tažné vozidlo ovšem bylo ovšem 8Tr.🤪