Obrazem: Hydraulické válce posouvaly kolej na koridoru u Lanžhota
Posun mostů na traťovém úseku Lanžhot - státní hranice. Foto: Skanska
Během víkendové výluky bylo nutné stihnout posuny dvou mostů přes místní toky a vložení mostního provizoria na třetím z nich.
já mám dojem že se od počátku mluvilo o dvoustovce 🙂 proč z toho sešlo?
Nemělo to být z Kútú na jih? Od Lanžhota do Kútú se to moc nerozjede, je to asi jen 8km rovinka.
Dvoustovka má být na slovenské straně, a to ještě doufejme, že to nebude jako většinou u nás „až 200″…
zklamu Vás, bude
Tato formulacia sa tu velmi casto objavuje. Moze mi niekto vysvetlit, preco je rychlost 200km/h s lokalnymi obmedzeniami zla vec? Bolo by lepsie, keby bola trat na 100km/h, ale konzistentne v celej trase?
No, spíš jde o to, že při informaci „až 200 km/h“ není jasné, na jak dlouhém úseku tato rychlost bude. Čili jestli většina úseku bude na tuto inzerovanou rychlost jen s nějakými lokálními propady nevýznamné délky nebo zcela naopak jen na malém kousku to půjde dvoustovkou, ale většina úseku bude mít rychlost úplně jinou. Myslím, že to je, oč tu běží…
protože potom si to drážní plánovači vysvětlí „po svém“. Kolikže kilometrů z rychlosti až do 160 kmh máme na plnou rychlost třeba na trati z Brna do Český Třebový? (momentálně už podruhý modernizovaný)
Bylo by lepsi 200km/h konzistentne po cele trase…
Nad 160 se mění určité parametry. Mám pocit, že se zvětšuje osová vzdálenost, mění se konstrukce návěstidel (jak je k vidění např. v Červeném Újezdě), jsou požadavky na vyšší únosnost spodku, … Takže, určitě je vhodné zvážit, jestli se ta investice využije nebo ne.
Konečně se to dělá?Průzkum jsme tam dělali před šesti rokama…
Čeho to bylo součástí? Pokud územního řízení, tak to zas tak strašné není.
Tato stavba závisí na slovenské straně. ŽSR jsou zodpovědní za stavbu nového mostu přes Moravu. A vzhledem k tomu, že nový most bude vyšší, tak je potřeba upravit i náspy na obou stranách. Takže Správa železnic musela čekat s modernizací posledního úseku koridoru před hranicí, než slovenská strana začne se stavbou mostu (několikrát se posouval termín). Spržel lze vyčitat lecos, ale za toto zpoždění projektu opravdu nemůžou.
Jenom technická – bacha na ty termity – Hydraulické lisy mají za úkol zmenšovat objem lisovaného objektu, umisťovat objekt do otvoru menšího než jsou jeho vlastní rozměry, případně měnit velikost a tvar vstupního materiálu protlačováním 😉 Tady se jedná o hydraulické válce, jak správě říká pán ze Skansky.
Takže jestli to chápu správně, tak vlak od Brna přijede do Břeclavi, na opačném konci se přivěsí lokomotiva, je přetažen do Hodonína a vydá se na cestu do Holíče?
Jak to vlastně bude s nákladní dopravou po zprovoznění jedné koleje? Bude jezdit přes Břeclav, nebo i z důvodu neprůjezdného koridoru do Třebové bude jezdit přes Holíč a pak na Přerova a Třebovou?
Nákladní doprava bude jezdit po obnovení jednokolejného provozu normálně přes Lanžhot. Přes Holíč je na mostě mezi Hodonínem a Holíčí omezení C3 (20 tun na nápravu), takže můžou je lehčí náklady (neplatí pro HV).
Jednokolejne se mezi Lanzhotem a Kuty jezdi jiz nejakou chvili a nakladni doprava se zvlada odbavit vsechna. Naopak nickolejny provoz tento vikend ukazal, jak neuveritelne nefunkcni je varianta odklonu pres Holic. Myslim, ze nikoho neprekvapi, ze vetsina dopravcu se rozhodla vezt sve vlaky radeji jinudy – Cadca, Hohenau.
Když ona ta Bratislava taky není zrovna ideální pro průjezd nákladních expresů. Brno má alespoň nákladní obchvat.
Jen bych vložil „zatím“: Brno má zatím alespoň nákladní obchvat.
Já bych napsal že má nákladní průtah, obchvat bohužel ne (nebudeme-li počítat tra přes Olomouc), byť by to bylo pěkné a asi i realizovatelné, byť za cenu dlouhých tunelů a buď spojovací tratě z Chrlic do Vojkovic, nebo nějak jinak.
Problém je aj priepustnosť medzi Kútmi a Hodonínom. Jednokoľajka s RPB, v Gbeloch samovraty a v Holíči ručné veksle s „kľúčovým priemyslom“.
Dobře, vznikly z toho nějaké lessons learned, případně sada kroků, které se budou v rámci nejbližších měsíců a let realizovat? Přece jenom to není úplně poprvé v poslední době a samotná trasa je o nějakých 14-15 kilometrů kratší než trasa přes Břeclav.
Chápu že teď není úplně peněz nazbyt a že máme poměrně divokou inflaci vyprovokovanou celou řadou faktorů, ale úpravy tu by nemusely být tak nákladné.
No nevím, na naší straně ty mosty, plus přes Moravu, asi nebudou úplně nejlevnější.
Po tornádu jsem zahlédl někde zmínku že snad jde jenom o most přes Starou Moravu, což by nemuselo být zas až tak drahé na vyřešení.
Jedno místo to určitě není, protože ta 30 je přes 3 nebo 4 mosty.
Ano, takto to bylo. Bylo by fajn zminit, ze cely vikend byly mnohahodinovy zpozdeni (nejvic jsem videl 240 minut), nektere vlaky odreknute. Obecne cesta Pha-Ba je ted peklo, protoze se opravuje na hodne mistech. Jizdni doba je o 1:20h delsi a v jednom kuse zpozdeni